Saab .... Saaburu ehk SAAB 96 mootorivahetus
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kuna see 2014 aasta on olnud siiani piisavalt töine, siis mõtlesin, et võiks aastalõpus veidi mängida ja niisama olla.
Kõik algas sellest, et kuskil võistlusel tuli 1 subaru mees juurde ja pakkus, et kas sa subaru mootorit sellele oma masinale peale panna ei taha. Ma ütlesin, et tahan küll ja nüüd mõned päevad tagasi sai mootor koju.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis on tegemist vabalthingava mootoriga; mis normaalsete elutingimuste jätkudes ja tööd tehes võib olla vaid vaheetapiks t- mootori pealearetamiseks.
1. päev vaatasin mootorit niisama ja vaatasin ka saab 96 käigukasti. Peale selle ka kõiksugu sidureid, korve hoorattaid , survelaagreid , sidurivõlle ja kõike mis kodus ripakil oli. öösel mõtlesin.
2. päev võtsin käigukastil otsast 10 mm maha. samuti saagisin 10 mm paksusest plekist ühe suure ristküliku, millest oli plaan kasti ja mootori vahele vaheplaat teha. mõned mõõtmised ja kärnimised ja puurimised ja saigi plaat mootori külge ning mõni aeg hiljem ka kast plaadi külge. Töö täpsuseks hindan 0,5 mm. ma arvan, et sai hea. ÖÖsel mõtlesin
3. päeval sai relakaga saabi kere näritud ja mootor sinna auku uputatud. Liiga ära uppus. Igaljuhul rinka jaoks oleks ideaalne. Metsa mitte. Nüüd tuleb karteri põhja ülespoole toomiseks mootori padjad samuti mingi 30 mm tõsta. Lõpuks pesin mootori puhtaks. Peals oli kirjutatud SUBARU!
Tuleb öö hakkan mõtlema; siduri ketas tuleb kahest kettast teha; kuidas? Survelaagrile tuleb otsa lisatykk teha; Millest?
El, skeemi vaja, et aju ja mootor ühendada; kust saab? kuidas starteri paika saab? jne...
ja tegelikult oleks mul ühte kere vaja, kuhu peale see kõik ehitada...
Mõned pildid ka:
[img=648x486]http://mb4.live.hot.ee/rps/D/2610998.jpg[/img]
Kõik algas sellest, et kuskil võistlusel tuli 1 subaru mees juurde ja pakkus, et kas sa subaru mootorit sellele oma masinale peale panna ei taha. Ma ütlesin, et tahan küll ja nüüd mõned päevad tagasi sai mootor koju.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis on tegemist vabalthingava mootoriga; mis normaalsete elutingimuste jätkudes ja tööd tehes võib olla vaid vaheetapiks t- mootori pealearetamiseks.
1. päev vaatasin mootorit niisama ja vaatasin ka saab 96 käigukasti. Peale selle ka kõiksugu sidureid, korve hoorattaid , survelaagreid , sidurivõlle ja kõike mis kodus ripakil oli. öösel mõtlesin.
2. päev võtsin käigukastil otsast 10 mm maha. samuti saagisin 10 mm paksusest plekist ühe suure ristküliku, millest oli plaan kasti ja mootori vahele vaheplaat teha. mõned mõõtmised ja kärnimised ja puurimised ja saigi plaat mootori külge ning mõni aeg hiljem ka kast plaadi külge. Töö täpsuseks hindan 0,5 mm. ma arvan, et sai hea. ÖÖsel mõtlesin
3. päeval sai relakaga saabi kere näritud ja mootor sinna auku uputatud. Liiga ära uppus. Igaljuhul rinka jaoks oleks ideaalne. Metsa mitte. Nüüd tuleb karteri põhja ülespoole toomiseks mootori padjad samuti mingi 30 mm tõsta. Lõpuks pesin mootori puhtaks. Peals oli kirjutatud SUBARU!
Tuleb öö hakkan mõtlema; siduri ketas tuleb kahest kettast teha; kuidas? Survelaagrile tuleb otsa lisatykk teha; Millest?
El, skeemi vaja, et aju ja mootor ühendada; kust saab? kuidas starteri paika saab? jne...
ja tegelikult oleks mul ühte kere vaja, kuhu peale see kõik ehitada...
Mõned pildid ka:
[img=648x486]http://mb4.live.hot.ee/rps/D/2610998.jpg[/img]
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kui niikaugele jõuad, siis võib tekkida ka küsimus, kas 96 käigukast vastu peab. Aga põnev projekt, ootan ka ise mis sellest tuleb :)
See on ju Rootsi rauast. :poke:
Juba esimene katse käigukasti sidurivõlli treida andis tulemuse, et materjal, millest see tehtud on kõva! ja mitte ainult pealt.
Samas mu naine on kunagi ka tigu ja taldriku tükkideks saanud...:fight:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tänane päev tõi niipalju selgust , et homme õhtuks
võiks selle mootori ja kasti ühe kuuluvaks lugeda:
Sai peale sobitatud starter; ja isegi ringi veab, siis sai lammuusest otsitud paras siduri ketas, mis tuleb paaritada saab 96 kettaga, samuti mingi suvaline survelaager, mis samuti paarituma peab 96 survelaagriga.
Päeva naelaks oli 10mm paksusest vaheplekist sisemise osa, mis on umbes hooratta läbimõõduga, välja lõikamine. Selleks kulusid ära kõik relaka kulund kettad, mia ma olen alles hoidnud, et plekki kurviliselt lõigata. Ma arvan, et neid kulus nii 40+. samas aega vaid minutit 40, ei enam. kuigi alul käisid ka mõtted laserlõikuse peale mõeldes.... aga see hind oleks kindlasti kirves olnud ja aega oleks kah päev läiind või enam....
Homme peaks el. asju vaatama hakama
võiks selle mootori ja kasti ühe kuuluvaks lugeda:
Sai peale sobitatud starter; ja isegi ringi veab, siis sai lammuusest otsitud paras siduri ketas, mis tuleb paaritada saab 96 kettaga, samuti mingi suvaline survelaager, mis samuti paarituma peab 96 survelaagriga.
Päeva naelaks oli 10mm paksusest vaheplekist sisemise osa, mis on umbes hooratta läbimõõduga, välja lõikamine. Selleks kulusid ära kõik relaka kulund kettad, mia ma olen alles hoidnud, et plekki kurviliselt lõigata. Ma arvan, et neid kulus nii 40+. samas aega vaid minutit 40, ei enam. kuigi alul käisid ka mõtted laserlõikuse peale mõeldes.... aga see hind oleks kindlasti kirves olnud ja aega oleks kah päev läiind või enam....
Homme peaks el. asju vaatama hakama
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tänasega siis asi sealmaal, et moto ja kast on laulatatud ja kerevahele pandud nii nagu nad seal olla võiks.
Sealhulgas ka sidur ja survelaager modifitseeritud, ning mootor käib starterist ringi.
Nüüd siis vaja 39 le värvilisetraadi otsale leida õige nimi ja midagi nendega edasi teha ja kütuseasjad . aga praegu puudub el. skeem.
Survelaager ona nüüd kahest laagrist koosnev
Ja siduriketas erinevate ketaste segu.
Sealhulgas ka sidur ja survelaager modifitseeritud, ning mootor käib starterist ringi.
Nüüd siis vaja 39 le värvilisetraadi otsale leida õige nimi ja midagi nendega edasi teha ja kütuseasjad . aga praegu puudub el. skeem.
Survelaager ona nüüd kahest laagrist koosnev
Ja siduriketas erinevate ketaste segu.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Asi tahtis juba vahepeal soiku jääda: Ma lihtsalt ei suutnud leida netist elektri skeemi!!!
kolmapäeval ja neljapäeval oli kokku pea mingi 15 tundi netis ja otsisin vajalikku skeemi; ei leidnud!!
ka kohapealsest esindusest ei saanud midagi, ka neil polnud.
reedel ühendasin bensiinitorud ja läksin tõin auto küljest veel hunniku juhtmeid ja bensiini pumba- mis ma ikka niisama mõttetult netis surfan ja tuhandeid lehti alla laen.
Jõudsin tartust tagasi ca 22 paiku ja kell 00.15 leidsin netist koha, kus võis olla skeem.00.35 laupäeva varahommikul oli asi olemas!
siis kiire uni ja hommikuvalgusega juhtmeid ühendama.
pimeduse saabumiseks veel sädet ei saanud :head:
samas ei märganud, et mõnda viga oleks ka teinud ja veel on mingi paarkümmend otsa ripakil, millest võib sõltuda, et aju päris tööle ei ole hakanud.
eks pea alates kaitsmekarbist ja süütelukust asju vaatama hakkama. Mootoripoole peal nagu paar tundmatut pistikut ja juhet veel vaid üle.
tegelikult on päris mõnus peaga ka vahepeal tööd teha ja kogu seda süsteemi oma paarisaja juhtmeotsaga hetkekski meeles pidada!!
kolmapäeval ja neljapäeval oli kokku pea mingi 15 tundi netis ja otsisin vajalikku skeemi; ei leidnud!!
ka kohapealsest esindusest ei saanud midagi, ka neil polnud.
reedel ühendasin bensiinitorud ja läksin tõin auto küljest veel hunniku juhtmeid ja bensiini pumba- mis ma ikka niisama mõttetult netis surfan ja tuhandeid lehti alla laen.
Jõudsin tartust tagasi ca 22 paiku ja kell 00.15 leidsin netist koha, kus võis olla skeem.00.35 laupäeva varahommikul oli asi olemas!
siis kiire uni ja hommikuvalgusega juhtmeid ühendama.
pimeduse saabumiseks veel sädet ei saanud :head:
samas ei märganud, et mõnda viga oleks ka teinud ja veel on mingi paarkümmend otsa ripakil, millest võib sõltuda, et aju päris tööle ei ole hakanud.
eks pea alates kaitsmekarbist ja süütelukust asju vaatama hakkama. Mootoripoole peal nagu paar tundmatut pistikut ja juhet veel vaid üle.
tegelikult on päris mõnus peaga ka vahepeal tööd teha ja kogu seda süsteemi oma paarisaja juhtmeotsaga hetkekski meeles pidada!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Hommik on õhtust targem!
Leidsin 2 otsa kuhu voolu ei tulnud. Ühendasin kokku ja starteri lahtilaskmisel nägin nõrka sädet!
Panin peale uue aku ja pumba taha ja käis! oleks ehk eilegi käima saand kui poleks kasutanud akulaadijat/starterit koos mitu aastat vana täiesti surnud akuga. lihtsalt pingelang oli niiii suur, et ei jätkunud sädeme tekkimiseks.
Lootust on!
Leidsin 2 otsa kuhu voolu ei tulnud. Ühendasin kokku ja starteri lahtilaskmisel nägin nõrka sädet!
Panin peale uue aku ja pumba taha ja käis! oleks ehk eilegi käima saand kui poleks kasutanud akulaadijat/starterit koos mitu aastat vana täiesti surnud akuga. lihtsalt pingelang oli niiii suur, et ei jätkunud sädeme tekkimiseks.
Lootust on!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kas see mootor on v4 -st raskem v kergem?
Miks subaru kast kasutusele ei läinud?
lisaks sinu küsimusele on 4 inimest vähemalt välja käinud küsimuse, et miks sa nelikvedu ei ehita?
ma lihtsalt tahaks midagi valmis ka ehitada, mitte aastaid midagi nokitseda, mille tulemust võib olla kunagi ei näe.
muidugi kui keegi soovib, et ma talle ehitaks, siis hea meelega! Ei näe mingit probleemi. Nii et ....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tegelikult pidasin ainult esivedu silmas. Mul on 1.6 mootoriga esiveoline subaru impreza, mul pole täpselt silme eest selle kast, aga arvan, et see pole palju suurem kui saabi enda oma. Ma usun, et selline kooslus oleks natukene vastupidavam tulnud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tänase poole päevaga sai kõik juhtmete ühendused üle joodetud ja juhtmed kenasti punti köidetud ja releed ja muud asjad kere külge paigale pandud. ja aju autosse salongi. armatuurile peaks tulema 2 lisalülitit: fuel pump ja main relay. Nüüd tuleks gaasitrossi peale mõtlema hakata.
Siis mootori kõrgus paika ja egas muud pole, kui teise kere peale. tegelikult oleks vaja üks tuuning õhufilter ka leida . lihtsalt selle suure kasti jaoks pole kohta.
Siis mootori kõrgus paika ja egas muud pole, kui teise kere peale. tegelikult oleks vaja üks tuuning õhufilter ka leida . lihtsalt selle suure kasti jaoks pole kohta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Koobastesse oled augud lõiganud, et mootor ära mahuks, kas see asi pärast keerama ka hakkab? Või jääb kitsamaks ehitatud koobas ette?
eks ma nende aukudega natukene üle kah pingutasin. pole ju kunagi saab 96 remontinud, et teaks, et käigukast ja mootor ei asetsegi täpselt keskel vai ca 4 cm paremal pool. Seega juhipoolne ava on täiesti ilmaaegu. aga teiseltpoolt tuleb kyll mingi 4...5 cm lanzekat väljapoole viia. keeramist segama ei hakka.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nüüd siis taas 3 päeva projektiga tegelnud . Vahepeal nädal läks metsa tuli tegelda maistemate ja mittemaiste asjadega. Aga nüüd loodan, et saab midagi edasi tehtud.
Sai tumesiniselt masinalt saabi oma moto maha võetud ja doonori abiga parema lanzeka 4 cm välajapoole viidud.
Kõige keerulisem oli mootor koos käigukasti ja omavahel ühendatud mootori patjadega uuele kerele vahele tõsta ja siis patjade kronsteinid kinni fikseerida, et nad jäädavalt vajalike tugevdustega paika keevitada.
Ma ei tea kas sai piisav aga eks aeg näitab.
Siis sai see kõik kinni keevitatud ja krunditud, värvitud . Samal ajal sai ka käigukasti sidurikoda õige kasti külge ühendatud koos uue käigukastivõlliga ja uue kahest survelaagrist tuunitud survelaagriga.
Ja lõpuks proovisin kere peale panna kasti, siis kasti otsa mootori ja siis mootori ja kasti mootoripatjadele. Kirumist ja vandumist oli omajagu aga lõpuks sai kõik paika. Tegelikult oleks ka lihtsamalt saanud aga aega oleks läinud ca 2 h. enam, kui oleks poolteljed välja võtnud ja hiljem tagasi pannud.
Esmapilgul sai ülevaadatud, et roolilati ja kkasti vahe on vaid ca 2 mm, samuti karteripõhja ja kere vahe vajaks suurendamist veidi. Aga muidu tundub, et sobib. Isegi tundus, et sidur lahutab. Aga see selgub täpsemalt homme. Prooviks starteri külge panna ja vaadata mis sidur teeb.
Sai tumesiniselt masinalt saabi oma moto maha võetud ja doonori abiga parema lanzeka 4 cm välajapoole viidud.
Kõige keerulisem oli mootor koos käigukasti ja omavahel ühendatud mootori patjadega uuele kerele vahele tõsta ja siis patjade kronsteinid kinni fikseerida, et nad jäädavalt vajalike tugevdustega paika keevitada.
Ma ei tea kas sai piisav aga eks aeg näitab.
Siis sai see kõik kinni keevitatud ja krunditud, värvitud . Samal ajal sai ka käigukasti sidurikoda õige kasti külge ühendatud koos uue käigukastivõlliga ja uue kahest survelaagrist tuunitud survelaagriga.
Ja lõpuks proovisin kere peale panna kasti, siis kasti otsa mootori ja siis mootori ja kasti mootoripatjadele. Kirumist ja vandumist oli omajagu aga lõpuks sai kõik paika. Tegelikult oleks ka lihtsamalt saanud aga aega oleks läinud ca 2 h. enam, kui oleks poolteljed välja võtnud ja hiljem tagasi pannud.
Esmapilgul sai ülevaadatud, et roolilati ja kkasti vahe on vaid ca 2 mm, samuti karteripõhja ja kere vahe vajaks suurendamist veidi. Aga muidu tundub, et sobib. Isegi tundus, et sidur lahutab. Aga see selgub täpsemalt homme. Prooviks starteri külge panna ja vaadata mis sidur teeb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Esimesed meetrid sõidetud. Ja asjad hakkavad vaikselt kõik paika loksuma: pool summutajat tehtud, radikas, lõdvikud, autosse tuleb sooja, gaasi saab autost anda, samamoodi võtmest starterit keeratud: Kõik mootori õhutorud on ühendatud, töötab tühikäigul ilma et gaasiga peaks mängima. 3 käiku on olemas juba.
Aga häda selles, et aju ei suuda 1. silindri pihustit avada.
Poolteist päeva pole andnud tulemust, et kuskilt sellist aju leiaks, või kedagi, kes viitsiks natuke aju kallal pusida ja vea leida.
Muide, 3 silindriga paigast 2 käiguga polnud mingeid probleeme minema saada... huvitav, tahaks juba dünaamikat proovida!!!
Aga häda selles, et aju ei suuda 1. silindri pihustit avada.
Poolteist päeva pole andnud tulemust, et kuskilt sellist aju leiaks, või kedagi, kes viitsiks natuke aju kallal pusida ja vea leida.
Muide, 3 silindriga paigast 2 käiguga polnud mingeid probleeme minema saada... huvitav, tahaks juba dünaamikat proovida!!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.