9-5 kliimaseade
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vajan pisut abi, väljas veel meeletult soe ei ole, kuid tundub, et kliimaseade ei anna piisavalt külma. Nuppe olen igati näppinud (või kuidas näidikutelt veateadet leida, pole avastanud). Ainuke, mida avastasin, oli vasakpoolse ratta kohal olev ventiil, millelt korgi ära keeramisel tuli pisut gaasi välja ja ventiil ise on üsna õline. Kas võib olla või on kellelgi juhtunud, et nimetatud ventiil vigane vm. Liiga uus auto ja kallis ka, seda rusuvam on selliseid üllatusi avastada (või peaks auto ostma hoopis suvel alati).
Otsingust abi ei leidnud.
Otsingust abi ei leidnud.
See nüüd ei olnud küll väga hea et sa ventiili ise näppisid. Tõenäoliselt vedas et näppe ära ei külmetanud. Nüüd tõenäoliselt lasid väja viimasegi külmutusgaasi mis seal sees oli. Vaata ka seda teemat.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2816
Ega sul muud teha pole kui uuesti ära lasta täita. Tõenäoliselt oli ennem kah vähem külmutusgaasi sees, seepärast päris külmaks ei läinud. Õline on ventiil sellepärast et koos külmutusainega on lisaks veel ka süsteemis õli, mis kompressorit määrib.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2816
Ega sul muud teha pole kui uuesti ära lasta täita. Tõenäoliselt oli ennem kah vähem külmutusgaasi sees, seepärast päris külmaks ei läinud. Õline on ventiil sellepärast et koos külmutusainega on lisaks veel ka süsteemis õli, mis kompressorit määrib.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ma pean veelkord mainima, et keerasin ainult plastkorgi maha, ventiili ei puutunud üldse ja pisike "psit" käis nimetatud plastkorki maha keerates.
Ja minuteada ventiilid õlised nüüd küll ei tohiks olla, vähemalt pole ma seda täheldanud veel ühelgi autol (samas pole ma ka spetsialist).
Nimetatud link abi ei andnud, kuna lõplik vastus puudub (peale remonti vm.).
Ette tänades,
Ja minuteada ventiilid õlised nüüd küll ei tohiks olla, vähemalt pole ma seda täheldanud veel ühelgi autol (samas pole ma ka spetsialist).
Nimetatud link abi ei andnud, kuna lõplik vastus puudub (peale remonti vm.).
Ette tänades,
Siis on vaja ju ikka kontrolli sõita, täitsa võimalik et ventiil vigane. Kui sa ise just kliimaseadmete spetsialist ei ole siis ise ei ole siin midagi teha kui siis ainult asja hullemaks. Võibolla oskab mõni siin foorumis olevates Saabi gurudest rohkem öelda?
Et mitte ise näppida on rohkem ikka hoiatusena mõeldud, et igaüks kodus ei hakkas oma kliimaseadme ventiile keerama ja väänama.
Et mitte ise näppida on rohkem ikka hoiatusena mõeldud, et igaüks kodus ei hakkas oma kliimaseadme ventiile keerama ja väänama.
Algselt postitas: aatom
Ma pean veelkord mainima, et keerasin ainult plastkorgi maha, ventiili ei puutunud üldse ja pisike "psit" käis nimetatud plastkorki maha keerates.
Ja minuteada ventiilid õlised nüüd küll ei tohiks olla, vähemalt pole ma seda täheldanud veel ühelgi autol (samas pole ma ka spetsialist).
Nimetatud link abi ei andnud, kuna lõplik vastus puudub (peale remonti vm.).
Ette tänades,
Õli käib tõest selles süsteemis.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
No nii, kuna asun enamasti Viljandi lähedal, siis käisin kohalike külmaseppade juures (Curo Viljandi). Ja seda pidigi juhtuma, et ventiilid vajavad vahest ülekeeramist (lahti!?). Keerasid kinni ja panid uue gaasi sisse (suurem osa vanast oli jalga lasknud), 708 eeku ja eks näis, tundub, et töötab. Muide foorumis sobrades lugesin, et mõned lasevad gaasi lihtsalt juurde panna, aga need sepad väitsid, et gaas ju kolmekomponendine ja kõige kergem e. külma tekitav laseb esimesena jalga, e. juurde lisamisel ei pruugi piisavalt effektiivselt jahutama hakata.
Seega mõistlikum alati uuesti täita, väidetavalt, lihtsalt annan spetsialisti nõuande edasi (no mis spetsialist mina olen).
Seega mõistlikum alati uuesti täita, väidetavalt, lihtsalt annan spetsialisti nõuande edasi (no mis spetsialist mina olen).
Tallinnas külminaatori mehed pidid sellega tegelema, rääkisin isegi ühe vennaga, kes pidi neil seal autode külmaseadmetega tegelema. Aga ajapuudusel pole lihtsalt sinna veel jõudnud, seega pole ka vastust. Plaan on aga kindlalt ära käia. Jutu järgi tundus vend väga asjalik olema, loodan kõige paremat, et varsti SAABike ka külma hakkab puhuma ;)
Ja no eks ma kirjutan siia ka, mis ja kuidas toimus, pärast teistel hea lugeda, kui sama jama kollitamas.
Ja no eks ma kirjutan siia ka, mis ja kuidas toimus, pärast teistel hea lugeda, kui sama jama kollitamas.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Kunagi oli Troost und co-l ka miski oma külmavana. Suhelge Trionicuga, äkki on järgi.
Mina usaldan peale korduvaid VT tühitäitmisi igasuguste külmavanade,külminaatorite ja feedjade poolt ainult VM`st üht kindlat inimest ja Saabid sattuvad niikuinii tema kätte.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul ka sama jama, 10km sõitu ja autot maha ei jahuta
Lasin eelmisel nädalal Rehvitaksos ära täita - seal öeldi, et mingi jama on (kondipump või siis mingi andur), vaja veateated üle vaadata.
Sõitsin Werneri juurde. Ta arvutiga mingeid anomaaliaid ei näinud. Kondi pumba lülituse plõks oli liiga nõrk olnud.
Lubasin siis järgmise sooja ilmaga proovida kas täitmisest oli kasu.
Täna siis jälle soe ilm ja autot maha ei jahuta ...
On kellegil sama anomaaliat olnud ... .Lambist uut pumpa ostma ei kipu :)
Edit: tuulutusavadest mingil määral jahedatõhku tuleb
Lasin eelmisel nädalal Rehvitaksos ära täita - seal öeldi, et mingi jama on (kondipump või siis mingi andur), vaja veateated üle vaadata.
Sõitsin Werneri juurde. Ta arvutiga mingeid anomaaliaid ei näinud. Kondi pumba lülituse plõks oli liiga nõrk olnud.
Lubasin siis järgmise sooja ilmaga proovida kas täitmisest oli kasu.
Täna siis jälle soe ilm ja autot maha ei jahuta ...
On kellegil sama anomaaliat olnud ... .Lambist uut pumpa ostma ei kipu :)
Edit: tuulutusavadest mingil määral jahedatõhku tuleb
Mul ka sama jama, 10km sõitu ja autot maha ei jahuta
Lasin eelmisel nädalal Rehvitaksos ära täita - seal öeldi, et mingi jama on (kondipump või siis mingi andur), vaja veateated üle vaadata.
Sõitsin Werneri juurde. Ta arvutiga mingeid anomaaliaid ei näinud. Kondi pumba lülituse plõks oli liiga nõrk olnud.
Lubasin siis järgmise sooja ilmaga proovida kas täitmisest oli kasu.
Täna siis jälle soe ilm ja autot maha ei jahuta ...
On kellegil sama anomaaliat olnud ... .Lambist uut pumpa ostma ei kipu :)
Edit: tuulutusavadest mingil määral jahedatõhku tuleb
Polnud seal mingit anomaaliat. Lihtsalt ei olnud "käigu pealt" ja techiga lahendatav probleem.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul ka sama jama, 10km sõitu ja autot maha ei jahuta
Lasin eelmisel nädalal Rehvitaksos ära täita - seal öeldi, et mingi jama on (kondipump või siis mingi andur), vaja veateated üle vaadata.
Sõitsin Werneri juurde. Ta arvutiga mingeid anomaaliaid ei näinud. Kondi pumba lülituse plõks oli liiga nõrk olnud.
Lubasin siis järgmise sooja ilmaga proovida kas täitmisest oli kasu.
Täna siis jälle soe ilm ja autot maha ei jahuta ...
On kellegil sama anomaaliat olnud ... .Lambist uut pumpa ostma ei kipu :)
Edit: tuulutusavadest mingil määral jahedatõhku tuleb
Polnud seal mingit anomaaliat. Lihtsalt ei olnud "käigu pealt" ja techiga lahendatav probleem.
Jah tõsi, see täpsustav jutt jäi mu algsesse teksti lisamata.:red:
Pumba otsa vaadates on näha,et töötava mootoriga käib rihmaseib ringi,kui nüüd pump taha lülitada,siis peab hakkama pöörlema kaasa ka südamiku osa,mis enne oli paigal.Nüüd peaks minema üks külmatorudest külmaks ja teine soojaks,kui nii siis on külma pool korras ja viga mujal. Ei ole küll suurem asi spetsialist aga olen nii aru saanud.Kui relee vahelt ära võtta ,siis pädev isik peaks suutma ka pumbale otse voolu peale saatma,nii et see peaks minu mäletamist lülituma ka ilma külmaaineta,kui seda pole piisavalt,või siis jätab vahelt välja rõhuanduri ,kui see on vigane.Sai pikk jutt ,aga ma ei viitsinud ,seda vana juttu läbi lugeda,ehk oli ka varasemast juba see kirjas.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Soovitan tungivalt läbi vaadata antud video. Saab asja hoopis paremini selgeks. Mis mida teeb ja milleks vaja. Pole otseselt 9-5 aga süsteemid kõigil samad.
https://www.youtube.com/watch?v=-INZ2sRrsuo
https://www.youtube.com/watch?v=-INZ2sRrsuo