Turbo ei kesta, milles asi

Vasta
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#1

Sai kunagi ostetud üks "siilike udus"
2,3 125kW
Töötava masina pealt toimiv turbo peale ja sõitis natuke aega kuni saale kolinaga ta seisma jäi.
Peale sai mootor aastast 2008, ja sama turbo, paar päeva vine taga.
Uuesti töötava masina pealt Garret peale 94km ja "siilike udus"
Uuemal mootoril karteri tuulutusega probleeme ei tohiks olla...
Millest alustada? Kus uus turbo parima hinnaga?

Kuigi hetkel veel uut ostma ei kipu kui viga teada pole... eelmine omanik vana mootoriga vahetas ka turbo.

E: võite pakkuda ka toimivat kasutatud lahendust, Garret või mitsu
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Pane turbo õlituse vahele õlirõhu kell. Ehk on õlituse spets banjo polt vahetatud tava banjo vastu, saab liiga palju õli peale? Või saab hoopis liiga vähe? Kuidas õlituse tagasivooluga lood on? Ma ise alustaksin uurimist just sealt.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

Hetkel vahetasin remondi kohta. Loodan, et uue nädala alguses hakkab asi mingis suunas liikuma. Mis otsast seda õlituse tagasivoolu kõige lihtsam kontrollida oleks?
Hetkel on tühikäigul kerge vine, pöördeid tõsta siis tahab välja surra.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

Mõtlesin surve poolt uurida esmalt. Sai eelneva teksti sisse vale kohapeale. Aga jah, detail küljest ära, taskulamp näppu ning ummistusi jne otsima.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

Mootoril rõngad kulunud. Vaheta turbosi palju tahad
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#6

Mootoril rõngad kulunud. Vaheta turbosi palju tahad

Mootor sai "uus" ainuke mis vana jäi on sisse ja väljalase, loomulikult ka õlituse torud.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#7

Hetkel vahetasin remondi kohta. Loodan, et uue nädala alguses hakkab asi mingis suunas liikuma. Mis otsast seda õlituse tagasivoolu kõige lihtsam kontrollida oleks?
Hetkel on tühikäigul kerge vine, pöördeid tõsta siis tahab välja surra.

Kas sõites kaob ära vine?

Uurin kuna tonnisel oli sarnane mure. Mingi hetk tühikäigul oli "siilike udus", kui sõita kadus igasugune vine tagant ära. Kahtlustasin ka turbo tagasivoolu.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#8

Vana mootoriga oli algul vine siis kadus ära, hakkas sõites suitsema jne.
Praegu on. Koguaeg toss taga, tühikäigul kerge ja gaasiga "siilike udus"
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#9

Seekord läks siis nii:
Vahetasin töökoda
Kohaselt leiti, et cooler puhastamata, mingi voolikud sõlmes
Peale 40km proovisõitu tossu pole
Kindluse mõttes puhastavad ära ka turbo õlituse torud
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

Väärt info :)
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#11

Ei lähe ikka nii lihtsalt. Coolerisse tekib õli, turbo kuum pool ilus, puhas.
Töötava auto küljest peale pandud töötav mitsu turbo koos uute õlitus toru poltidega. Cooler õline.
Mõtteid?
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#12

Väljalase on ikka vaba? Kunagi sain 2 korda turbot vahetada umbes katalüsaatori tõttu. Väga labane viga aga vot ei taibanud õigel ajal..
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

Ei lähe ikka nii lihtsalt. Coolerisse tekib õli, turbo kuum pool ilus, puhas.
Töötava auto küljest peale pandud töötav mitsu turbo koos uute õlitus toru poltidega. Cooler õline.
Mõtteid?

Kindel et karterituulutuse torud õigesti on?
Uuemal süsteem on parem aga äkki mõni voolik valesti või lahti või mustus sees.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#14

Karterituulutuse kopsik mis mootori küljes istub oli leemetanud, teise mootori küljest sai see laenatud ja vahetatud. Uue peaks saama reedel.

Kas see on õige joonis:
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#15


Kas see on õige joonis:
Pilt

See on PCV KIT 6 joonis, sul 2008.a mootoril on pisut teistmoodi lahendatud karterituulutus.
MY2004 edasi mootoril oli mootoriplokis "ventilatsiooni" auk, aurud liikusid sealt õli separaatorisse, mis on hulka suurem kui vanema mudeli kopsik.

Pilt
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3195
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#16

Mingid vaakum voolikud olid valesti. Karteri tuulutus sai nüüd siis hübriid kuna mootor 08 ja sisselase 98 ei ole pärsi stock lahendus.
Panin uue tuulutuse kopsiku ka ja torud said läbi pestud.
Masin sõidab ja algas tõsisem testimine. Peal puhub nüüd Mitsu, Garreteid on üle, kes katsetada tahab siis 3tk on neid.

Tänud neile kes kaasa mõtlesin, loodan, et nüüd jääb pidama:) Klopin riided puhtaks, ajan selja sirgu ja hakkan uut väljakutset otsima.
Vasta