Vajan turbo osas nõu/ õlirõhk madal/ saaled/ õlipump/ketid

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

Tavaliselt on mingi algus moment antud, sealt edasi läheb kraadidega.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#27

Vahetusel ilmnes siis selline huvitav asi, keskmine raamsaale, nii ülemine kui alumine, tõmbasid n.ö. kokku eemaldamisel. Ka oli alumisel saalel väike tükk pinnast kadunud õlikanali juurest, samas võis see sealt eemalduda ka kokkutõmbel. Vanamees mul arvas, omadest kogemustest, et kuuma saanud.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#28

Saalede vahetamine ei aidanud, küll reageerib manomeeter külmalt rohkem kui varem, kuid soojenedes siiski kukub rõhk ikka kõvasti alla normi. Torudele said uued rõngad ka seega need on välistatud. Seega pumpa otsima, kas ja kus seda eestis müüa on? Päris tavalistest poodidest ei leia, mõnest spetsialiseerunud töökojast uurima? Mis asendis kõige ohutum kasti mõttes seda rihmaseibi polti väänata on mõtet? Manuaaliga paneks käigu sisse ja siis keeraks, automaati ei tea...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#29

Räägi rõhu numbritest siis kah? palju alguses on ja kuhu kukub ja mis pööretega? Millega sa mõõdad ja kust kohast?

Saaled olid ju välimuse järgi täitsa Ok. Kahjustusi ju polnud,mis sa neid niisama vahetad....

Veel on ju tasakaalustusvõllide saaled; siis ketipinguti näiteks mis rõhul kukkuda lasevad jne....

Samas mul ühed pumbd hammakad ripuvad naela otsas puukuuuris.... :eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#30

Täitsa külmast peast näitab 1,8-2 bar-i, ega ma päris kuumaks ei lasknud siuke 60 kraadi õli ja siis oli 0,6 bar-i. Mõõdab mul elektrooniline kell, õlifiltri korpuse alt sandwichi kaudu - sama süsteem, netist võetud pilt http://s98.photobucket.com/user/martin_ ... 3.jpg.html
Leidsin just ühe lahenduse kuidas ilma püssita lahti saab rihmaseibi poldi (püss tööjuures), kohe katsetama- http://fixmysaab.com/9-5_repair/pulley/ ... p?nsteps=3
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#31

Tihti seda juhtub, et ketipinguti lekib ?
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#32

Mõõdab mul elektrooniline kell, õlifiltri korpuse alt sandwichi kaudu - sama süsteem, netist võetud pilt http://s98.photobucket.com/user/martin_ ... 3.jpg.html

OT aga elektrooniliste kelladega on probleeme olnud, võimalusel tuleks mõõta mehaanilise manomeetriga.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#33

Kas mitte õlisurvet ei mõõdeta turbosse sisseütlevast õli voolikust torust? Kusagilt on nagu meelde jäänud? Võin muidugi ka eksida.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#34

Füüsikaseaduste järgi on kinnises süsteemis, vahet pole millise kubatuuriga toru või asukoht, rõhk sama. Aga mootori puhul see läbi ja lõhki muidugi paika ei pea, kuna õlitust vajavatel positsioonidel on n.ö. lekked. Muutub vooluhulk... aga võin ka eksida, parandage :)

Kõige pealt üks vanem pilt, keskmisest cap-i poolsest raamsaalest :
Pilt

Ja nüüd õlipump, kaan :
Pilt Pilt Pilt

Nagu ma aru saan siis pump töötab nii et karteriga ühenduses oleva kambri pool tekitavad avanevad hambad hõrendust ja ülekandel II-se kambrisse siis sulguvad hambad survet. Pumba kaanel, on kraape koht hõrenduse pool. Pumba sisemisel poolel on pea iga hamba tipus sellised kraaped. Minu arvamist mööda nende "sildade" tõttu siis hõrendust ja survet ei tekigi? Välimine ring nii hull ei ole aga kulumisjälgi leiab sealtki.
Parandage või sõimake :)
praktikant
Postitusi: 389
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#35

pumba tootlikkusele avaldavad ränka mõju kraabitud KÜLGpinnad. Korpus siis.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#36

Tagumine osa on täitsa timm, kaant vaja siis. :) Ootan korras kaane pakkumisi U2U-desse, või marttivaherna@hotmail.com, 53712911, kui siin ei näkka siis teen eraldi ostuteema.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#37

Ühesõnaga kuna kaant veel pole, siis sai prooviks ivometsa hammakad niisama külge visatud, aga paremuse poole üldse mitte, rõhk veel madalam juba külmast peast.

Ette tõtates siis, kui hakata süda masinast eraldama, ülevalt poolt, tuleb vist ainult kastiga koos välja?
Kasutaja avatar
Myke
Postitusi: 715
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#38

Ühesõnaga kuna kaant veel pole, siis sai prooviks ivometsa hammakad niisama külge visatud, aga paremuse poole üldse mitte, rõhk veel madalam juba külmast peast.

Ette tõtates siis, kui hakata süda masinast eraldama, ülevalt poolt, tuleb vist ainult kastiga koos välja?

Mulle tundus ka huvitav projekt moto eemaldamine ülevalt , mida ka tegin aga kiirem on ikkagi sillatalaga alla:wise:
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#39

Võimalusel võtaks muidugi alla, aga puuduvad võimalused, ja kuskile töökotta sellega veel vahepeal ratsudada ei näe nagu pointi, sai vähe kolatud veel foorumites, ja mingi nipiga peaks automaatkastiga variandi puhul saama isegi ainult mootori kätte, ise katsuks ka sellisele lahendusele jõuda.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#40

Herr Ivomets pani täitsa täppi, sain lõpuks aega pinguti maha võtta ja ennäe imet, ongi lõppasendis. Lekib lõpus kõvasti, poole peal vähem. Kui juba kette vahetada, siis tuleks nii profülaktika mõttes vahetada ka pinguti mis on kaane all? Või on kõik komplektis ?

Mida veel vaadata kui mootor juba maas on, kastipoolne simmer nagunii aga on veel mida jälgida ?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#41

Pinguti sees peaks olema tihendid, mida saab vahetada. Alles ma nägin mingit videot selle kohta, kus seda pingutit näidati pulkadena ja räägiti sellest, kui ühest lekkeallikast. See siin
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#42

Seda küll, võibolla ta lekkis ka natuke sealt aga kui see väike ava sulgeda kuhu õlisurve peaks jõudma ja siis plunseri avast puhuda, pahises õhku selle "lukusti" vahelt.
Või peabki seda sealt tulema ?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#43

Loomulikult peab.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#44

Jälle targem, kuigi kui pinguti lõpus on tundub see vastusurve sealt tunduvat väiksem kui poolepeal...
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#45

Mootor maas ja balanssvõllid ka väljas, homme saaks ära mõõta võllid, aga ei leia netist mõõtusid, ehk keegi hea inimene juhatab otsa peale :)

Küsimus juurde, kas neid balanssvõlle ja saalesid üldse eestimaa pealt saab ka kuskilt, ja kui saabki, on keegi kellelt ma seda abinõud saaks laenata mis vaja läheb?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#46

Mulle tundus ka huvitav projekt moto eemaldamine ülevalt , mida ka tegin aga kiirem on ikkagi sillatalaga alla:wise:
Seletage/näidake pilte, mis moodi see käib... Ise võtsin Laupäeval just ühte mootorit maha ja tahtsin ka koos kastiga (automaat) maha saada ülevalt, no kuidagi ei mahtunud.
Lasin poolraam vms. selle nimetus on (6 poldiga) lahti, amordid lasin ülevalt lahti ja siis kogu krempel alla. Vahepeal mõtlesin, et kast eemaldada aga ei teadnud, kui pikalt kasti nihutama peab, et mootori küljest kätte saab. Tundus ikka väga vähe nihutamis ruumi olevat. :freak:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#47

Mul on pilte vist, õhtul panen, aga tõsta tuleks alguses ketipoolsest otsast- nokk hästi pysti ja hiljem kui pmst väljas siis mõistlikusse asendisse tagasi. Siiski tuleb eemaldada patjade raamid jne pudi mis liikumist takistab. Minul tuli ikkagi kasti ja koos juhipoolse veovõlliga välja, too lihtsalt ei tahtnud irduda.

Edit: pilte leidsin ka netist : http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... p&start=60
Tõsteks võib eemaldada ka vända rihmaseibi, aga tuleb jälgida et võlli ots raami sisse ei kraabiks ennast
Kasutaja avatar
Myke
Postitusi: 715
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#48

Mulle tundus ka huvitav projekt moto eemaldamine ülevalt , mida ka tegin aga kiirem on ikkagi sillatalaga alla:wise:
Seletage/näidake pilte, mis moodi see käib... Ise võtsin Laupäeval just ühte mootorit maha ja tahtsin ka koos kastiga (automaat) maha saada ülevalt, no kuidagi ei mahtunud.
Lasin poolraam vms. selle nimetus on (6 poldiga) lahti, amordid lasin ülevalt lahti ja siis kogu krempel alla. Vahepeal mõtlesin, et kast eemaldada aga ei teadnud, kui pikalt kasti nihutama peab, et mootori küljest kätte saab. Tundus ikka väga vähe nihutamis ruumi olevat. :freak:

Nn 5 min kiirkursus:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... FWDT7MTypw


Ja ohutum versioon bottom:

https://www.youtube.com/watch?v=2Kt7y8SWcSQ


Ülalt eemaldamisel soovitaks eemaldada radikaventilaatorid ja kastipoolsed raamipoldid ning välja tuleb koos kastiga kui kõik vajalikud kronsad eemaldatud.

Jõudu tööle:headbang:
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#49

Pilt

Ühesõnaga ongi balanssvõllid, tolerantsidest väljas, keskmist saalet ei saanud mõõta sest keegi kurask oli mikromeetri otsa, tagumiku külge niimoodi keeranud, et pikendust vahele panna ei saanud. "Eesmine" võll on siis ninapoolse paigutusega

Näide balanssvõllist : Pilt
Mõlemal võllil kipuvad pinnad ka ujuma ühel pool, kus see süvis lõpeb.

Ja siuksed kotletid tulid "eesmise" võlli otsasaale vahelt välja Pilt

Mõni pilt üldisest välimusest kah : Pilt Pilt Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#50

Ma siin mõtlen just kuidas projektika mootoril need üldse välja võtta. Kahju, et saalesi ei kannata lihtsalt teise nurga all sisse lüüa. Õlisoon väljaspool. Muidu oleks lihtne, õli kanal kinni ja probleem lahendatud.
Vasta