Mure 9000 jahutussüsteemiga
Täna ja eile hommikune seik ;)
Väljas külma umbes 28C, algul kõik korras, sõidan mõned kilomeetsid, auto juba soe jne. aga mootori temp muudkui tõuseb ja tõuseb :freak:. Peast käib läbi juba mõte, krt jälle vist jahutusvedeliku lõdvik puru :wall:. Natuke maad veel ja hakkab puhuma juba külma õhku kuniks toas oli juba sama külm kui õues :wtf:
Ei saa aru mis värk on, mootori temp lööb lakke. Selline tunne nagu termokalpp ei avaneks. Kuid imelk on asja juures see, et miks siis salongiradikas külmaks jääb, seal peaks ju koguaeg see jama ringlema.
Jahutusvedelik on ilusti sees ja õige kogus :)
On kellelgi ideid ja mõtteid milles probleem olla võiks?
Väljas külma umbes 28C, algul kõik korras, sõidan mõned kilomeetsid, auto juba soe jne. aga mootori temp muudkui tõuseb ja tõuseb :freak:. Peast käib läbi juba mõte, krt jälle vist jahutusvedeliku lõdvik puru :wall:. Natuke maad veel ja hakkab puhuma juba külma õhku kuniks toas oli juba sama külm kui õues :wtf:
Ei saa aru mis värk on, mootori temp lööb lakke. Selline tunne nagu termokalpp ei avaneks. Kuid imelk on asja juures see, et miks siis salongiradikas külmaks jääb, seal peaks ju koguaeg see jama ringlema.
Jahutusvedelik on ilusti sees ja õige kogus :)
On kellelgi ideid ja mõtteid milles probleem olla võiks?
Kerge surve oli aga ei midagi hullu.
Jahutusvedelik sai mõni kuu tagasi (sügise alguses) ära vahetatud kuna üks lõdvik läks lõhki ja enamus jooksis välja. 35C peaks kannatama :)
Jahutusvedelik sai mõni kuu tagasi (sügise alguses) ära vahetatud kuna üks lõdvik läks lõhki ja enamus jooksis välja. 35C peaks kannatama :)
Lisaks veel seda, et kui õhtul koju sõitsin siis oli kõik normaalne jälle.
2 päeva järjest täpselt sama moodi :freak:
2 päeva järjest täpselt sama moodi :freak:
Tuleb siis vist igaks juhuks vahetus ette võtta jälle. Ehk on abi sellest.
Aga ma ei saa ikkagi sellest aru, et kui auto läheb juba seest soojaks, siis miks selle jama tõttu kohe külma puhuma hakkab.
Aga ma ei saa ikkagi sellest aru, et kui auto läheb juba seest soojaks, siis miks selle jama tõttu kohe külma puhuma hakkab.
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Mu BMWl oli sama nali. Salong kenasti soe siis järsku hakkas külma puhuma. Ainus mis aitas oli kruttida soe vähemalt +28 või rohkem ja teine varjant oli panna puhuma ainult esiklaasi peale. Vahetasin ära salongist kliimaploki (kui nii võib nimetada). Kas oli viga salongi temp anduris või milles, ei tea.
Pakuks ka,et jahutusvedelik lahja,teiseks,et kui plokikaane ehitus samasugune,kui B235el,siis võib juhtuda ,et liigse avanemise (mootor kuumenes ju tunduvalt üle tavalise)korral termostaat ise sulgeb ava ,millest vedelik soojendusse läheb.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Pakuks ka,et jahutusvedelik lahja.
Ni härra ju mainis, et paar kuud tagasi sai vahetatud jahutusvedelik, kuidas see lahja siis olla saab? Ei tahaks uskuda, et mõni vahetab jahutusvedelikku suve hooaja alguses (suvine jahutusvedelik) ja siis teist korda talve hooaja hakul (talvine jahutusvedelik).
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
Survet ei löönud jahutussüsteemi sisse? Plokikaanetihend.
----
minu tonnine teeb sama asja. suva hetkel kukub kabiini külma puhuma ning mootori temp tõuseb sel ajal alati lakke. arvata on et termostaat teeb trikke, sest ACC juhtplokk ei juhi mootori jahutust ...aga õues pagana külm, seega praegu termostaati vahetama ei tõtta (garaazhi ei oma) :P... ahjaa, ega su saabil abimasinate ajamirihm (generaatori rihm) kogemata libise ? Veepumba ratas on suht nadilt sellega kontaktis ja kui rihm libiseb, siis pump ei aja vett piisavalt ringi ...kontrolli pingutirulliku või vabajooksurulliku laagrit igaks petteks.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
kui pingutusrulliku , vabajooksurulliku laager poob, pidurdatakse rihma jooksukiirus, see hakkab vedaval rihmarattal libisema ja veepump ei pruugi vett ringi ajada, sest pöörded jäävad madalaks (tsentrifugaalpump). Sõidu ajal vaata mida osutab voltmeeter. Kui pinge muutused on hüplevad ja paari voldi ulatuses muutuvad, isegi võib minna alla 12v, siis üks rullikutest aeg ajalt poob...
Kas temp. tõusis normaalsele tasemele?Proovi salongist max soojusele, kas siis hakkab sooja puhuma? Kui hakkab,siis proovi kalibreerida või vaheta ACC välja.
Mul talvel koguaeg max soojuse peal see. Puhub küll sooja ilusti muidu, ainult siis mitte kui see temp kõrgeks läheb.
Kallasin natuke jahutusvedeliku kontsentraati pele, kuna ei hakka praegu külmaga väga seda vedeliku vahetama jälle, pole garaaži ka võtta kuskilt praegu. Hetkel pole probleem ennast enam ilmutanud, temp tõuseb ilusti keskele ja langeb kohe alla tagasi kui termostaat avaneb. Eks näha ole mis saab, praegu pole veel nii palju külma olnud ka nagu mõni päev tagasi.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
tere
Siis võis olla iva jahutussüsteemi õhutamises. Tonnise paisupaak asub suht "madalal" ja ei osuta õhu eraldamise teenust seetõttu kuigi hästi...
Siis võis olla iva jahutussüsteemi õhutamises. Tonnise paisupaak asub suht "madalal" ja ei osuta õhu eraldamise teenust seetõttu kuigi hästi...
Mul pole tonnise õhutamisel kunagi mingit probleemi olnud, jahutus sisse ja tiptop, tonnise paisupaak on muid jahutussüsteemi komponente arvestades, piisaval kõrgusel.tere
Siis võis olla iva jahutussüsteemi õhutamises. Tonnise paisupaak asub suht "madalal" ja ei osuta õhu eraldamise teenust seetõttu kuigi hästi...
Tonnise soojendusest tahaks ka paar sõna lisada.
Näiteks sõidu ajal täiesti suvalisel ajal võtab kätte ja hakkab jahedamaks minema. Alguses piisab,
kui temperatuuri juurde klõpsida, kuid hiljem aitab ainult "max" asend. Siis muidugi paneb täiega.
Sama anomaalia oli kusjuures ka mu vanemal CC tonnisel. Tol ajal arvasin, et see mingi üldine esimese otsa tonniste jama ja ei pööranud suurt tähelepanu.
Teinekord toimub sama, kui mootor on kohapeal pikemat aega töös. "Hiilivalt" hakkab jahedamat õhku puhuma,
kuniks salong külm. Ainult "HI" peal annab kuuma ja siis kogu raha eest, tekitab sauna, sest siis ilmselt avab sooja klapi täiesti.
Olen aja jooksul vahetanud salongi temp. andurit, NTC takistit selles. Lisaks proovitud asendada termotakisti (NTC) reostaadiga.
Uuesti kalibreeritud, seda loomulikult mitmeid kordi. Tihti vahetatud ka termostaati. Lahti võetud ACC plokk., mõõdetud. Kõik nagu korras.
Kusagil vanemates postitustes olen sellest pikemalt juttu teinud. Koos piltidega.
Ei ole abi. Endale tundub, et stepper mis liigutab sooja/külma õhu klappi läheb mingil hetkel lolliks.
Miks ta seda teeb on ka raske arvata, sest anomaalia avaldub vahel ainult paar kord aastas.
Tahan veel lisada, et jahutusvdeliku temperatuuri see kõik suurt ei mõjuta. On umbes sama ka siis, kui salongi puhub külma.
Näiteks sõidu ajal täiesti suvalisel ajal võtab kätte ja hakkab jahedamaks minema. Alguses piisab,
kui temperatuuri juurde klõpsida, kuid hiljem aitab ainult "max" asend. Siis muidugi paneb täiega.
Sama anomaalia oli kusjuures ka mu vanemal CC tonnisel. Tol ajal arvasin, et see mingi üldine esimese otsa tonniste jama ja ei pööranud suurt tähelepanu.
Teinekord toimub sama, kui mootor on kohapeal pikemat aega töös. "Hiilivalt" hakkab jahedamat õhku puhuma,
kuniks salong külm. Ainult "HI" peal annab kuuma ja siis kogu raha eest, tekitab sauna, sest siis ilmselt avab sooja klapi täiesti.
Olen aja jooksul vahetanud salongi temp. andurit, NTC takistit selles. Lisaks proovitud asendada termotakisti (NTC) reostaadiga.
Uuesti kalibreeritud, seda loomulikult mitmeid kordi. Tihti vahetatud ka termostaati. Lahti võetud ACC plokk., mõõdetud. Kõik nagu korras.
Kusagil vanemates postitustes olen sellest pikemalt juttu teinud. Koos piltidega.
Ei ole abi. Endale tundub, et stepper mis liigutab sooja/külma õhu klappi läheb mingil hetkel lolliks.
Miks ta seda teeb on ka raske arvata, sest anomaalia avaldub vahel ainult paar kord aastas.
Tahan veel lisada, et jahutusvdeliku temperatuuri see kõik suurt ei mõjuta. On umbes sama ka siis, kui salongi puhub külma.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14291
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Koha peal hakkab salongi külma ajama sellepärast, et stangealune läheb soojaks ja välistemperatuur tõuseb seal piisavalt kõrgele. Andur arvab, et väljas on hirmus palav ja ongi valmis.
Aga see sõidu ajal vaikselt jahedamaks minek, seda ei oska seletada. Seda teeb minu oma ka. Kuigi mitte väga agressiivselt, kuhugi max asendisse pole vaja olnud kunagi lükata, piisab 1-2 kraadi lisamisest tavaliselt.
Vahetasin hiljuti omal selle ACC ploki, poolenisti profülaktika mõttes ja osa tulukesi ei töödanud korralikult jms... ja kahel plokil on absoluutselt erinev lähenemine asjale..:) Vana kukkus peale käivitamist kohe uhama, teine ootab, kuni mootor on mingi temperatuuri saavutanud. Sealjuures on tunne, et tänu sellele läheb ka mootor kiiremini soojaks, sest salongisoojendus ei kisu kõike sooja ära sealt.
Üks tähelepanek veel. Kui salongitemperatuuri andurilt vool tagant ära kaob, lülitub kont välja ja hakkab sooja puhuma..:P Mul on kusagil armatuuris mingi külmakas või muidu paha kontakt, vahel kaob poole näidikuploki elekter, temp ja bensunäidik kukuvad nulli jms. Siis jääb ka see andur vait. Koputan vastu näidikuplokki, elekter taastub ja kliima hakkab jälle külma puhuma..:P
Aga see sõidu ajal vaikselt jahedamaks minek, seda ei oska seletada. Seda teeb minu oma ka. Kuigi mitte väga agressiivselt, kuhugi max asendisse pole vaja olnud kunagi lükata, piisab 1-2 kraadi lisamisest tavaliselt.
Vahetasin hiljuti omal selle ACC ploki, poolenisti profülaktika mõttes ja osa tulukesi ei töödanud korralikult jms... ja kahel plokil on absoluutselt erinev lähenemine asjale..:) Vana kukkus peale käivitamist kohe uhama, teine ootab, kuni mootor on mingi temperatuuri saavutanud. Sealjuures on tunne, et tänu sellele läheb ka mootor kiiremini soojaks, sest salongisoojendus ei kisu kõike sooja ära sealt.
Üks tähelepanek veel. Kui salongitemperatuuri andurilt vool tagant ära kaob, lülitub kont välja ja hakkab sooja puhuma..:P Mul on kusagil armatuuris mingi külmakas või muidu paha kontakt, vahel kaob poole näidikuploki elekter, temp ja bensunäidik kukuvad nulli jms. Siis jääb ka see andur vait. Koputan vastu näidikuplokki, elekter taastub ja kliima hakkab jälle külma puhuma..:P
Kas mitte kalibreerimisega ei saa määrata, kuidas auto käivitamisel vent puhuma hakkab?
Ma ei ole seda täpsemalt uurinud, aga kui enne alustas puhumist vaikselt, siis nüüd pärast mitmeid suvalisi kalibreerimisi ja "resettimisi" hakkab kohe jõuliselt külma puhuma. Sama ACC plokiga.
Ma ei ole seda täpsemalt uurinud, aga kui enne alustas puhumist vaikselt, siis nüüd pärast mitmeid suvalisi kalibreerimisi ja "resettimisi" hakkab kohe jõuliselt külma puhuma. Sama ACC plokiga.
ACC stardi hetkel toimiva hakkavad setingud saab ise ära määrata, nagu Seb. mainis. Manuaalis on kirjas-kuidas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14291
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Jah, paned vajaliku režiimi peale ja siis vajutad paremast servast ülemist ja alumist nuppu korraga (toimib ka siis, kui ACC OFF asendisse jätta, siis ei hakka peale süüte sisse keeramist üldse tööle). Ja siis ca 5 minuti pärast võid testida. Enne ta seda meelde ei jäta.
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
veepumba tiivik võib võlli küljest irdunud olla. On juhtunud.
Lahja tosooli moodi on ka. Saab ju ära kraadida.
Lahja tosooli moodi on ka. Saab ju ära kraadida.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal