Ühe surma remont

MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#26

pane saaled öiget pidi vahele("liuglevad" pooled väljapoole), olen ise ka komistand kiiruga sellise asja otsa :)

Täpselt nii oligi. Avastasin nüüd et tonnise balansvõlli hammakad on teistsugused kui 9-5l, ma loodan et kompott raskemad 9000 kolvid ja kergemad 9-5 balansvõllid omavahel kaklema ei lähe.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#27

pane saaled öiget pidi vahele("liuglevad" pooled väljapoole), olen ise ka komistand kiiruga sellise asja otsa :)

Täpselt nii oligi. Avastasin nüüd et tonnise balansvõlli hammakad on teistsugused kui 9-5l, ma loodan et kompott raskemad 9000 kolvid ja kergemad 9-5 balansvõllid omavahel kaklema ei lähe.

Sõidavad ju ka ilma balanssvõllideta, pole probleemi. Hammasrattaste kaugus plokist oli erinev kui 9-5l?
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#28

Kuna mul 9-5 ketikomplekt oli soetatud, ja komplekti hammasrattad võllide otsa ei istunud tuli seda teed minna. Aga jah, 9-5l on nagu paljas hammakas, aga tonnisel on taga väljaulatuv osa.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#29

Mootor nüüd pöörleb, aga TB on vist õhtal omadega, koodi näitab, kui näitab :

P1260 Throttle Return Spring Too Low Force

Käima pannes, üsna kõrged pöörded, gaasi andes ja seejärel otse tühikäigule langedes sureb välja, samas kui ennem päris tühikäigule jõudmist veel tiba pedaali mudida siis jääb vahest töölegi...

Võtsin lahti niipalju kui oskasin, ja musta korpuse alt juhtmetel on isolatsioon üsna lahti.. mis teha, kas on seal midagi omakäepeal teha, või tasuks üldse mõni muu soetada ?
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2073
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#30

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=28249

Võid proovida parandada, halvemaks juba ei tee :)
Ma oma puhastasin (juhtmed olid terved) ja toimib suurepäraselt.
__In Boost We Trust__
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#31

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=28249

Võid proovida parandada, halvemaks juba ei tee :)
Ma oma puhastasin (juhtmed olid terved) ja toimib suurepäraselt.

Parandamise all mõtled uute juhtmete tinutamist, ja contact cleaneriga puhastamist....?

Ei leia juhendit kuidas TB päris lahti võtta...
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2073
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#32


Ei leia juhendit kuidas TB päris lahti võtta...

Silindri kujuline osa mul pidi spets tööristada välja tõmmata, oli liimitud võlli külge(milleks?), tõmmits(vist töörista nimetus).
Kui teiselt poolt, kus vedrud, ka tahad lahti võtta, ma seda ei teinud, peab puurima ja pärast kokkupanemisel keevitada.

Cleaneriga puhastamine on hooldus
Juhtmete jootmine juba parandus :)
__In Boost We Trust__
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#33

Tegin siis seda et eesmised juhtmed jootsin uued. Need mis vedrude poole jooksevad, vahetasin osaliselt, sealtmaalt kuskohast ulatas, ülejäänule, kuhu ei ulatanud, lükkasin termorüü kaela. Puhastada sai ka mudugi. Kuid ei midagi, kood muutus P1530-ks, auto töötab kuid pöörded kõiguvad jõhkralt. Ikkagi nende potekate teema arvatavasti. Otsin uue.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#34

Need juhtmed pole ju kunagi probleeme põhjustanud, isegi, kui isolatsioonid on "väsinud". Potede kontaktharjad ja -tööpinnad on asjad, milledele tuleb tähelepanu pöörata.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#35

Need juhtmed pole ju kunagi probleeme põhjustanud, isegi, kui isolatsioonid on "väsinud". Potede kontaktharjad ja -tööpinnad on asjad, milledele tuleb tähelepanu pöörata.

Njah, mul isolatsioon puudus täielikult pistiku pool, seega tasus proovida.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#36

TB vahetatud, uued probleemid: Kood P0300 random misfire. Uued küünlad tellin kohe ära, ei tea kas määret ka müüakse.

Vaakumvoolikud vahetasin ära, kas peaks vaatama ka neid klappe ja torusid mis porikoopas on ? Kuskilt sain veel pilgu peale et pidurivaakumvõimendil võib mingi tihend ära olla? Kui tihti seda juhtub?

Puterdab ka kuidagi imelikult, vahepeal töötab tükk aega, gaasi näppides siis ja lahti lastes kipub surema. Samas pikka aega järjest töödades, puterdab ka vahepeal paar silindrit korraks ja siis töötab normaalselt edasi.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#37

Asi nii kaugel et küünad vahetet, hirmkallis krytox kah nüüd olemas, küttefiltri vahetasin ka ära. Kütusesurve regulaatori vaakum polnud kõige parem, vahetasin ära. Probleem siiski jääb. Ühesõnaga mingi hetk käima pannes puterdab, kui auto juba soojaks saab, siis on nii et gaasiga mängides enamus ajast töötab puterdamiseta, gaasi lahti lastes sureb välja. Kui peale välja suremist kohe käivitada auto käima ei jää, kuid kui anda süüdet mitu korda(andsin viis) siis jääb tühikäigule tööle. Vahepeal tahaks nagu hääbuda, kuid taastub/sureb kuidas kunagi.

Pakun ise kütusepumpa - kuna lati ventiili näppides tuleb sealt väga erinevalt survet?

Kuidas see CPS-i andur siis toimetab, käivitades ei tohiks pöördeid näidata? nii praegu igatahes on.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#38

Lausa lust lugeda! Sul veel mõned asjad vahetada vaja, ja siis peaks töötama ;))
tegelt need 9-5 piduri vaakumvõimendajad annavad ikka päris tihti saba aga mootori tööle mõjumist ma pole näinud, aga ega neid autosid ka pole ma palju näinud. saad ju pimedaks korra teha, proovida.

Ise jaman ühe diisliga kah juba 2 nädalat vahelduva eduga, mitte vaid oma käe peal , vaid käin ka teisi mehi piinamas. :mad:

Siiani põhiline kogemus, kui arvuti täpset viga ei näita, siiis viga ei ole ,))))))) Umbmääraste vigade remondiks tuleks kõik ära vahetada. Siiani ikka ise mõne vea leidnud ja nüüd jääb veel hea kytusega ja hea lisandiga sõita ja paarutada torud tühjaks. ca 150 km läbimisel on olukord muutunud pea 10 korda paremaks. Puhas rõõm tõdeda, et lisandid töötavad kui mootori mehhaanika kah korras, lisaks elektroonikale. Aga kaua selle poolpidusega sõidetud on, ei tea. Igaljuhul jõudu sulle!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#39

Lausa lust lugeda! Sul veel mõned asjad vahetada vaja, ja siis peaks töötama ;))
tegelt need 9-5 piduri vaakumvõimendajad annavad ikka päris tihti saba aga mootori tööle mõjumist ma pole näinud, aga ega neid autosid ka pole ma palju näinud. saad ju pimedaks korra teha, proovida.

Ise jaman ühe diisliga kah juba 2 nädalat vahelduva eduga, mitte vaid oma käe peal , vaid käin ka teisi mehi piinamas. :mad:

Siiani põhiline kogemus, kui arvuti täpset viga ei näita, siiis viga ei ole ,))))))) Umbmääraste vigade remondiks tuleks kõik ära vahetada. Siiani ikka ise mõne vea leidnud ja nüüd jääb veel hea kytusega ja hea lisandiga sõita ja paarutada torud tühjaks. ca 150 km läbimisel on olukord muutunud pea 10 korda paremaks. Puhas rõõm tõdeda, et lisandid töötavad kui mootori mehhaanika kah korras, lisaks elektroonikale. Aga kaua selle poolpidusega sõidetud on, ei tea. Igaljuhul jõudu sulle!!

Njah, kahju ainult et tegu suht lameda pilliga, mille lootsin lihtsalt korda saada :gun:
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#40

Sul õnneks ju teine 9-5 kõrval kus pealt saad juppe laenata prooviks :)
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#41

Sul õnneks ju teine 9-5 kõrval kus pealt saad juppe laenata prooviks :)

Ei jõudnud täna eriti midagi, sain pumba maha ja anduri ära mõõdetud.

Pumba koostul on see valge kopsik katki(põhjas auk ja sealt üles välja pragu) mille sees pump on, niipalju kui ma uurisin siis see kuidagi kütusesurvet küll mõjutada ei tohiks. Kuid andurilt mõõtsin 840 oomi aga peaks olema vist 890 +/- 10% ? Teisel töötaval autol sain tulemiks 900oomi mis napilt on nagu isegi tolerantsidest väljas..
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#42

Tundub et selle riistaga on nüüd kõik, jooksis mingil põhjusel täiesti kinni. Ometi olid õlirõhud ja asjad kõik timmis, kokkupanemisel sai 10 korda kõik üle käidud momentvõtmetega jne. Autol on lihtsalt mingi kotermann sees. Ennem seda sai veel proovitud uut cps-i ja töötava auto pumpa. Kuna tuju täitsa null siis ei viitsinud ka väga enam lammutada, et mis viga. Kuskilt olen lugenud et õlipumbad võivad kokku joosta, tegu oli muidugi ka tonnise teemaga, 9-5l seda vist juhtunud pole ? Kui klapid pähe käiks, lõhuks vist nukkvõllid ka ära?

Homme kui viitsin võtan karteri alt ja annan juba täpsemaid selgitusi.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#43

:freak: no see ei ole ju enam reaalne. Sa ikka 9000 kaanetihendi panid nagu sai räägitud? 9-5 tihend on peenem ja sellega võid klapid pähe küll saada.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#44

Läks 9000 paksem kaanetihend :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#45

Raudselt kett puruks.
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#46

Raudselt kett puruks.

Miks nii? Ülevalt tõmbasin klapikambri kaane maha ja ketti kätte küll ei saanud...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#47

Siis on terve veel, kuna sa mainisid, et jooksis kinni, siis eeldasin, et kett jooksis alla kokku.
saabu
Postitusi: 804
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#48

Balanssvõlli kett terve?
MATU90
Postitusi: 367
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht: Pärnu
Auto: 3x 9-5

#49

Käisin tõmbasin veel ööpimeduses õlipumba kaane maha, pump on terve. Ma ei kujuta ette, kas tõesti on saaled kinni jooksnud... tutikad kõik ometi, lauapeal käis nagu õige asi ringi...
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#50

Vänt oli mõõdus küll aga kas muidu mõõtsid lõtkusi ka? Väntvõll ikka liikus vabalt kui paigaldasid? Kas mõni raami käpiku polt lahti ei jäänud?
Vasta