Tere!
Olen värske Saabiomanik ja ka väga rahul oma valikuga.
Auto ostes väitis eelmine omanik, et mootorituli vahepeal lööb põlema. Aga see mingi anduri viga ja ei tohiks reaalne viga olla.
Niisiis sõitsin ringi nii, et mõni päev põles tuli, mõnel mitte. Siis mingilt maalt hakkas koos mootoritulega ka käigukastituli põlema ja auto hästi ei liikunud enam. Põhimõtteliselt pöörded lõi kuskil 5000ni ja auto ise liikus mingi 20-30 kilomeetrit tunnis hästi aeglaselt hoogu kogudes. Oleks ka rohkem pöördeid läinud, aga ei julgenud lasta. Niisiis jätsin mootori seisma ja käivitasin uuesti ja kõik jälle toimis ilusti. Seda on mitu korda juhtunud.
Uurisin vähe selle asja kohta ja arvati, et plokikaane tuulutus umbes. Et siis võib liiga suuresurve sisse lüüa ja õli välja pressima hakata mujalt.
No ja võtsin siis lahti ja oligi umbes, pmt midagi ei tulnud sealt läbi. Tegin siis survepesuriga puhtaks, ajasin augud/torud traadiga läbi, kuivatasin ära ja panin kokku. Jäin lootma, et mure kadunud ja sõitsin mõnda aega muretult ringi nii, et isegi mootori või käigukasti tuli ei põlenud.
Aga nüüd hiljuti alles juhtus nii, et sõitsin ringi, jälle mootorituli ja käigukastituli põlesid. Ja järsku hoo pealt hakkasid ABS ja punane kolmnurk ka põlema ning gaasi andes hakkas mootor lämbuma. Jätsin kohe tee äärde seisma ja jätsin ka mootori kohe seisma. Vaatan kapoti alla ja tundub nagu kõik korras. No ja hakkasin siis kodu poole lükkama ja vaatan järgi, et auto all õliloik.
Ma teadsin, et mingi väike leke on, aga et kui ma pidevalt kontrollin ja juurde valan, ei tohiks ju midagi juhtuda. Aga viimane kord tilkus see päris hoolega. Päris nirega ei jooksnud.
Igatahes rohkem pole julgenud tööle proovida.
Olen kuulnud midagi karterituulutuse kohta, et võib see umbes olla saabidel. Aga mõtlesin, et siiski küsiks siin foorumis kogenenumate käest järgi, ehk keegi oskab aidata?
Ette tänades.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.3T mure mootoriga.
- D116
- Postitusi: 2073
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Põleva mootoritulega ei soovita soita, kui ei taha uue mootori otsingule minna.
Karterituulutus telli uus, kui ei ole kindel selle vahetamises.
Karterituulutus telli uus, kui ei ole kindel selle vahetamises.
__In Boost We Trust__
Ei ole su autol tegemist karterituulutuse probleemidega, vähemalt antud kirjelduse kontekstis.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Pärnust sellele küll abi ei leia.
-
Saabster95
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Mitte kellelgi siis pole sarnast olukorda tekkinud kunagi? 
-
Saabster95
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Nii, ja kuidas ma seda tuulutuse puhastust teen ja kust ma selle õlivõtturi leian? Ja mis see limphone on kui tohib küsida? 
-
Saabster95
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Suur tänu lingi eest! Võtan nädalavahetusel ette ja panen pilte ka.
Nii, ja kuidas ma seda tuulutuse puhastust teen ja kust ma selle õlivõtturi leian? Ja mis see limphone on kui tohib küsida?
Õlivann küljest. Õlivõtturi sõel puhtaks pesta, muidugi õlivann kah. Võttur tagasi, seejuures veenduda tihendite tervises. Kõik kokku tagasi.
Soovitatav klapikambrikaanes olev "õlipüüdur" kah üle kontrollida, pesta. Tuulutuse torud juba puhastasid.
Muidu müüakse karterituulutuse täiendatud süsteemi ka. Foorumis kolades leiad palju infi.
Limp home tähendab, et kui on mingisugine rike, mis võib autole ohtlik olla. Piiratakse jõudu ja kiirust, et saaksid kahekümnega koju veereda.
Mis iganes-elektrisüsteemi viga, meeletu õhuleke jne.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7678
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ütleme nii, et siin on kirjutatud natuke liiga palju soga, mis ei vii kuhugi.
Esmalt tuleb ikka vaadata, mis viga on, mitte lammutama hakata.
Karteri tuulutus ja mootori õlivõtusõel on täiesti erinevad asjad. Ühe töötamine või mittetöötamine ei sega teist karvavõrdki.
Mootoritule süttimisel on kindel põhjus. Otsest sõitmist ta ei sega , kui mootor kenasti töötab .
Viga võib olla kõige pisemas voolikus, miks mootorituli põlema hakkas.
Esmalt tuleb ikka vaadata, mis viga on, mitte lammutama hakata.
Karteri tuulutus ja mootori õlivõtusõel on täiesti erinevad asjad. Ühe töötamine või mittetöötamine ei sega teist karvavõrdki.
Mootoritule süttimisel on kindel põhjus. Otsest sõitmist ta ei sega , kui mootor kenasti töötab .
Viga võib olla kõige pisemas voolikus, miks mootorituli põlema hakkas.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
Saabster95
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
See tundub loogiline et limphome siis toimis. Vähemalt ma loodan seda, sest vastasel juhul kadus jõud mootori ülekuumenemise tõttu ja mis võis kolvid ja silindrid juba ära lõhkuda.
Jääb hoopis mulje, nagu õlisurve oleks liiga üles löönud ja kuskilt tihendi vahelt siis äkki välja surunud.. Ja kas õlituli üldse läheb põlema kui õlisurve liiga kõrge on? Sest mul ju õlituli põlema ei läinud.
Ja millest ma siis alustada võiksin? Mootor üldse maha võtta ja täiesti laiali siis kiskuda? Või vaataks kõigepealt karterituulutuse üle ja õlivõtturi?
Jääb hoopis mulje, nagu õlisurve oleks liiga üles löönud ja kuskilt tihendi vahelt siis äkki välja surunud.. Ja kas õlituli üldse läheb põlema kui õlisurve liiga kõrge on? Sest mul ju õlituli põlema ei läinud.
Ja millest ma siis alustada võiksin? Mootor üldse maha võtta ja täiesti laiali siis kiskuda? Või vaataks kõigepealt karterituulutuse üle ja õlivõtturi?
Lugesin ja mõtlesin,et ise alustaks õli lekke otsimisest,oli ju loik all,siis võiks lekke koht juba tuvastatav olla,edasine sõltuks leitust -nähtust,kui jutt ikka mootori õlist on.Veel tuleks leida tark,kes suudab veakoode lugeda ja need ka sõnadesse panna,et saaks teada ,miks mootoritule põlema lööb,saaksid ehk teada,millist pisikest andurit eelmine omanik vahetada ei raatsinud,või oli see ainult müügimehe jutt,et tühine junn.Siis võiks surveid mõõta,neid asju saab teha ilma eriliselt lammutamata,see annaks kah natuke teavet mootori üldisemast olekust.Veel sellest salapärasest tuulutuse värgist on piisavalt juttu olnud vanades teemades,nii et otsima! Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
Saabster95
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Selge, suur tänu teile abi eest!

