Mis "anum" sul sisselaske torustiku vahel on, kohe radikate taga?
Õhufilter tundub ka mehine olema, mõne rekka küljest ?
Saab 900 SE cab, 1991, Andrus99
Mis "anum" sul sisselaske torustiku vahel on, kohe radikate taga?
Õhufilter tundub ka mehine olema, mõne rekka küljest ?
No näed, keegi ikka uurib pilte tähelepanelikult ka :)
See anum on peene nimega water-to-air intercooler ;)
Filter on JR koonus kinnises kopsikus, et kapotialt sooja õhku ei ahmaks
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Lahe värk!
Panen tähele et aku on ka õigemas kohas kui tehasest. Esisillal aga turbost eemal. Mis see seal pagassis ikka seda esikveolise nokka üles kergitab. :thumb:
Kas sul on mingeid võrreldavaid numbreid vesi-õhk vs õhk-õhk jahuti sisselaske temperatuuri erinevusest? Teoorias võiks olla jahedam ja kerkida aeglasemini? Ja kas lühemad torud omavad ka mingit tuntavat effekti?
Panen tähele et aku on ka õigemas kohas kui tehasest. Esisillal aga turbost eemal. Mis see seal pagassis ikka seda esikveolise nokka üles kergitab. :thumb:
Kas sul on mingeid võrreldavaid numbreid vesi-õhk vs õhk-õhk jahuti sisselaske temperatuuri erinevusest? Teoorias võiks olla jahedam ja kerkida aeglasemini? Ja kas lühemad torud omavad ka mingit tuntavat effekti?
Jah, aku pagassi viimine polnud hea mõte, kuna sinna mahtus vaid väike aku ilma suurema ümberehituseta, siis tegelt jäi see käivituseks lahjaks - pikad kaablid. Nüüd kapoti all ikka hoopis särtsakam, tegelt mahuks sinna ka orig mõõdus aku, kui õhufilter teistmoodi paigutada.
Uue cooleriga pole kompuuter küljes veel sõitnud, kuid p...setunde järgi spuulib turbo ikka tunduvalt kiiremini, on ju sisselase nii lühike kui võimalik.
Uue cooleriga pole kompuuter küljes veel sõitnud, kuid p...setunde järgi spuulib turbo ikka tunduvalt kiiremini, on ju sisselase nii lühike kui võimalik.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kas kastikettide vahetus mingeid persetunnetuslikke sümptoomimuutusi ka esile kutsus?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kas kastikettide vahetus mingeid persetunnetuslikke sümptoomimuutusi ka esile kutsus?
Nagu oleks tummisem tunne Aga mingi jõnksumine on ikka olemas, ilmselt on tegu gaasiklapi, selle anduri ja T5 omavahelises suhtluses...muud ei oska arvata.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mõni aasta möödas viimasest postitusest
Hiljuti sai kaua ootel olnud kola auto külge kruvitud, mistõttu nüüdseks liigub kollane Garrett GT2860RS turbo jõul ning kasutab hingeõhu jahutuseks DO88 suurt "front mount intercoolerit".
Turbo paigaldusel tuli ringi teha nii vee kui õli ühendused, mis kõik loomulikult eri mõõduga võrreldes originaaliga. Samuti uus õhu sisselase DO88 erinevatest silikooni ja alutoru tükkidest.
Kokkuvõttes usun, et tasus tegemist, kuullaagerturbo spoolib ikka oluliselt kiiremini, eks peaks nüüd veel pisut softi optimeerimisega tegelema.
Lisaks paigaldatud ajastukohase välimusega kuid moodsa sisuga stereo Blaupunkt Bremen.
Hiljuti sai kaua ootel olnud kola auto külge kruvitud, mistõttu nüüdseks liigub kollane Garrett GT2860RS turbo jõul ning kasutab hingeõhu jahutuseks DO88 suurt "front mount intercoolerit".
Turbo paigaldusel tuli ringi teha nii vee kui õli ühendused, mis kõik loomulikult eri mõõduga võrreldes originaaliga. Samuti uus õhu sisselase DO88 erinevatest silikooni ja alutoru tükkidest.
Kokkuvõttes usun, et tasus tegemist, kuullaagerturbo spoolib ikka oluliselt kiiremini, eks peaks nüüd veel pisut softi optimeerimisega tegelema.
Lisaks paigaldatud ajastukohase välimusega kuid moodsa sisuga stereo Blaupunkt Bremen.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Natuke uuendust ka selle auto teemasse.
2021 möödus üsna tagasihoidlikult, nimelt hakkas kevadel miski undav hääl kummitama, mis peale mõnede spetsialistidega konsulteerimist kulmineerus diagnoosiks - käigukasti kuulus pinion bearing.
Seetõttu suvel eriti autoga ei liikunud ja sügisel sai käigukasti renoveerimise projekt ette võetud, mille käigus sai tehtud:
- käigukastis uued pinion laagrid, 2 käigu sünkro ja lülitusmuhv, uued tihendid ja 8.8 peaülekanne Rootsi kastigurult Jörgen Erikssonilt
- üks korralikum veovõlli pesa, üks uus sisemine kolmik, kõik uued veovõlli kaitsekummid, uued sharniirid
- uus siduri töösilinder ja muud nipet-näpet klambrid, õlid, filtrid selle toimetuse käigus
Suured tänud asjaosalistele ja kevadeks pöidlad pihku... loodame, et kõik õnnestus
2021 möödus üsna tagasihoidlikult, nimelt hakkas kevadel miski undav hääl kummitama, mis peale mõnede spetsialistidega konsulteerimist kulmineerus diagnoosiks - käigukasti kuulus pinion bearing.
Seetõttu suvel eriti autoga ei liikunud ja sügisel sai käigukasti renoveerimise projekt ette võetud, mille käigus sai tehtud:
- käigukastis uued pinion laagrid, 2 käigu sünkro ja lülitusmuhv, uued tihendid ja 8.8 peaülekanne Rootsi kastigurult Jörgen Erikssonilt
- üks korralikum veovõlli pesa, üks uus sisemine kolmik, kõik uued veovõlli kaitsekummid, uued sharniirid
- uus siduri töösilinder ja muud nipet-näpet klambrid, õlid, filtrid selle toimetuse käigus
Suured tänud asjaosalistele ja kevadeks pöidlad pihku... loodame, et kõik õnnestus
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Siia ka väike teemauuendus. Hetkel auto toimetab kenasti.
Viimasel ajal tehtud asjad:
Häiris mingi segane vibra madalal käigul kiirendades, sai proovitud vahetada parempoolset pooltelje sisemist pesa ja kolmikut aga see ei andnud tuntavat efekti.
Järgmisena oli kahtlus mootoripatjades, kuigi siis kui mootor maas käis, tundusid korras ja terved.
Alustuseks sai vahetatud parempoolne, millele ligipääs lihtsam - tulemuseks oli kohe tuntav vibra vähenemine.
Vasakpoolsega oli palju rohkem tegemist, kuna ligipääs kehva ja üllatuseks avastati, et mootoripadja kronsa oli purunenud... sai see siis korda, pluss uus mootoripadi ja vibra probleem lahendatud
Siit moraal, et kuna iganes mootor maas on, siis hoolikas tähelepanu mootoripatjade korrasolekule.
Paigaldatud said täiskummist padjad (Skandix), mis eeldatavasti peavad kauem vastu kui hüdropadjad.
Ming hetk hakkas starter tegema käivitamisel vaid klõpsu... selge, hakkab otsi andma, oli teine kuidagi vaevatud häälega ka viimasel ajal, justkui ei jõua vedada.
Tellitud starter Aeromotors-ist, mis paraku ilmutas sellist viga, et jäi peale käivitust hetkeks kaasa jooksma. On ikka häda nende varuosadega, läks garantiitaotlusega tagasi
Tellisin siis Skandixist, paigaldasin ja kõik ok. Skandixi varuosadega ikka reeglina seis hea.
Mõned jahutusvoolikud on ka ilmutanud välimisi väsimuse märke, seega on ootel uus DO88 silikoonvoolikute komplekt, peab vahetuse mingi aeg ette võtma
Seoses uue 8.8 peaülekandega on auto dünaamika oluliselt muutunud
Kiirendus muidugi ei ole enam nii terav aga teisalt on nüüd võimalik ka kiirematel teelõikudel mõistlike pööretega liikuda.
Üldiselt linnas piisab 3-ndast käigust, 90 km/h alas piisab 4-ndast ja 110 km/h kiirusel, 5-nda käiguga on mootori pöörded u 2300 rpm.
Viimasel ajal tehtud asjad:
Häiris mingi segane vibra madalal käigul kiirendades, sai proovitud vahetada parempoolset pooltelje sisemist pesa ja kolmikut aga see ei andnud tuntavat efekti.
Järgmisena oli kahtlus mootoripatjades, kuigi siis kui mootor maas käis, tundusid korras ja terved.
Alustuseks sai vahetatud parempoolne, millele ligipääs lihtsam - tulemuseks oli kohe tuntav vibra vähenemine.
Vasakpoolsega oli palju rohkem tegemist, kuna ligipääs kehva ja üllatuseks avastati, et mootoripadja kronsa oli purunenud... sai see siis korda, pluss uus mootoripadi ja vibra probleem lahendatud
Siit moraal, et kuna iganes mootor maas on, siis hoolikas tähelepanu mootoripatjade korrasolekule.
Paigaldatud said täiskummist padjad (Skandix), mis eeldatavasti peavad kauem vastu kui hüdropadjad.
Ming hetk hakkas starter tegema käivitamisel vaid klõpsu... selge, hakkab otsi andma, oli teine kuidagi vaevatud häälega ka viimasel ajal, justkui ei jõua vedada.
Tellitud starter Aeromotors-ist, mis paraku ilmutas sellist viga, et jäi peale käivitust hetkeks kaasa jooksma. On ikka häda nende varuosadega, läks garantiitaotlusega tagasi
Tellisin siis Skandixist, paigaldasin ja kõik ok. Skandixi varuosadega ikka reeglina seis hea.
Mõned jahutusvoolikud on ka ilmutanud välimisi väsimuse märke, seega on ootel uus DO88 silikoonvoolikute komplekt, peab vahetuse mingi aeg ette võtma
Seoses uue 8.8 peaülekandega on auto dünaamika oluliselt muutunud
Kiirendus muidugi ei ole enam nii terav aga teisalt on nüüd võimalik ka kiirematel teelõikudel mõistlike pööretega liikuda.
Üldiselt linnas piisab 3-ndast käigust, 90 km/h alas piisab 4-ndast ja 110 km/h kiirusel, 5-nda käiguga on mootori pöörded u 2300 rpm.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kalendrisse jälle ei pääsenud, pagan küll
Aga siia teemasse tore meenutus sellesuvisest väljasõidust Haapsallu.
Aga siia teemasse tore meenutus sellesuvisest väljasõidust Haapsallu.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson