Tervitus,
otsustasin täna jahutusvedeliku külmakindlust testida ja avastasin, et roheline vedelik on hoopis pruuni värvuse omandanud. Lisasin ka pildi - sealt paistab ta veidi punakam kui tegelikult, aga aimu vast saab.
Vedelik ise sai vahetatud eelmisel suvel. Mingil määral vedelikku ka kaob, täpselt ei oska öelda, aga ümmarguselt ütleks 100 ml poole aastaga - seetõttu olen vahepeal juurde valanud, olude sunnil eri tootjate omasid, aga alati rohelist.
Ka on mootoril pakasega raske soojeneda, isegi nii -5 kraadi juures tõuseb temperatuurinäidik kõige rohkem veerandi peale ja salongiski on napilt soe, kui küte põhja keerata. Lisasoojendusahi mul küll ei tööta, aga ikkagi päris normaalne see ei tundu...
Milles võib asi olla? Mida kontrollida, millest alustada?
Aitäh!
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Jahutusvedelik on olnud varem pikalt vahetamata ja nüüd pesi värske vedelik ajapikku kogunenud löga lahti. Alusta esmalt sellest, et vaheta see ollus kiiremas korras värske jahutusvedeliku vastu.
+Eelneval soovitaks läbipesta
__In Boost We Trust__
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ärge segage niigi sogast vett!
Jah. värvusel pole mingit vahet, mis see on. veelvähem, et uus, midagi lahti peseb. Tähtis, et värske oleks, vanal vedelikul ei ole enam korrosioonivastaseid omadusi, ei muud.
Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
aeglase soojenduse viga, kui temp ei tõuse on peetis termostaat.
Alusta termostaadi vahetusest ja kui rikas mees oled, pane uus sisse, kasvõi sini-must-valge!! :headbang:
Jah. värvusel pole mingit vahet, mis see on. veelvähem, et uus, midagi lahti peseb. Tähtis, et värske oleks, vanal vedelikul ei ole enam korrosioonivastaseid omadusi, ei muud.
Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
aeglase soojenduse viga, kui temp ei tõuse on peetis termostaat.
Alusta termostaadi vahetusest ja kui rikas mees oled, pane uus sisse, kasvõi sini-must-valge!! :headbang:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda ;)
kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu :)
üldreeglina on punane nn longlife, millele lubatakse 5a eluiga. Mõistlik.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Tsitaat: "
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda ;)
kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu ".
Loomulikult saab ka "kinnisest süsteemist vesi välja aurata. Selleks ju ongi paisupaagi kork,milles on ülerõhuklapp. Ja veeaur ongi see, mis sealt pidevalt välja "susiseb".
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda ;)
kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu ".
Loomulikult saab ka "kinnisest süsteemist vesi välja aurata. Selleks ju ongi paisupaagi kork,milles on ülerõhuklapp. Ja veeaur ongi see, mis sealt pidevalt välja "susiseb".
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
ülerõhuklapp on küll teoreetiline koht, aga praktika kõrval jääb see vist küll puhtteoreetiliseks kohaks.
kui meenub, tulen nt aasta pärast siia teemasse tagasi - jälgin ekstra, kas mu masinad nõuavad vedelikku juurde või mitte. Saab ehk teooriad faktidega ümber lükata :)
kui meenub, tulen nt aasta pärast siia teemasse tagasi - jälgin ekstra, kas mu masinad nõuavad vedelikku juurde või mitte. Saab ehk teooriad faktidega ümber lükata :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas