Niiskus kiusab

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#1

Nimelt on viimasel ajal muutunud väga tüütuks üks probleem, mis on tegelikult olnud sellel autol algusest peale.

Asi nimelt järgmine:
Käivitades läheb mootor ilusti käima ja käib täiesti normaalselt ca 15 sek kuni paar minutit ja siis algab suur pöörete kõikumine, pöördeid üles enam ei saa. Hääle järgi nagu töötaks kaks siis kolm jne. silindrit. Mingi hetk sureb ise välja või jääbki 200..1000 pöörde peale kõikuma ja purtsuma. Sõita ei ole võimalik. Kui keeran süüte välja ja käivitan auto kohe uuesti, siis kordub sama stsenaarium. nii kolm kuni neli korda ja kui pöördeid kohe natuke kõrgemal hoida, siis mingi hetk jääb ilusti käima ja saan sõita rahulikult palju vaja. nagu natuke aega seisab, siis kordub sama pull.

Selline käitumine on alanud reeglina mingist kokkupuutest veega. Kas sõit läbi suure lombi või pesulas käimine. Viimane suurem sama jama oli eelmine aasta klooga lumeralli, kus osalejad vist mäletavad, kuidas nööri otsas garaazi sõitsin. Üldiselt on asi ise korda läinud, kas siis pikema seismise või talveralli korral soojas ruumis seismise tagajärjel.

Kuna praegu pole nädala jooksul ise korda läinud, siis üritasin eile uurida, kas kuskilt võiks juhtmed veele liiga avatud olla vms. Puhastasin küllalt hoolikalt Jetronicu ümbrust ja kaableid, Silmaga olid kõik ühendused ilusad ja puhtad. Alt vaadates ei leidnud ka kuskilt pistikuid või juhtmed, mis võiksid potentsiaalsed probleemitekitajad olla.

Lisaks on eelmine aasta võetud lahti radika juurest jooksev probleemne kaabli saht ja seal kogu kaabeldus üle isoleeritud.

Kogu jutu mõte on selles, et äkki on kellegil sarnane probleem olnud ja on leidnud vea üles. Asi hakkab juba ära tüütama. vana 9000, millel oli jagaja ja küünlajuhtmed oli oluliselt veekindlam.

PS DI kassett on kontrollitud ja selles probleem ei ole.

auto nagu ikka 92 9000CSi
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

Vaakumvoolikute vähese pidamise tõttu võib ju samuti tühikäik hüppama hakata - see vist tiba limHome režiimiga seotud (mul ETS-ga masin).
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#3

ma ise vaakumvoolikuid ei usu. Probleem pole teglikult üldse tühikäigus vaid mootori vales juhtimises minu meelest. Korraks auto kinni ja kohe käima ning asi töötab.

Näiteks hakkas mul pühapäev Sakus see jama jälle pihta. Sõitsin siis tallinnasse nii, et auto käima ja hoog üles, kuni jamama hakkas (30 sek) siis suri välja ja hetke pärast lasin hoo pealt käiguga uuesti käima ning sain jälle hoo üles. nii ma siis kulgesin 40km/h...80km/h..40km/h vahelduvvooluga :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#4

Mul olid viimase posti sümptomid kui kütusesüsteem jamas, vahetasin kõik filtrid ära ja kimasin nati aega nitro 3000 ja igasuguste puhastitega, ei teagi täpselt mis aitas aga nüüd korras. Vahe oli ainult selles, et ennem jama teket tuli üks 30min. sõita ja siis piisas kui mõni min puhata.
karlosas
Postitusi: 38
Liitunud: T Mai 10, 2005 12:06
Asukoht:
Auto:

#5

86 aasta masinal oli sama pöörete üles-alla käimise teema, seda küll ainult külmalt käivitades. Sõitsin aastaid 98 bensuga, paar kuud tagasi vahetasin 95 vastu- porpleem kadunud.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: Zazou

Käivitades läheb mootor ilusti käima ja käib täiesti normaalselt ca 15 sek kuni paar minutit ja siis algab suur pöörete kõikumine, pöördeid üles enam ei saa. Hääle järgi nagu töötaks kaks siis kolm jne. silindrit. Mingi hetk sureb ise välja või jääbki 200..1000 pöörde peale kõikuma ja purtsuma. Sõita ei ole võimalik.

Bensupump ja tema juhtmed? Oled vaadanud?
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#7

Niiskus paneb kõigepealt tõesti elektrisüsteemi peale mõtlema, aga kui asi poleks niiskuses, siis võiks ju häda ka kütusefiltris olla ...
See nüüd pisut jabur pakkumine aga äkki on kütusefiltri vahetusest miski abi.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#8

eelmiste soovituste valguses hakkasin ka kütusesüsteemi peale mõtlema - eeskätt just pumba elektrijuhtmetele ja ühendustele - kuigi need jooksevad vist auto seest.

Praeguseks on probleem kadunud ja nüüd on raske seda juba tuvastada.
Tahtsin bensutorule panna vahele manokat, aga nüüd pole mõtet.
Filtri võiks vahtada niikuinii, kuigi ma ei usu et see probleemi põhjustad.

Alati on see juhtunud täpselt peale mingist suurest porimülkast läbi sõites või autopesulas käiku. Seekord aga ei tahtnud probleem piisavalt kiiresti ise ära kaduda.

Tavaliselt on jõnksutanud mõned korrad aga nüüd oli peaaegu nädal aega (ilmselt sellest et oli väga vesine ja õhuniiskus suur)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Kütuse filter oleks niikuinii hea uus panna. Kusagilt jäi meelda, et pärast 200t läbisõitu tuleb see vahetada. Teades meie 'kvaliteetseid' bensiine...
Seest s....e filter avaldab ka pumbale suuremat koormust.
Enda eelmisel tonnisel vana filtri vahetasin. Oli teisel vast 270000+ läbisõitu.
Proovisin läbi puhuda ja mida ei tulnud, see oli õhk :P Alguses arvasin, et kütusest läbi imbunud ja seepärast ei lase õhku läbi, aga pärast nädalast seismist oli asi endiselt umbes.
Samas uus filter lasi normaalselt läbi puhuda.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

võeh... 270t... seda asja peaks vast iga aasta vahetama, meie bensiininimelist tatti arvestades. Ma kallasin ühe, vast 30-40t sõitnud filtri tagurpidi tühjaks... jõle, mis must laga sealt välja voolas...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Trionic kuskil teemas väitis, et feisslifti järgse tonnise kütusefiltrit suht võimatu vahetada. Et mootor tuleb sisuliselt maha tõsta.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

Tegelikult oli vist nii et kuna troostis on käppadeta tõstukid, ei pääse lihtsalt filtrile ligi. Tonnise mootorit tuleb maha kiskuda siiski globaalsete mootori elustamise protseduuride puhul.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: sebastian
Kütuse filter oleks niikuinii hea uus panna. Kusagilt jäi meelda, et pärast 200t läbisõitu tuleb see vahetada. Teades meie 'kvaliteetseid' bensiine...
Seest s....e filter avaldab ka pumbale suuremat koormust.
Enda eelmisel tonnisel vana filtri vahetasin. Oli teisel vast 270000+ läbisõitu.
Proovisin läbi puhuda ja mida ei tulnud, see oli õhk :P Alguses arvasin, et kütusest läbi imbunud ja seepärast ei lase õhku läbi, aga pärast nädalast seismist oli asi endiselt umbes.
Samas uus filter lasi normaalselt läbi puhuda.

filtri vahetusvälp 60 tuh.km.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
Trionic kuskil teemas väitis, et feisslifti järgse tonnise kütusefiltrit suht võimatu vahetada. Et mootor tuleb sisuliselt maha tõsta.

täiesti vale jutt,pole kunagi midagi sellist väitnud,filter asub tagasilla tala lähedal ja mootoriga pole pistmist.:gun:
Kasutaja avatar
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: sebastian
Kütuse filter oleks niikuinii hea uus panna. Kusagilt jäi meelda, et pärast 200t läbisõitu tuleb see vahetada. Teades meie 'kvaliteetseid' bensiine...
Seest s....e filter avaldab ka pumbale suuremat koormust.
Enda eelmisel tonnisel vana filtri vahetasin. Oli teisel vast 270000+ läbisõitu.
Proovisin läbi puhuda ja mida ei tulnud, see oli õhk :P Alguses arvasin, et kütusest läbi imbunud ja seepärast ei lase õhku läbi, aga pärast nädalast seismist oli asi endiselt umbes.
Samas uus filter lasi normaalselt läbi puhuda.

filtri vahetusvälp 60 tuh.km.

Kütuse kvaliteeti arvestades tuleks seda vahetada koos õli ja õhu filtriga. Töökaaslased testisid erinevaid tanklaid aasta aega, siis lõhkusid kütusefiltri ribadeks. Statoili kütus oli enamvähem, neste oma tankinud kodaniku filter nägi väga masendav välja, aru ma ei saanud kuidas sealt üldse midagi veel läbi käis. Aga see ei tähenda et nüüdseks pole muudes tanklates ka see üks ja sama sitt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: suur
Trionic kuskil teemas väitis, et feisslifti järgse tonnise kütusefiltrit suht võimatu vahetada. Et mootor tuleb sisuliselt maha tõsta.

täiesti vale jutt,pole kunagi midagi sellist väitnud,filter asub tagasilla tala lähedal ja mootoriga pole pistmist.:gun:
Jah, jäi valesti meelde. Polnd eile mahti konkreetset väidet otsima ka hakata. Nüüd otsisin üles :). Pole tõesti modraga midagi pistmist.
Teema see:
Algselt postitas: Trionic
Enamusel minu klientidel(tonnised ja uuemad)jääb enamasti bensufilter vahetamata,kuna ükski tõstuk ei võimalda lihsate vahenditega seda teha.
Mr.Qdwini oma sai kap.rem. käigus vahetatud.
Vasta