Saab 9-3 2.2TDI 92KW 2002 eelsoojendi, jahutusvedelikku lekib

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

K Jaan 07, 2015 17:56

Soetasin ühe sellise isendi perekonda juurde, sellel aga paistab, et hästi vähe lekib jahutusvedelikku (just seda, sest allpool punane sade, punane jahutusvedelik sees) eelsoojendist, aru hästi ei saa, aga vist kaane alt vm.
Kas kellelgi on midagi sellist juhtunud ja mis siis seal täpsemalt lekib?



Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Jaan 08, 2015 8:35

Tihendid surnud,mis muud. Korralik preventiivne kulumaterjalide vahetus tuleks niikuinii ette võtta.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#3

T Jaan 13, 2015 21:32

Sai siis eelsoojendit pisut lammutatud (ja konsulteeritud firmaga Parkli).
Leke siis jahutusvedeliku temperatuurianduri (sinise juhtmega) tihendi vahelt ja anduri seest mööda anduri ühte juhet (mis praguline nüüd) pistikusse :freak:. Üllatav, pole varem sellist kogemust, et juhtme sees vedelik liikuda saab. Igatahes anduri otsas näha, et tal pragu (rõngas) küljes võrreldes punase juhtme küljes oleva anduriga.
Müstika, et see eelsoojendi üldse üritas tööle minna (suitses ja jättis siis kohe seisma), kuigi pistik näeb üsna kole välja.
Tea, kas viitsibki teda korda teha, läheb üsna kulukaks ja kas üldse asja saab.

E: Mis veel tähele panin, ei näinud kuskil jahutusvee tsirkulatsiooni pumpa (ega kuulnud ka), kuid SID-i pealt saab asja käima panna ka ilma, et mootor töötab (ka kliima läheb siis tööle). Kas 9-3-el (3KW eelsoojendi) seda ei kasutatud (kahtlane) või keegi varasem omanik on lasknud selle aktiveerida, kuid pumba installeerimatta jätnud? Ja tulemuseks katkine eelsoojendi ...



Lisatud failid
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#4

K Veebr 04, 2015 22:06

Kui saab aktiveerida SID pealt, siis peab see ringluse pump ka olema. Uuri siit foorumist lisa märksõnaga eelsoojendi. Vaata ka näiteks seda eelsoojendi teemat.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

N Veebr 05, 2015 12:19

Paraku mida pole, seda pole, nii imelik, kui see ka pole. Ka pole miskit otseühendust (e. pump vahelt võetud) vm.
Selle pildi järgi otse eelsoojendi vooliku küljes peaks ta olema.


Lisatud failid
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#6

N Veebr 05, 2015 16:54

Keegi targem võiks öelda, kuidas selle süsteemi veakoodide nullimine käib. Ja kui soojendi on lukku läinud, siis kuidas "reset" teha. Kas "Tech2" saab sellega hakkama, või ainult spetsiaalne eelsoojendi diagnostika seade. Ehk veel mingi võimalus.
Vasta