Mure 9000 jahutussüsteemiga

Tonnised ja nende mured
Vasta
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#1

R Jaan 08, 2016 20:02

Täna ja eile hommikune seik ;)
Väljas külma umbes 28C, algul kõik korras, sõidan mõned kilomeetsid, auto juba soe jne. aga mootori temp muudkui tõuseb ja tõuseb :freak:. Peast käib läbi juba mõte, krt jälle vist jahutusvedeliku lõdvik puru :wall:. Natuke maad veel ja hakkab puhuma juba külma õhku :o kuniks toas oli juba sama külm kui õues :wtf:

Ei saa aru mis värk on, mootori temp lööb lakke. Selline tunne nagu termokalpp ei avaneks. Kuid imelk on asja juures see, et miks siis salongiradikas külmaks jääb, seal peaks ju koguaeg see jama ringlema.
Jahutusvedelik on ilusti sees ja õige kogus :)

On kellelgi ideid ja mõtteid milles probleem olla võiks?
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#2

R Jaan 08, 2016 20:24

Survet ei löönud jahutussüsteemi sisse? Plokikaanetihend.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#3

R Jaan 08, 2016 20:27

kas jahutusvedeliku külmakindlus ikka vastab praegustele temperatuuridele?
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#4

R Jaan 08, 2016 20:33

Kerge surve oli aga ei midagi hullu.
Jahutusvedelik sai mõni kuu tagasi (sügise alguses) ära vahetatud kuna üks lõdvik läks lõhki ja enamus jooksis välja. 35C peaks kannatama :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

R Jaan 08, 2016 20:38

jahutusvedelik külmunud, ei muud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#6

R Jaan 08, 2016 20:39

Lisaks veel seda, et kui õhtul koju sõitsin siis oli kõik normaalne jälle.
2 päeva järjest täpselt sama moodi :freak:
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#7

R Jaan 08, 2016 20:47

Tuleb siis vist igaks juhuks vahetus ette võtta jälle. Ehk on abi sellest.
Aga ma ei saa ikkagi sellest aru, et kui auto läheb juba seest soojaks, siis miks selle jama tõttu kohe külma puhuma hakkab.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#8

R Jaan 08, 2016 21:58

Soendusradikas umbes ei või olla?
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#9

R Jaan 08, 2016 22:26

Mu BMWl oli sama nali. Salong kenasti soe siis järsku hakkas külma puhuma. Ainus mis aitas oli kruttida soe vähemalt +28 või rohkem ja teine varjant oli panna puhuma ainult esiklaasi peale. Vahetasin ära salongist kliimaploki (kui nii võib nimetada). Kas oli viga salongi temp anduris või milles, ei tea.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#10

R Jaan 08, 2016 23:07

ACC äkki?
__In Boost We Trust__
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

L Jaan 09, 2016 21:03

Pakuks ka,et jahutusvedelik lahja,teiseks,et kui plokikaane ehitus samasugune,kui B235el,siis võib juhtuda ,et liigse avanemise (mootor kuumenes ju tunduvalt üle tavalise)korral termostaat ise sulgeb ava ,millest vedelik soojendusse läheb.
Saan harva sõita SAABIGA.
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#12

L Jaan 09, 2016 21:11

Pakuks ka,et jahutusvedelik lahja.


Ni härra ju mainis, et paar kuud tagasi sai vahetatud jahutusvedelik, kuidas see lahja siis olla saab? Ei tahaks uskuda, et mõni vahetab jahutusvedelikku suve hooaja alguses (suvine jahutusvedelik) ja siis teist korda talve hooaja hakul (talvine jahutusvedelik).
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#13

P Jaan 10, 2016 0:00

Loomulikult on võimlik,et viga plokikaane tihendis ,aga siis korduks kõik õhtul kojusõidul.
Saan harva sõita SAABIGA.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

P Jaan 10, 2016 12:38

Kas temp. tõusis normaalsele tasemele?Proovi salongist max soojusele, kas siis hakkab sooja puhuma? Kui hakkab,siis proovi kalibreerida või vaheta ACC välja.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#15

P Jaan 10, 2016 21:28

Survet ei löönud jahutussüsteemi sisse? Plokikaanetihend.

----

minu tonnine teeb sama asja. suva hetkel kukub kabiini külma puhuma ning mootori temp tõuseb sel ajal alati lakke. arvata on et termostaat teeb trikke, sest ACC juhtplokk ei juhi mootori jahutust ...aga õues pagana külm, seega praegu termostaati vahetama ei tõtta (garaazhi ei oma) :P... ahjaa, ega su saabil abimasinate ajamirihm (generaatori rihm) kogemata libise ? Veepumba ratas on suht nadilt sellega kontaktis ja kui rihm libiseb, siis pump ei aja vett piisavalt ringi ...kontrolli pingutirulliku või vabajooksurulliku laagrit igaks petteks.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#16

P Jaan 10, 2016 21:49

kui pingutusrulliku , vabajooksurulliku laager poob, pidurdatakse rihma jooksukiirus, see hakkab vedaval rihmarattal libisema ja veepump ei pruugi vett ringi ajada, sest pöörded jäävad madalaks (tsentrifugaalpump). Sõidu ajal vaata mida osutab voltmeeter. Kui pinge muutused on hüplevad ja paari voldi ulatuses muutuvad, isegi võib minna alla 12v, siis üks rullikutest aeg ajalt poob...
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#17

E Jaan 11, 2016 0:22

Kas temp. tõusis normaalsele tasemele?Proovi salongist max soojusele, kas siis hakkab sooja puhuma? Kui hakkab,siis proovi kalibreerida või vaheta ACC välja.


Mul talvel koguaeg max soojuse peal see. Puhub küll sooja ilusti muidu, ainult siis mitte kui see temp kõrgeks läheb.
Kallasin natuke jahutusvedeliku kontsentraati pele, kuna ei hakka praegu külmaga väga seda vedeliku vahetama jälle, pole garaaži ka võtta kuskilt praegu. Hetkel pole probleem ennast enam ilmutanud, temp tõuseb ilusti keskele ja langeb kohe alla tagasi kui termostaat avaneb. Eks näha ole mis saab, praegu pole veel nii palju külma olnud ka nagu mõni päev tagasi.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#18

N Jaan 14, 2016 12:39

tere

Siis võis olla iva jahutussüsteemi õhutamises. Tonnise paisupaak asub suht "madalal" ja ei osuta õhu eraldamise teenust seetõttu kuigi hästi...
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

N Jaan 14, 2016 12:51

tere

Siis võis olla iva jahutussüsteemi õhutamises. Tonnise paisupaak asub suht "madalal" ja ei osuta õhu eraldamise teenust seetõttu kuigi hästi...
Mul pole tonnise õhutamisel kunagi mingit probleemi olnud, jahutus sisse ja tiptop, tonnise paisupaak on muid jahutussüsteemi komponente arvestades, piisaval kõrgusel.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

N Jaan 14, 2016 13:18

Tonnise soojendusest tahaks ka paar sõna lisada.

Näiteks sõidu ajal täiesti suvalisel ajal võtab kätte ja hakkab jahedamaks minema. Alguses piisab,
kui temperatuuri juurde klõpsida, kuid hiljem aitab ainult "max" asend. Siis muidugi paneb täiega.
Sama anomaalia oli kusjuures ka mu vanemal CC tonnisel. Tol ajal arvasin, et see mingi üldine esimese otsa tonniste jama ja ei pööranud suurt tähelepanu.

Teinekord toimub sama, kui mootor on kohapeal pikemat aega töös. "Hiilivalt" hakkab jahedamat õhku puhuma,
kuniks salong külm. Ainult "HI" peal annab kuuma ja siis kogu raha eest, tekitab sauna, sest siis ilmselt avab sooja klapi täiesti.
Olen aja jooksul vahetanud salongi temp. andurit, NTC takistit selles. Lisaks proovitud asendada termotakisti (NTC) reostaadiga.
Uuesti kalibreeritud, seda loomulikult mitmeid kordi. Tihti vahetatud ka termostaati. Lahti võetud ACC plokk., mõõdetud. Kõik nagu korras.
Kusagil vanemates postitustes olen sellest pikemalt juttu teinud. Koos piltidega.
Ei ole abi. Endale tundub, et stepper mis liigutab sooja/külma õhu klappi läheb mingil hetkel lolliks.
Miks ta seda teeb on ka raske arvata, sest anomaalia avaldub vahel ainult paar kord aastas.

Tahan veel lisada, et jahutusvdeliku temperatuuri see kõik suurt ei mõjuta. On umbes sama ka siis, kui salongi puhub külma.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

N Jaan 14, 2016 13:36

Koha peal hakkab salongi külma ajama sellepärast, et stangealune läheb soojaks ja välistemperatuur tõuseb seal piisavalt kõrgele. Andur arvab, et väljas on hirmus palav ja ongi valmis.

Aga see sõidu ajal vaikselt jahedamaks minek, seda ei oska seletada. Seda teeb minu oma ka. Kuigi mitte väga agressiivselt, kuhugi max asendisse pole vaja olnud kunagi lükata, piisab 1-2 kraadi lisamisest tavaliselt.

Vahetasin hiljuti omal selle ACC ploki, poolenisti profülaktika mõttes ja osa tulukesi ei töödanud korralikult jms... ja kahel plokil on absoluutselt erinev lähenemine asjale..:) Vana kukkus peale käivitamist kohe uhama, teine ootab, kuni mootor on mingi temperatuuri saavutanud. Sealjuures on tunne, et tänu sellele läheb ka mootor kiiremini soojaks, sest salongisoojendus ei kisu kõike sooja ära sealt.

Üks tähelepanek veel. Kui salongitemperatuuri andurilt vool tagant ära kaob, lülitub kont välja ja hakkab sooja puhuma..:P Mul on kusagil armatuuris mingi külmakas või muidu paha kontakt, vahel kaob poole näidikuploki elekter, temp ja bensunäidik kukuvad nulli jms. Siis jääb ka see andur vait. Koputan vastu näidikuplokki, elekter taastub ja kliima hakkab jälle külma puhuma..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

N Jaan 14, 2016 14:09

Kas mitte kalibreerimisega ei saa määrata, kuidas auto käivitamisel vent puhuma hakkab?
Ma ei ole seda täpsemalt uurinud, aga kui enne alustas puhumist vaikselt, siis nüüd pärast mitmeid suvalisi kalibreerimisi ja "resettimisi" hakkab kohe jõuliselt külma puhuma. Sama ACC plokiga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

N Jaan 14, 2016 18:27

ACC stardi hetkel toimiva hakkavad setingud saab ise ära määrata, nagu Seb. mainis. Manuaalis on kirjas-kuidas.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

R Jaan 15, 2016 9:11

Jah, paned vajaliku režiimi peale ja siis vajutad paremast servast ülemist ja alumist nuppu korraga (toimib ka siis, kui ACC OFF asendisse jätta, siis ei hakka peale süüte sisse keeramist üldse tööle). Ja siis ca 5 minuti pärast võid testida. Enne ta seda meelde ei jäta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#25

R Jaan 15, 2016 10:39

veepumba tiivik võib võlli küljest irdunud olla. On juhtunud.
Lahja tosooli moodi on ka. Saab ju ära kraadida.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Vasta