Saab 9-5 Aero 2.3T 169kW, 2001, Trooja
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Tere, otsustasin ka siis enda auto siia üles panna ehk saab häid soovitusi/nõu.
Auto soetasin 2. septembril ja ostsin üsna " sea kotis ", sest autot läksin üle vaatama pool 10 õhtul ning väljas oli korralikult pime, põgusalt vaatasime auto sõbraga üle ning peale proovisõitu ei suutnud "Ei" öelda.. Ilmselt tol hetkel saigi saatuslikuks proovisõit ja hind (1200). Ühesõnaga minu esimene auto on SAAB 9-5 YS3E 2001.a 169kW ATM Aero. Läbisõiduks oli tol 288500~, praeguseks olen pooleteistkuuga suutnud vurada pea 2000km.
Keskmiseks kütusekuluks on ~13/100'le ning sõidan 95% ajast linnas. Gaasipedaalile armu väga ei anna..
Peale auto toomist sai kohe vahetatud:
Filtrid: Salong, õhk, kütus
Mootoriõli
Veel olen jõudnud tegeleda roostega juhiuksel, sai liivapritsiga seestpoolt puhtaks lastud ning kuna peale seda oli paras üllatus, siis sai fiiberklaasist uued tükid tehtud ning hetkel ainult tsingiga üle tehtud. ( lisan lähiajal ka pildid vast )
Kohe algusest saati ei toiminud kiirusehoidja.. 1x Tln sõites toimis terve tee, kuid see oli ka ainus kord. Sai siis lahti nokitsetud see kang ja Contact spray tegi imesid ja toimib nüüd ilusti.
Järgmiseks mõtlesin sama teha pagasnikuluugiga ja kõrvalistuja uksega, KUID.. hakkasin vaikselt juba kahtlema. Vaatasin, et kui hakkan liivapritsiga neid laskma, siis hakkab reaalselt pilpaid lendama ja ilmselt see uks ja luuk tahavad keevitust ning nüüd olengi n.ö otsustusvõimetu, mis teha.. Samuti on põhjaall 2 väga pehmet kohta, täpselt kõrvalistuja ja juhi jalge all..
Oli eelnevalt mõte, et teha see auto ajapikku nii korda kui võimalik, kuid osad inimesed suutnud panna juba vaikselt kahtlema selles idees. Autosse investeerida hetkeseisuga 3000€ oleks väga kerge, kuid arvestades võimalusi, siis see auto saaks tipp-topp korda alles aasta pärast.
Kuna hetkel värskeid pilte pole, siis lisan müügikuulutuse omad:
Hetkel suuremaid probleeme pole olnud, PEALE selle, et ühel hommikul peale hommikust trenni autot käima panneks oli ta igavuse peletamiseks löönud ennast Limp home reziimi. Sain tööle söidetud ning lõuna ajal läksin onu juurde arvutit järgi panema. ( sinna sõites oli kõik korras, peale selle et mootori ja käigukasti tuli põlesid ) Kohale jõudes avastasime käigukasti sensori vea, viga sai kustutatud ning peale tööd läksin ja uurisin mis seal toimub, vaatepilt on all piltidel. Igastahes, puhastasin jublaka enda ära, fiiberpliiatsiga puhastasin kontaktid ära ja nüüd pole pool nädalat miskit olnud. Loodan, et oli lihtsalt kehva/mustaks läinud kontakti viga :)
http://www.upload.ee/image/5270379/2015-10-16_16.48.06.jpg
http://www.upload.ee/image/5270380/2015-10-16_16.48.21.jpg
Ilmselt peab lähiajal üle vaatama ka esisilla, sest 100% korras see ei ole.. Tagurdades üle 50% rattaid keeran, siis midagi annab järgi pinge all ja käib korraks mingi kolks, toimub selline asi ainult tagurdades, muidu on sillas vaikus.
Tuleb tõdeda, et meeletu auto inimene pole, niiet loodan, et isetegevusega midagi täiesti pekki ei keera.
Kõik soovitused ja õpetussõnad rohkem kui tere tulnud!
ToDo:
[x] Mootoriõli, õlifilter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter, küünlad [12. sept '15 @ 288 500]
[x] Juhiukse roostega tegelemine
[x] Kiirusehoidja ei toimi
[color=Green][x] Lõdviku vahetus, mis laiali lendas
[color=Green][x] Tagasivooluklapi vahetus
[color=Green][x] Vana pidurdusvedelik välja, uus asemele - hetkel vesi vedeliku asemel........ [14. nov '15]
[x] Genekarihma vahetus [~12 dets '15]
[x] Karterituulutuse puhastus/kontroll [5 apr '16]
[x] 4mm & 6mm voolikute asendamine [~28 dets '15]
[x] Klapikambrikaane tihendi komplekt [~28 dets '15]
[x] Õlirõhu anduri vahetus [5 apr '16]
[x] Õlivahetus, karteripõhja & sõela puhastusega [5 apr '16]
[x] Ketivahetus + rihmapinguti [5 apr '16]
[x] Uus jahutusvedeliku temp. andur
[x] Lasta mootor ülevaadata
[x] #silladkorda [26 apr '16]
[x] Esimesed kettad ja klotsid [19 jun '16]
[x] TCS/ABS mooduli taastamine [23 jul '16]
[x] Vahetada välja käigukasti positsiooniandur ( PAISTAB, et on järgi andnud ja töötab )
[x] Uus esiklaas
[x] Esituled & udukad värskemate vastu vahetada
[x] Tagaluuk roostevaba vastu
[x] Uued uksed [olemas aga pole jõudnud vahetada]
[x] Uued küünlad PFR6-H10 [~3 mai '16 @ 298 000]
[color=Yellow][x] Saabi märgid ette & taha
[color=Yellow][x] Talvepakett [õhuf., õlif., ATMkastiõli, mootoriõli, 2 lamelli]
[color=Yellow][x] Käsipiduri klotsid vahetada
[color=Yellow][x] Parkimisandurid parandada/vahetada [2tk asenduseks olemas]
Auto soetasin 2. septembril ja ostsin üsna " sea kotis ", sest autot läksin üle vaatama pool 10 õhtul ning väljas oli korralikult pime, põgusalt vaatasime auto sõbraga üle ning peale proovisõitu ei suutnud "Ei" öelda.. Ilmselt tol hetkel saigi saatuslikuks proovisõit ja hind (1200). Ühesõnaga minu esimene auto on SAAB 9-5 YS3E 2001.a 169kW ATM Aero. Läbisõiduks oli tol 288500~, praeguseks olen pooleteistkuuga suutnud vurada pea 2000km.
Keskmiseks kütusekuluks on ~13/100'le ning sõidan 95% ajast linnas. Gaasipedaalile armu väga ei anna..
Peale auto toomist sai kohe vahetatud:
Filtrid: Salong, õhk, kütus
Mootoriõli
Veel olen jõudnud tegeleda roostega juhiuksel, sai liivapritsiga seestpoolt puhtaks lastud ning kuna peale seda oli paras üllatus, siis sai fiiberklaasist uued tükid tehtud ning hetkel ainult tsingiga üle tehtud. ( lisan lähiajal ka pildid vast )
Kohe algusest saati ei toiminud kiirusehoidja.. 1x Tln sõites toimis terve tee, kuid see oli ka ainus kord. Sai siis lahti nokitsetud see kang ja Contact spray tegi imesid ja toimib nüüd ilusti.
Järgmiseks mõtlesin sama teha pagasnikuluugiga ja kõrvalistuja uksega, KUID.. hakkasin vaikselt juba kahtlema. Vaatasin, et kui hakkan liivapritsiga neid laskma, siis hakkab reaalselt pilpaid lendama ja ilmselt see uks ja luuk tahavad keevitust ning nüüd olengi n.ö otsustusvõimetu, mis teha.. Samuti on põhjaall 2 väga pehmet kohta, täpselt kõrvalistuja ja juhi jalge all..
Oli eelnevalt mõte, et teha see auto ajapikku nii korda kui võimalik, kuid osad inimesed suutnud panna juba vaikselt kahtlema selles idees. Autosse investeerida hetkeseisuga 3000€ oleks väga kerge, kuid arvestades võimalusi, siis see auto saaks tipp-topp korda alles aasta pärast.
Kuna hetkel värskeid pilte pole, siis lisan müügikuulutuse omad:
Hetkel suuremaid probleeme pole olnud, PEALE selle, et ühel hommikul peale hommikust trenni autot käima panneks oli ta igavuse peletamiseks löönud ennast Limp home reziimi. Sain tööle söidetud ning lõuna ajal läksin onu juurde arvutit järgi panema. ( sinna sõites oli kõik korras, peale selle et mootori ja käigukasti tuli põlesid ) Kohale jõudes avastasime käigukasti sensori vea, viga sai kustutatud ning peale tööd läksin ja uurisin mis seal toimub, vaatepilt on all piltidel. Igastahes, puhastasin jublaka enda ära, fiiberpliiatsiga puhastasin kontaktid ära ja nüüd pole pool nädalat miskit olnud. Loodan, et oli lihtsalt kehva/mustaks läinud kontakti viga :)
http://www.upload.ee/image/5270379/2015-10-16_16.48.06.jpg
http://www.upload.ee/image/5270380/2015-10-16_16.48.21.jpg
Ilmselt peab lähiajal üle vaatama ka esisilla, sest 100% korras see ei ole.. Tagurdades üle 50% rattaid keeran, siis midagi annab järgi pinge all ja käib korraks mingi kolks, toimub selline asi ainult tagurdades, muidu on sillas vaikus.
Tuleb tõdeda, et meeletu auto inimene pole, niiet loodan, et isetegevusega midagi täiesti pekki ei keera.
Kõik soovitused ja õpetussõnad rohkem kui tere tulnud!
ToDo:
[x] Mootoriõli, õlifilter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter, küünlad [12. sept '15 @ 288 500]
[x] Juhiukse roostega tegelemine
[x] Kiirusehoidja ei toimi
[color=Green][x] Lõdviku vahetus, mis laiali lendas
[color=Green][x] Tagasivooluklapi vahetus
[color=Green][x] Vana pidurdusvedelik välja, uus asemele - hetkel vesi vedeliku asemel........ [14. nov '15]
[x] Genekarihma vahetus [~12 dets '15]
[x] Karterituulutuse puhastus/kontroll [5 apr '16]
[x] 4mm & 6mm voolikute asendamine [~28 dets '15]
[x] Klapikambrikaane tihendi komplekt [~28 dets '15]
[x] Õlirõhu anduri vahetus [5 apr '16]
[x] Õlivahetus, karteripõhja & sõela puhastusega [5 apr '16]
[x] Ketivahetus + rihmapinguti [5 apr '16]
[x] Uus jahutusvedeliku temp. andur
[x] Lasta mootor ülevaadata
[x] #silladkorda [26 apr '16]
[x] Esimesed kettad ja klotsid [19 jun '16]
[x] TCS/ABS mooduli taastamine [23 jul '16]
[x] Vahetada välja käigukasti positsiooniandur ( PAISTAB, et on järgi andnud ja töötab )
[x] Uus esiklaas
[x] Esituled & udukad värskemate vastu vahetada
[x] Tagaluuk roostevaba vastu
[x] Uued uksed [olemas aga pole jõudnud vahetada]
[x] Uued küünlad PFR6-H10 [~3 mai '16 @ 298 000]
[color=Yellow][x] Saabi märgid ette & taha
[color=Yellow][x] Talvepakett [õhuf., õlif., ATMkastiõli, mootoriõli, 2 lamelli]
[color=Yellow][x] Käsipiduri klotsid vahetada
[color=Yellow][x] Parkimisandurid parandada/vahetada [2tk asenduseks olemas]
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Kõik soovitused ja õpetussõnad rohkem kui tere tulnud!
Karterituulutus voolikud oleks mõistlik üle vaadata. Kui juba paigaldatud ei ole kõige uuema tüübi kiti oleks mõistlik sellesse investeerida. Teine toode sellel lehel -> http://www.autoint.ee/?ca=tooted&id=21&link=saab
Kui voolikute asetus õlikorgi juures selline ei ole on kit puudu.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Kõik soovitused ja õpetussõnad rohkem kui tere tulnud!
Karterituulutus voolikud oleks mõistlik üle vaadata. Kui juba paigaldatud ei ole kõige uuema tüübi kiti oleks mõistlik sellesse investeerida. Teine toode sellel lehel -> http://www.autoint.ee/?ca=tooted&id=21&link=saab
Kui voolikute asetus õlikorgi juures selline ei ole on kit puudu.
Midagi nagu paistaks olevat:
Selline küsimus, et kas keegi tulede pesuritega on mässanud? Absoluutselt ei suuda vaadta, kui üks on keset tuld ja teine on all kuidagi.. On neid vöimalik parandada vöi tasuks lihtsalt minema saata need sealt eest?
Siin ka need pildid ukse tegemisest:
Eest ära võttes:
Liist ära võetud:
Liivakaga lastud1:
Liivakaga lastud2 & ettevalmistus mäkerdamiseks:
Mäkerdatud:
Valmis:
Kehvad pildid teinud, tean :/
Ja FaceBooki sai see pilt pandud..:
Kahjuks tuleb tõdeda, et liiga paljud inimesed jäid uskuma, et mu autol varastati uks ära...
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Ühesõnaga..... foori all viskas ilusti tossu välja, korralik hais oli üleval, sõitsin 500m onu juurde ja sinna ka auto praeguse seisuga jäi..
Mingi lõdvik andis järgi, mis läheb tosoolipaagist salongiradikasse.. ( kasutan eelnevast anduripuhastusest pilti ) Pildil peaks olema, see sama lõdvik, mis tuleb pildil paremalt äärest http://www.upload.ee/image/5270379/2015-10-16_16.48.06.jpg . ~3cm auk oli sees igastahes.. Aga nooo ikka juhtub, vähemalt seda 5st buumerit enam ei näinud, mis fooriall kõrval oli :head:
Ehk keegi Pärnus omab sellist juppi, ühele 9-5 varuosadeks müüjale juba kirjutasin, kuid võimalikult kiirelt sooviks korda saada, niiet igasugune info tere tulnud :)
Mingi lõdvik andis järgi, mis läheb tosoolipaagist salongiradikasse.. ( kasutan eelnevast anduripuhastusest pilti ) Pildil peaks olema, see sama lõdvik, mis tuleb pildil paremalt äärest http://www.upload.ee/image/5270379/2015-10-16_16.48.06.jpg . ~3cm auk oli sees igastahes.. Aga nooo ikka juhtub, vähemalt seda 5st buumerit enam ei näinud, mis fooriall kõrval oli :head:
Ehk keegi Pärnus omab sellist juppi, ühele 9-5 varuosadeks müüjale juba kirjutasin, kuid võimalikult kiirelt sooviks korda saada, niiet igasugune info tere tulnud :)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Ehk keegi Pärnus omab sellist juppi, ühele 9-5 varuosadeks müüjale juba kirjutasin, kuid võimalikult kiirelt sooviks korda saada, niiet igasugune info tere tulnud :)
Kolmkandil on sees mitu tk. Ja rabas Fortumi koostootmisjaama juures ka mingi vend lammutas 9-5si.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Ehk keegi Pärnus omab sellist juppi, ühele 9-5 varuosadeks müüjale juba kirjutasin, kuid võimalikult kiirelt sooviks korda saada, niiet igasugune info tere tulnud :)
Kolmkandil on sees mitu tk. Ja rabas Fortumi koostootmisjaama juures ka mingi vend lammutas 9-5si.
Sain siis lõdviku Refeusist ning sain õhtuni ringi sõidetud ja nüüd mingi järgmine jama..
Kurvipeal viskas rooli lihtsalt raskeks ja viskas hüüumärgi ja õli tuled põlema, jäin seisma, panin P peale, ja taaskäivitasin, töötas jälle ilusti.
Sõitsin natukene, andsin tiba rohkem gaasi ja viskas mootoritule põlema, sai kinos ära käidud ja koju sõidetud ning mootorituli põleb stabiilselt, kohapeal tiksudes vaadates, mingeid lekkeid jms polnud ning tundus nagu ei suudaks pöördeid hoida vms.. Midagi oleks nagu umbes ja ei saa piisavalt peale ... Eks homne päev targem, üritan töökojani liigutada vöi töökoja endani tuua ja proovib arvuti abil targemaks saada.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Ühesõnaga.. IT vend kapoti all - not good. Toru vahetamisest oli üks peenike voolik lahti+ mootorist tulev toru, mille otsas on mingi väljalaske klapp, see oli plastmassist mingi kollane junn ja üks ots oli lihtsalt pooleks, nüüd siis metall asemel ja peale testisöitu paistab asi korras.
Pisike küsimus ka.. Mis see väljalaske klapp teeb vms? Kuna mootorist tulev toruke oli ripakil, kas sealt võis tulla õli välja? just sealt kohast kus see lahti oli, sealt nagu saakski see õli läbu alguse.
Pisike küsimus ka.. Mis see väljalaske klapp teeb vms? Kuna mootorist tulev toruke oli ripakil, kas sealt võis tulla õli välja? just sealt kohast kus see lahti oli, sealt nagu saakski see õli läbu alguse.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Ühesõnaga.. IT vend kapoti all - not good. Toru vahetamisest oli üks peenike voolik lahti+ mootorist tulev toru, mille otsas on mingi väljalaske klapp, see oli plastmassist mingi kollane junn ja üks ots oli lihtsalt pooleks, nüüd siis metall asemel ja peale testisöitu paistab asi korras.
Pisike küsimus ka.. Mis see väljalaske klapp teeb vms? Kuna mootorist tulev toruke oli ripakil, kas sealt võis tulla õli välja? just sealt kohast kus see lahti oli, sealt nagu saakski see õli läbu alguse.
Pane pilt voolikust mis lahti oli, hetkel ei jõua järgi millest jutt käia võiks. Vaakum voolikud on peenikesed, sealt õli ei tule, õhuleke ainult.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Teen niipea pildi Pootsman, kui meeles on.
Korraks ka üks teine küsimus.. Nimelt ühe spetsialisti soovitusel sai õlivahetusel sisse pandud mingi GM'i originaal õli.. Kas on see sellele mootorile hea? Plaan veel lähiajal üks õlivahetus teha ja võib-olla paneks siis midagi paremat võib-olla sisse.?!
Rääkige omadest kogemustest :)
Teine asi, mis ei meeldi on õlivarda otsas väikest viisi pruunjas ollus, kui seda välja võtan.. Karteri põhi maha kakkuda?
Korraks ka üks teine küsimus.. Nimelt ühe spetsialisti soovitusel sai õlivahetusel sisse pandud mingi GM'i originaal õli.. Kas on see sellele mootorile hea? Plaan veel lähiajal üks õlivahetus teha ja võib-olla paneks siis midagi paremat võib-olla sisse.?!
Rääkige omadest kogemustest :)
Teine asi, mis ei meeldi on õlivarda otsas väikest viisi pruunjas ollus, kui seda välja võtan.. Karteri põhi maha kakkuda?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Vaakumvoolikud ja sinna juurde kuuluv klapp on päris tähtsad asjad selle mootori töö juures. See ju osa ka karterituulutusest.
Samutii ei tee paha karteri põhja eemaldamine ja õlivõtusõela puhastamine.
Need on 2 põhilist asja, mille tulemusena need mootorid surevad. Ja massiliselt.
Samutii ei tee paha karteri põhja eemaldamine ja õlivõtusõela puhastamine.
Need on 2 põhilist asja, mille tulemusena need mootorid surevad. Ja massiliselt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ei juhtu sul selle GM-i ollusega midagi. Mõtle sellele, et nagunii panevad ametlikud esindused seda nende juures käivatesse autodele... Kui sa tahad mingit muud asja sinna panna, siis pane, aga spetsiaalselt välja laskma seda sealt ka pole vaja hakata.
Vaata, et sa mootorile sisepesu tegema ei hakka..:) Pesed pasa lahti ja siis ummistad turbo kanalid selle pahnaga ja siis vahetad vurri...
Vaata, et sa mootorile sisepesu tegema ei hakka..:) Pesed pasa lahti ja siis ummistad turbo kanalid selle pahnaga ja siis vahetad vurri...
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Vaakumvoolikud ja sinna juurde kuuluv klapp on päris tähtsad asjad selle mootori töö juures. See ju osa ka karterituulutusest.
Samutii ei tee paha karteri põhja eemaldamine ja õlivõtusõela puhastamine.
Need on 2 põhilist asja, mille tulemusena need mootorid surevad. Ja massiliselt.
Arvuti ütles tol hetkel pmst, et " Too lean mixture " ja mõlemad Lambdad näitasid valet infot.. Eks tulevikus tähelepanelikum ja vaatab kõik otsad ja voolikud enne tööle panekut üle.
Oleks karteripõhja eemaldamisel veel midagi tähtsat teada, kui lihtsalt selle küljest ära kruvimise?
Ei juhtu sul selle GM-i ollusega midagi. Mõtle sellele, et nagunii panevad ametlikud esindused seda nende juures käivatesse autodele... Kui sa tahad mingit muud asja sinna panna, siis pane, aga spetsiaalselt välja laskma seda sealt ka pole vaja hakata.
Vaata, et sa mootorile sisepesu tegema ei hakka..:) Pesed pasa lahti ja siis ummistad turbo kanalid selle pahnaga ja siis vahetad vurri...
Ühesõnaga.. mul varsti kellad.. ? Sest esimese õlivahetusega sai õli välja lasta ja sisepesu sisse panna ja auto töötas siis ette antud aja ning siis sai õige GM õli sisse pandud peale sisepesu....
Võii.. on midagi veel mida saaks teha?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
EIII! Ei mingit sisepesu turbomootoritele!!!
Niimoodi soovitatakse. Pesed selle pesuainega kõik soga lahti ja siis ummistuvad kanalid jne...
Niimoodi soovitatakse. Pesed selle pesuainega kõik soga lahti ja siis ummistuvad kanalid jne...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
EIII! Ei mingit sisepesu turbomootoritele!!!
Niimoodi soovitatakse. Pesed selle pesuainega kõik soga lahti ja siis ummistuvad kanalid jne...
Siis vist .. pahasti.. see sai umbes 1000-1500 tagasi tehtud :/
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Einoh, kui joppab, siis ei juhtu midagi (loe: mootor oli puhas seest)..:) Aga neid juhuseid on siit läbi käinud mitmeid, kus peale sisepesu on asi oma lõpu leidnud. Parem variant on kasutada häid õlisid ja tihemini vahetada, max 10kkm.
Ma arvan, et kui sa juba mingi 1500km sõitnud oled, siis vast enam pole suurt hirmu. See väide põhineb küll vaid minu kõhutundel. Kui sa juba nagunii plaanisid veelkord õli vahetada millalgi, siis võta karteripõhja puhastus ka ette ja siis vast on asi OK.
Ma arvan, et kui sa juba mingi 1500km sõitnud oled, siis vast enam pole suurt hirmu. See väide põhineb küll vaid minu kõhutundel. Kui sa juba nagunii plaanisid veelkord õli vahetada millalgi, siis võta karteripõhja puhastus ka ette ja siis vast on asi OK.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Sai seda autot näha!
Aero 9-5 klassik.
Masin on just sellises korras, et tahaks natukene tegemist, et kestaks veel.
Kuna peal Mitsu turbo, siis tasuks need tööd ära teha.
Vaakumvoolikud, sh. õige klapp vahele panna ja kogu see karterituulutus üle vadata, sest surve on pööretel ikkagi sees.
Lisaks oli ka minge õlileke sisselaske vooliku vahelt.
ja muidugi õlivõtu sõel.
Aero 9-5 klassik.
Masin on just sellises korras, et tahaks natukene tegemist, et kestaks veel.
Kuna peal Mitsu turbo, siis tasuks need tööd ära teha.
Vaakumvoolikud, sh. õige klapp vahele panna ja kogu see karterituulutus üle vadata, sest surve on pööretel ikkagi sees.
Lisaks oli ka minge õlileke sisselaske vooliku vahelt.
ja muidugi õlivõtu sõel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Sai seda autot näha!
Aero 9-5 klassik.
Masin on just sellises korras, et tahaks natukene tegemist, et kestaks veel.
Kuna peal Mitsu turbo, siis tasuks need tööd ära teha.
Vaakumvoolikud, sh. õige klapp vahele panna ja kogu see karterituulutus üle vadata, sest surve on pööretel ikkagi sees.
Lisaks oli ka minge õlileke sisselaske vooliku vahelt.
ja muidugi õlivõtu sõel.
Suured tänud Sulle, oli tore juttu ajada ja süstisid parajalt motivatsiooni ja enesekindlust selle autoga vaeva nägema ning võtan asja niipea tõsiselt käsile, kui ressurssi on.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Hetkel oleks siis plaan vaikselt kuu-kuu järel hakata voolikute jms vahetamisega tegelema, kuu alguses tellin 3 meetrit 4mm & 3 meetrit 6mm silikoon vaakum voolikuid ja asun neid vahetama. Vaatasin ka netist tuleviku jaoks asju välja... Ehk oskab keegi targem miskit öelda, mis on mõttetu või ei tasuks panna.
Hetkel need siis:
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-pressure-pipe.html ( midagi sellist aga oleks vaja midagi mis sobiks automaadile )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-1998-10-pressure-hoses.html ( või tasuks oodata, kuni teki vajadus parema IC järgi? )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-10-heater-hoses-for-cars-with-water-valve.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-intake-hose.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-03-9-3-t7-99-03-blaa-vevhusventslangar.html
Nagu alati, soovitused & ideed teretulnud :)
Järgmise kuu alguses hetkel plaan mootoriõli vahetus & vaakumvoolikud ( 4mm & 6mm ) ning esituled ette võtma. Mõtlen veel kas tasub taastada või lihtsalt sebida asendused. Probleemiks hetkel vasakul auk sees, kuid töötab normaalselt ning paremal on mingi kala sees. Regulaator ei tööta ja tuli on tunduvalt kõrgemas asendis kui ta kõrgeimas asendis olema peaks.
Hetkel need siis:
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-pressure-pipe.html ( midagi sellist aga oleks vaja midagi mis sobiks automaadile )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-1998-10-pressure-hoses.html ( või tasuks oodata, kuni teki vajadus parema IC järgi? )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-10-heater-hoses-for-cars-with-water-valve.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-intake-hose.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-03-9-3-t7-99-03-blaa-vevhusventslangar.html
Nagu alati, soovitused & ideed teretulnud :)
Järgmise kuu alguses hetkel plaan mootoriõli vahetus & vaakumvoolikud ( 4mm & 6mm ) ning esituled ette võtma. Mõtlen veel kas tasub taastada või lihtsalt sebida asendused. Probleemiks hetkel vasakul auk sees, kuid töötab normaalselt ning paremal on mingi kala sees. Regulaator ei tööta ja tuli on tunduvalt kõrgemas asendis kui ta kõrgeimas asendis olema peaks.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Automaat kastile ka on http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-01-09-charge-pipe-automatic.html , see läikiv toru on natukene suurema läbimõõduga kui OEM plastmassist e. IC väljuv lõdvik on ka suurema läbimõõduga. Need peaks sama läbimõõduga olema nagu OEM http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-1998-10-pressure-hoses.html
Enne tellimist võta nendega ühendust, teevad vajalikku komplekti valmiks. Kõik komplekt 1k€
Suurem IC ikka oleks hea, linnas suvel vaatasid palju sisselaske T on?
Enne tellimist võta nendega ühendust, teevad vajalikku komplekti valmiks. Kõik komplekt 1k€
Suurem IC ikka oleks hea, linnas suvel vaatasid palju sisselaske T on?
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Automaat kastile ka on http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-01-09-charge-pipe-automatic.html , see läikiv toru on natukene suurema läbimõõduga kui OEM plastmassist e. IC väljuv lõdvik on ka suurema läbimõõduga. Need peaks sama läbimõõduga olema nagu OEM http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-1998-10-pressure-hoses.html
Enne tellimist võta nendega ühendust, teevad vajalikku komplekti valmiks. Kõik komplekt 1k€
Suurem IC ikka oleks hea, linnas suvel vaatasid palju sisselaske T on?
Selge, tänud info eest :)
No hetkel need etteantud lingid pigem nõu saamiseks, et kas tasub panna jne.. Auto olnud alles paar kuud, niiet kahjuks tempi andmed puuduvad.
Just mõtlen, et kui palju nendest asjadest teostada, võib-olla ennem kuskil ~2016 alguses uus intercooler panna ja siis neid suuremaid lõdvikuid, voolikuid välja hakata alles vahetama.
Idee pikemas perspektiivis oleks panna sinna kapoti alla nii palju, kui see automaat kast välja kannatab.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
330-360 hobust kannatab https://www.maptunparts.fi/virityssarjat/saab-9-5/2001/23t-aero-230-250-hv-2000-2005/at/3085
Maptuni lehelt leiad mida ja mis jõududeks on vaja.
Do88 BigPack tuleb odavam, kui IC ja torud eraldi hakkad ostma.
Jahutusvedelikku lõdvikud tasuks kindlasti silikoonid panna, originaal tihti mootori juures läheb katki.
Maptuni lehelt leiad mida ja mis jõududeks on vaja.
Do88 BigPack tuleb odavam, kui IC ja torud eraldi hakkad ostma.
Jahutusvedelikku lõdvikud tasuks kindlasti silikoonid panna, originaal tihti mootori juures läheb katki.
__In Boost We Trust__
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Hetkel oleks siis plaan vaikselt kuu-kuu järel hakata voolikute jms vahetamisega tegelema, kuu alguses tellin 3 meetrit 4mm & 3 meetrit 6mm silikoon vaakum voolikuid ja asun neid vahetama. Vaatasin ka netist tuleviku jaoks asju välja... Ehk oskab keegi targem miskit öelda, mis on mõttetu või ei tasuks panna.
Hetkel need siis:
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-pressure-pipe.html ( midagi sellist aga oleks vaja midagi mis sobiks automaadile )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-1998-10-pressure-hoses.html ( või tasuks oodata, kuni teki vajadus parema IC järgi? )
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-01-coolant-hoses.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-10-heater-hoses-for-cars-with-water-valve.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-intake-hose.html
http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5-98-03-9-3-t7-99-03-blaa-vevhusventslangar.html
Nagu alati, soovitused & ideed teretulnud :)
Järgmise kuu alguses hetkel plaan mootoriõli vahetus & vaakumvoolikud ( 4mm & 6mm ) ning esituled ette võtma. Mõtlen veel kas tasub taastada või lihtsalt sebida asendused. Probleemiks hetkel vasakul auk sees, kuid töötab normaalselt ning paremal on mingi kala sees. Regulaator ei tööta ja tuli on tunduvalt kõrgemas asendis kui ta kõrgeimas asendis olema peaks.
Kui niimoodi plaanid, siis sul ei pruugi see masin uut kuudki ära oodata. Sorry, aga nii see on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Kui niimoodi plaanid, siis sul ei pruugi see masin uut kuudki ära oodata. Sorry, aga nii see on.
See on väga väga kauges plaanis praegu mõeldud, kas leiad, et liialt ülepingutamine ja tasuks lihtsalt stage1 soft peale panna?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Automaadist raketti ei saa ... ja ei saagi .. tee mis imet tahad ...
Stage 1 teeb asja lahedamaks küll...
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)
Stage 1 teeb asja lahedamaks küll...
ja kõige selle voolikute/coolerite mudru kõrval suure vahe teeb downpipe :)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Sa peaks olemasoleva korda sättima esmalt. Ja nobedalt. Karteri tuulutus, vaakumvoolikud, õlivõtu sõel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.