Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.
Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.
Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.
Oleneb kui pikaks ajaks seisma jätad. Mina jätan ühte autot juba viimased 5 aastat igaks talveks puust küüni seisma ja toimin sedaviisi:
Soovitaks esmalt lüüa rehvid korralikult täis, rohkemgi sisse kui on normaalne rõhk. Paak eelnevalt kütust täis võtta, et kondentsi paaki vähem tekiks. Salongi viskaks paar Loctite lõhnatut niiskust imavat pakikest. Kui otseselt miskit peale ei saja ega tuiska jätaks paaril aknal mõne millimeetrise vahe sisse, et tuul läbi käiks salongist, aga samas rotid sisse ei saaks.
Pukkide peale tõstmist jmt vist tänapäeval enam keegi tegema ei hakka. Autokatet ka ei soovitatata kuna tuulega liikudes hakkab servadest värvi maha hõõruma.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Olen poolniisketes ruumides näinud, kuidas mittehingava katte all see autokene on kena kondensiga kaetud ühel hetkel. :)
Mina konserveerimisel tõstaks ikka pukkide peale, ei väsi vedrud-puksid ühte asendisse surnuks. Lisaks niiskes ruumis ei saa korrosioonitõrjele vist tähelepanu pöörmata jätta. Ma mäkerdaks kogu põhja ja karbid kraami täis. Mine tea - seisma jättes võib juhtuda, et seisab seal 10 või rohkem aastat, kuni keegi avastab, et heas korras "uunikum" on seismas!
Aga ma vaataks tõsiselt ka hoonet, kuhu seisma jätaksin - kui kahes seinas on avaused, siis käib tuul läbi ja kui sisse ei saja, siis peaks sellest tuulutuseks piisama. Vanasti pandi heinaküüni autod heinte vahele seisma. Võid mõnekümne aasta pärast väga heas olukorras välja lükata, hein tõmban niiskuse ära.
Mina konserveerimisel tõstaks ikka pukkide peale, ei väsi vedrud-puksid ühte asendisse surnuks. Lisaks niiskes ruumis ei saa korrosioonitõrjele vist tähelepanu pöörmata jätta. Ma mäkerdaks kogu põhja ja karbid kraami täis. Mine tea - seisma jättes võib juhtuda, et seisab seal 10 või rohkem aastat, kuni keegi avastab, et heas korras "uunikum" on seismas!
Aga ma vaataks tõsiselt ka hoonet, kuhu seisma jätaksin - kui kahes seinas on avaused, siis käib tuul läbi ja kui sisse ei saja, siis peaks sellest tuulutuseks piisama. Vanasti pandi heinaküüni autod heinte vahele seisma. Võid mõnekümne aasta pärast väga heas olukorras välja lükata, hein tõmban niiskuse ära.
Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.
Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.
Mul läks sõbral garaažis salong kasvama... mõnusalt rõve roheline hallus tuli peale kõigele, roolile jne. :freak:
Iga ratas veab and then some!
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Auto seisab nüüd paar kuud suures garaažis. Ootab, millal õiges garaažis remondi ära teen.
Seniks võib pakkuda paremat tagatiiba koos väliskoopaga. Kriteeriumiks on täielik roostevabadus nii seest kui ka väljast. Värv pole oluline.
Esinduses oli tiib 400€ kanti aga 600€ väliskoopa eest on natuke palju.
Seniks võib pakkuda paremat tagatiiba koos väliskoopaga. Kriteeriumiks on täielik roostevabadus nii seest kui ka väljast. Värv pole oluline.
Esinduses oli tiib 400€ kanti aga 600€ väliskoopa eest on natuke palju.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Natuke logistilist peavalu ja auto ongi suvekorteris. Tõenäoliselt jääb sinna ka talveks. Hea kuiv koht ja õrn küte on ka.
Kuna nüüd kanal ka olemas, siis võiks õlid ja mahlad ise ära vahetada. Siinkohal ka küsimus - kas seisvale autole pigev paks või vedel õli?
Kuna nüüd kanal ka olemas, siis võiks õlid ja mahlad ise ära vahetada. Siinkohal ka küsimus - kas seisvale autole pigev paks või vedel õli?
Viimati muutis Jupats, N Okt 11, 2018 12:43, muudetud 1 kord kokku.
Milleks üldse õli seisvale autole? Vana võib ikka välja lasta aga uue sisse kallamisega pole kiiret.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Otse loomulikult tuleb õli sees hoida. Rooste läheb muidu seestpoolt..:P Ja kõikvõimalikud õlid tuleks tegelikult vahetada, et lahti saada sinna aja jooksul kogunenud niiskusest ja muudest kahjulikest sodidest.
Paar "preservation oil" linki näitasid 20w50 numbreid
Ja paak lase kõrini täis, soovitavalt lisa mingit vee-eemaldajat ka sinna. Rehvid üle normi täis, aku maha ja kuhugi sooja kohta või hoolduslaadija külge.
Pese ja vahata auto. Kata hingava kattega, alla pane veekindel materjal.
Googlest "preserving a car" ja enamus räägib suht sama juttu..
Paar "preservation oil" linki näitasid 20w50 numbreid
Ja paak lase kõrini täis, soovitavalt lisa mingit vee-eemaldajat ka sinna. Rehvid üle normi täis, aku maha ja kuhugi sooja kohta või hoolduslaadija külge.
Pese ja vahata auto. Kata hingava kattega, alla pane veekindel materjal.
Googlest "preserving a car" ja enamus räägib suht sama juttu..
Ära katet küll peale pane, see teeb ainult hullemaks asja. Iga väiksemgi õhu liikumine või mööduja liigutab seda ja kriimustab sellega värvi. Pealegi niiskuse seisukohalt on ka ilma katteta parem.
Mul on garaažis kaks seda telekas reklaamitavat ~15€ (Metylan Aero ) maksvat niiskuse koguja potti ja pole kunagi niiskusega probleeme olnud. Tegemist on kahe auto garaažiga kus üks auto seisab november-märts, teine sõidab suht igapäevaselt ja toob talvehooajal ka lund sisse.
Mul on garaažis kaks seda telekas reklaamitavat ~15€ (Metylan Aero ) maksvat niiskuse koguja potti ja pole kunagi niiskusega probleeme olnud. Tegemist on kahe auto garaažiga kus üks auto seisab november-märts, teine sõidab suht igapäevaselt ja toob talvehooajal ka lund sisse.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma spetsiaalselt kirjutasin "hingav kate"..;) tolmu jms vastu. Pealegi tuleb auto enne sinna alla panemist puhtaks pesta. Loomulikult ei tohi see enda alla niiskust koguda. Tegelikult internet soovitas just raskemat materjali, ilmselt on seda ka raskem liigutada ja tuuleõhk teda ei sega. Aga nagu ma Jupatsi jutust aru sain, on tegu kuiva ja köetava kohaga. Aga noh, niiskusekoguja võib ju ka igaks juhuks sinna lisada.
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!
NaCl hoiab 75%RH tasakaaluniiskust, kui autos madalam RH on, ei tee ta midagi.
Kaitsmata terase korrosioon hakkab pihta 60%RH juures, seega poleks ka selles mõttes keedusoolast kasu.
Kuiv kaltsiumkloriid peaks 1%RH kanti hoidma, tõsi, mingil hetkel imab end täis.
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!
Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!
Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.
Enamasti peaks silikageel olema. Muusumides kasutatakse eksponaatide hoidmisel. Kinnisesse klaaskappi laotatakse kiht maha ja see hoiab kuiva. Paras teadus kusjuures, millalgi oli täitsa huvi uurida.. Kingakarpides kohtab ka väikeseid padjakesi, fotokottides teeb ka head.
Suuremas ruumis, kus pideb õhuvahetus, on muidugi raske, vaja sadade kilode kaupa silikageeli ja seda siis pidevalt ka "kuivatada". Tõmbab niiskuse sisse ja siis annab selle kõrgema temperatuuriga uuesti ära. Ideeliselt võib igavesti kasutada..
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:
EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:
EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:
Odavam oleks siis autole õhukindel kilekott ümber tõmmata, aknad lahti ja salongi suurem kast kassiliivaga Hügromeeter ka salongi, siis näeb, mis niiskusega toimub.