Saab 900SE Kirsi 1995, 173kw, arvo92

Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#51

K Dets 09, 2015 22:19

Kas õhuleke ei anna olla kehva mineku põhjuseks? Või mõni lahtine/vigane vaakumvoolik?
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#52

N Dets 10, 2015 8:25

Ma ise arvan samuti, et esimene koht, kuhu vaatan, on "boost control valve" - kas ei ole viga saanud ümber tõstmise käigus ja kas voolikud kõik korras. Eks lahti kakutud sai minimaalselt, ma ei võtnud oma mäletamist mööda neid voolikuid lahtigi. Vaid "By pass valve" otsast minev pikk vaakumvoolik sai lahti ühendatud. Samuti ei kakkunud turbot mootori küljest lahti jne.

Huvitaval kombel olid mootori juhtmestikud erinevad. Kui ma '95.a mootori '97.a. kerele ümber tõstsin, siis mootori juhtmepuntrast jäi mul paar juhtmeotsikut üle! Siiamaani pole neile sisendeid leidnud. Üheks võimaluseks on aja korral ka teise juhtmestiku ületõstmine, et kõik ikka uuesti ja õigesti ühendatud saaks.

Aga lisaks kehvale minekule on ka kütusekulu kõrgem. Liiter sajale ikka otsa.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#53

N Dets 10, 2015 8:43

Kõigepealt peaks ikka üles leidma, kuhu see boost jääb. 0.4 viitab base boostile ehk siis BPC ei toimeta. Kui seal veel T5-e BPC klapp on, siis pole see ka mingi ime, et see pekkis võib olla..:P Parem oleks lasta ajus pisike opp teha ja T7 klapp asemele panna (Sebastian teeb näiteks, ta võib samas ka softi üle käia). Või siis on seal BPC juures mõni voolik ikka valesti ja asi ongi nn LPT seades, rõhku juhib vaid WG.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#54

N Dets 10, 2015 9:50


Mugavus on ikka hea, sujuv ja mõnus auto - pisike aga nobe. Kohe tahan rooli keerata sellega, sõidan kasvõi tühja aga on hea. Mul igapäevaseid sõite ei ole vaja autoga teha aga tahaks kohe sellele autole kõvasti kella peale saada. Eks elu näitab - mulle suht tüüpiliselt kui ma leian selle asja elus üles, mis ongi õige ja ära "armun", siis võin väga pikalt selle ühe vana asjaga koos elada. Ja uued ja uhkemad ei huvita üldse.


Sama siin. Minu SAAB on NG900 ja OG9-3. Väga meeldivad mõlemad. Usaldusväärsed pillid peaks ütlema. :drive: NG-ga vuranud 10a jutti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#55

R Dets 11, 2015 13:41

Mul kusjuures meenub, et mul juhtmepuntrast väljus kaks pistikut, mis olid samasugused ja sobisid BPC otsa. Panin selle, mis pikkuse osas mõistlikum tundus kuid ei ole välistatud, et vale pistik on klapiga ühenduses!

Võtan täna selle uurimise ette, üks vaba õhtu üle pika aja. Mul tundub küll, et mul on Trionic5 BPC klapp, selline mittemidagiütlev mustast plastikust tükk. Õnneks ma saan ka proovida doonori pealt teist, kui esimese hooga ei õnnestu. Ja youtubes leidub videosidki, kuidas klappi testida.

Kui ma jään jänni ja oma 173kw Maptuni Softi tööle ei saa, siis ma kindlasti võtan Sebastiani hõlmast kinni. Praegu on minek liiga ku**ne maakeeli öeldes. Maptuni Soft oli päris hea kompromiss. Mitte liiga kuri hunnik kilovatte otsa keeratud, saaks raudvara poolest vist rohkemgi aga kütusekulu oli väga mõnus. Peale Saab 90ga sõitmist siin pool aastat on tunne, et 900ng ei võtagi kütust, sõidab pool tasuta. Eks mu 90-e janulisus on muidugi omaette teema ja iga 90 vist nii hull pole. Aga nagu ameeriklasega oleks sõitnud, kütusenäidik ühes asendis ei püsinud.

To Wilddog - 10 aastat ühe autoga on päris hea tulemus. Peab tõesti hea auto olema :) Kuigi vahel viskab sutikene isegi koppa, et mu enda 900 ei saa ega ei saa valmis, siis samas see igasugune nokkimine ja oma kätega ravimine suurendab seda emotsionaalset sidet oma raudse ruunaga. Oleks mõnus küll, kui suudaks edaspidi autode ostmisest mööda minna ja lihtsalt tallata seda ühte ustavat.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#56

L Dets 12, 2015 10:15

Niiskus salongis - tagatule tihend. See oli liimist lahti tulnud ja tagaluugi äärtest jooksev vesi nirises salongi. Mätsisin kerehermeetikuga kinni ja kruvisin tule tagasi. Olen ootel ja vaatan, kas hakkab nüüd pidama või ei hakka.

BPC klapp ei tööta. Eile ühendasin õige juhtme talle takka, olingi ühendanud ühe tulede juurest tuleva pistiku talle otsa. Nüüd võtsin ikkagi ajust mootorisse jooksvast kimbust õige pistiku, toppisin otsa ja vahet njeetu. Ehk siis, võin selle pistiku üldse ära võtta ja sama minek. Hakkan vaikselt garaaži minema, katsun selle BPC klapi üle kontrollida ja ka teise mootori oma proovida.


Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#57

P Dets 13, 2015 18:27

Nüüd siis paar õhtut uuritud, kas 1995 ja 1997 aasta 2.0T juhtmestikel vahe sees on või ei ole. Interneedusest sellist juttu vähemalt mina ei leidnud, kus oleks ka reaalne vastus.

Aga tõsiasi oli see, et BPC klapi testisin ära ja kõik ok. 1/2 ja 2/3 klemmide omavaheline takistus 3.3 oomi, ehk siis tehnilist kirjet järgiv. Proovisin ka teist klappi, ikka sama jama. 0.4 bari rõhku ja edasi njeetu. Täna hommikul siis tõusin üles ja mõtlesin suisa 3 korda järgi, et kas hakkan seda tegema või mitte. Nimelt plaanis siis mootori juhtmestik keredel ära vahetada. Täiesti ebaloogiline, et aitaks aga minu kogemus oli see, et oli vahe sees neil juhtmestikel. Nimelt 1995 läheb otse juhtmekimbust üks pikk soolikas BPC klapi juurde ja 1997 ei lähe. 1997 tundus, et on lahendatud see teisiti - kerejuhtmetest läheb BPC klapini. Ega ma seda ju muudmoodi teada ei saa, kui ära ei tee.

Tõmbasin doonormootorilt, mis halli kere peal oli, juhtmestiku maha. Ennem märkisin igaksjuhuks iga viimase kui juhtmeotsa teibiga ära. Et pärast ei oleks nagu mootori ümbertõstmist lõpetades, et paar juhtmeotsa on üle, millele ei leidnud lõpuni välja rakendust. Vahetasin juhtmestikud üle ja tore on tõdeda, et arendusosakond on oma tööd hästi teinud. Mitmed pistikud on 1995 ja 1997 aastate masinatel omavahel sobimatud. Mine ja siis tõmba jälle mingi andur kuskilt küljest maha. Sama asi aga otsikud erinevad, hästi mõistlik.

Lõpuks tagasi ratastel, esimesest keermest käib. Okei, ajasin garaažist välja ja kõik toimib -1.0 bari rõhku kukub ilusasti ära. Selline tunne, nagu oleks ennem ilma turbota autoga sõitnud. Nii, kui 0.4 bari ära kukub, siis käib järsk istmessetõmbamine ja alles siis tõsine lõbu hakkab. Andsin muidugi nii kõvasti takka kohe, et "check engine" hakkas põlema. :mad:

AGA. Minek on võrreldes endisega väga jõhker. Korralik rallikatunne. Ja "blow out valve" hakkas samuti häält tegema nagu Lapi juust, mis pannil praetud ja hammaste vahel kriuksudes pilbastub.

Nii selle Saabiga kord on. Üks asi saab korda, et koheselt teine viga otsa kargaks. Juba garaažis olles sadas sõbramees sisse ja vaatas ning ütles: "Sa ju rääkisid, et enam Saabi ei paranda. Mis siin toimub?" Vastasin: "Sellist asja, et Saab parandust ei vaja, pole olemas."

Sõin koheselt ka neid sõnu, mis välja laususin.
Aga mis seal ikka - mul sellest check engine ikoonist hetkel suuremat pole. Kõik toimib, mootorist ei tule kahtlast heli ega lõhna. Sõidan edasi. Aga ühel hetkel tuleb küll kõvem diagnostika teha, muidu kisu armatuur pirnidest puha puhtaks.

Lõpetuseks - juhtmestikud on omavahel erinevad ja puhtalt ajust mootorini juhtmekimbu vahetusega sain BPC tööle. See on üks neid hetki, kus ma ei tea, miks asjad nii toimisid ja lahenesid, aga jumal tänatud, et nii läks.



Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#58

P Dets 13, 2015 22:30

Juba veidikene targem:
"check engine" on winterneti vahendusel kõige tõenäolisemalt seotud O2 sensoriga. Ja sai see just ju ka halli mootori pealt üle tõstetud, sest pistik ei sobinud uue juhtmestiku pistikuga!
Esimese asjana vahetan selle sensori tagasi, selleks tinutan teise pistiku lihtsalt otsa.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#59

E Dets 14, 2015 0:10

O2 sensoritel soovitatakse vältida tinutamist. Pigem "siduda" juhtmed kokku ja kasutada termokahaneva rüüga ühendust.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#60

E Dets 14, 2015 13:35

Väga hea teada. Siis ma ei tinutagi. Muidu oleks küll kolb soojaks läinud täna õhtul.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#61

K Dets 23, 2015 9:47

Tõstatan ühe küsimuse:

Käiku sisse pannes ja sidurit lahti lastes käib aeg-ajalt mingi metalne pehme klonks läbi silla. Kui ma just ei oleks käigukasti patja vahetanud ja mootoripatju üle vaadanud, siis ma kahtlustaksin käigukasti patja. Sillapuksid ees kõik polüuretaanid, kõik korras ja mõni nädal tagasi ülevaatus ütles, et kõik on timm.
Nüüd viimane kord Tallinnas käies hakkas aga rohkem kolksuma peale kõva aukudega kruusateed sõitmist. Tallinnas klobises käiguvahetusel kenasti ja lisaks hakkas madalatel linnakiirustel midagi krigisema. Nagu pöörlemise pealt käiks midagi vastu. Pidurdamine ei parandanud midagi, gaasi andes kadus krigin kohe ära. Krigises krõk-krõk-krõk sõidu pealt. Ja see tundub olevat selle klonksimisega seotud. Kas veovõlli minemisel ka mingeid sümptomeid on?

Maanteekiirustel ei miskit krigisemist ega vastu hõõrumist.

Kui kellelgi on mõtteid, siis teretulnud. Aga mul on ikkagi kahtlused, et käigukastipadi tuleb üle vaadata. Ja pean ikka terve veermiku sel autol üle käima.

02 sensor on mul peetis jah - selles olen ise süüdi. See käib 19 võtmega aga keerata tuleb nagu oma lapse taguotsa puuderdaks. Keerasin 2 sensorit pooleks! Neid enam ei toodeta väidetavalt ja varuosa ma ei leidnud. Tuleb veel otsida.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#62

K Dets 23, 2015 15:45

mis ime o2 sensor see siis on? lairiba?
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#63

K Dets 23, 2015 21:41

Vot ei tea, sama o2 sensor, mis 9000-lgi. Küsisin oma kindlast kohast, kust alati kõige paremini ja odavamalt jupid olen kätte saanud. Pidid mulle helistama, kui leiavad aga pole seda veel teinud :mad:
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#64

R Dets 25, 2015 22:08

Kolksule sillas jõudsin jälile.

Lasin auto tõstukile, panin raudkangi vahele ja loksutasin, kust sain. Kõik mootoripuksid näevad välja terved ja ei lase üleliigselt mootoril liikuda. Mõtlesin, et mis siis olla saab. Järgmisena rataste kallale. Vasak esimene ratas loksus veidi küljelt küljele - viide rooliotsale. Vaatasin siis rooliotsa ja loksutasin ratast ning näen - reguleerimispoldi ja rooliotsa vahel justkui liikumine. Ja nii oligi - ma käisin ju sillastendis. Mõlemal pool poldid lahti ja seega ka rooliotsa reguleerimispolt ei olnud korralikult fikseeritud. Ja sillastendis ei käinud kehvas kohas kuskil garaažide taga tegutsevas töökoja näol. Suht korralik koht muidu. Töömehel vist pidune esmaspäev.

Ehe näide sellest, et kui ise enda autot parandad, siis tead täpselt iga puksi, poldi ja tihendi hingeelu ning võid aimata, kust mingi viga sisse hüppab. Viid aga teistele teha, siis tehakse kohe nahka. Keerasin kõigile poltidele jõuga keeret peale ja voila - kõik kolksud ja naginad kadunud.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#65

R Dets 25, 2015 23:55

o2 sensor on tavaline boschi toodang, täitsa leiab selliseid veel. internetis leiduvad veebipoed müüvad ka neid.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#66

P Jaan 03, 2016 20:45

sillastendis ei käinud kehvas kohas kuskil garaažide taga tegutsevas töökoja näol. Suht korralik koht muidu.

mis see "suht korralik koht" on? Teaks eemale hoida...
Andsid ikka kohale kah tagasisidet?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#67

E Jaan 04, 2016 0:12

Nurgataguse vasja ja paljude "korralike" kohtade vahe on ilus hoone. muud miskit.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#68

E Jaan 04, 2016 22:23

Eks küsimus ole jah konkreetses mehhaanikus ja millele ta tol hetkel mõtles. Igaljuhul ma polnud viitsinud käia kohapeal seletamas aga tegin seda täna. Kolmapäeval kordusstend, et vaadata, kas kõik ikka joonde on jäänud peale loksumist. Ju siis loetakse sõnad ka peale sellele, kes selle töö tegi. Vähemalt niipaljugi kasu, ehk saab siis keegi teine kasu minu õnnetusest.

Tegemist oli sellisesse ketti kuuluva töökojaga:
http://www.autoekspert.ee/T%C3%B6%C3%B6kojad
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#69

R Mär 18, 2016 9:45

Aega kulunud, asja pole veel saanud.

Mõni aeg tagasi sain aru, et niiskus tuleb ikka veel autosse sisse. Mõlema esiistuja jalgealuste alt 1 punn ei pidanud vett ikkagi. Jälle matid välja. Jääb vaid arusaamatuks, et mis point nendel aukudel seal põhja all on - lased sealt vett välja või? Samal ajal imavad need paksud põhjamatid/poroloonid iga grammi niiskuse endasse ja niikuinii pead matid välja saama, muidu autot kuivaks ei saa. See svamm autos sees kunagi ära ei kuiva. Minu nägemuses väga halb lahendus põhjapunnide näol, mis toob palju tüli. Võiks olemata olla ja oleks lihtsam.

Küll aga on märg ka see svamm, mis salongiradika korpuse juurde jääb. Kuidas sinna niiskus tuleb? Salongiradikast ma hästi ei usu, sest tõmbasin selle svammi sealt ära ja ei paista niiskust korpusest tulevat. Kas on ka ühendus tulemüüriga? Või imbus sinna niiskus põhjamatist, kuigi matt sealt ümbrusest ise tundus kuiv olevat.

Tehniliselt on auto saadud sellisesse sõidukorda, et kalla ja talla. Ühtegi viperust pole olnud. Sai ostetud uus(kasutatud sest uus varuosa mõttetult kallis) mootorisse sissemineva õhu temperatuuri andur, check engine aga ikkagi hakkas uuesti põlema. Ostsin ka ELM skänneri veakoodide lugemiseks, ei suuda saada auto ajuga ühendust. Tuleb vist profülaktika kevadel teha ja kellegi targema juurde viia, lihtsalt ülevaatamiseks, et kas kõik on jonksus.

Ka olen vedamas esiistmetele elektrisoojendust. Doonoril olid soojendusega istmed, Italiano kerel mitte. Kuigi keskkonsoolil olid nupud pimedad ja piisas istmesoojenduse nuppudega asendamisest, asi nii lihtne siiski pole. Nimelt on Saab jätnud istmesoojenduse juhtmestiku vedamata soojamaade mudelitele. Juhipool vasaku jala juures juhtmepuntra ühenduskarpideni on aga olemas. Tõmbasin doonorilt istmeteni minevad juhtmed maha ja tõstsin hallile autole üle. Nüüd juhtmed olemas, vaja hakata vaatama, kas doonori istmete soojendused töötavad. Kui töötavad, siis vahetan padjad ringi. Doonori soojendusega istmed on üks ühte, teine teist tooni (heledam hall ja sinakam hall).



Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#70

E Mär 21, 2016 0:02

Kas oskad öelda, millise masina pealt Mitsu turbo pärineb, tonnise pealt või 9-5 pealt?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#71

E Mär 21, 2016 8:25

Kas oskad öelda, millise masina pealt Mitsu turbo pärineb, tonnise pealt või 9-5 pealt?
Tonnise ja 9-5 omad on pisut erinevad, nimelt vaatavad nad erinevates suundades..:) Tonnise oma ei saa eriti panna NG või 9-5 külge.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#72

E Mär 21, 2016 9:58

Cyberi vastus tõene ehk 9-5 turbot ei saa panna NG 900-le.

Ma pole ise teemaga "hands-on" tegelenud, turbo oli pandud eelmise omaniku poolt peale. Aga Mitsu turbo ta on ja 9000 oma - 900ng 2.0l B204 mootoriplokk ju tonnisega sama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#73

E Mär 21, 2016 10:00

Cyberi vastus tõene.

Ma pole ise teemaga "hands-on" tegelenud, turbo oli pandud eelmise omaniku poolt peale. Aga Mitsu turbo ta on ja 9000 oma.
Et siis kumb? :D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#74

E Mär 21, 2016 10:19

õige ikka see, et 9-5 turbot ei saa panna 900ng-le. Valepidi puhub :D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#75

E Mär 21, 2016 11:53

Neil ju kompressori poolsed otsad ka hoopis teistmoodi. Ühel on v-band klamber ja teisel käib lihtsalt lõdvik otsa. On ju?
Suletud