Saab 900SE Kirsi 1995, 173kw, arvo92

arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#76

T Mai 03, 2016 22:38

Laenasin autot sõbrale, kätte saades panin tähele, et armatuuril kaugtulede märguandetuli põleb, kuigi kaugtuled peal pole. Tulede lülitus töötab kangist. Seisma jättes ja võtit eemaldades tuled ei kustu. Kindlasti keegi teab trikki, mis viga.

Olen vahepeal autot pesnud ja nühkinud. Välimus juba päris hea. Töötab tehniliselt laitmatult ja pole trikitanud. Eks pisivigu veel ravida on. Tahan esikapoti ja ühe tiiva ära vahetada. Tuleb vist värvipüstoliga sõbraks saada. Kevad kiire aeg, selle möödudes katsun autot veidi värvida.

Eks selle vana masina nühkimine toob ikka selle tunde, et pisitäkkeid jms. ikka palju, et tahaks justkui uut kuube selga. Samas on välimus siledam kui enamus 10 aastat noorematel autodel, mis tänaval liiklevad. Et kaigast piki poolitada pole mõtet. Värvimiseks peaks ikka veidi huvitavam toorik olema mõne unikaalsema masina näol ja praegu lepin olukorraga.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#77

K Mai 04, 2016 22:19

Tulede kang läbi - paremat suunatuld ei hoia sees, samuti hüppab kang viltu ringi ja vahel läheb kaugtuli tööle kergema puute peale jne. Kahju - see oli mu püsikaga kang. Nüüd peab püsika karbile lisaks ka kangi otsima hakkama.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#78

R Mai 20, 2016 10:58

Küsin sellise küsimuse, mis pisut kummaline minu meelest:

Linnas sõites 3daga (üle selle ei kannata käike panna, Saabil pikad käigud) ja lastes gaasipedaalilt jala maha, siis käib vahel mingi mahe klõnks läbi. Arvasin ise, et käigukastipadi aga see korras. Et kui vedu tagant ära kukub, siis sekund viivitust ja siis justkui mootor hüppaks korraks. Aga kõik padjad korras, ei ole suutnud seda viga üles leida. 3daga sujuvalt sõita ei õnnestu.

Muidugi võib ka nii seda asja võtta, et Saabil peab alati vedu taga olema, jalg kindlalt pedaalilt. Ainult nii võidu poole :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#79

R Juun 10, 2016 9:15

eile põhjagaasiga talda andes käis järsku jõnks autost läbi. Sain seda tundma kahel korral, nii 2 kui 3 käiguga. Mõtlesin korra, et veovõllis asi aga pigem siis "cut-off"?

Mul on originaal ng900 BPC küljes Maptuni softiga. Kas hakkab BPC saba andma või süütekassett?
Foorumis on mainitud, et need 900 BPC on jamad ja ajaga lähevad läbi. Kas võib viga siit otsida?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#80

R Juun 10, 2016 9:20

Vabalt võib BPC viga olla. Ma külastaks Sebastiani ja laseks t7 klapi peale ümber teha (klapi pead muidugi enne hankima).
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#81

R Juun 10, 2016 10:29

Võtan plaanidesse. Ennem aga huvi pärast annan veel talda ja katsun tuvastada, kas saan veel seda jõnksu kätte. Siis vahetan teise 900 BPC vastu, mis olemas ja vaatan, kas viga kaob. Kui kaob, siis tean, et selles on kindlalt asi. Ja eks see 9-5 BPC mõte on juba peas olnud pikemalt aga miski pole jalaga siiamaani tagunud kah.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#82

R Juul 01, 2016 0:15

Pole ammu ühtki pilti pannud. Kõrvaldan selle rõveda vea.

Täna sai sikli kokkupanemise kõrval siis jahutusradikas ja kliimaradikas välja vahetatud, selleks ikka terve nina vaja laiali võtta. Siis polnud mõtet enam vähem teha ja mootoriõli ja jahutusvedelik said uued sisse. Jahutusradikas juba tasapisi lekkis, kord kuus tuli jahutusvedelikku peale kallata. Kliimaradikas oli puhta peetis - viisin kliima täitmisse ja seal öeldi, et üldse ei pea midagi kinni. Pole siiani viitsinud kliimaga veel tegeleda, suvesoojad ilmad aga saabunud ja no enam ei kannata. Mul pole kunagi kliimaga autot olnud ja seetõttu olen suutnud siiamaani leppida olukorraga, et on palav.

Kahe auto kompott on huvitav. Kirsi põhi on jumala mäda aga tehnika kõik toimiv, võta ainult radikaid jms. ja kõik toimiv. Hallil on kere väga heas korras aga tehnika väga suures osas vigane. Eks siin tuleb välja, millisel autol milline omanik on olnud. Kirsi kere on lihtsalt 380 000 km Soomes soola saanud, teine Itaaliast tulnud kere aga omanik on hooletult hooldanud.

Kirsi on nüüd päris juppeks juba rapitud aga isegi sellisena on ta keset lutserni ikka kena. Väga õige värv. Kui ma kunagi mõne auto peaksin üle värvima, siis just seda tooni, oleks rahakott laiem, siis laseks koheselt samas toonis üle värvida.

LS: 397800. Varsti juubel.





Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#83

N Juul 07, 2016 19:27

Täna käisin kliimatäitmises.

Juhtumisi on nüüd selline lugu, et kuigi kliima on pikalt täiesti tühjalt seisnud, siis torustik esialgu peab. Mul pole kunagi kliimaga autot olnud ja nüüd on suti imelik, et kui oma kärakaga sõidad, kuuled järsku kliimakompressori tööleminekut ja jääkülma puhub. Räige. Jääb vaid üle oodata suvesooja jälle, et seda ka nautida saaks. Loodetavasti torustik peab ka pikaajaliselt.
Level up.

Veeretan mõtteid ikkagi sinnasuunas, et softimodifitseerimisele minna. Selleks tuleb esimese asjana katalüsaator ära kaotada, ostsin selle jaoks kiirklambrid täna. Nüüd vaid jupp 2.5" toru otsida, mis katalüsaatorit asendama hakkab. Ülejäänud torustik juba 2.5" vastu ära vahetatud.

Ja siis hakkab tunduma, et kuigi see sõidumugavusele jalaga tagumikku paneb, siis ikkagi lükkan kollased Konid tavaamortide asemele ja vähemalt taha ka madaldusvedrud. Asjad juba olemas. Jupp aega mõtlesin, et ei kasuta neid enam kunagi aga tagaosa on suurel kiirusel kurvides ikka nii puder mis puder. Tagaosa jaoks ka olemas "sway bar". Kõik need jupid hetkel doonori all, pean seda kakkuma hakkama.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#84

P Juul 10, 2016 12:34


ja vähemalt taha ka madaldusvedrud.


meenus kohe see pilt

[img=800x600]https://c2.staticflickr.com/2/1426/1437823435_d4828fcb93_b.jpg[/img]
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#85

P Juul 10, 2016 13:36

Mis mõõdus rehvid sul on?
Ma soovitan TUNGIVALT panna madala profiiliga rehv, sest see muudab auto käitumist kardinaalselt. Piktori 9-5 peal läbi elatud teema. Isegi originaal pehme vedrustusega läks auto kordi paremaks. Jäigem vedru ja amort poleks sama tööd teinud.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#86

E Juul 11, 2016 9:14

Rehvid on mõõdus 16" 205/55. Praegu on küll aga vedel. Eks ma pean seda asja veel kaaluma sest ega nende kollaste Koni amortidega kruusateel käristada oli küll piin, nagu T-25 meestel kolhoolispõlde pidi kolistada ja vibratsioonitõve hüvesid nautida.

Pere sai Saabi võrra jälle rikkamaks. Nr. 5. Kasutaja Jupats loovutas uhkelt oma käraka mulle ära. Mul on selle pealt üht-teist häid juppe vaja aga kuna masin on kenasti liikuv ja ei kolise kuskilt otsast, siis vahetan pidurid ära teen talle ikka ülevaatuse-kindlustuse. Kasvõi töökoja juures hea hoida, et võid oma igapäevamasina julgelt laiali rappida ja kui kokku ei saa õhtuks, siis on millegiga kojugi minna.

Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#87

T Juul 12, 2016 8:58

Edit: rehvidega panin mälu järgi pange. Need on 195/50 R16. Profiil täiesti mõistlikult madal.

Eile oli päris hea päev. Musta pealt sain päris heas korras reflektorid, minul olid kahe eelneva auto peale kokku kehvemad. Üks esiklaas oli ka parem. Samuti vasakpoolne suunatuli oli ilusam, kui mu praegune.

Katsetasin mustaga sõites, et kas püsikas töötab, ei töötanud. Samas karp seest oli kui uus, plastikust kruvid/teod, mis trossi pingesse tõmbavad, olid kulumata, mis mul eelneva püsika karbis olid jahuks kulunud. Mõtlesin, et panen peale ja proovin. Müstika aga vajutasin hoo pealt püsika nuppu ja töötab minu hallil kerel. Niiet nüüd lõpuks saan ka püsikaga ringi tuuseldada.

Huvitav oli veel see, et kuna oli sõitev auto kõrval vaatamiseks, siis mäletasin, et peale mootori ületõstmist ei leidnud ühele pistikule enam kuhu seda pista. Musta pealt vaadates leidsin selle üles ja oligi nii, et enda hallil leidsin ka nüüd pistikule vaste. Torkasin otsa, akult klemm paariks tunniks maha ja mootorituli enam ei põle armatuuris.
Peale aju resetti hakkas kütusekulu jälle arvutama kuskilt kõrgustest aga see langes sõiduga kolinal. 25km koju sõiduots lõi näiduks 8.1L/100km peale. Järelikult sain nüüd Softi ka korralikult tööle sest ennem sain kõige väiksemaks 8.5L/100 peale ja pikkade otstega. Nüüd aga oli näit alles kukkumises. Punasel kerel kunagi tegin Ida-Viru otsa ja sain kogu auto keskmise 6.6L/100 peale. Praegu siis nagu ütlesin, 8.5 pikkade otste puhul. Niiet tundub, et Soft töötab ja kütusekulu kukkus kolinal selle pistiku ühendamise puhul. Äkki targad kohe ütlevad, millega on tegu - kaassõitjapoolse püstaku küljes see silindrikujuline junn on.

Must aga ka ühes komplektis. Minu jaoks täiesti igav masin aga mootor nurrub, käigukast toimetab probleemideta, veermikus kolinad puuduvad. Sidur hüdrauliline (selle kakun veel kunagi maha aga eeldab käigukasti mahavõtmist) ja vajutus on pehme. Mul hallil trossiga ja sidur veidi liiga raske. Aga jah - vabalthingav ilma lisadeta auto (kliima küll töötab) on ikka mitteerutav. Tuim nagu audi80. Samal ajal ei saa ka seal midagi pekki minna ja tee äärde naljalt ei jäta. See ta suurim voorus ongi.

Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#88

K Juul 20, 2016 8:33

Level UP.

Selle tõsiasjaga sain eile aru, et ma olen Kärsa (loe: saab 90) sel hooajal armetult unarusse jätnud. Ja ta ju on ometi väga hipster suveauto.
Miski pidi mulle selle meelde tuletama.

Hetkel on liiga palju asju teha, ma ei viitsi seda plekitööd tegema hakata. Nüüdsest suvemasinatele üle - BMW R65 ja Saab 90, mille kummamagi pole sel suvel põhimõtteliselt sõitnud, sest ng900 on liiga mugav ja kiire.

Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#89

K Aug 10, 2016 14:02

Oodatud juubel. Mootor alles noor, oleks tore ka järgmine 100k sinna kellale saada aga minu läbisõitude (ca. 15k aastas) juures läheb pikalt...

Külg on ikka sees. Aga leitud sama värvikoodiga uued uksed (9-3 omad), millele kuu lõpupoole saan järgi minna. Lükkan uued uksed ette ja asi vask selleks korraks. Kahjuks ilma roosteta uksi, nagu minul oli, kuskilt ei leia.

Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#90

K Aug 10, 2016 14:57

4nda käiguga sõidad maanteel? :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#91

K Aug 10, 2016 15:27

Ei sõida. Mul 5. käiguga ongi selline rpm. Kui 90- juures seier, siis on ka mingi 2600-2700 pööret. Nii ei peagi olema või? :o
Alati olen arvanud, et nii ongi asi õige.

NB. Käigukaste mul leidub veel mõni. Äkki mõni teine sobivam, kas peaks seerianumberid vaatama hakkama? Praegune on mingist soome lammarist, lammaritähistus peal, eelmine juba läbi paugutatud.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#92

K Aug 10, 2016 16:34

FM55501 on turboka originaalkast.

EDIT: 110+ kohta tundub täitsa normaalne RPM. Eks vaatan palju mul on...samad numbrid. Orig.kast siis.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#93

N Aug 11, 2016 20:49

Mul sellepärast tekkis küsimus, kuna kuskil ajusopis on mälestus, kus OG 9-3l oli 100km/h ~2000rpm :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#94

E Sept 05, 2016 9:23

Kuna sügis tulemas, on olnud vajadus suuremaid koguseid tarbepuitu liigutada maalt linna, et ahju ajada. Võtsin kätte ja tõstsin mustalt doonorilt hallile kerele kärukonksu ümber. Kõik kena aga suunatulede jaoks juhtmeid veetud ei ole kärukonksu pistikust. Lihtsalt juhtmed puuduvadki ja peaks hakkama kas pistikut vahetama või kuidagi suutma sinna pistikuotsi lisada. Hetkel ilma suunatuledeta sõitnud.

Kahjuks ei teinud pilti aga see oli ilus vaade, kui kõige suurem 2 teljeline pealt kaarja kaanega käru sabas oli. 5 ruumi veidi niiskeid küttepuid oli ka peal. Perse oli kenasti vastu maad, teel sõites oli kiirendus väga kuri. See bensumootoriga käru vedamine küll mingi lust pole, mootor tegi palju tööd, turbo alatasa vilises aga mida polnud, oli minek. Kui gaasi rohkem vajutada, siis hakkas auto lihtsalt käes rapsima ja pidi roolist kõvasti kinni hoidma, et teel vibama ei hakkaks koos käruga. Aga oluliselt rohkem kiirendust selle massiga ei tulnud. Nii sai 10 ruumi puid linna.

Kuna plaanis on veel igast manti vedada - näiteks sõbral maal ära lammutatud Eestiaegsest põrandast 40cm laiused põrandalauad, mille ma ära hiivan ja oma linnakorteri põrandasse lapin sel sügisel, siis käruga pildid kindlasti ka tulevad.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#95

E Sept 05, 2016 14:58

näiteks sõbral maal ära lammutatud Eestiaegsest põrandast 40cm laiused põrandalauad, mille ma ära hiivan ja oma linnakorteri põrandasse lapin sel sügisel, siis käruga pildid kindlasti ka tulevad.


Kui sul linnakodu ka puitmajas siis soovitan need lauad enne hoolikalt üle vaadata - igasugused metsaääre puitmajad on tavaliselt mardikate (nt toonesepp, majasikk) poolt nakatunud ja näritud. Kui sihukese laua tervesse majja viid, on varsti see ka hukas. Kui laudadel lennuavad (augud) küljes, siis las jäävad parem sinna, kus nad praegu on. Teoreetiliselt saab tõrjuda (keemia, termotöötlus), aga kas see on seda väärt...
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#96

E Sept 05, 2016 16:18

Linnakodu jah 1930-te puumaja. Pean need lauad üle vaatama aga polnud väga hullu. Kõitanud oli maltspuit, mitte lülipuit. Ma vaatan jah korralikult ka veel üle aga maja ise, kust need pärit on igast putukatest prii. 1930-tel ehitatud maja, palgid vaid niiskusest mõni läbi aga terve palgiring peaaegu korras. Niiet väga ei karda seda putukat, mis ei tähenda, et ei peaks ettevaatlik olema.

Kuigi kui ma nüüd toonesepa kohta lugesin, siis ma ei või väita, et need maltspuidu käigud toonesepale ei kuulu. 1mm suurused tihedalt avad... Siis ei tahaks neid küll majja viia kuigi põrandalauad on ikka väga ausad. Nii laia lauda ei ole võimalik mitte kuskilt osta. Ja aastarõnga tihedus on jõhker.
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 162
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#97

E Sept 05, 2016 19:00

Kõitanud oli maltspuit, mitte lülipuit.
Kuigi kui ma nüüd toonesepa kohta lugesin, siis ma ei või väita, et need maltspuidu käigud toonesepale ei kuulu. 1mm suurused tihedalt avad...

Maltspuidust neid avasid peakski otsima - lihtsam närida. Eriti kui on vinge ja tihe puit. Ja kui tõesti on nakatunud, siis ei soovita ka ahjupuudeks tuppa tuua.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#98

E Sept 05, 2016 22:23

Tänud igaljuhul soovituse eest. Täna sai lauad maale ära viidud, on õues suve jooksul vettida saanud. Laon nad homme kuiva kohta ja jätan tuulduma. Siis mõtlen oma variandid läbi ja vaatan. Sõbra maja palgid on täiesti rikkumata, 20te lõpus ehitatud maja ja palgiringist vaid akende alt ja maja alumisi palke vaja veidi vahetada. Ülimalt hästi säilinud, samuti need põrandalauad väga head. Aga eks ma kaalun oma riske ja kuna selliseid laudu pea kunagi ei näe, eriti Läänemaal, siis ma kaalun tõsiselt mõne tõrjerohu ostmist ja nende laudade töötlemist. Tahaks ikka ühe toa põranda sellistest laudadest teha, mis 5 m pikad ja 40cm laiad.

Kõigepealt aga lasen kuivada ja ehk homme panen ka mõne pildi.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#99

K Sept 07, 2016 15:35

Alguses arvasin, et kui kärukonks külge toppida, et siis väljanägemine muutub inetuks. Aga pigem vastupidi.

Siin siis pilt nendest põrandalaudadest, mis ära hiivasin. Eks enamus vahemikus 20-30cm, mõni julge laud ka küünib kõrgemale. Liiga ägedad, et lasta raisku neid ja ma pigem määrin nad putukatõrjevahendiga üle, lasen veidi liguneda ja siis ikkagi lähevad põrandaks. Eks neid peab ikka paikama kohati, vana asi on vana asi ja peab olema omamoodi perverssus, et vana asja üritada uuesti kasutada - kui kiiks on küljes, siis ok aga lihtsam oleks uus laud osta ja põrandasse panna.

Lisatud failid
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#100

T Sept 13, 2016 20:47

Kehv pilt aga kronoloogias olemas. Mustal kerel hing välja rebitud.

Kuna mina ei leidnud kedagi oma lähikonnast, kes oleks selle musta autoga sõita tahtnud, siis otsustasin ta piinad lõpetada. Mootorist väntvõll läks heale kaasfoorumlasele, kes tast 2.3mootoriga tonnisele uueks hingeks sisse puhub. Kuna vähemalt oli kellelgi selle katkirappimisest kasu, siis nii mulle sobib.

Kuna nüüd on neid 900ng rappeid 2, siis hoian ühte ratastel ja teiselt kruvin kõik, mis veel võtta on, küljest ja eeldavatavasti lohistan rauda ära. Üks kere vähem õue peal logelemas.



Lisatud failid
Suletud