Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nüüd siis sai kolvist sõrm välja.... ei mingit jõudu läind vaja.
Ilusti triibud kah peal ja sellest näha, et külmalt sisse pressitud.
pagan küll! 1 inimese stt töö rikub nädala minu ajast, et taas uuesti uus mootor ehitada.
ma pakkusin neile tartu astromotos, et ma lähen koju ja ütlen teile manuaalist temperatuuri, milleni kepsud soojendada....
Nad vastasid, et nad panevad külmalt ja teavad mida teevad ja et mida ma õpetan...
Nüüd arutame varianti ka sõrm kepsu sisse ujuma panna. muud pole midagi aga kespu paksus väike. Aga ehk peab, kui 1mm seinaga päris pronksist puks teha?!
Ilusti triibud kah peal ja sellest näha, et külmalt sisse pressitud.
pagan küll! 1 inimese stt töö rikub nädala minu ajast, et taas uuesti uus mootor ehitada.
ma pakkusin neile tartu astromotos, et ma lähen koju ja ütlen teile manuaalist temperatuuri, milleni kepsud soojendada....
Nad vastasid, et nad panevad külmalt ja teavad mida teevad ja et mida ma õpetan...
Nüüd arutame varianti ka sõrm kepsu sisse ujuma panna. muud pole midagi aga kespu paksus väike. Aga ehk peab, kui 1mm seinaga päris pronksist puks teha?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Jee! Läheme edasi ja veel paremini kui enne!
Võtsin uue bloki, panin vända sisse ja hakkasi vaatama mis kepsud ja mis kolvid mis kõrgusele tulevad. ja leidsin! JEE!
Võlusõnaks on sedakorda pikemad kepsud! Ja neid kepsusi mul lademetes mille sisse sõrmi pista.
Jääb vaid loota Jaani peale Mäealusel, et asjad sedakorda õige pinguga paika saab!
Võtsin uue bloki, panin vända sisse ja hakkasi vaatama mis kepsud ja mis kolvid mis kõrgusele tulevad. ja leidsin! JEE!
Võlusõnaks on sedakorda pikemad kepsud! Ja neid kepsusi mul lademetes mille sisse sõrmi pista.
Jääb vaid loota Jaani peale Mäealusel, et asjad sedakorda õige pinguga paika saab!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Lõpuks. Peale 3 nädalat ootamist on kolvid- kepsud taas käes! paremad kui varem! Homme tartusse ja vaatab mis plokist saab. Muidugi uuest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
16 veebruar.... 08. aprill.
Just niikaua võttis aega et taas saada uus plokk selliseks nagu ta olema peab ja uuesti sõrmede otsa pandud kolvid , et hakata seda lego taas kokku laduma.
:notworthy:
Tegelikult tahaks hea sõnaga kogu selle jama peale ikka Astromotot meenutada, et nad puurisid mulle teise ploki ilma raha võtmata.
Häving sellest olenemata niigi 600...700 euri.
Saab 96 mootori ehitus :thumb:
Just niikaua võttis aega et taas saada uus plokk selliseks nagu ta olema peab ja uuesti sõrmede otsa pandud kolvid , et hakata seda lego taas kokku laduma.
:notworthy:
Tegelikult tahaks hea sõnaga kogu selle jama peale ikka Astromotot meenutada, et nad puurisid mulle teise ploki ilma raha võtmata.
Häving sellest olenemata niigi 600...700 euri.
Saab 96 mootori ehitus :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Reede hommikul 6.30 hakkasin Tartusse asjadele järele sõitma ja kell 10.45 hakkasin kodus mootorit kokku panema.
Õhtuni.
Laupäeval alustasin 6.40 ja kella 17 ni.
Põhapäeval alustasin samuti kell 6.40 ja kell 10 sai esimest häält kuulda ja kell 12 esimene km läbitud. peale lõunaks sai kokku.
Nüüd vaid proovisõite vaja teha.
Õhtuni.
Laupäeval alustasin 6.40 ja kella 17 ni.
Põhapäeval alustasin samuti kell 6.40 ja kell 10 sai esimest häält kuulda ja kell 12 esimene km läbitud. peale lõunaks sai kokku.
Nüüd vaid proovisõite vaja teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Peale 10 km testisõitu eile tankisin paagi täis ja põrutasin Tartusse!
Nüüd tagasi ja ikka oma hea autoga!
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
testisõidust: esimesed 40 km ei sõitnud üle 80. järmised üle 85. Viljandi- Tartu juba 90 ga. ja tagasi kah korraliku liikleja kombel. mingi 350 km sai sõidetud. vähe! sõita veel vaja . peale 1500...2000 km hakkaks ka proovima vajutada....
Nüüd tagasi ja ikka oma hea autoga!
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
testisõidust: esimesed 40 km ei sõitnud üle 80. järmised üle 85. Viljandi- Tartu juba 90 ga. ja tagasi kah korraliku liikleja kombel. mingi 350 km sai sõidetud. vähe! sõita veel vaja . peale 1500...2000 km hakkaks ka proovima vajutada....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mul on nagu mälestus, et sissesõidu puhul tuleks vältida ühtlase tempoga sõitu. Kõige parem just linnas, kus palju erinevaid kiirusi, muidugi pähe ei tohiks anda kiirendustel kohe..:) See võib muidugi päris kole olla, seda 1000-t km linna vahel hõõruda..:D
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
nagu ma aru saanud, siis neid ploki sissesõiduteooriaid on jämedalt kaks:
1) sissesõit toimub tasa ja targu. Tahhomeeter püsib skaala esimese kolmandiku (või heal juhul poole) piires
2) sissesõidul tuleb korralikult pähe anda
lisaparameetrite / variatsioonidena juurde sissesõiduperioodi pikkus ja kasvõi linn vs maantee.
mulle tundub see teema rohkem religiooni vallast olevat. Kunagi pikemalt lugedes tundus justkui "päheandmise" variant üpris usutav, aga äkki on lihtsalt nii, et see "uskumus" sobib lihtsalt paremini: kes ikka soovib tasa ja targu törtsutada ja nii mitutuhat kilomeetrit, kuna võiks ju :)
ivomets on enda jaoks kindlasti asjad lahti mõttestanud - oleks huvitav kuulda, mille tõttu "tasa ja targu" variandi kasuks otsustatud on ;)
1) sissesõit toimub tasa ja targu. Tahhomeeter püsib skaala esimese kolmandiku (või heal juhul poole) piires
2) sissesõidul tuleb korralikult pähe anda
lisaparameetrite / variatsioonidena juurde sissesõiduperioodi pikkus ja kasvõi linn vs maantee.
mulle tundub see teema rohkem religiooni vallast olevat. Kunagi pikemalt lugedes tundus justkui "päheandmise" variant üpris usutav, aga äkki on lihtsalt nii, et see "uskumus" sobib lihtsalt paremini: kes ikka soovib tasa ja targu törtsutada ja nii mitutuhat kilomeetrit, kuna võiks ju :)
ivomets on enda jaoks kindlasti asjad lahti mõttestanud - oleks huvitav kuulda, mille tõttu "tasa ja targu" variandi kasuks otsustatud on ;)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kahte varianti ei ole. on 1. tasa ja targu.
esimesed 2000 km on tähtsamad kui ülejäänud 200000 km.
esimesed 2000 km on tähtsamad kui ülejäänud 200000 km.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 119
- Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
- Asukoht: Viljandi
- Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero
...
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
...
Lendasid mulle jah enne Viljandit Puiatu kohal vastu! Ja kuidas ma ei tervita teist vanakooli Saabi. Ma juba kaugelt nägin, et sa tuled, nii lahedat teist 96-te naljalt ei kohta. Mul on siin vahepeal kihk kõiki saablasi tervitada :D
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!
nagu viitasin, on "uskumusi" mitmeid ja Su viidatud "korralik sissesõit" ei ole üheselt defineeritud. Ühele tähendab see vaikset törtsutamist, teine ei tee OMA masina sissesõitu elu sees nii vaid pressib gaasi põhja - ikka selleks, et sissesõit KORRALIK oleks ;)
Guugel aitab maailma avardada:
https://www.google.ee/search?site=&source=hp&q=engine+break+in&oq=engine+break&gs_l=hp.3.0.35i39j0j0i10j0j0i22i10i30j0i22i30l5.877.3480.0.5310.13.13.0.0.0.0.122.1029.12j1.13.0.csbd%2Ccfro%3D1%2Csrna%3D10%2Csrs%3D20.2..0...1.1.64.hp..0.12.974.0.S7nf9aTB4hk
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Sai veidike taas paremaks tehtud, ehk klassiku 70 A, generaator peale pandud.
Kuigi ega 96 oma kah pole veel kunagi alt vedanud, kuigi seal mingi ilget vana tüüpi pingeregulaator ja tuled vahest vilkusid....
Kuigi ega 96 oma kah pole veel kunagi alt vedanud, kuigi seal mingi ilget vana tüüpi pingeregulaator ja tuled vahest vilkusid....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Testisõit koos õlitemperatuuri kellaga. 10 km ja õli temp 110 C,
Mis siis saab kui väljas + 25? ja kui gaasi kah vajutada?
Igaljuhul asi oli õige, et see kell sai pandud. Nüüd vaja välja mõelda kui suur peaks olema õliradikas........ :gun:
Mis siis saab kui väljas + 25? ja kui gaasi kah vajutada?
Igaljuhul asi oli õige, et see kell sai pandud. Nüüd vaja välja mõelda kui suur peaks olema õliradikas........ :gun:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sa kontrollisid igaks juhuks, kas see temperatuurikell õigesti ka näitab..:) ? Noh, pistsid kuhugi keevasse vette enne?
100-110 pidavat olema optimaalne.
Ja kui radika otsid, siis vaata et liiga suur ei saa..:) teemas üks kodanik kurtis, et
Seal on pilt ka, kui suur see on...
Ehk siis, ilma termostaadita varianti ei tasuks muretseda, kui sa just väga täpselt ei tea, et see on paras.
Ma peaks keldrist vaatama, mul mingi klassiku küljest pärinev õliradikas peaks kusagil vist vedelema, võin katsetusteks ära anda.
100-110 pidavat olema optimaalne.
Ja kui radika otsid, siis vaata et liiga suur ei saa..:) teemas üks kodanik kurtis, et
Õliradika paigaldus andis niipalju tunda, et 2c välitemperatuuri juures auto õli jääb liiga külmaks. Mul see "sändvits" oli ilma termostaadita ja see tähendab, et temp püsis 60-70C vahemikus. Kui linnavahel põristada saab selle kõrgemaks, kuskil 80 juurde.
Seal on pilt ka, kui suur see on...
Ehk siis, ilma termostaadita varianti ei tasuks muretseda, kui sa just väga täpselt ei tea, et see on paras.
Ma peaks keldrist vaatama, mul mingi klassiku küljest pärinev õliradikas peaks kusagil vist vedelema, võin katsetusteks ära anda.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
To cyb:
Just yhel päeval avastasin, et mingi sinu käest saadud radikas vist seisab mul. aga tundub, et see ei sobi. pidin tagasi tooma kunagi aga kola alla sattus, sorry!
Muidugi ma teekannu panin õhufiltri peale ja katsetasin kõiki andureid ja skaalasid. ja näiteks ühe vana klassiku temp anduri puhul hakkas vesi keema 80 juures. teised andurid ikka 100, või 105 kanti. seega päris täpsed.
aga homme hakkan jama ja vaeva nägema õlifiltri adapteriga, mille ostsin, et temp. andurit sinna sisse panna jne...
adapter hiinast kindlasti ja kohe läks treipinki, et asi üldse peale proovida panna. seal olid sooned sees, mis olid kindlasti üle 0,5 mm...lisaks punnid seal, mis yleliigsed kanalid sulguma peaksid ei pea õli. proovisõidust tulles oli kapotialune õline. aga kokku veel ei jooksnud. homme uued poldid ja vaskseibid alla. ja muudki veel. et peaks.
Leidsin kuskilt veel mingi moodsa ledidega pinge näitaja, nii et varsti näeb kõike mis toimub )))
Mõned pildid kah:
Just yhel päeval avastasin, et mingi sinu käest saadud radikas vist seisab mul. aga tundub, et see ei sobi. pidin tagasi tooma kunagi aga kola alla sattus, sorry!
Muidugi ma teekannu panin õhufiltri peale ja katsetasin kõiki andureid ja skaalasid. ja näiteks ühe vana klassiku temp anduri puhul hakkas vesi keema 80 juures. teised andurid ikka 100, või 105 kanti. seega päris täpsed.
aga homme hakkan jama ja vaeva nägema õlifiltri adapteriga, mille ostsin, et temp. andurit sinna sisse panna jne...
adapter hiinast kindlasti ja kohe läks treipinki, et asi üldse peale proovida panna. seal olid sooned sees, mis olid kindlasti üle 0,5 mm...lisaks punnid seal, mis yleliigsed kanalid sulguma peaksid ei pea õli. proovisõidust tulles oli kapotialune õline. aga kokku veel ei jooksnud. homme uued poldid ja vaskseibid alla. ja muudki veel. et peaks.
Leidsin kuskilt veel mingi moodsa ledidega pinge näitaja, nii et varsti näeb kõike mis toimub )))
Mõned pildid kah:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Sedakorda siis 950 km kestis.
Täna panin peale õli radika ja tõenäoliselt jäin hiljaks sellega.
Tundub kepsusaale kolks olema ja õlirõhust järel vaid 60% algsest. täpsel selline gaasiga mängides tuleb , ehk kui lased gaasi lahti hakkab plagisema.
Aga pole hullu.
järgmine kord panen kohe sissesõiduks sisse racing õli. 15 w.50, kuigi rõhku nagu oli piisavalt aga ju siis kvaliteeti niipalju polnud. Saaled läksid uued ja kepsukaelad kah 5 sajandikku kulunud, seega ringi ei tohiks olla vedanud. Vaatame , uurime , ehitame uuesti )
Seda kah ei usu, et äkki liiga palju on surveastet :freak: kuigi küünlad vales asendis võivad kolviga pähe saada küll! :thumb:
Täna panin peale õli radika ja tõenäoliselt jäin hiljaks sellega.
Tundub kepsusaale kolks olema ja õlirõhust järel vaid 60% algsest. täpsel selline gaasiga mängides tuleb , ehk kui lased gaasi lahti hakkab plagisema.
Aga pole hullu.
järgmine kord panen kohe sissesõiduks sisse racing õli. 15 w.50, kuigi rõhku nagu oli piisavalt aga ju siis kvaliteeti niipalju polnud. Saaled läksid uued ja kepsukaelad kah 5 sajandikku kulunud, seega ringi ei tohiks olla vedanud. Vaatame , uurime , ehitame uuesti )
Seda kah ei usu, et äkki liiga palju on surveastet :freak: kuigi küünlad vales asendis võivad kolviga pähe saada küll! :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Pane siis pilte ka.
mul läheb piltide panemiseks pool tundi. ma ei oska nobedalt seda asja ja seepärast väga vähe seda teen. sry.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Nii. esi selge. kepsu saaled lõpetasid töötamise. eriiti 1. silindri oma. Kulumine selline nagu 300000 km sõitnud masinal. Kepsusaaled sõitsid ca 2400 km.
Õnneks ringi ei tõmmanud ja kepse välja kiskuma ei pea. Remont saaled olemas ja küll keegi võlli ära kah lihvib AGA mis mõõtu??
palju teha lõtku sinna, et kuumus ja jõud seda vahet liiga pisikeseks ei tee!? tehase andmed: 0,014....0,064, remonditud võlli puhul.. aga kas piisab racing mootorile??
Igaljuhul sain aimu mootoris olevasttemperatuurist ja selgus, et kasutatav õli radikas on LIIGA VÄIKE! Temp langes vai ca 8 kraadi.
Õnneks ringi ei tõmmanud ja kepse välja kiskuma ei pea. Remont saaled olemas ja küll keegi võlli ära kah lihvib AGA mis mõõtu??
palju teha lõtku sinna, et kuumus ja jõud seda vahet liiga pisikeseks ei tee!? tehase andmed: 0,014....0,064, remonditud võlli puhul.. aga kas piisab racing mootorile??
Igaljuhul sain aimu mootoris olevasttemperatuurist ja selgus, et kasutatav õli radikas on LIIGA VÄIKE! Temp langes vai ca 8 kraadi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.