Autoks siis 2001 9-5 ja selline küsimus, et kas 9-5-l peaksid kapoti all olema kondi torud, mis kondi töölehakkamisel külmaks lähevad? Kas keegi saaks oma kapotialusest pilti teha?
Teine küsimus ka veel. Kas kondi sisselülitamisel peaks tühikäigul töötava mootori töös mingi hetkeline muutus toimuma (pöörete hetkeline langus näiteks)?
Tänud ette :notworthy:
Küsimused 9-5 konditsioneeri kohta
Konditsioneeri taha tulemisel peaks olema tunda küll kerget pöörete langust (umbes ca 100rpm'i ja sekundiks, või nii) ja siis tavaliste tühipöörete peale tagasi. 9000. igastahes AUTO rezhiimmil konditsioneer sisse ei lülitu kui on külmem kui +5C väljas.
Iga ratas veab and then some!
Kondi sisselülitumine korras kondi puhul on tõesti tunda üsna järsu pöörete langusena hetkeks niikaua kui mootor pöörded korrigeerib tagasi. Kont lülitatakse taha magnetsiduriga nii et see moment on üsna järsk. Kui kont on tühi siis tõenäoliselt mootori pöörded ei muutu eriti. Kui sul on kliimaautomaatik siis kompressori sisselülitamise temperatuuri saab 9-5 progeda kas +5C või +13C. Külmaks lähevad need torud mis on isoleeritud toruisolatsiooniga(jooksevad auto ninast vaadatuna vasakult poolt esiratta koopa äärest).
Mul siis selline asi, et kondi sisselülimisel ei toimu midagi, pole kuulda magnetsiduri klõpsu ega muutu ka mootori pöörded. Kapoti all midagi külmaks ka ei lähe. :gun:
Kas kondil on mingi kontroll peal, et freoonivaba süsteemi käima üldse ei lülitatagi? Või kas äkki on kondi lülitamiseks mingi eraldi kaitse olemas, mille korrasolekut tuleks kontrollida? :eureka:
Ühesõnaga igasugune tarkus 9-5 konditsioneeri kohta oleks teretulnud.
Kas kondil on mingi kontroll peal, et freoonivaba süsteemi käima üldse ei lülitatagi? Või kas äkki on kondi lülitamiseks mingi eraldi kaitse olemas, mille korrasolekut tuleks kontrollida? :eureka:
Ühesõnaga igasugune tarkus 9-5 konditsioneeri kohta oleks teretulnud.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Kui su masinal on kliimaautomaatik? Kui on siis kas sa kompressori sisselülitamise temp settinguid vaatasid. Samuti saab kalibreerimisreziimis kliimaautomaatiku veakoode lugeda ilma et peaks diagnostikasse minema. Programmeerida saad seda kui vajutad ja hoiad all "ECON" nuppu senikau kuni SID ile ilmub kiri "ACC: LOW TEMP" või "ACC: NORMAL". Viimased siis peaksid kompressori sisselülitamis välisõhu temperatuuri kas +5 või +13C tähendama.
Täitsa võimalik et süsteemi käima ei pandagi kui rõhk maas sest "freooniga" (autos tegelikult R134a) koos on ka õli mis kompressorit määrib.
Täitsa võimalik et süsteemi käima ei pandagi kui rõhk maas sest "freooniga" (autos tegelikult R134a) koos on ka õli mis kompressorit määrib.
Kliimaautomaatik jah. Temperatuuri settingute määramist tean, aga ei lülitata tööle seda ei automaatselt, ega ka manuaalsel sisselülitamisel. Kalibreeringut olen ka teinud, see veakoode ei näita. Tundub siis ikkagi, et rõhku pole - leebem variant või kompressor peetis - kirvem variant :(
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Tervituska siinsele rahvale.:D Olen minagi siis äsja liitunud saabnetiga. Lisaksin ka enda poolt mõningad tähelepanekud. Mis puutub pöörete kõikumist pumba rakendumisel, siis nii ja naa. Enda masinal seda praktiliselt ei tunne aga puutusin nädalavahetusel kokku ühe tonnisega millel pumba rakendumisel pidi auto peaegu välja surema. Veel selline tähelepanek et kui süsteem on tühi (freeonist või millest iganes) siis pump ültse tööle ei hakka. See on nii öelda pumba kaitseks.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kus üldse 9-5-l olluse sisselaskmise ventiil on? Otsisin kapoti alt, aga kohe nagu silma ei hakanud. Sõbra pemmil ja oma eelnevatel autodel on need kohe kapoti avades nähtavatel kohtadel olnud.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Algselt postitas: gsaab
Otsikud asuvad radiaatori iluvõre taga.
see ei ole nüüd kogu tõde: iluvõre taga on kõrgsurve otsik. madalsurve oma on parema esitule taga lanseri peal( kuni 2001). Täita soovitaks just madalast. Kõrgsurve ventiil on rohkem kontrollimiseks.
Kompressori rihmaratas peab täiesti vabalt ringi käima kui sidur ei ole rakendunud.
9-5-l kompressori rakendumist eriti tunda ei tohiks olla erinevalt tonnisest. Kui süsteem on tühi, siis tööle ei hakka.
Tänud vastajatele :thumb:, lähen keerutan seda rihmaratast ja otsin ventiile
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Lugesin siin analoogset teemat, kus soovitati ikkagi Vikingusse konti täitma minna. Sai siis nõuannet kuulda võetud ning eile Vikingus käidud ja süsteem gaasi täis lastud. Muud viga ei olnudki, kui et gaasi vähe, kõik torud ja ventiilid olid ikkagi olemas ja kompressor töökorras. :head:
Kogu lugu läks maksma 1400 midagi krooni ja lekete tuvastamiseks lasti ka värvaine sisse.
Kui kont tühikäigul taha lükata, siis ikkagi käib kapoti all väikene kõlks ja tagumikuga annab ka tunda, kuidas nüüdsest on mootoril veidikene raskem vedada, kuna üks pöörete tarbija lülitati juurde. Sõidu ajal ei saa aga üldse aru, millal kont käima hakkab, ehk siis toimetab ta üpriski märkamatult ja vaikselt ;)
tripp@nüüdsest_külma_autoga
Kogu lugu läks maksma 1400 midagi krooni ja lekete tuvastamiseks lasti ka värvaine sisse.
Kui kont tühikäigul taha lükata, siis ikkagi käib kapoti all väikene kõlks ja tagumikuga annab ka tunda, kuidas nüüdsest on mootoril veidikene raskem vedada, kuna üks pöörete tarbija lülitati juurde. Sõidu ajal ei saa aga üldse aru, millal kont käima hakkab, ehk siis toimetab ta üpriski märkamatult ja vaikselt ;)
tripp@nüüdsest_külma_autoga
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]