Saab 9000 CDE; 2,3FPT; autom.; 1996a.; qdwin

qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

K Mai 17, 2006 23:03

Nüüdseks on Saabike me käes veidi üle aasta olnud ja 30000 km maha sõidetud ning on tekkinud ka veidi infot, mis sobiks lugejate autode rubriiki.

Peale esimise saabikese nukrat ja endast kõike andnud lõppu, sai selgeks, et kuna tegemist on siiski pereautoga millega vaja pikki vahemaid katta ja vedada suurt hulka eluks vajalikku kola, siis veelkord Saab 9000 ja mitte midagi muud. Ja sedapuhku teadsime täpselt mida me tegelikult vajame: sedaankeret mahukuse tõttu (kui aus olla siis võrreldes laugpäraga ka soliidsema välimuse pärast), nahksisu mugavuse ja praktilisuse pärast (näiteks on libe ja kergesti hooldatav - probleemid sulanud jäätise, šokolaadiga...), automaatkast endastmõistetavalt, 2,3 FPT ressursi poolest ja värv ei tohtinud valge ega punane olla. Terve Rootsi peale leidus selliseid masinaid minimaalselt (vist tervelt 5), sobivasse hinnaklassi mahtusid neist 3. Ühe omanik hakkas pipardama kuuldes Eesti nime, teisel oli 9 aasta jooksul 11 omanikku. Seega osta tuli põrsast kotis. Müüja ütles et heas seisundis masin, kohapeal Trollhattanis selgus, et midagi undas veidi, aga vähemalt lasti hinda veelgi alla.
Trionicu detailse ülevaatuse tulemusel tekkis tervelt kolmest punktist koosnev probleemide nimekiri (eelmisel autol oli nimekiri ikka märgatavalt pikem).
Vaatamata nimekirja olematule pikkusele on nüüdseks aastaga siiski päris palju kulumaterjale tulnud välja vahetada või ennetavalt kapitaalselt remontida - DI, saaled (igaks juhuks), klapisääretihendid, massijuhtmed :wall:, turbo (kord peale manuaalse rõhuregulaatori paigaldamist, kord reduktsioonklapi kinnikiilumise tõttu, kord nominaalist 2x kõrgema rõhuga sõitmise pärast), amordid (aega läks kahel mehel 10 tundi, see on Rootsis elanud auto pahupool), käigukasti õlipump (see oligi see mille undamist kuulsin), ketid, hüdropadjad, kogu väljalase jne jne. Et ühte ja sama piirkonda mitte mitu korda lammutada, sai üle käidud enamgi kui hädapärast tarvis oleks. Eesmärk on et masin meid nii mõnegi muretu aastakese teeniks. Kuigi, kui päris aus olla, hakkab see pidev kulumaterjalide vahetamine närvidele käima (järge ootavad klapisääre tihendid, kütuse pump, miski mis mootori kerget rahutust põhjustab, rattalaagrid...).

Praeguseks on lisatud toonklaasid pisipere huvides, ca 10 ruutmeetrit villa laiali laotatud/armatuurlauda sisse topitud (nüüd on selgelt kuulda et müra tuleb ustest ja tagasilla lähedusest), wastegatele lisavedrud külge väänatud (et turbo toodang madalatel pööretel kaotsi ei läheks), käsitsi seatav ülelaaderõhu regulaator ehitatud (MBPC), MAP sensorile fuel cut off defender vahele pandud (et vältida neid pea infarkti tekitavaid ja turbot hävitavaid sissepritse väljalülitamisest tekkivaid lööke), esimestesse suunatuledesse tagurdamise tuled pandud (et tagurdamisel ninaga mitte vastu posti keerata), polüuretaanpuksid õõtshoobades (powerflex) jne. jne.

Kindlasti peab edasi ütlema tänud pereliikmetele, kes mind ikka veel aktsepteerivad ja Trionicule vaevanägemise eest.

Aga miks üldse Saab 9000? Nagu tavaline ainult audit autoks pidav eestlane oli minugi silmis Saab üks täiesti mõtetu ja kole auto. Arvamus muutus kui automaatkastiga masinat asusime otsima. Üks väga tähtis punkt oli vargakindlus, et auto ei tohi olla varaste seas popp, jäid kohe kõrvale 4 tuntud euroopa brandi. Järgmine tähtis punkt oli et täislastis auto peab jaksama Tartu-Tallinn maanteel tihedalt üksteise sabas sõitvast rekkakolonnist mööda sõita. Saab 9000 oli üks vähestest arvestatavatest võimalustest seetõttu. Enamus tootjaid ei suuda kuidagi sobitada automaatkasti töötama ilma et erksus hävineks. 900NG jäi meie vajaduste tarbeks väikseks, 9-5 vaatamata oma parimale sobivusele liialt kalliks. Peale mitut proovimist, hakkas tonnise sisu kui välimus suisa meeldima ja nii need silmaklapid tekkisidki. Kindlasti olid tähtsaks mõjuriks ostule eelnenud Trionicu põhjalikud soovitused ja kommentaarid. Käisin ta juuures järelaitamistunde võtmas et veenduda Saabi, kui sellise, kõlbulikuses.

Kokkuvõtteks, põhilised tonnise plussid minu jaoks on: ise järgiproovitud turvalisus, auto ruumikus, tagaistujal on piisavalt jalgade ruumi (mida ei ole tihtipeale märgatavalt suurematel autotelgi), häirivalt suure ja jalaruumi raiskava kesktunneli puudumine ja loomulikult turbomootori/automaatkasti koostöö, koos sellest tuleneva suutlikusega.

Miinused: Kus on need Saabilikud kiiksuga elemendid? Turbomootor on ainuke esindatud saabism.
Puudub veojõu kontroll (no ei meeldi mulle rehvide mõtetu põletamine, mis on aga väga kerge tekkima), bensiinikulu (üle viie liitri linnas on ikka liig mis liig), salongimüra (tõsi 900NG-l ja kõikidel 9-3-del on müra veelgi valjem aga selle vastu aitas 3 pakki pigimatte ja 10ruutmeetrit villla) ja 4-silindrilise mootori vibra ning süütelukk on vales kohas. Norida võiks õige pisut juhikoha ergonoomikaga, kõik oleks justkui suurepärane aga pikal sõidul ei taha ükski istumisasend ideaalne olla. Tunnet mõjutab kindlasti ka mu selja mitte just kõige parem tehniline seisund. Rool on madalal või hoopis iste liiga kõrgel, istme profiil ja piiratud reguleerimisvõimalused sunnivad päris tihti uut isteasendit otsima jne. Nii 900NG, 9-3 ja 9-5 on selles osas väga suur samm edasi. 9000 Aero istmetega puudub pika sõidu kogemus aga nad tunuduvad võrratult etemad kui tavalised.
Aga ikkagi - plussid ja miinused on parajalt tasakaalus.

Helesinine pidupäev! Pestud ja kammitud!
Pilt

Karm reaalsus! Pere ja neile eluks vajalik laiali laotatud. Alles jäeti suland šokolaad, ohtralt saiapuru, palju muda ja osavalt ära peidetud kanakont.
Pilt

Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

K Mai 17, 2006 23:03

Eskiis ja mõned fotod MBPC kohta. Asi ei näe kaubanduslik välja kuid toimib ja sobib täpselt vana BPC asemele ilma midagi ümber tegematta ja toimimine rahuldab mind nii, nagu üks välismõjusid mittearvestav jäik süsteem saab toimida. Rõhu reguleerimiseks on M3 polt. Silikoonvoolikute tarbeks tavalised stutsid, milliseid saab kõigist hästivarustet pneumaatika/hüdraulika putiikidest.
Põhjus miks klappi leiutama hakkasin on väga proosaline, pidasin originaalklappi liialt kalliks ja selle raha eest mitte piisavalt kestvaks. Lisaks muidugi tahtmine midagi ise leiutada.
Hetkel on rõhk madalamaks keeratud, 20°C juures 1,0 bar. Päris viimast piiri ei ole hakanud enam taga ajama, veri vist ei kee enam niiväga ja praegune moment on kulgemiseks piisav. Igasugused mõistlikud kiiruse piirid tulevad oi kui kähku kätte. Järgmisse turbosse ei tahaks ka lähiaegadel investeerida. Mõtekam oleks ülekoormusega töötav Garreti T25 asendada suurema tootlikusega kas Aerodelt tuttava Mistubishiga või Garreti T25 ja T28 ristandiga (tavaline T25 turbiini poolel, suurem T28 kompressori poolel). Manuaalse rõhuregulaatori lisamise järel õnnestus maha sõita tervelt kakskümmend väga mõnusat kilomeetrit. Seejärel sain uue turbo ja täielikult väljavahetatud väljalaskesüsteemi. Tark on see kes teiste vigadest õpib ja enne kui lisamomenti läheb otsima, teeb kõik nõrgad kohad korda.
Pilt
Pilt

Wastegatele lisavedrude paigaldamise mõtte varastasin VT-lt, kui Trionic veel Garretite hävitamisega tegeles. Kui vedrusid juba paigas olevale turbole peale panna, siis ühe vedru jäikus peab olema selline et jaksaks seda ühe käega peale vedada. Kuna ruumi on märgatavalt vähem kui paistab, siis kogu tegevus on täielik keberniit. Vedru pikkus selgus töökäigus, lõikasin teda niiakaua lühemaks kuni jaksu pealevedamiseks oli. Miinimumrõhk, mis tarvilik wastegate liigutamiseks tõusis pea 2 korda. Nende vedrude abil sain turbo juba ca 1800 p/min juures täie vilega puhuma, eelnevalt tekkis esimene tõsisem elu alles kuskil 3000 pöörde juures. Sisuliselt õnnestus taastada tehnilistes andmetes lubatud pöörete vahemik mil pea kogu moment on saadaval. Järeldus: wastegate õiged vedrud on väsinud ja mootor ei ole peale 200000 km läbimist enam ideaalselt tihe. Kui kunagi peaks tekkima tahtmine ja raha midagi tuunima hakata, siis alustama peaks mitte ajudest, föönidest, turbokleepsudest vaid hoopis mootori kapremondist. Usun et auto minek oleks isegi samade abivahendite puhul kindlasti palju rõõmsam ja kestvam.
Pilt

Siin on õpetus kuidas Fuel Cut Off Defenderit ehitada. Eesmärk on vältida sissepritse välja lülitamist hetkeliste ülerõhu impulsside tõttu. St. kuni teatava piirini on nii sisend kui väljundpinge võrdsed (s.o. info ajule turbo rõhu kohta), teatavast piirist alates väljundpinge enam ei tõuse. Aju jaoks nagu rõhk ei kasvakski. See järsk lõikamine on seadistatud täpselt enne fuel cut offi rõhku (mis on 1,3bar), 1,25 bar peale (4,3V) toatemperatuuril. Oht on kahjuks selles, et kuna aju ei saa õiget infot tegeliku rõhu kohta, muutub segu veelgi lahjemaks. Loodetavasti on trionic niivõrd tubli, et saab sellest tuleneva detonatsiooniohuga hakkama. Kogu kupatus paikneb MAP sensori lähedal, teisel pool tulemüüri, et juhtmed oleksid võimalikult lühikesed. Installeerimisel peab loominguline olema kuna Ecu kontrollib Map senori takistust mis peale defenderi lisamist ei ole enam sama ja tekitab veateate (check engine). Hunniku dioodidega õnnestus Trionicul kõik kontrollimise tagajärjed likvideerida õnneks. Fotol on trükiplaadil veel kruvikontaktid, igaks juhuks jootsin nende asemele juhtmed. Ei või ette teada millega pidev vibratsioon hakkama saab.
Defenderi vajadus sai selgeks peale kuulklapi lisamist. Kuna kogu wastegatet juhtiv torustik on madalatel rõhkudel tühi, siis ülerõhu puhul kõigepealt täidetakse torustik kuni wastegate vedrude vastusurve ületamiseni ja alles siis langeb turbo tootlikus koos ülelaaderõhuga, heitgaaside turbost möödajuhtimise tõttu. Tekib hilinemine mille tagajärjeks ongi hetkeline ülerõhk koos bensiinipumba väljalülitamisega. Teiseks, et MBPC reguleering sõltub häirivalt palju õhutemperatuurist (10->25kraadi - ca0,15bar), on selline elektroonne pettemanööver üsna vajalik (kuigi ka defenderi töö sõltub välistemperatuurist), et ei peaks alati närviliselt turbo manokat jälgima .
Pilt
Pilt
Kruvidega pesad viskasin siiski minema jootsin juhtmed otse trükiplaadile. Seda juhuks kui kruvid peaksid lahti põruma.

Pilt
Fotol on aimatav üks "ilma lõputa" isoleeritud otsaga juhe. Juhul kui defender peaks mingil põhjusel otsad andma, saab ta elimineerida lihtsalt iskoka all olevate klemmide ühendamisega.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

K Mai 17, 2006 23:19

Nonii, lõpuks ometi paljastas qdwin ka enda tuunitud kallikese :notworthy:

Teine postitus oli nii tarka juttu täis, et koheselt tuli teha File->Save As->Webpage Complete, et see midagi kaduma ei läeks.

Jätka samas vaimus :thumb:

terv, teager
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

N Mai 18, 2006 1:08

Väga tore ja põhjalik jutt! Ja muidugi eriti tore auto. Kohe süda läheb soojaks, kui "suguvenda" CD-d näen :love:

Kui lubad, siis lisan siia ka graafiku, mida see Fuel Cut Defencer siis õieti teeb. Originaalis on autorid oma mõõtmistega veidi puusse pannud, sestap siis eile ladusin analoogse skeemi kokku mõningate muudatustega ja mõõtsin, milleks see jublakas suuteline on:

Pilt

Erinevuseid niipalju, et "kivi" asemel kasutasin hoopis kvaliteetsemat TL074CN (4-kanaliga OP võim), D1 ja D2 1N602, D3 1N4148, R1 607kOhm, R2 10,4kOhm (täppistakistid) ja R3 'multiturn pot' 6,8kOhm
(Nu neile, keda elektroonika külmaks ei jäta ;) )

Graafikul need kõverad on erinevate R3 väärtustega, kui jupp Saabi küljes, siis "rohelisest" veidi üleval oleks normaalne regull. Kõik muidugi oleneb 'reaalse' MAP sensori rõhu/väljundpinge sõltuvusest.
OP-võimendi 2 vaba kanalit LED-ga märkuandvaks komparaatoriks (no et teaks, millal juba lennuk moodustub :P), aga tuleb veel mõistatada, kuidas nimelt.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#5

N Mai 18, 2006 9:09

Ilus auto :headbang:

Algselt postitas: qdwin
Nende vedrude abil sain turbo juba ca 1800 p/min juures täie vilega puhuma, eelnevalt tekkis esimene tõsisem elu alles kuskil 3000 pöörde juures. Sisuliselt õnnestus taastada tehnilistes andmetes lubatud pöörete vahemik mil pea kogu moment on saadaval. Järeldus: wastegate õiged vedrud on väsinud ja mootor ei ole peale 200000 km läbimist enam ideaalselt tihe.


Mul kohe ka üks küsimus. Kui wastegatel lisavedrusid kasutada, siis kas see hakkab ka fuel cut off'e tekitama ? Või, kui lugeda sinu järeldust, taastub masina kunagine võimekus ?
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#6

N Mai 18, 2006 9:25

WOW !
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#7

N Mai 18, 2006 9:51

Väga tore. Kuna meil Tarkusetera alafoorum on pikemat aega neid 'terasid' oodanud, siis mingil hetkel kopeeriks pool sellest teemast sinna.
Praegu veel ootakse, äkki tuleb veel tarkust juurde ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#8

N Mai 18, 2006 11:11

:love::love::love:


kas lisavedrude jaoks tuli pool-käsikaudu ka vajalikud augud tekitada, või on kinnituskohad juba olemas?

EDIT@ suur: seda ma arvasingi. tänud viite eest
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

N Mai 18, 2006 12:47

Algselt postitas: andreas
kas lisavedrude jaoks tuli pool-käsikaudu ka vajalikud augud tekitada, või on kinnituskohad juba olemas?


Oioi, Ega need lisavedrud ikka tehase poolt ette nähtud pole. Seega ainult vedrude hankimisega ikka ei pääse :). Vedrud peaks olema kinnitatud modifitseeritud (lisaavaga) suurseibide külge, mille lisamine ongi üks raskeimaid asju kogu ürituse juures.
Lisavedrude paigutamise kohta on Qdwin Siia teemasse väikse skitsi lisanud.

Qdwini autot peab kiitma. Tubli töö oled/olete ära teinud.
Lennu
Postitusi: 20
Liitunud: N Nov 24, 2005 14:53
Asukoht:
Auto:

#10

N Mai 18, 2006 12:55

Super:notworthy:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

N Mai 18, 2006 21:27

Kunagi otsisin infot kas ja kuidas mahub suur klassikaline Emmaljunga suvevanker autosse, kas rattad tuleb kindlasti alt võtta jne. Siin pildil ongi põhjendus miks pean 9000 sedaani mahukaks. Sama Emmaljunga vanker mahtus laugpärasse vaid ristipidi ja kate tuli tõsta siinide peale. Mitte just kõige praktilisem ja mugavam variant. Huvitaval kombel 900 NG pagasnik on märgatavalt kõrgem kui 9000 laugpäral, s.t. vankri- ja peresõbralikum (mis sest et mahutab vähem). 9-5 sedaani aga läks ta päris jõhkralt pressides, luuk on niipalju väiksem.
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

N Mai 18, 2006 21:38

Natuke kriitikat ka:
Algselt postitas: qdwin
Siin pildil ongi põhjendus miks pean 9000 sedaani mahukaks.

CD pagass on küll mõnusalt suurem võrreldes CS'iga, kuid minu arvates vähendab tagaistmete allaklappimisvõimaluse puudumine CD praktilisust oluliselt (ei saa aru, mis põhjusel sellist lihtsat asja pole tehtud). Ma olen sunnitud autoga aeg-ajalt oma jalgratast transportima. CS'i istmed alla lastes ei pea jalgrattal isegi rattaid alt ära võtma. Kui tagaistet alla lasta ei saa, siis peab muidugi rattad alt võtma. Huvitav kuidas mahub meeste mõõdus maastikuratas CD pagassi?

Usun et näiteid, miks CS kere on praktilisem, kui CD, võib veelgi tuua. Nagu ka vastupidi :).
Aga lõppkokkuvõttes on tonniste pagassid (olgu ta CD või CS) ikka mõnusalt suured :)

Kuid CD diplomaatilise väljanägemise vastu CS kerega ikka ei saa. No milleks see D täht siis muidu omal ajal sinna lõppu siis kirjutati :)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#13

N Mai 18, 2006 21:50

Algselt postitas: suur
CD pagass on küll mõnusalt suurem võrreldes CS'iga, kuid minu arvates vähendab tagaistmete allaklappimisvõimaluse puudumine CD praktilisust oluliselt.

Mul pole tagaistme klapitamist vaja kuna tagaiste on tavaliselt asustatud.
Algselt postitas: suur
Kuid CD diplomaatilise väljanägemise vastu CS kerega ikka ei saa. No milleks see D täht siis muidu omal ajal sinna lõppu siis kirjutati
Auto värvi ametlik nimetus on "diplomatic blue"
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

R Mai 19, 2006 22:53

Vahepealne turbojutt (mite enam otseselt Qdwini auto teemadel) viidud turbopurustaja ehitamise teemasse:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3492
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

E Mai 22, 2006 7:34

Algselt postitas: Zazou
Väga tore. Kuna meil Tarkusetera alafoorum on pikemat aega neid 'terasid' oodanud, siis mingil hetkel kopeeriks pool sellest teemast sinna.
Praegu veel ootakse, äkki tuleb veel tarkust juurde ;)


Kuna tarkuste valdajatel puudub endiselt võimalus ligi pääseda tarkuseterade alafoorumisse,siis leian,et vähemalt minul puudub igasugune mõte neid terakesi kusagile mujale teemadesse poetada,kui olen juba korduvalt üht juttu eri kohtades ajanud ja kontrollides otsingumootori toimimist,ei suuda isegi mina selle abil s...gi leida,kuigi ise tean,kuhu olen kirjutanud.Ju siis pole piisavalt tark jutt olnud,aga küsitakse ikka samu asju.Uued tulijad ei leia läbinäritud teemasid muu mula seest üles.

sry.Qdwin,risustasin su teemat,lihtsalt kurb,kui kirjutad asjadest,mida teada tahetakse ja pärast ikka keegi ei tea ja ei leia:red:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

E Mai 22, 2006 8:46

OT: Ühe tihti küsitava teema tegin sinna teradesse juurde..:red: Toksige adminne pisut, kui leiate, et mõni teema peaks saama sinna tõstetud. Või kui ei kiputa leidma mingit teemat. Eks me peame siis ise otsima ja vajalikud asjad välja tooma.
Vastamine on seal alafoorumis meelega kinni keeratud, et ei hakataks seal juttu aretama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
karlosas
Postitusi: 38
Liitunud: T Mai 10, 2005 12:06
Asukoht:
Auto:

#17

K Mai 24, 2006 12:56

OT weel: targa jutu leidmiseks -> Trionic-> profile-> otsi postitusi sellelt kasutajalt ;)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#18

P Nov 05, 2006 22:38

Peale mõningast lume sulamist avanes kapoti all selline pilt. Üht-teist oli auruks muutunud, üht-teist jääks. Pamperi alumisi õhuvõtuavasid päris puhtaks ei saanudki, kuna paljakäsi -10 kraadi juures lund kraapida oli veidi jahedavõitu. Kiikasin ka auto põhja alla, õnneks esmapilgul purustusi ei märganud.

See vaatepilt avanes kui Kõrvemaa vaatetornide, imeilusa looduse ja mägede asemel sattusime täna hoopis Aegviidu laskepolügoonile. Loodus oli nii ilus, et nii sohver kui kaardilugeja eksisid lihtsalt ära. Edasine oligi offrõudimine mööda sõjatehnika radu, peale nende õppusi. Kirjade ja punase lipu järgi, oleksime pidanud sealt eemale hoidma aga 15 km tagasi sõita ka ei tihanud. Tuli riskida. Äärmisel juhul saanuks miiniga pihta. Päikest oli palju, lund veel rohkem. Aegajalt nii palju et, lumi leidis endale tee vabaduseni üle kapoti serva, aegajalt kraapis midagi vastu auto põhja aga tee tsivilisatsioonini aitas me Saabike siiski leida.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#19

P Nov 05, 2006 22:38

Veel üks foto eelmise jutu lõpetuseks. Lund oli Emhi andmetel 20-25 cm ja külma Saabi termomeetri põhjal 10-11 kraadi. Nagu ideaalsete jõulude aegu...

Aga mitte see tänane Saabi kiusamine polnud kirjutamise põhjuseks. Hoopis kliimaseadmest, õigemini tema juhtmoodulist tahan kirjutada. Olen üsna kaua olnud tige tonnise kliimaseadme juhtloogika puudumise ja liialt kõrge miinimumtemperatuuri peale. Näiteks:
- päike hakkas paistma, lõpuks tuli ka kliima järgi ja hakkas enam jahutama. 180 kraadi autoga pööre, päike on selja tagant aga ikka külmetab mis hirmus. Tõstame temperatuuri - mitte midagi. Tõstame veel - no kus nüüd kukkus kütma.
- Talv. Õues on pakane. Kes see ikka autosse tulles oma kasukaid ja kombekaid seljast võtab. Minimaalne 17 kraadi mõjuba suisa aafrikana.

Mõtlesin, et petaks õige aju ja muudaks temperatuurianduri (see salongis olev tolmuimeja) takistust. Idee poolest peaks ju siis saama jahedama temperatuuri kätte...
Isand Sebastiani abil sai proovitud igasuguseid termotakisteid standardse 10Kohm asemel. 4,5 oli liig mis liig, ka 27 kraadi puhul ähvardas jääpurikas nina otsa tekkida. Praegune 9Kohm tundus ka alul liialt väike, kuid peale tänast ohvrõudimist teatan täie vastutustundega, et minimaalne 17 kraadi on autos istumiseks talutav piir, higistama ei aja ja paljakäsi saab vabalt rooli hoida. 21-22 oli selline paras, et selg paksude vattide all ka veel higiseks ei läinud aga tunne oli - soe.
MOTT. Kel sama probleem (lastega sõites näiteks), soovitan standardse termotakisti asendada 0,5-1,0Kohm võrra väiksemaga. NB! Tasub kindlasti üle mõõta olemasoleva takisti takistus ja sellest 1,0 maha võtta, mitte aga osta kohe 9,0 Kohmine. Kõikumised on väga suured.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#20

P Nov 05, 2006 22:39

Et mida veel vahepeal on tehtud?
Näiteks. Vahepeal on lisaks vildile, autosse laiali laotatud 2,4m2 (3 pakki) nikesoundi pigimatti. Et seda keberniiti sai ette võetud jupi kaupa, siis kõrvale tundus et mõtetu üritus. Et kohe üldse mitte midagi ei muutunud. Esimene suur üllatus ilmnes treppisõidetud kruusakatel sõites. Proteesid ähvardasid endiselt laiali pudeneda, kuid kõrvad avastasid, et enam pole kõrvulukustvat trummipõrinat. Nüüdseks peale veel mõne tonnisega sõitu, võin kindlalt väita et ka rehvimüra on tuntavalt vähenenud. Pigimatiga on kaetud uksed, tagumised rattakoopad, enamus pagasniku põhjast, parempoolne tagatiib. Lisaks on ohtralt tagaossa lastud kivikaitset. Nüüd ilmnes huvitav tähelepanek minu jaoks on tagaumisel istmel istumine ikka veel kõrvu lukustavalt lärmakas, madal undamine kandub kuskilt keresse. Provva aga väidab et hoopis ees, rooli taga on lärm jube... Jonni ma ei jäta, pagasnik sumbutaja kinnituste ümbruses peab pigimati peale saama, samuti tagumine kübarariiul. Siis tuleb esiots käsile võtta, rattakoopad salongis, poritiiva tagune jne.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#21

E Nov 06, 2006 9:47

Lumine pilt kapoti alt on ilus aga mis turbo selle peale ütleb ?
:drive:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#22

E Nov 06, 2006 9:57

Loodan, et midagi ei ütle. Karastamiseks tuleks ta tulipunasena üleni vette kasta. Ma kardan, et korralikust loigust läbi sõitmine võib hullem olla, kui kerge lumi. Koormus mootorile/turbole oli minimaalne, seega kogu kraam oli pigem korralikult soe.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

L Nov 11, 2006 18:43

selle turbo peale sammal ei kasva:beer:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#24

R Juun 19, 2009 20:34

Kas tõesti oli just mõned minutid tagasi näha seda masinat TV3 uudistes, kus Tln-Trt maanteel 90 alas sõitis ta 56 km/h ? :P

terv, teager
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

R Juun 19, 2009 20:43

Mis seal siis nii huvitavat oli, et kiirus nõnda väike?:)
Vasta