Automaatkasti veateade P0730-incorrect gear ratio

Vasta
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#1

Veidi üle aastapäeva ja 15 tuh km jätkus seda rõõmu remonditud automaatkastist :(
Täna õhtul linnavahel rahulikult sõites käis taas kurjakuulutav till-doll ja SID peale viskas veateate: gearbox malfunction, limited performance, contact service :mad: Otsustasin koju edasi sõita kuna sinna oli vaid 2 km.
Mingi hetk vahetas siis käike veidi kummaliselt alla ja veidi enne kodu tundus et läks täitsa limp home režiimi ja viimased ristmikud sai ületatud paraja kummivenitusega.
Kodus sai diagnostikaseade külge pandud ja näitas nii kastis kui mootoris koodi: P0730-60 incorrect gear ratio.
Veateate tekkimise hetke freeze frame data oli järgmine:

FUELSYS1 CL
FUELSYS N/A
LOAD PCT 38,8%
ETC (C) 64
SHRTFT1 (%) 0,0
LONGFT1 (%) 0,8
MAP (kPa) 60
RPM 2035
VSS (km/h) 46
SPARKADV 31
TAT (C) 20
MAF (g/s) 18,00
TP (%) 38,8
RUNTM (sec) 267
EVAP PCT (%) 51,0
FLI (%) 0,0
baro (KpA) 100
VPWR (V) 14,5
LOAD ABS (%) 12,0
EQ_RT 1,0000
TP_R(%) 34,5
TP_B (%) 39,2
APP_D (%) 30,2
APP_E (%) 29,8
TAC_PCT (%) 34,9

Kas eeltoodust oskavad targemad miskit anomaaliat välja lugeda?

Eelnevalt sai puhastatud MAF, MAP sensor ja throttle body ja see nädal oli plaan lasta Tech2 abil teha throttle body reset kuna käivitades pöörded 1600rpm.
Veidi googeldades vihjati eelkõige kasti kiirussensorite veale või kasti mehhaanilisele veale :wall: , aga mainiti ka throttle bodyt. Throttle body viga tundub endale küll suht ebatõenäone põhjus, aga mine tea....

Kustutasin siis koodi ära ja tegin proovisõitu, sõitsin ehk 5 km ja veateade selle jooksul tagasi ei tulnud ning auto kiirendas ja aeglustas nagu muiste. Homme lasen kaasfoorumlasel Tech2 külge panna, aga äkki keegi oskab senini oma teadmistest või praktikast mulle nõua anda.:(

PS Kui kellelgi on pakkuda töökorras komplektset 9-3 SS 2,0 bensiinimootori kasutatud automaatkasti olen ka avatud pakkumistele.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#2

Hmm... peale pikka googeldamist ei tundugi enam nii võimatu see throttle body resetti vajadus. Mitmes kohas on koodi P0730 puhul sarnast öeldud: Unless there is a problem with the solenoid pack have him try to reset the throttle body
:conf:

Minu pea ei võta küll kuidas saab gaasisiibri ebakorrektne seadistus olla seotud käikude vaheliste ebakorrapärasustega.... :freak:
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Wis annab vasteks "mechanical fault". Võrrelda kasti sisend- ja väljund kiirusandurite näite, kontrollida, et ega andurite magnetitel sodi ei ole. Kui ei- vaheta (remondi) kast.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

Peale eilset veateate kustutamist viga senini tagasi tulnud ei ole...veel...ptüi, ptüi, ptüi
Sai kaasfoorumlase abiga hommikul Tech2 külge pandud ning esmalt läbi viidud gaasisiibri test. Eemaldasime õhulõdviku ning testil ilmnes, et gaasisiiber liigub jõnksutades ebaühtlaselt ning on kuulda, et need hammasrattad seal kinnise korpuse sees ka kõrisevad. Mulle oma peaga tundub kangesti, et vigane gaasisiiber annab käigukastile ebakvaliteetseid näite pedaali asendi kohta, mis viskas kasti avariirežiimi.... :conf:
Kasti kiirusandureid kahjuks täna testida ei saanud kuna antud Tech2 tarkvara seda ei toetanud. Plaan siiski ka see ette võtta- tuleb selleks vist minna Carringisse.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
praktikant
Postitusi: 391
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#5

kasti (andurite)viga on selgelt kirjas juu, aga muidugi ei tee paha ka muud asjad üle käia :)
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

kasti (andurite)viga on selgelt kirjas juu, aga muidugi ei tee paha ka muud asjad üle käia :)

Njah, võib olla on see minu soovmõtlemine kergemalt pääseda, aga mitmes kohas mainitakse analoogset asja:
The Throttle Position sensor measures the throttle position, which is controlled by the gas pedal. It is used to determine engine load and if it fails it can cause automatic transmission shifting problems. It is used by the vehicle's computer to control engine performance by increasing the amount of fuel delivered as the throttle opens. In theory, the throttle position sensor is not necessary for proper engine operation because the mass airflow sensor and the manifold absolute pressure sensors can be used to determine the amount of air traveling into and engine at any point in time. However, the throttle position sensor is beneficial for proper automatic transmission control because it immediately establishes the driver's intent, and transfers this information to the transmission control module.

Nagu ma aru saan asub see sensor seal throttle body küljes.
Ehk throttle body on mõõtmiste põhjal kindlasti vigane, iseküsimus on, et kas see on püsivalt kasti kahjustanud või oli see hetkeline error- loodaks pigem viimast, sest iga aasta automaatkasti remondiga ka tegeleda ei taha :(
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Gaasiklapisüsteem (vigane. või mitte) ei saa kohe kuidagi kahjustada kasti mehhatroonikat. Samuti ei saa see otseselt genereerida kasti ecus viga "läbilibisemine", nagu antud veakoodi kirjeldus väidab. Drosselklapp suudab küll vigasena tekitada igasuguseid anomaaliaid käiguvahetusel, kuid antud juhul usun WIS`i. Alati, kui tech on väitnud kasti mehaanilist viga , on kakahunnik asunud ka kastis sees, mitte välisseadmetes.

Täiesti uus 1,9d mootori ja ka 207 bensukate drosselklapp liigub nähtavalt jõnksutades ja üpris häälekalt, kui seda tech`ga aktiveerida
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#8


Täiesti uus 1,9d mootori ja ka 207 bensukate drosselklapp liigub nähtavalt jõnksutades ja üpris häälekalt, kui seda tech`ga aktiveerida

Tänud, Trionic, pole meeldiv küll teadmine, aga teadmine seegi, et viga võib ikka olla kastis ja drosselklapi kerge jõnksutamine ja kõrin sulgumisel ongi normaalne.
Jõudsin vahepeal küll lammarist ühe soodsa drosselklapi ära tellida, proovin vähemalt ka sellega ära, sest see 1600 rpm külmkäivituse hetkel pole ka päris normaalne.

Aga ju tuleb, siis hakata asenduskasti otsima, sest selle vana remonti enam väga ei usu. Seniks kuni veateade pole taastunud sõidan autoga edasi.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#9

Täna sai siis gaasisiiber ehk drosselklapp lammutusest ostetu vastu ära vahetatud. Ei tea, kas see just kasti, teisipäeval korra ilmunud, veateadet remondib, aga esimesed gaasisiibri vahetuse järgsed emotsioonid on küll väga positiivsed.
Külmkäivitades ei ole enam 1600-1700 rpm vaid kuskil 1200 rpm kanti. Sai siis testsõit tehtud ja sh ka pöördeid üle 4000 rpm lastud. Kokkuvõte- auto mootor läheb hoopis paremini pöördesse ja käigukast ei kolksutanud hetkel enam käike allavahetades, mida viimastel päevadel vahepeal tegi. Üldse tundus kasti töö üles-alla vahetustel enneolematult sujuv varasemaga võrreldes. Ju saab kast nüüd oluliselt paremini aru, mis asendis gaasipedaal tegelikult on. Tundub, et see gaasisiiber oli mul juba mitu kuud suht pekkis omadega.
Peaasi, et nüüd kasti koha pealt ära ei sõna :cool:

PS Veelkord suured tänud veikov-le gaasisiibri testimisel osutatud abi eest.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#10

Vahepeal 2 nädalaga asi nii palju edasi arenenud, et ptüi-ptüi-ptüi... veateade pole senini uuesti ilmunud. Ei teagi, kas oli ühekordne anomaalia, võttis mingi puru kuskile vahele või mis...
Aga sai asenduskast endal valmis otsitud ja kui viga uuesti ilmneb tuleb see lasta külge panna. Kasti otsingud olid pikad ja vaevalised, sest Eestis on oskuteave asendatavuse osas null ning täpselt samade koodidega kasti on keerukas leida, eriti Aero puhul, diislitega on asi hoopis rõõmsam, sest neid on lammutustest palju.
Teistele praegustele ja tulevastele hädalistele võib infoks öelda, et bensiinimootoriga 9-3 automaatkasti probleemide korral saab 9-3 SS külge panna, mistahes võimsusastmes(st 110, 129, 154 kw) teise 2,0 bensiinimootoriga 9-3 SS/SC automaatkäigukasti. Teatud juhtudel on vajalik vaid Tech2 abil kasti ja auto tutvustamine ja kasti aju softi uuendamine. Selles osas sain kinnitust nii USA-st kui UK spetsialistide käest.

Paraku kõik märgid näitavad, et sinna kohta, kus kasti varasemalt 2x remonditi ma vist enam suure tõenäosusega tagasi ei lähe.
Sai nimelt vahepeal end selles vallas haritud- esiteks pandi remondijärgselt sellesse kasti Saab 3309 mineraalõli (turul tuntud ka kui Mobil ATF 3309) asemel sünteetiline käigukasti õli Liqui Moly Top Tech 1200, millelaadsete kasutamise kohta Saab ise ütleb:
Automatic transmission fluid, mineral oil based. Synthetic oil has a coefficient of friction that differs from mineral oil based oil and should therefore not be used. The use of synthetic oil can cause malfunction through abnormal wear.

Huvi pärast sai kastilt ka õlivarras lahti krutitud ja pilt, mis avanes 15 tundi seinud auto kasti mõõtevardalt oli selline :wall:

Pilt

Kellel silm pildilt ei seleta, siis õli on korralikult üle normi pandud ehk õli lõppes peale hot märki ka raudkülma kasti puhul.
Kahju, et varem ei vaadanud.

Kangesti jääb mulje, et neid asju remonditakse sedaviisi, et sa peagi uuesti tuleksid ja raha tooksid :(

Lähiajal plaanis kastis õli vahetada või vähemalt liigne välja lasta. Ühe vahetusega seda sünteetilist jama sealt kahjuks ühekorraga kätte ei saa-kirjade järgi saab vahetusega kätte vaid 2,85 l õli 7,2l kogumassist.
Ei kujuta nüüd ette, kas kasti õli vahetus ja õlitaseme normi panek võiks kasti käitumist parandada?

Aga kogu õppetund on see, et ei saa ka spetsialiste alati usaldada.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

kas ei ole nii, et atm kasti õlitaset varda pealt vaadatakse töötava mootori korral?:freak:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Vaadatatkse AINULT töötava ja töösooja kasti õlitaset. Selle varda järgi võiks arvata, et õli on pigem vähevõitu.
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#13

OK, jälle targem, eks proovin uuesti :)
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
praktikant
Postitusi: 391
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#14

Arvestades märkust "The use of synthetic oil can cause malfunction through abnormal wear", võib kahtlustada, et kulumine on juba toimunud. Kontrolliks leia 3 paksu sõpra autosse ja anna talda. Kui siis veateadet ei tule, on kast OK.
Õli tuleb muidugi õigeks panna.
Sinna kohta, kus kasti remonditi, tuleks ikka tagasi minna. :gun:
Jagatud mure - pool muret. :)
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#15

Liqui Moly Top Tech 1200

Seda õli pakub Liqui Moly kataloog ka Saabile, etiketil on Toyota Type T-IV; JWS 3309 (Aisin Warner) kirjas nagu Aisin-Warneri kastile ettenähtud. Õigem oleks vist see ? Või VM-st originaal õli ?
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1055
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#16

Liqui Moly Top Tech 1200

Seda õli pakub Liqui Moly kataloog ka Saabile, etiketil on Toyota Type T-IV; JWS 3309 (Aisin Warner) kirjas nagu Aisin-Warneri kastile ettenähtud. Õigem oleks vist see ? Või VM-st originaal õli ?

Nüüd saigi valmis ostetud see Mobili ATF 3309, kuna see on samaväärne originaalõliga.
Paraku need õlifirmade kataloogid, oil finderid jne on kõik üles ehitatud selliselt, et mingi vaste sinu murele ikka pakuvad, olgugi, et see pole ideaalne või pole tootja poolt heaks kiidetud. Näiteks isegi Addinol pakub selle põhjal kastile sobivat õli, millel pole paraku tootja heakskiitu. Arvatavasti Liqui Molyga on sama lugu.
Eks igasugune õli on parem kui õli puudumine :)
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Vasta