Saab 900 Aero T16, 1987, KT100
Kõigile Trionic 5 tuunijatele infoks, et kui lairiba O2 andurit tahate kasutada ka kitsasribas, tuleb "sond_heat" täita argumendiga "-1". Siis ei viska CE põlema, tarkvaraliselt veakoode lugedes ta ikkagi mingit viga annab, aga sellest pole midagi. Kasutan simuleeritud kitsasriba ja ei näe mingit probleemi, et peaks 2 andurit kasutama.
valmisid ilusad kollased genekapuksid, jäävad ilmselt talve ja mootori renoveerimist ootama :)
talve eesmärgiks 2,3 plokikaas ja sinna külge 2,1 sisselaskekollektor, viimane juba ootab nurgas, et õhk tast läbi voolama hakkaks :cool:
Kas ja kui palju see kõik jõudu juurde annab, ei tea, aga lahe on ehitada. :love:
2.3 kaas on puudu siis?
Hooaeg alanud!
Õlid, filtrid vahetatud
Sel korral siis YACCO süntõli. Hind väga ok ja "kas on hea õli" vastust nagunii keegi ei tea. Yacco maaletooja kaudu saaks u 30€ eest lasta õli analüüs teha, mis ütleb, mis olukorras õli on. Aga ma panen 10k tagant uue sisse ja kõik vägev.
Mingi aeg talvel tellisin Skandixist kotitäie vidinaid, millest üks turbo õli äravoolu rõngastihend. Vahetamine nii lihtne polnudki, kui algselt tundus - tuleb turbo tugi lahti lasta. Ja kõik teavad, kuidas väljalaske poldid-mutrid kinni on...
Kuna panin masinale ka tõllarattad mõneks ajaks alla, avanes hea võimalus koopad pesta.
Nende ratastega kaua ei kannata sõita, aga natuke võib poosetada.
Õlid, filtrid vahetatud
Sel korral siis YACCO süntõli. Hind väga ok ja "kas on hea õli" vastust nagunii keegi ei tea. Yacco maaletooja kaudu saaks u 30€ eest lasta õli analüüs teha, mis ütleb, mis olukorras õli on. Aga ma panen 10k tagant uue sisse ja kõik vägev.
Mingi aeg talvel tellisin Skandixist kotitäie vidinaid, millest üks turbo õli äravoolu rõngastihend. Vahetamine nii lihtne polnudki, kui algselt tundus - tuleb turbo tugi lahti lasta. Ja kõik teavad, kuidas väljalaske poldid-mutrid kinni on...
Kuna panin masinale ka tõllarattad mõneks ajaks alla, avanes hea võimalus koopad pesta.
Nende ratastega kaua ei kannata sõita, aga natuke võib poosetada.
Mis mõõduga nad siis on, et ei kannata sõita? Ma olen ühe elektriautoga 21" ka sõitnud, kannatas küll sõita :)
17" 225/45 esimesed ja 55 tagumised.
Tagumised käivad vähimagi koorma juures koobastesse (üksi tühja paagiga ok :o
Aga rool raske, kisub, kakub ja jäik. Aga ilu nõuab ohvreid!
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kuna siingi uksekõlarid plaanis, siis teen veel ühed uksepolstrid. Enda masinale mõni aega tagasi ühed tegin ja seekord oskan kindlasti juba parema versiooni valmis teha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Nüüd tuleks juba kõlarid välja valida, et saaks võred paika panna.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Juhipoolne on valmis. Ostetud kõlaritega tulid kaasa "ägeda" disainiga kõlarivõred aga otsustasin siia siiski midagi harilikumat leida. Usun et omanikule meeldib see variant rohkem samuti.
Kellel viliseva survelaagriga tegemist, peaks omale sellise vidina paigaldama. Vahetasin enda masinal ja Andreasel siduri ja vileuued kohe vilisevad (lamell tuleb nii palju kaugele laagrist, et laagrit kaasa ei veeta ja lamelli ääred krigistavad vastu laagrit).
Ühelgi minu käsutuses olnud klassikul pole seda küljes olnud, kuid nüüd tundub, et tuleb paigaldada. Sain sellise uue siduri töösilindriga kaasa. Veel paigaldanud pole, kuid loogika ütleb, et võiks selle vilina korda teha küll.
Ühelgi minu käsutuses olnud klassikul pole seda küljes olnud, kuid nüüd tundub, et tuleb paigaldada. Sain sellise uue siduri töösilindriga kaasa. Veel paigaldanud pole, kuid loogika ütleb, et võiks selle vilina korda teha küll.
Kellel viliseva survelaagriga tegemist, peaks omale sellise vidina paigaldama. Vahetasin enda masinal ja Andreasel siduri ja vileuued kohe vilisevad (lamell tuleb nii palju kaugele laagrist, et laagrit kaasa ei veeta ja lamelli ääred krigistavad vastu laagrit).
Ühelgi minu käsutuses olnud klassikul pole seda küljes olnud, kuid nüüd tundub, et tuleb paigaldada. Sain sellise uue siduri töösilindriga kaasa. Veel paigaldanud pole, kuid loogika ütleb, et võiks selle vilina korda teha küll.
Oleks küll hea uudis, kui sellele laagrivilinale lahendus leiduks. Mul kestis pärast viimast vahetust ca 500km, enne kui uuesti kiunuma hakkas
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vedru kummilutiga töösilindri peal nii ja nii
Mul on seni olnud kõik töösilindrid alumiiniumist, see piltidel on uus ja väidetavalt originaalosa on malmist. Eelmistel silindritel on olnud üks plastikvõru koos rõngasstopperiga allosas. Miks, ei tea, aga see pöastik ja stopper ajaski siduri paigaldusel segadusse et kuidas see vedru siis paigaldada :conf:
Uut silindrit ma muidugi ainult selle vedru paigalduse pärast ei võtnud, vana läks natuke omast rumalusest nahka - pressisin tahtmatult kolvi välja, mille tagajärjel riknes üks kummirõngas. Sain selle asendatud, kuid jäi nats lekkima. Sai kohe uus jupp ligi võetud, aga vana vist "käis sisse" ikkagi ja hetkel probleeme ei valmista. Seetõttu vahetamisega ei kiirusta.
Mul on seni olnud kõik töösilindrid alumiiniumist, see piltidel on uus ja väidetavalt originaalosa on malmist. Eelmistel silindritel on olnud üks plastikvõru koos rõngasstopperiga allosas. Miks, ei tea, aga see pöastik ja stopper ajaski siduri paigaldusel segadusse et kuidas see vedru siis paigaldada :conf:
Uut silindrit ma muidugi ainult selle vedru paigalduse pärast ei võtnud, vana läks natuke omast rumalusest nahka - pressisin tahtmatult kolvi välja, mille tagajärjel riknes üks kummirõngas. Sain selle asendatud, kuid jäi nats lekkima. Sai kohe uus jupp ligi võetud, aga vana vist "käis sisse" ikkagi ja hetkel probleeme ei valmista. Seetõttu vahetamisega ei kiirusta.
Piduriklotside vahetus ei paku foorumlastele ilmselt pinget, kuid mainin pildi kõrvale, et natukene kallim tavaklots pidurdab ikka tunduvalt paremini kui odav tavaklots. Eriti kui tegemist kesise pidurdusjõu efektiivsusega "kässar ees" klassikuga. Uus klots tundub, et on pehmemast materjalist, läheb kuuma andes korralikult haisema, tolmab ja kulub, kuid pidurdab esimesed 3x 100st nullini paremini. 4. pidurdus on nagunii kehv, pole vahet, mis klotsi kasutada :gun:
Loomulikult on suurim probleemi tekitaja ventilleerimata kettad, kuid ventkettad suht mõttetult kallid, et panustan uuele poldivalemile, mis toob suuremad ja paremad piduridetailid -87a klassikule.
Kui keegi arvab, et tal võiks neid vanu klotsiplekke ja muid vidinaid vaja minna, annan ühe ülle eest ära. :beer:
Loomulikult on suurim probleemi tekitaja ventilleerimata kettad, kuid ventkettad suht mõttetult kallid, et panustan uuele poldivalemile, mis toob suuremad ja paremad piduridetailid -87a klassikule.
Kui keegi arvab, et tal võiks neid vanu klotsiplekke ja muid vidinaid vaja minna, annan ühe ülle eest ära. :beer:
Klassiku elektriaknad väsivad aastate jooksul. Hammasvöö kulub ja mootori hammasratas samuti. Oma osa annab kõverad aknaraamid, pigistavad tihendid. Ennetav hooldus rangelt soovitatav (liigendite pesu, määrimine). Kääri liigenditele panin lisaks paksemale määrdele veel vedelamat otsa, et vahele roniks.
Kui mootoriosa kaant pole kunagi avatud, soovitaks teha - saab vana kuivanud määrde ära pesta. Kuna see on mul kunagi tehtud, süstisin lihtsalt poldiavadest suure hammasratta taha ning õlitusavadest (ma arvan, et mõeldud määrimiseks - plastkorgid ees) määret. Hammasratta kaas 100% niiskuskindel pole, mistõttu võib sattuda sinna igasugu jama paarikümne aasta jooksul. Pärast saab kaane tagasi neetides.
Võtsin asja ette kuna juhipoolne klaas ei liikunud enam - mitte ennetavalt. Nüüd toimib ilmselt kuni järgmise korrani. :head:
Kui mootoriosa kaant pole kunagi avatud, soovitaks teha - saab vana kuivanud määrde ära pesta. Kuna see on mul kunagi tehtud, süstisin lihtsalt poldiavadest suure hammasratta taha ning õlitusavadest (ma arvan, et mõeldud määrimiseks - plastkorgid ees) määret. Hammasratta kaas 100% niiskuskindel pole, mistõttu võib sattuda sinna igasugu jama paarikümne aasta jooksul. Pärast saab kaane tagasi neetides.
Võtsin asja ette kuna juhipoolne klaas ei liikunud enam - mitte ennetavalt. Nüüd toimib ilmselt kuni järgmise korrani. :head:
Taaskord tühjus kapoti all. Paigaldust ootab juba mõned aastad tagasi renoveeritud käigukast koos 7 peaülekandega.
Uuema malli klassiku plokikaas koos renoveerimisega.
Uus ketisats. Ja pisemaid vidinaid veel.
Olemas ka uus turbo, kuid see jääb vajaduspõhist vahetust ootama. :head:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Niipalju uusi jubinaid?!
Pagan küll aga mina neisse uutesse enam suurt usu. Vana, originaal kui korras on on parem.
Pagan küll aga mina neisse uutesse enam suurt usu. Vana, originaal kui korras on on parem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Niipalju uusi jubinaid?!
Pagan küll aga mina neisse uutesse enam suurt usu. Vana, originaal kui korras on on parem.
Ei neil uutel häda midagi, mõned lausa tõusva päikese maal toodetud ja puha. :eureka:
Ei tohi kõige odavamt šarniiri ega rattalaagrit osta, siis on lootust, et kestab ka. (kogemus, mitte vihje :facts: )
Tundub, et kõik klassikumehed veel talveunes. Jätkan oma monoloogi :o
Vahepeal masina taas liikuma saanud. 100% kastiremont õnnestunud pole, 2. käik läheb kehvalt sisse, mitte oluliselt halvemini kui enne, aga oleksin paremat oodanud. Vahetusmehanism "kalibreeritud" manuali kohaselt (3. käik sisse ja 6 mm puur salongi käiguvahetusvõlli ja korpuse sisse). Päris täpselt tegelt aru ei saa, kas viga nüüd kastis endas või ikkagi välises mehanismis. Ainukese variandina peaksin veel kogu salongivarda ja liigendid vahetama, tundub, et vahetusvarras mootoriruumis natuke painutada saanud. Ehk aitab.
7sed hammakad ja "pikem" differ annavad sellise efekti, et justkui üks käik on juures - linnas enam 5ndaga sõita ei saa. Mulle sobib, leiab see neljas käik ka kasutust.
Lisaks kõigele, mis tehtud sai, tundub, et üks asi, mis mu lairiba lambda väärtusi ühtlasemaks muutis, on väljalaskekollektori tihend, mis maha võttes selgus, et lekkis. Järgmise asjana pean selle WB lambda torus alla poole viima, et kuumus teda ei kahjustaks. Kui juba pole...
Varem oli mootori töös "tühjasid" kohti, selle vastu tundub, et aitas CPS sensori keskele nihutamine oravaratta suhtes. Pilt selle koleda roostevaba kronsaga.
https://www.youtube.com/watch?v=DCqVpkA9e2g :head:
Vahepeal masina taas liikuma saanud. 100% kastiremont õnnestunud pole, 2. käik läheb kehvalt sisse, mitte oluliselt halvemini kui enne, aga oleksin paremat oodanud. Vahetusmehanism "kalibreeritud" manuali kohaselt (3. käik sisse ja 6 mm puur salongi käiguvahetusvõlli ja korpuse sisse). Päris täpselt tegelt aru ei saa, kas viga nüüd kastis endas või ikkagi välises mehanismis. Ainukese variandina peaksin veel kogu salongivarda ja liigendid vahetama, tundub, et vahetusvarras mootoriruumis natuke painutada saanud. Ehk aitab.
7sed hammakad ja "pikem" differ annavad sellise efekti, et justkui üks käik on juures - linnas enam 5ndaga sõita ei saa. Mulle sobib, leiab see neljas käik ka kasutust.
Lisaks kõigele, mis tehtud sai, tundub, et üks asi, mis mu lairiba lambda väärtusi ühtlasemaks muutis, on väljalaskekollektori tihend, mis maha võttes selgus, et lekkis. Järgmise asjana pean selle WB lambda torus alla poole viima, et kuumus teda ei kahjustaks. Kui juba pole...
Varem oli mootori töös "tühjasid" kohti, selle vastu tundub, et aitas CPS sensori keskele nihutamine oravaratta suhtes. Pilt selle koleda roostevaba kronsaga.
https://www.youtube.com/watch?v=DCqVpkA9e2g :head: