Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
On ikka jube asi see kui näpud sügelevad..... Täna suutsin siis tagasilla alt ära võtta Mitte uudishimust, vaid ikka asja pärast :P
Otsustasin, et oleks aeg need igivanad puksid seal tagasillas ära vahetada ja kui juba teha, siis kõik. Seega ongi vast kõige lihtsam sild ühes tükis alt ära võtta, imekombel tulid kõik poldid ilusti lahti Kuna ta on parasjagu roostes, siis lasen ta liivapritsist ka läbi. Eeldatavasti leiab sild jälle oma koha auto küljes nädala lõpus, siis juba ilusate lillade puksidega :cool:
Peaks stangele kroomliistu ka paigaldama, kuidagi imelik on ilma selleta..
Rattakoopad on ka veel enam-vähem, nurgad peaks tegelikult üle käima.
Esimesed rattalaagrid lähevad samuti vahetusse (tootjaks FAG). Tegelikult undab ainult parempoolne esimene, aga kui juba vahetan, siis mõlemad.
Eks siis nädala lõpus raporteerin kuidas uued puksid on :)
Hiiglane.
Otsustasin, et oleks aeg need igivanad puksid seal tagasillas ära vahetada ja kui juba teha, siis kõik. Seega ongi vast kõige lihtsam sild ühes tükis alt ära võtta, imekombel tulid kõik poldid ilusti lahti Kuna ta on parasjagu roostes, siis lasen ta liivapritsist ka läbi. Eeldatavasti leiab sild jälle oma koha auto küljes nädala lõpus, siis juba ilusate lillade puksidega :cool:
Peaks stangele kroomliistu ka paigaldama, kuidagi imelik on ilma selleta..
Rattakoopad on ka veel enam-vähem, nurgad peaks tegelikult üle käima.
Esimesed rattalaagrid lähevad samuti vahetusse (tootjaks FAG). Tegelikult undab ainult parempoolne esimene, aga kui juba vahetan, siis mõlemad.
Eks siis nädala lõpus raporteerin kuidas uued puksid on :)
Hiiglane.
Sild liivapritsitud,värvitud ja uued puksid küljes Täna tegelesin siis tagasilla uuesti külgepanemisega. Täitsa kokku ei saanud veel, kuna ilmataat kohe mitte ei soosi minu tegevusi. Seega homme veel vaja puksidele pinge peale lasta ja kinni keerata.
Tolmukilbid on veidi räsitud, aga ega see sõitmist ei sega :)
Hiiglane.
Tolmukilbid on veidi räsitud, aga ega see sõitmist ei sega :)
Hiiglane.
Tagasild all ja täitsa hea sai, künklikul teel ikka kordades parem. Nüüd peab millalgi esisillaga ka samamoodi tegema Aga nagu ikka siin Foorumis viimasel ajal kirjutatud on, et saad ühe asja korda ja läheb kohe teine.... Proovisõidul käis mingi huvitav plaks eest läbi, gaasi vajutades käis kolks, ja käigud läksid raskelt sisse. Mina muidugi kohe arvasin, et nüüd on aeg teine kast alla panna, aga pääsesin õnneks hullemast. Mingit moodi oli välja lennanud esimese mootoripadja kinnituspolt
Õnneks saab asja kergelt korda, pikem polt sisse ja alt mutriga kinni. Originaalis käib seal vist lihtsalt lühike polt, mille keerad pessa kinni?
Hiiglane.
Õnneks saab asja kergelt korda, pikem polt sisse ja alt mutriga kinni. Originaalis käib seal vist lihtsalt lühike polt, mille keerad pessa kinni?
Hiiglane.
Eilne TarvitetMassinateVäljasöit sai ilusti probleemivabalt lõpetatud, kokku sai mõõda Hiiumaad vuratud ligi 325KM eest mille käigus lendas mingil moel 2 korda Intercoolerist tulev lõdvik minema. Kütust kulus ca 25L, seda siis mitte kõige ökonoomsemalt sõites. Algselt oli stardinimekirjas 5 saabi, kuid kahjuks tekkisid Nakataja 96el tehnilised probleemid Aga muidu oli väga tore teiste Saabilistega juttu puhuda.
Lisakatsena oli ka sees Käina kardirada mida sai esimest korda sõidetud. Minu üllatuseks auto kurvides peaaegu ei kaldunudki ja oleks võinud veelgi kiiremini kurve võtta, ajaks tuli 1m02s. Kiireimaks ja üleüldiseks ürituse võitjaks oli VAZ 21011 millele oli kuuldavasti veidi võimsam Opeli mootor vahele aretatud.
Üritusest rohkem pilte leiab siit : https://www.flickr.com/photos/109516848@N03/sets/72157654554287981
Hiiglane.
Lisakatsena oli ka sees Käina kardirada mida sai esimest korda sõidetud. Minu üllatuseks auto kurvides peaaegu ei kaldunudki ja oleks võinud veelgi kiiremini kurve võtta, ajaks tuli 1m02s. Kiireimaks ja üleüldiseks ürituse võitjaks oli VAZ 21011 millele oli kuuldavasti veidi võimsam Opeli mootor vahele aretatud.
Üritusest rohkem pilte leiab siit : https://www.flickr.com/photos/109516848@N03/sets/72157654554287981
Hiiglane.
Täna sain kätte esimeste alumiste õõtsade Powerflexi puksid ja õhtutundidega leidsid nad ka enda koha auto juures Raske uskuda, et 4 puksi võivad auto juhitavust nii kardinaalselt muuta, muidugi ikka paremuse poole ;)
Hiiglane
Hiiglane
Kui saad, siis soovitan stabikad ka leida sellele. väga väga märgatavalt parandavad klassiku juhitavust. Väga raske paigaldada neid pole, törtsu mõtisklemist oli aga lõpuks sain korralikult külge
Tagasilda olen juba stabika pannud, ette ei hakka teda toppima, kuna pidavat alajuhitavaks tegema.
Tänasega sai vahetatud esiklaas. Ette läks Pilkingtoni pronksi tooni esiklaas, maksumusega 102.- Euri. Vahetasin ta ise ära, kuna ei näe erilist mõtet maksta 50.- Euri lisa imelihtsa töö eest. Sai piilutud ka tihendi alla ja roostet seal õnneks ei ole :P
Hiiglane.
Hiiglane.
Tänasega suutsin omast lollusest summuti keskelt pooleks sõita :wall: ..... Seega osalemine suvekokkutulekul on kahtluse all, kuna vaja läheb kõiki uusi kummitrippe mida Hiiumaal väga ei leidu ja kahjuks suvalised poes müüdavad ka mulle ei sobi....
Hiiglane.
Hiiglane.
No mitte ei saa aru kuidas see esimene mootoripadi ei taha minuga koostööd teha... Täna peale paari kiirendust hakkas käiguvahetusel imelik kolks käima, täpselt selline tunne, nagu mootor liiguks kapoti all. Kiire ülevaatev pilk peale visatud ja tulemus siis selline....
Mis võiks sellisel moel mootoripadja metallkonstruktsiooni purunemist põhjustada? Kas väsinud külgmised mootoripadjad ehk?Kiirendustel läheb APC näidik veidi üle poole punase, iseasi kui täpne see näidik on...
Egas midagi, homme saab jälle käed õliseks :P
Hiiglane.
Mis võiks sellisel moel mootoripadja metallkonstruktsiooni purunemist põhjustada? Kas väsinud külgmised mootoripadjad ehk?Kiirendustel läheb APC näidik veidi üle poole punase, iseasi kui täpne see näidik on...
Egas midagi, homme saab jälle käed õliseks :P
Hiiglane.
Lausa lust kui pole vahepeal autol enam suuremas mahus juppe vahetanud, ainult kalla ja talla. Lugesin vahepeal arved jms varuosade hinnad kokku ja üllatuseks tuli summa üle 3000€ Mootoripadi sai juba järgmisel päeval vahetatud, vahetuse käigus tuli välja, et vana padja kronsteine oli juba eelnevalt alt keevitatud... nüüd on jälle käiguvahetus sujuv ja konkreetne :)
Kurba juttu ka - Panen auto hetkel passiivselt müüki, kel huvi siis võtku ühendust :)
Hiiglane.
Kurba juttu ka - Panen auto hetkel passiivselt müüki, kel huvi siis võtku ühendust :)
Hiiglane.
Kuni tänaseni on endiselt auto ainult kalla ja talla reziimis olnud, külmkäivituse probleem on ka ennast hetkel ammendanud(uued küünlad,Bosch küünlajuhtmed ja süüdet natukene korrigeeritud)
Lähiajal pean siiski mootori maha võtma. Täna tõin auto Saaremaalt Hiiumaale ja tundub, et 2 käigu sünkronisaator on oma eluea ära elanud, hetkel veel mõtlen kas käigukast kuskile remonti saata või võtan korraliku 4käigulise kasti oma varuosalaost. Ehk mõni targem teab õelda, saab käigukasti ilma mootorit eemaldamata ka vahetada või on siiski lihtsam koos mootoriga välja võtta?
Millist õli on soovitatav klassiku käigukasti kallata?
Muidugi kel soov auto vastu, siis vigase käigukasti arvelt annab hinda alandada.
Hiiglane.
Lähiajal pean siiski mootori maha võtma. Täna tõin auto Saaremaalt Hiiumaale ja tundub, et 2 käigu sünkronisaator on oma eluea ära elanud, hetkel veel mõtlen kas käigukast kuskile remonti saata või võtan korraliku 4käigulise kasti oma varuosalaost. Ehk mõni targem teab õelda, saab käigukasti ilma mootorit eemaldamata ka vahetada või on siiski lihtsam koos mootoriga välja võtta?
Millist õli on soovitatav klassiku käigukasti kallata?
Muidugi kel soov auto vastu, siis vigase käigukasti arvelt annab hinda alandada.
Hiiglane.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Mina ei tea üldse sellist varianti, et kast eraldi maha võtta?!
Võetakse moto koos kastiga maha; ennem veel sidur maha.
Siis kast moto küljest lahti.
Tagasi pannes tuleb panna mõnede poltide ümber silikooni; muidu hakkavad lekkima.
Võetakse moto koos kastiga maha; ennem veel sidur maha.
Siis kast moto küljest lahti.
Tagasi pannes tuleb panna mõnede poltide ümber silikooni; muidu hakkavad lekkima.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
10W40 vahetab käiku probleemideta. Mis see kõige õigem on, raske öelda. Pane värske kraam sisse ja veendu, et kangiseadistus ei pärsi vahetust. Reguleerimine vs sünkro peaks suhteliselt lihtsasti aru saadav muidugi olema.
Et sünkroni pääseda, ei ole muud varianti, kui kast maha, pooleks ja nii edasi... põnev töö. Kindlasti leiad lahti võttes veel asju, mis vajaksid vahetamist.
Mis numbriga kast sul seal on hetkel?
Et sünkroni pääseda, ei ole muud varianti, kui kast maha, pooleks ja nii edasi... põnev töö. Kindlasti leiad lahti võttes veel asju, mis vajaksid vahetamist.
Mis numbriga kast sul seal on hetkel?
Nelja käiguline kast sai täna vana mootori küljest eraldatud ja pestud, kood on 34508. Hetkel on autol küljes 5 käiguline kast, koodi ei oska õelda, kasti numbrit pole näha (100km/h sõites on põõrded ca 3k kui mälu ei peta, siis äkki oli 06 lõpp)
Hetkel veel kasti vahetusega kiirustama ei hakka, ettevaatlikult vahetades saab ka teise käigu ilusti sisse. Võtab selle töö ehk jõuludel ette.
Hiiglane.
Hetkel veel kasti vahetusega kiirustama ei hakka, ettevaatlikult vahetades saab ka teise käigu ilusti sisse. Võtab selle töö ehk jõuludel ette.
Hiiglane.