Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Tema Punadus jõudis lõpuks oma valdustesse! Samal päeval saabus ka Rootsi Kuningriigist kingitusi. Ehk et jätkan siis sealt kus pooleli jäin ja püüan kaotatud aega ka tasa teha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kevad tuleb isegi veidi liiga kiiresti. Palju töid vaja enne ära teha enne kui tänavale saab. Esimese asjana tuleb uus lambda punn väljalaskesse paigaldada. Klassiku originaal koht on turbole liiga lähedal ja lisaks rippuvas asendis, mis Innovate sõnul sensori tuksi või keerata. Olen juba plaju pidanud jukerdama sellega ja uuesti kalibreerimine aitab ainult lühiajaliselt. Võib-olla tulebki juba ka uus sensor panna.
Uus auk tuleb 60cm turbost edasi ja paigaldatakse toru peale, mitte alla.
Teisena vahetatakse vedrud mõnevõrra madalamaks. Siinkohal võib mulle pakkuda klassiku põhjaplaati kui kellelgi üle peaks olema. Parem karta kui kahetseda.
Kuid vaadates mighty car mod'si viimast osa, siis paistab, et see madaldus nagu väga ei madalda midagi Ilmselt siiski värske vedru tahab natuke settimist
https://www.youtube.com/watch?v=26eNrgp4DDw
Uus auk tuleb 60cm turbost edasi ja paigaldatakse toru peale, mitte alla.
Teisena vahetatakse vedrud mõnevõrra madalamaks. Siinkohal võib mulle pakkuda klassiku põhjaplaati kui kellelgi üle peaks olema. Parem karta kui kahetseda.
Kuid vaadates mighty car mod'si viimast osa, siis paistab, et see madaldus nagu väga ei madalda midagi Ilmselt siiski värske vedru tahab natuke settimist
https://www.youtube.com/watch?v=26eNrgp4DDw
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kas laiariba 02 sensorit kasutad? või tavalist mingit?
mul kah kogu aeg nendega häda. ei tööta nagu peavad.
Lisaks peaks mul 1 kasti- ja mootori kaitseasi kah olema. ma ei tea mida sa täpselt mõtlesid?
mul kah kogu aeg nendega häda. ei tööta nagu peavad.
Lisaks peaks mul 1 kasti- ja mootori kaitseasi kah olema. ma ei tea mida sa täpselt mõtlesid?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kasutan praegu ainult lairiba lambdat. Kui nüüd seda uue positsiooniga päris hästi tööle ei saa, siis võib-olla hakkan kasutama originaali ja lairiba korraga.
Aga põhjakaitse plaat on jah see mida otsin. See alumiinium risttala mul on.
Aga põhjakaitse plaat on jah see mida otsin. See alumiinium risttala mul on.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Mõeldud-tehtud. Lambda sai uude kohta ja esimese sõidu järel võib juba öelda, et toimib paremini. Sensori enda seisukord ei pruugi samas veel lõplikult teada olla. Aga näidik andis terve aeg mõistlikke numbreid ja sond errorit ei tekkinud.
Uued vedrud väga dramaatilist vahet kõrgusele tõesti esialgu ei avaldanud. Kuid vahe on tuntav. Samas üldse mitte nii jäik kui kartsin.
Enne:
Pärast:
Nädal hiljem:
Ühed uued peokingad sai ka kui kunagi peaks tahtmist olema kasutada. Klassikule täitsa viisakad 16tollised
Uued vedrud väga dramaatilist vahet kõrgusele tõesti esialgu ei avaldanud. Kuid vahe on tuntav. Samas üldse mitte nii jäik kui kartsin.
Enne:
Pärast:
Nädal hiljem:
Ühed uued peokingad sai ka kui kunagi peaks tahtmist olema kasutada. Klassikule täitsa viisakad 16tollised
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Uued vedrud väga dramaatilist vahet kõrgusele tõesti esialgu ei avaldanud.
Hahahaha, ma vaatasin su teemat ja siis tuli Mighty Car Mods meelde, mõtlesin, et vaatan seda ka siis kohe järgi. Ja seal täpselt sama teema, paigaldas klassikule madaldusvedrud ja mitte midagi ei muutunud. Marty ütles, et ilmselt vajub sisse. JDM Saab :D
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
No täpselt. Aga ma usun et see kõrgus langeb paari kolme nädalaga veel 1-2cm.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kas klassiku meestel on kogemust uksehigede vahetamisega?
Teada probleem on 3d klassikutel, et ukse hinged väsivad ära uks ei sulgu enam mõnusa klõpsuga.
Kas on keegi vahetanud lihtsalt selle tifti värskema vastu, uue treinud või vahetanud terve hinge näiteks mõne neljaukselise oma vastu mis võiks vähem kulunud olla?
Mis lahendus siin kõige tulemuslikum võiks olla?
Teada probleem on 3d klassikutel, et ukse hinged väsivad ära uks ei sulgu enam mõnusa klõpsuga.
Kas on keegi vahetanud lihtsalt selle tifti värskema vastu, uue treinud või vahetanud terve hinge näiteks mõne neljaukselise oma vastu mis võiks vähem kulunud olla?
Mis lahendus siin kõige tulemuslikum võiks olla?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Lihtne ja lollikindel variant on, et lööd need vanad asjad välja, puurid 10,0 mm puuriga üle ja paned roosetvabast kalibreeritud materjalist uued tiftid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Lihtne ja lollikindel variant on, et lööd need vanad asjad välja, puurid 10,0 mm puuriga üle ja paned roosetvabast kalibreeritud materjalist uued tiftid.
See ka päris hea mõte. Kuigi 10mm puhul tundub et välimisel hingel ei jää väga palju serva alles augu ümber. Samas mida nüüd tähele panin varu hingedel, et tiftid on sisemise hinge sisse kinni jäänud. Peaks olema ilmselt vastupidi ja seepärast välimise hinge augud suuremaks ongi kulunud.
Aga sel nädalavahetusel oli veidi rohkem aega nokitseda ja uus tagumine pamper sai külge. Muidu tip top aga usa numbrimärgi alust vist enam kasutada ei saa. See on nii täpselt all servas ees, et luuk ei jääks lahti kinni käima ilma et pamprit tugevalt puutuks.
Ja üsna madal on ikka ka. Kodutänavasse kergitati mingid hirmsad speed bumpid mis päris kindlasti pole ette nähtud mõõtmetega ja sinna peale/mahasõit läheb keeruliseks. Kõige madalam koht mootori alune tala on ca 8cm kõrge. Eks näis kaua jaksan sellisega meie teedel sõita.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Iga nädalavahetusega kevadele lähemale.
Esimene pamper nüüd ka küljes. On ikka teine ilme küll.
Väliselt veel puudu koopakaared
Esimene pamper nüüd ka küljes. On ikka teine ilme küll.
Väliselt veel puudu koopakaared
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Ei lähe veel selle masinaga nii nagu tahaks.
Lambda kummitab endiselt ja vajab põhimõtteliselt iga nädal uut kalibreerimist, et õigesti töötaks. Ilmselt tuleks proovida teist või uut sensorit.
Viimasena hakkas lekkima ka siduritoru. Kummilõdviku keskel oli pragu tekkinud.
Tean et speedpartsis on pakkuda armeeritud voolikuga variant, kuid selle kummilõdviku asendamine armeeritud voolikuga võiks vist saada näiteks hüdroskandis ka ära teha? On keegi midagi taolist lasknud teha kuskil?
Aga õnneks on masin ka seistes ilus.
Lambda kummitab endiselt ja vajab põhimõtteliselt iga nädal uut kalibreerimist, et õigesti töötaks. Ilmselt tuleks proovida teist või uut sensorit.
Viimasena hakkas lekkima ka siduritoru. Kummilõdviku keskel oli pragu tekkinud.
Tean et speedpartsis on pakkuda armeeritud voolikuga variant, kuid selle kummilõdviku asendamine armeeritud voolikuga võiks vist saada näiteks hüdroskandis ka ära teha? On keegi midagi taolist lasknud teha kuskil?
Aga õnneks on masin ka seistes ilus.
Mootori liikumine hakkab väänama seda toru, kui painduva osata teha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Lõpuks on bodykit lõplik (vaalasaba sel suvel ei veel külge ei pane). Kuid koopakaared on kenad ja said ilusti istuma ka.
Tehnilise poole pealt on kummitusi endiselt mitu. Uus lambda ei lahendanud segu probleemi. Vanalt LSU 4.2 sensorilt läksin üle 4.9'le.
Kõige huvitavam on see, et on tekkinud probleem tühikäiguga.
1. Külmalt kõigub või käivitub väga laisa pöördega.
2. Piduri pedaali vajutades tõusevad pöörded 3-400 pööret. Sellist jama varem pole esinenud. Üsna tobe teinekord foori taha pidama jääda.
Justkui mingi juhtmekala mis varem pole välja tulnud. Kui sõidu ajal käiguga pidurdada siis kütus lõigatakse ära ja segukell näitab 22.5. Kui seejärel kasvõi kergelt pidurit vajutad annab masin pöördeid juurde ja kell näitab kenasti 13kanti. Seisma jäädes ja kohapeal pidurit hoides ca 10sekundi jooksul taastab masin oma normaalsed pöörded kuni järgmise korrani. Imestan et selline asi juhtus alles pärast lambda vahetust.
On meie T5 meestel sellist asja ette tulnud?
Tehnilise poole pealt on kummitusi endiselt mitu. Uus lambda ei lahendanud segu probleemi. Vanalt LSU 4.2 sensorilt läksin üle 4.9'le.
Kõige huvitavam on see, et on tekkinud probleem tühikäiguga.
1. Külmalt kõigub või käivitub väga laisa pöördega.
2. Piduri pedaali vajutades tõusevad pöörded 3-400 pööret. Sellist jama varem pole esinenud. Üsna tobe teinekord foori taha pidama jääda.
Justkui mingi juhtmekala mis varem pole välja tulnud. Kui sõidu ajal käiguga pidurdada siis kütus lõigatakse ära ja segukell näitab 22.5. Kui seejärel kasvõi kergelt pidurit vajutad annab masin pöördeid juurde ja kell näitab kenasti 13kanti. Seisma jäädes ja kohapeal pidurit hoides ca 10sekundi jooksul taastab masin oma normaalsed pöörded kuni järgmise korrani. Imestan et selline asi juhtus alles pärast lambda vahetust.
On meie T5 meestel sellist asja ette tulnud?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Minu kõhutunne (mis võib muidugi ka vaid seedehäire olla) ütleb, et otsi viga hoopis pidurite juurest. Vaakumvõimendi jms kraam, mis kusagilt lekib ja mootori jaoks ebanormaalse õhulekke tekitab, mida siis kompenseerida püütakse. T5 on nii piisavalt tuim, et sellise lihtlabase asja puhul, nagu (r)õhuleke, ei viitsi ta isegi check engine tuld süüdata. Mul lendas kunagi TB otsast põlv lahti, mitte midagi peale kohina ja mühina ja jõuetuse ei tekkinud, ühtki tuld ei süüdatud..:P
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Vaakumvõimendit sellel masinal pole (sest et ABS). On hoopis akumulaator. Ehk et pidurivaakumi ja tühikäigu vahelist seost olla ei saa.
Vaata üle softis T5 settingud, oli vist "firmware options" või selline leht, kus saad igasugu funktsioone sisse-välja lülitada
Käiguga pidurdamisel töötab ilmselt "fuel cut in engine brake"
Kas sul T5 ECU pin 15 on ühendatud piduritule lülitiga (tonnise skeemi järgi)?
See võibki olla ju pidurdamise anomaalia põhjuseks.
Pole süvenenud, milleks see sisend ECU-le algselt vajalik olnud on, kuid mina seda ei ühendanud.
Käiguga pidurdamisel töötab ilmselt "fuel cut in engine brake"
Kas sul T5 ECU pin 15 on ühendatud piduritule lülitiga (tonnise skeemi järgi)?
See võibki olla ju pidurdamise anomaalia põhjuseks.
Pole süvenenud, milleks see sisend ECU-le algselt vajalik olnud on, kuid mina seda ei ühendanud.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vaata üle softis T5 settingud, oli vist "firmware options" või selline leht, kus saad igasugu funktsioone sisse-välja lülitada
Käiguga pidurdamisel töötab ilmselt "fuel cut in engine brake"
Kas sul T5 ECU pin 15 on ühendatud piduritule lülitiga (tonnise skeemi järgi)?
See võibki olla ju pidurdamise anomaalia põhjuseks.
Pole süvenenud, milleks see sisend ECU-le algselt vajalik olnud on, kuid mina seda ei ühendanud.
Jep, see on meil mõlemal ühendatud. Andreas peaks kõigepealt proovima "värkse" softiga, kuna varem ju pole seda asja olnud. Vaevalt et üle öö nüüd juhtmed skeemitama hakkavad...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Minuni levis jutt et ühed SuperAero veljed veerevad sinna mingi tonnise alt. Läksin päev varem juba järjekorda seisma. Ja lasin siis juba geneka rihmad ka ära vahetada. :notworthy: Tack!