Mootori pöörded ebaühtlased peale sõitu
Tervitus,
Sai elu esimene tonnine soetatud naistuttavale, kel vaja autot kombinatsiooniga püsikas+automaatkast. Esimene emotsioon naisterahval Saabist, kui autost, väga kõrge. Kahjuks tonnise hingeelu aga veel endal tundmata, seega ei oska kohe kõigele pihta panna ja kahe käega appi tormata.
Aga nagu ikka, siis kohe kerkib ka pisivigu esile peale tundmatu auto soetamist. Nimelt probleemiks mootori tühikäigus esinevad anomaaliad ja seda just peale sõitmist. Kui masina kohapeal käima paned külmast, siis hoiab pöördeid normaalselt ja sõites mingit jama ei ole. Jääd aga foori taga seisma, siis järsku pöörded kukuvad ja vahel isegi nii, et sureb välja. Tunne on selline, nagu jätaks mõni silinder plahvatuse vahele. Siis üritab ta end korrigeeriga, mingil hetkel jälle takt-paar vahele ja pöörded kukuvad 500ni või vähemani. Viga ei esine igal sõidukorral, seega ei tahaks uskuda, et küünlad vms.
Ainukeseks muuks veaks võib lugeda autol, et vahel plingib ABS-i tuli armatuuris. Müüja sõnul vigane andur vasakus esimeses rattas. Mainin ära, et äkki on mingi omavaheline seos neil asjadel.
Millest alustada leidmaks vea põhjuseid ja tagamaks ühele naisterahvale muretuid kilomeetreid?
Sai elu esimene tonnine soetatud naistuttavale, kel vaja autot kombinatsiooniga püsikas+automaatkast. Esimene emotsioon naisterahval Saabist, kui autost, väga kõrge. Kahjuks tonnise hingeelu aga veel endal tundmata, seega ei oska kohe kõigele pihta panna ja kahe käega appi tormata.
Aga nagu ikka, siis kohe kerkib ka pisivigu esile peale tundmatu auto soetamist. Nimelt probleemiks mootori tühikäigus esinevad anomaaliad ja seda just peale sõitmist. Kui masina kohapeal käima paned külmast, siis hoiab pöördeid normaalselt ja sõites mingit jama ei ole. Jääd aga foori taga seisma, siis järsku pöörded kukuvad ja vahel isegi nii, et sureb välja. Tunne on selline, nagu jätaks mõni silinder plahvatuse vahele. Siis üritab ta end korrigeeriga, mingil hetkel jälle takt-paar vahele ja pöörded kukuvad 500ni või vähemani. Viga ei esine igal sõidukorral, seega ei tahaks uskuda, et küünlad vms.
Ainukeseks muuks veaks võib lugeda autol, et vahel plingib ABS-i tuli armatuuris. Müüja sõnul vigane andur vasakus esimeses rattas. Mainin ära, et äkki on mingi omavaheline seos neil asjadel.
Millest alustada leidmaks vea põhjuseid ja tagamaks ühele naisterahvale muretuid kilomeetreid?
Kontrolli, et lisaõhku ei võtaks kuskilt. vaakumvoolikud kui on vanad ja rabedad, vaheta välja. Segusiibri juures on 90 kraadine lõdvik. Kontrolli, et sellel lõhesid sees poleks.
Üks varjant on hankida purk brake cleanerit ja proovida vaakumvoolikute ja sisselaske juures ja peale pritsida. töötava mootoriga muidugi. Kui kuuled mootori töös mingit muutumist, siis seal peaks ka leke olema.
Üks varjant on hankida purk brake cleanerit ja proovida vaakumvoolikute ja sisselaske juures ja peale pritsida. töötava mootoriga muidugi. Kui kuuled mootori töös mingit muutumist, siis seal peaks ka leke olema.
Purk brake cleanerit alati võtta!
Kui nii lihtne see asi on, et mingi lõdvik kuskilt vigane, siis oleks kohe eriti mõnus. Hommikul paariks päevaks Lätti minek aga proovin esimesel võimalusel sellele lekkeküsimusele vastust saada.
Kui nii lihtne see asi on, et mingi lõdvik kuskilt vigane, siis oleks kohe eriti mõnus. Hommikul paariks päevaks Lätti minek aga proovin esimesel võimalusel sellele lekkeküsimusele vastust saada.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Mis aasta? Turbo on? TCS on?
Küünlad nagu ka kõik vedelikkud ja filtrid tuleb vahetada, kui ei tea kuna viimati seda tehti.
Tühjakäigu mootor puhasta, TCS-iga seda pole.
Küünlad nagu ka kõik vedelikkud ja filtrid tuleb vahetada, kui ei tea kuna viimati seda tehti.
Tühjakäigu mootor puhasta, TCS-iga seda pole.
__In Boost We Trust__
Masinaks Aasta 1997. 2.0t 110kw. Ostsin siis selle, mis mõnda aega müügis läbi foorumi oli: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27818
Ma TCS-i kohta midagi ei tea. Küll aga olen ise välismaal ja sain kuulma, et Saab ei saanud oma sõiduga Haapsalu-Tallinna vahel enam hakkama. Mootori pöörded kõikusid igal ristmikul ja suri korduvalt välja. Ka hoo pealt 70km/h lonkas tugevalt. Suure vaevaga saadi linna sisse, kus see viidi kohe garaaži ära. Seal olevat esimene tagasiside olnud, et tühikäigu klapp/mootor peetis. Nii ma läbi naisterahva suu sellest aru sain. Kahju, et ei saanud ise näppu pulsil hoida ja ei näinud ära, et mis siis seal valesti on.
See on esimene tagasiside. Küll näeb, mis siis töökojast tuleb. Küll aga võtan selle Saabi kiiresti ette ja tõmban tõstukile, et aru saada, kas võiks midagi veel peeti minna. Ja vedelikud lähevad kah kiiremas korras vahetusse.
Tänud kõigile vastamast. Tagasiside on olnud vähemalt mulle väga vajalik.
Ma TCS-i kohta midagi ei tea. Küll aga olen ise välismaal ja sain kuulma, et Saab ei saanud oma sõiduga Haapsalu-Tallinna vahel enam hakkama. Mootori pöörded kõikusid igal ristmikul ja suri korduvalt välja. Ka hoo pealt 70km/h lonkas tugevalt. Suure vaevaga saadi linna sisse, kus see viidi kohe garaaži ära. Seal olevat esimene tagasiside olnud, et tühikäigu klapp/mootor peetis. Nii ma läbi naisterahva suu sellest aru sain. Kahju, et ei saanud ise näppu pulsil hoida ja ei näinud ära, et mis siis seal valesti on.
See on esimene tagasiside. Küll näeb, mis siis töökojast tuleb. Küll aga võtan selle Saabi kiiresti ette ja tõmban tõstukile, et aru saada, kas võiks midagi veel peeti minna. Ja vedelikud lähevad kah kiiremas korras vahetusse.
Tänud kõigile vastamast. Tagasiside on olnud vähemalt mulle väga vajalik.
Töökojast tuli teade, et vahetasid ära bensupumba ja tühikäigu anduri. Viga püsib ja lonkab täiega. Arvasid, et äkki immo jebiitab.
Ütlesin edasi, et vaadaku üle DI kassett ja tühikäigu klapp. Kui nad sellega seal hakkama ei saa, lähen ise treileriga järgi ja toon Saabi Läänemaale tagasi, tõmban ikka oma käed küünarnukini õliseks nagu tavaliselt ja kindlasti saan korda.
Tihendi viga ma ei karda, mootor ja käigukast täiesti kuivad väljast, õli ei leki kusagilt.
Praegu on kahju vaid sellest, et auto jäi Tallinnasse ja ise ei saa nokitseda.
Ütlesin edasi, et vaadaku üle DI kassett ja tühikäigu klapp. Kui nad sellega seal hakkama ei saa, lähen ise treileriga järgi ja toon Saabi Läänemaale tagasi, tõmban ikka oma käed küünarnukini õliseks nagu tavaliselt ja kindlasti saan korda.
Tihendi viga ma ei karda, mootor ja käigukast täiesti kuivad väljast, õli ei leki kusagilt.
Praegu on kahju vaid sellest, et auto jäi Tallinnasse ja ise ei saa nokitseda.
Nii. Lood ongi sellised, et kuna naisterahvas temaga Tallinnasse sõitis ja töökotta viis, siis tema selle töökojaga suhtleski. Nüüd tõstis töökoda käpad üles ja ütles, et diagnostika midagi ei anna ja neil pole halli aimugi. Et suunaksid edasi mingisse järgmisesse töökotta. Ei tea, mis töökoda ta oli, selline suvaline nurgatagune aga vähemalt kohusetundest nad väga palju ei kasseerinud oma vaeva eest ja olid ikkagi palju vaeva näinud vea tuvastamiseks. Seega las see jääb.
Tõmbasin pidurit sellele järgmisesse töökotta suunamisele (oleks vist Troosti või Saabiantisse ära saadetud) ja orgunnin treileriga Saabi Läänemaale, kus oma sõprade töökoda. Seal nokitsesin pool aastat oma 90-t, saab ka 9000-ga tutvust tegema hakata. Ongi teine veel võõras. Saab sai soetatud naistuttavale sellise lubadusega, et mina olen personaalne remondimees sellel autol, seega tuleb vist koheselt oma lubadusi pidama hakata :freak:
Tänu juba kaasfoorumlasele DI kassetti pakkumast laenuks. Kindlasti kasutan seda võimalust esimese asjana, et võimalik viga selgeks teha.
Kahjuks nädal aega olen hõivatud, Saabiga saan tegelema hakata järgmisel nädalal. Hoian seda teemat siin aktiivsena kõikvõimalike tulemuste osas. Mine tea, pärast on teistelgi kasulik ja hea endal vaadata kunagi, et mis tehtud sai.
Tõmbasin pidurit sellele järgmisesse töökotta suunamisele (oleks vist Troosti või Saabiantisse ära saadetud) ja orgunnin treileriga Saabi Läänemaale, kus oma sõprade töökoda. Seal nokitsesin pool aastat oma 90-t, saab ka 9000-ga tutvust tegema hakata. Ongi teine veel võõras. Saab sai soetatud naistuttavale sellise lubadusega, et mina olen personaalne remondimees sellel autol, seega tuleb vist koheselt oma lubadusi pidama hakata :freak:
Tänu juba kaasfoorumlasele DI kassetti pakkumast laenuks. Kindlasti kasutan seda võimalust esimese asjana, et võimalik viga selgeks teha.
Kahjuks nädal aega olen hõivatud, Saabiga saan tegelema hakata järgmisel nädalal. Hoian seda teemat siin aktiivsena kõikvõimalike tulemuste osas. Mine tea, pärast on teistelgi kasulik ja hea endal vaadata kunagi, et mis tehtud sai.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4939
Kui oleks sinna pöördunud, ammu asi oleks korras.
Peale DI, sul jääb ainult CPS(vända andur) ära vahetada :)
Kui oleks sinna pöördunud, ammu asi oleks korras.
Peale DI, sul jääb ainult CPS(vända andur) ära vahetada :)
__In Boost We Trust__
Minul lõppesid sellised sümptomid CPS-i (vända asendi andur) suremisega. Küll 9-5-el, aga mootorid on sarnased.
Lisaks, kui sõidu ajal katkub, siis tühikäigumootor/klapp ei tohiks sel hetkel üldse asjasse puutuda.
Aga misasi see tühikäigu andur on?
Lisaks, kui sõidu ajal katkub, siis tühikäigumootor/klapp ei tohiks sel hetkel üldse asjasse puutuda.
Aga misasi see tühikäigu andur on?
Tühikäigu mootor jah ei tohiks sõidu ajal gaasi andes mõjuda. Tüüpiline viga, et gaasi lahti lastes jäävad pöörded üles 1500...3000rpm juurde,
kõiguvad ja vahel kukuvad järsult alla, hetkeks madalamale normaalsest. See tähendab, et IAC pöördkolb (pöördklapp) on takerdunud tänu tahmale ja
läheb lõpuks vedru survel järsult normaalasendisse. Tavaliselt välja siiski ei sure, sest ECU annab kohe lisapinget, et klappi veidi rohkem avada.
Ise siin võitlen enda klapiga pea iga 2 aasta tagant. Puhastamine aitab just umbes nii kauaks. Eks ta paras nuhtlus ole...
Lihtne: kui pöörded on jäänud kõrgemaks, roni autost välja, kapott lahti ja koputa mingi pika asjaga IAC korpust. Segusiibri (throttle body) all peaks see
metalljublakas paistma. Pöörded peaksid kohe normaalseks minema, või vähemalt kõvasti muutuma.
kõiguvad ja vahel kukuvad järsult alla, hetkeks madalamale normaalsest. See tähendab, et IAC pöördkolb (pöördklapp) on takerdunud tänu tahmale ja
läheb lõpuks vedru survel järsult normaalasendisse. Tavaliselt välja siiski ei sure, sest ECU annab kohe lisapinget, et klappi veidi rohkem avada.
Ise siin võitlen enda klapiga pea iga 2 aasta tagant. Puhastamine aitab just umbes nii kauaks. Eks ta paras nuhtlus ole...
Lihtne: kui pöörded on jäänud kõrgemaks, roni autost välja, kapott lahti ja koputa mingi pika asjaga IAC korpust. Segusiibri (throttle body) all peaks see
metalljublakas paistma. Pöörded peaksid kohe normaalseks minema, või vähemalt kõvasti muutuma.
1) Kas mainitud vända asendi andur (CPS) on erinev nukkvõlli andurist - ehk kas on 2 eraldi andurit, mida tasub kontrollida?
2) Kas on pilte kellelgi sellest IAC korpusest, nukkvõlli ja vända anduritest? Mul on tõepoolest 9000 kapotialune veel võõras ja tegemist on kõige tehnikamat täis masinaga, millega sõitnud olen. Siiani pigem sellised vanakooli ilma elektroonikata masinad.
Mainin veel, et ju see töökoda tegeles ikkagi tühikäigu mootori vahetamisega. Palusin saata töökojal arve tehtud tööde kohta, et saaksin teda, mis on tehtud ja mida ei pea kontrollima.
Üritan nüüd ära kaardistada, et millises võtmes oleks kõige mõistlikum ära kontrollida selle vea võimalikud põhjused. Pakun ise sellist järjekorda ja parandage, kui miskit tundub mõistlikum:
1) DI kassett üle kontrollida
2) Vända andur
............................. kui siis ka ei aita..............
3) Tühikäigu mootor puhastada (kuigi väheusutav juba praeguse tagasiside pealt
4) Nukkvõlli andur (kui on selline)
Olen tänulik kõige tagasiside eest. Hakkab mingit pilti juba uuema mootori koha pealt looma.
2) Kas on pilte kellelgi sellest IAC korpusest, nukkvõlli ja vända anduritest? Mul on tõepoolest 9000 kapotialune veel võõras ja tegemist on kõige tehnikamat täis masinaga, millega sõitnud olen. Siiani pigem sellised vanakooli ilma elektroonikata masinad.
Mainin veel, et ju see töökoda tegeles ikkagi tühikäigu mootori vahetamisega. Palusin saata töökojal arve tehtud tööde kohta, et saaksin teda, mis on tehtud ja mida ei pea kontrollima.
Üritan nüüd ära kaardistada, et millises võtmes oleks kõige mõistlikum ära kontrollida selle vea võimalikud põhjused. Pakun ise sellist järjekorda ja parandage, kui miskit tundub mõistlikum:
1) DI kassett üle kontrollida
2) Vända andur
............................. kui siis ka ei aita..............
3) Tühikäigu mootor puhastada (kuigi väheusutav juba praeguse tagasiside pealt
4) Nukkvõlli andur (kui on selline)
Olen tänulik kõige tagasiside eest. Hakkab mingit pilti juba uuema mootori koha pealt looma.
IAC asukoht. Jäme voolik on ära, muidu suht raske pildistada:
Näeb välja selline:
Väntvõlli andur:
Näeb välja selline:
Väntvõlli andur:
Nukkvõlli andurit kui sellist pole sellel mootoril.
Läksid tõstsid mootori maha, et oleks parem pildistada? :headbang:
Kui pilti tõesti vaja, pole millestki kahju, mootor käib ju lihtsalt maha :cool:
Tegelikult see mootor andis lõplikult otsad pärast 1000km läbimist. Sama töötav CPS andur peaks mul kusagil ka vedelema..
Piltide eest tuhat tänu! Jälle hakkab mingit paremat pilti looma kuigi pole korralikult veel tonnise kapotialust uurinudki.
Nüüd hakkab ka töönädal lõpupoole veerema ja saan jälle asju ajama hakata. Plaanis sel nädalavahetusel tonnine Tallinnast Haapsallu ära liigutada. Kas siis omal jõul või treileril. Eks sügis on kätte jõudnud ja tulebki sügistalvine töökoja graafik koostada erinevate projektide osas, mis nokitsemist vajavad. Tonnine on esimese prioriteedi töö. Loodan, et asi saab kiire ja lihtsa lahenduse. Iga õppetund on aga hindamatu ja ükskõik kui kiirelt või lihtsalt lahendus ka ei tuleks, ikka saab kõvasti õpitud.
Kui auto Läänemaal ja viga selge, annan kohe tagasisidet.
Nüüd hakkab ka töönädal lõpupoole veerema ja saan jälle asju ajama hakata. Plaanis sel nädalavahetusel tonnine Tallinnast Haapsallu ära liigutada. Kas siis omal jõul või treileril. Eks sügis on kätte jõudnud ja tulebki sügistalvine töökoja graafik koostada erinevate projektide osas, mis nokitsemist vajavad. Tonnine on esimese prioriteedi töö. Loodan, et asi saab kiire ja lihtsa lahenduse. Iga õppetund on aga hindamatu ja ükskõik kui kiirelt või lihtsalt lahendus ka ei tuleks, ikka saab kõvasti õpitud.
Kui auto Läänemaal ja viga selge, annan kohe tagasisidet.
Tekita Trionic 5 Suite jaoks väljavõte ECU-st, saad CAN USB-ga veakoode lugeda. Võtab natuke aega, kuid bensupumpasid ja muid vidinaid huupi vahetada on veel ajakulukam ja kallim.
Juba minekul CPSi ja muidu vigu peaks sealt näha saama küll. Võin CANUSB kaablit sulle nädalavahetuseks laenata, Tarkvara osaga pead ise hakkama saama :head:
Juba minekul CPSi ja muidu vigu peaks sealt näha saama küll. Võin CANUSB kaablit sulle nädalavahetuseks laenata, Tarkvara osaga pead ise hakkama saama :head:
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Piltide eest tuhat tänu! Jälle hakkab mingit paremat pilti looma kuigi pole korralikult veel tonnise kapotialust uurinudki.
Nüüd hakkab ka töönädal lõpupoole veerema ja saan jälle asju ajama hakata. Plaanis sel nädalavahetusel tonnine Tallinnast Haapsallu ära liigutada. Kas siis omal jõul või treileril. Eks sügis on kätte jõudnud ja tulebki sügistalvine töökoja graafik koostada erinevate projektide osas, mis nokitsemist vajavad. Tonnine on esimese prioriteedi töö. Loodan, et asi saab kiire ja lihtsa lahenduse. Iga õppetund on aga hindamatu ja ükskõik kui kiirelt või lihtsalt lahendus ka ei tuleks, ikka saab kõvasti õpitud.
Kui auto Läänemaal ja viga selge, annan kohe tagasisidet.
:freak::freak::freak:
Tsitaat: "Plaanis sel nädalavahetusel tonnine Tallinnast Haapsallu ära liigutada" Haapsalus on siis SAABide asjatundjad??? Minuteada SAABide asjatrundjad asuvad Tallinnas ja mis mõttega tassid autot Haapsalu??? Maksa see tund diagnostikat ära, tuleb odavamalt välja:facts:
Tsitaat: " Loodan, et asi saab kiire ja lihtsa lahenduse. " - Vaevalt, paistab sulle meeldib kirjutamine, aga mitte asja lahendamine. Siin kirjutamisega probleem ei lahene! Kõik võimalikud variandid juba ammu kirjutatti sulle.
__In Boost We Trust__
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
:freak::freak::freak:
Tsitaat: "Plaanis sel nädalavahetusel tonnine Tallinnast Haapsallu ära liigutada" Haapsalus on siis SAABide asjatundjad??? Minuteada SAABide asjatrundjad asuvad Tallinnas ja mis mõttega tassid autot Haapsalu??? Maksa see tund diagnostikat ära, tuleb odavamalt välja:facts:
Tsitaat: " Loodan, et asi saab kiire ja lihtsa lahenduse. " - Vaevalt, paistab sulle meeldib kirjutamine, aga mitte asja lahendamine. Siin kirjutamisega probleem ei lahene! Kõik võimalikud variandid juba ammu kirjutatti sulle.
Kle, sa D116, loed ka enne kui kirjutad? Ilmselt mitte... Inimene kirjutab ju konkreetselt: "Tahan ise teha, elan Haapsalus ja praegu olen ära tööasjus, nädala lõpus jõuan tagasi ja hakkan peale". On raske aru saada?