Viimased paar nädalat on 1. ja 2. käigu lülitumisega probleeme olnud. Kuivõrd vasakule poole keerates läheb käik paremini sisse kui paremale poole keerates, siis eeldasin, et probleem on mootoripatjades (sest käigukasti õlitase on normaalne ja mingeid ekstraordinaarseid häälitsusi pole kuulda). eriti jama on 2. käiguga. Nii ei saa rallit sõita!:(
Kas see prognoos peab paika ja kui peab, siis millised mootoripadjad omadega õhtal on?
Torque armi puksid on silmnähtavalt mõrased.
Kuidas neid sealt korpuse seest kätte saab kui saab?
:poke:
mootoripadjad ja käikude funkamine
Mootoripatjade kontrollimisest palju kirjutatud. Kasuta otsingut.Algselt postitas: vl
Viimased paar nädalat on 1. ja 2. käigu lülitumisega probleeme olnud. Kuivõrd vasakule poole keerates läheb käik paremini sisse kui paremale poole keerates, siis eeldasin, et probleem on mootoripatjades (sest käigukasti õlitase on normaalne ja mingeid ekstraordinaarseid häälitsusi pole kuulda). eriti jama on 2. käiguga. Nii ei saa rallit sõita!:(
Kas see prognoos peab paika ja kui peab, siis millised mootoripadjad omadega õhtal on?
Torque armi puksid on silmnähtavalt mõrased.
Kuidas neid sealt korpuse seest kätte saab kui saab?
:poke:

Oled laisk otsija-ülemised kanduripuksid,eeldusel,et padjad elus on(vaevalt nii vanal autol).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Uued lollid küsimused:
1. Ostsin uued ülemised kanduripuksid ja võtsin vanad maha. Nagu mulle tundub tuleb vanad sealt välja suruda ja uued sisse suruda. Kas selle jaoks on mingi spetsiaalne tööriist olemas, mida võib ka lähemalt kui 180 km Tartust leida või saab seda ka muudmoodi teha?
2. Kuidas tuvastada, kas alumised mootoripadjad on läbi või mitte? Esimesel mõrasid ei märka, õline on küll, aga õli võib pärit olla ka mujalt (rihmapingutist?, mille niikuinii ära vahetan; või pekasab kuskilt altpoolt üles, sest mingid õlilekked on?)
jätkan remmi...
1. Ostsin uued ülemised kanduripuksid ja võtsin vanad maha. Nagu mulle tundub tuleb vanad sealt välja suruda ja uued sisse suruda. Kas selle jaoks on mingi spetsiaalne tööriist olemas, mida võib ka lähemalt kui 180 km Tartust leida või saab seda ka muudmoodi teha?
2. Kuidas tuvastada, kas alumised mootoripadjad on läbi või mitte? Esimesel mõrasid ei märka, õline on küll, aga õli võib pärit olla ka mujalt (rihmapingutist?, mille niikuinii ära vahetan; või pekasab kuskilt altpoolt üles, sest mingid õlilekked on?)
jätkan remmi...
Nimevahetus vl -> Veiko
1.Hüdropressiga pressitakse neid pukse,asend peab õige jääma,jälgi seda(eelduseks loomulikult vana puksi õige asend).
2.Tegu on silikoonpuksidega(täiteaine),mille korrasolekut ilma eelnevat mootori hingeelu mitteteades raske diagnosida,juhul,kui nad ühes tükis veel juhtuvad olema(kanguta eebliga mootorit kronsast padja kohalt ülespoole).Kogemused näitavad,et patju pole kombeks vahetada,kallid on nad ka-ca . 2 kilo X 2 ja
kastipadi(650.-) lisaks.
Kasti kulissi on võimalik reguleerida,natuke pikem teema,mida ei viitsi ehku peale kribada.
2.Tegu on silikoonpuksidega(täiteaine),mille korrasolekut ilma eelnevat mootori hingeelu mitteteades raske diagnosida,juhul,kui nad ühes tükis veel juhtuvad olema(kanguta eebliga mootorit kronsast padja kohalt ülespoole).Kogemused näitavad,et patju pole kombeks vahetada,kallid on nad ka-ca . 2 kilo X 2 ja
kastipadi(650.-) lisaks.
Kasti kulissi on võimalik reguleerida,natuke pikem teema,mida ei viitsi ehku peale kribada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionic, tänud näpunäidete eest 
Homme kell 9 jälle garaazi...
Veel üks mootori küljes oleva kanduri eemaldamise näpunäide tulevastele iseremontijatele ühest vanast teemast, mis mind aitas:

Homme kell 9 jälle garaazi...
Veel üks mootori küljes oleva kanduri eemaldamise näpunäide tulevastele iseremontijatele ühest vanast teemast, mis mind aitas:
Logar välja,rihm maha,gene lahti ja vastu tulemüüri lükata.Ülemine kanduri kaigas välja,nüüd pääseb gene ülemise kronsa (milles asub ka kanduri teine puks) 4-le poldile vabalt ligi. Nüüd puksid välja ja uued sisse,tähtis on täpne asend.Ja uuesti kokku ja ongi bro.
Nimevahetus vl -> Veiko
Algselt postitas: vl
Trionic, tänud näpunäidete eest
Homme kell 9 jälle garaazi...
Veel üks mootori küljes oleva kanduri eemaldamise näpunäide tulevastele iseremontijatele ühest vanast teemast, mis mind aitas:
Logar välja,rihm maha,gene lahti ja vastu tulemüüri lükata.Ülemine kanduri kaigas välja,nüüd pääseb gene ülemise kronsa (milles asub ka kanduri teine puks) 4-le poldile vabalt ligi. Nüüd puksid välja ja uued sisse,tähtis on täpne asend.Ja uuesti kokku ja ongi bro.
Kui iga päev ei tee,siis muidugi tundub kole üritus.Olles ise vajalikud võtmed-ainõud aastaid tagasi valmis väänanud-keevitanud,võin tõdeda,et alates M92-st on see tegevus küll ülilihtne ja vähest aega nõudev.Üleminekumootoritel ja vanematel.......

Oleksid sa tlna inime,ma näitaks sulle töövõtteid,mis oluliselt kiirendaksid toimingut.Väga palju tühja tööd tehakse esimesel katsel.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ülemised kanduripuksid kronsteinide sees vahetatud, hakkan autot kokku panema.
Kui kellelgi on Tartus sama plaan ja ülemised puksid mõrased, siis olen nüüd protsessi (koos aeganõudvate lollustega ja herr Trionicu
tüütamisega lollide küsimustega oma ettevaatlikkuse tõttu) läbi teinud ja võin juures targutada kui keegi siinkandis seda esimest korda teha plaanib.
(sama asi salongiventika vahetamisega ja rihmarullikute ja pinguti vahetamisega)
Hüdropressi pukside vahetamiseks leidsin Tartust Laki Autost. Miski vana laagri lõhkumise tagajärjel on seal nüüd ka paraja suurusega abinõu olemas.
Kui kellelgi on Tartus sama plaan ja ülemised puksid mõrased, siis olen nüüd protsessi (koos aeganõudvate lollustega ja herr Trionicu

(sama asi salongiventika vahetamisega ja rihmarullikute ja pinguti vahetamisega)
Hüdropressi pukside vahetamiseks leidsin Tartust Laki Autost. Miski vana laagri lõhkumise tagajärjel on seal nüüd ka paraja suurusega abinõu olemas.
Nimevahetus vl -> Veiko
ahem. kas seda teemat ka NG900 peal rakendada annab? Nimelt mu punasel on vibra üsna häirivaks muutunud, rohelisel ei saa arugi, et mootor töötab. Kusjuures - kui silikoon teemaks, kas siis mootoripatjade kasutu olek (seismine ilma koormuseta) kuidagi taastab nende kasutegurit? Vaevalt, et 250000 sõitnud modral (rohelise oma Rootsi lammarist) need padjad esimeses nooruses on... Seega võiksin olemasolevaid rohelise vanu (225000 sõitnud või veerenud) patju punase peale ümber tõsta? Silikoon valgub ühtlaselt laiali jne... Lihtsalt mõte.
NG900 kohta ei julge mina sõna võtta.
Ning huvilistele raporteerin:
Pärast kanduripukside vahetust kägukang enam napakalt ei tõmble kui gaasi vajutada ja lahti lasta.
Üldse tundub auto kuidagi vähem vedel olevat. Aga see viimane võib ka platseeboefekt olla.
Samas ei mõjutanud kanduripukside vahetamine MITTE KUIDAGI esimese ja teise käigu lülitumist. Ikka käib see suure vaevaga ja vahepeal ei käi üldse. Käigukang lihtsalt ei ulatu nii kaugele juhi poole, et käik lülituks või läheb esimese asemel kolmas ja teise asemel neljas:(
Alumised padjad tundusid korras olevat.
Järgmised ideed on vaadata üle käiguhoovastik ja reguleerida käigukasti puksi/kulissi... Olen üsna veendunud, et kala ei peitu käigukasti sisemuses.
Leiutamine on huvitav, aga kui esimest korda teed siis ei pruugi kohe õnnestuda. Aktiivsemad autokasutajad pöördugu spetsialistide poole.
Ning huvilistele raporteerin:
Pärast kanduripukside vahetust kägukang enam napakalt ei tõmble kui gaasi vajutada ja lahti lasta.
Üldse tundub auto kuidagi vähem vedel olevat. Aga see viimane võib ka platseeboefekt olla.
Samas ei mõjutanud kanduripukside vahetamine MITTE KUIDAGI esimese ja teise käigu lülitumist. Ikka käib see suure vaevaga ja vahepeal ei käi üldse. Käigukang lihtsalt ei ulatu nii kaugele juhi poole, et käik lülituks või läheb esimese asemel kolmas ja teise asemel neljas:(
Alumised padjad tundusid korras olevat.
Järgmised ideed on vaadata üle käiguhoovastik ja reguleerida käigukasti puksi/kulissi... Olen üsna veendunud, et kala ei peitu käigukasti sisemuses.
Leiutamine on huvitav, aga kui esimest korda teed siis ei pruugi kohe õnnestuda. Aktiivsemad autokasutajad pöördugu spetsialistide poole.
Nimevahetus vl -> Veiko
Minu 2 cents: omasin '91 tonnist ja samuti ühel päeval 1. ja 2. käik kadunud, tee või tina. Lasin siis nuttes ja naerdes kolmandat käigu kasutades läbi linna ühte Saabi remondikohta. Seal selgus, et kusagil hoovastikus (targemad löövad mind kui eksin) on mingi kummipuks, millele kahelt poolt külge vulkaniseeritud metallplaadid. Üks nendes plaatidest oli enam-vähem täiesti lahti tulnud ja seetõttu ei andnud hoovastik kangi liigutust piisava amplituudiga edasi.
Lühiajaline remont sama vea korral: lihtsalt see plaat jõuga vastu puksi suruda ja traadiga kinnis mässida. Pidi kannatama normaalselt sõita kuni jõuad esimesse tsiviliseeritud punkti ja ostad uue jubina.
Lühiajaline remont sama vea korral: lihtsalt see plaat jõuga vastu puksi suruda ja traadiga kinnis mässida. Pidi kannatama normaalselt sõita kuni jõuad esimesse tsiviliseeritud punkti ja ostad uue jubina.
Märksõna - kaabliside (mida võiks paar-kolm tükki ikka autos kuskil olla, kunagi ei tea millal vaja läheb). Endal sama seis oli, maalt tulemine, auto laeni kraami täis ja raske nagu vene tank.. ning ühel hetkel Tallinna kesklinna ristmikel jukerdades auto enam kahte madalamat käiku kätte ei anna. Oi, kirumist jätkus kuni koduni, aga seal sai natuke aega kapoti alla vahitud kui ühel hetkel sähvatas, kaks kaablisidet jublakale ümber ja toimis. Ja asi pidas kuni osavatel meestel aega tekkis et jublakas ära vahetada.Algselt postitas: KaidoV
Lühiajaline remont sama vea korral: lihtsalt see plaat jõuga vastu puksi suruda ja traadiga kinnis mässida. Pidi kannatama normaalselt sõita kuni jõuad esimesse tsiviliseeritud punkti ja ostad uue jubina.
Aga vl'i probleemist - väga tundub et käiguhoovastiku reguleeringuga on midagi nihu.