Saab 900i 3d 1993 SaabuSaabu14jr
Olles pikalt kaalunud autoteema postitamist, otsustasin lõpuks selle ka ära teha.
2014a. suve ilmus foorumisse ulmeodava klassiku kuulutusKlassiku müügikuulutus. Piltide pealt ei tundunud midagi erilist, kuid meeletut odav hind sisestas lootust, et ehk ei pea mitu aastat kiirnuudli dieedil olema.
Kohapeal avanev vaatepilt oli lootustandev. Värv oli küll matiks tuhmunud, kuid polnud kahtlustki, et poleerimisega saab värvi ideaalseks. Roostet oli klassiku kohta väga väga vähe, tüüpilised kohad nagu pagassipõhja liitekohad, akualune plekk oli pinnapealse roostega kaetud. koopakaared, tagaluuk, kapott ja uksealused olid jällegi ideaalsed või väga vähese roostega. Arvatavasti aitas sellele kaasa eelmiste omanike iga-aastane korrosiooni tõrje.
Mõned pisivead nagu leemendav roolilatt ja tuksis õhulugeja ei morjendanud üldse, eriti kui kõik vajalikud detailid olid riiulis olemas.
Morjendas hoopis puudu olev soome registripaber, millel pidid kirjas olema omanike andmed. Tehniline pool oli täiesti olemas. ARK andmetel pidi asi täiesti lahendatav olema, kuid asi võib võtta 3 kuud aega, sest soome maanteeameti töötajad pidid suvepuhkusel olema(nüüdseks muidugi teada, et see jutt oli täielik hülgemöla, soomlased olid täitsa olemas, eestis lihtsalt ei saadetud 3 kuu jooksul päringut ära)
Selle aja jooksul sai siis vajalikud tööd ära tehtud, poleerimised, lativahetus, pidurite korrastamine ja tavapärane hooldus.
Mõned pildid pärast ostmist:
11148758_10156028536615710_6523914667149365067_n by Hans Baar, on Flickr
12004124_10156028535555710_5476013835609080325_n by Hans Baar, on Flickr
12003945_10156028536335710_1597656794864530394_n by Hans Baar, on Flickr
11228112_10156028536940710_3437875092557102941_n by Hans Baar, on Flickr
Esimene töö muidugi oli välimuse poolest kõige tähtsam, see rõve valge tuledevaheline osa mustaks võõbata
11988685_10156028537710710_6518971479982729179_n_zpsup4hsaat by Hans Baar, on Flickr
Vahepealsel rännakul midagi erilist ei toimunudki, Pidevalt pesnud ja vahatanud, et hoida autot, kuid poole salongi lammutamise peale tuli tõdeda fakti, et see auto keevitusest ei pääse, venitasin sellega siis aasta.
Jõudsin vahepeal kasti vahetada, sest nagu kiuste otsustas auto 4 päeva enne reklaamivõtteid ära kaotada esimese ja teise käigu, eisaanud siis mittesõitva autoga ju minna. kasutaja IQ käest sai ostetud kast(Mille eemaldamine oli omajagu raske, puitprussi ja koormarihmaga enam mootorit ja kasti elusees tõsta ei taha, isegi kui kokku neli inimest tõstab)
Päev enne reklaamivõtteid sai kast vahetatud ja auto korrastatud.
P6070089 by Hans Baar, on Flickr
Tele2 Deezer reklaam
Pärast seda sai lisatud tagumine luugispoiler(Pole käsi varem nii värisenud kui neid auke puurides)
kaheraudne summuti tagumine osa ning 16 tollised aero veljed. Mainimist vajab ka peeglisoojenduste, elektripeeglite ja autopiloodi lisamine.
20150417_172229 by Hans Baar, on Flickr
20150417_172215 by Hans Baar, on Flickr
20150420_172308 by Hans Baar, on Flickr
2014a. suve ilmus foorumisse ulmeodava klassiku kuulutusKlassiku müügikuulutus. Piltide pealt ei tundunud midagi erilist, kuid meeletut odav hind sisestas lootust, et ehk ei pea mitu aastat kiirnuudli dieedil olema.
Kohapeal avanev vaatepilt oli lootustandev. Värv oli küll matiks tuhmunud, kuid polnud kahtlustki, et poleerimisega saab värvi ideaalseks. Roostet oli klassiku kohta väga väga vähe, tüüpilised kohad nagu pagassipõhja liitekohad, akualune plekk oli pinnapealse roostega kaetud. koopakaared, tagaluuk, kapott ja uksealused olid jällegi ideaalsed või väga vähese roostega. Arvatavasti aitas sellele kaasa eelmiste omanike iga-aastane korrosiooni tõrje.
Mõned pisivead nagu leemendav roolilatt ja tuksis õhulugeja ei morjendanud üldse, eriti kui kõik vajalikud detailid olid riiulis olemas.
Morjendas hoopis puudu olev soome registripaber, millel pidid kirjas olema omanike andmed. Tehniline pool oli täiesti olemas. ARK andmetel pidi asi täiesti lahendatav olema, kuid asi võib võtta 3 kuud aega, sest soome maanteeameti töötajad pidid suvepuhkusel olema(nüüdseks muidugi teada, et see jutt oli täielik hülgemöla, soomlased olid täitsa olemas, eestis lihtsalt ei saadetud 3 kuu jooksul päringut ära)
Selle aja jooksul sai siis vajalikud tööd ära tehtud, poleerimised, lativahetus, pidurite korrastamine ja tavapärane hooldus.
Mõned pildid pärast ostmist:
11148758_10156028536615710_6523914667149365067_n by Hans Baar, on Flickr
12004124_10156028535555710_5476013835609080325_n by Hans Baar, on Flickr
12003945_10156028536335710_1597656794864530394_n by Hans Baar, on Flickr
11228112_10156028536940710_3437875092557102941_n by Hans Baar, on Flickr
Esimene töö muidugi oli välimuse poolest kõige tähtsam, see rõve valge tuledevaheline osa mustaks võõbata
11988685_10156028537710710_6518971479982729179_n_zpsup4hsaat by Hans Baar, on Flickr
Vahepealsel rännakul midagi erilist ei toimunudki, Pidevalt pesnud ja vahatanud, et hoida autot, kuid poole salongi lammutamise peale tuli tõdeda fakti, et see auto keevitusest ei pääse, venitasin sellega siis aasta.
Jõudsin vahepeal kasti vahetada, sest nagu kiuste otsustas auto 4 päeva enne reklaamivõtteid ära kaotada esimese ja teise käigu, eisaanud siis mittesõitva autoga ju minna. kasutaja IQ käest sai ostetud kast(Mille eemaldamine oli omajagu raske, puitprussi ja koormarihmaga enam mootorit ja kasti elusees tõsta ei taha, isegi kui kokku neli inimest tõstab)
Päev enne reklaamivõtteid sai kast vahetatud ja auto korrastatud.
P6070089 by Hans Baar, on Flickr
Tele2 Deezer reklaam
Pärast seda sai lisatud tagumine luugispoiler(Pole käsi varem nii värisenud kui neid auke puurides)
kaheraudne summuti tagumine osa ning 16 tollised aero veljed. Mainimist vajab ka peeglisoojenduste, elektripeeglite ja autopiloodi lisamine.
20150417_172229 by Hans Baar, on Flickr
20150417_172215 by Hans Baar, on Flickr
20150420_172308 by Hans Baar, on Flickr
Viimati muutis saabu14jr, R Veebr 21, 2020 12:14, muudetud 1 kord kokku.
Veidikene olen viitsinud nokitseda juhipoolse tagumise nurgaga. Kõik roostes plekk asendatud uuega.
20160718_135047 by Hans Baar, on Flickr
20180415_10159049332465710_1072580880_o by Hans Baar, on Flickr
20251297_10159063441685710_1716319230_o by Hans Baar, on Flickr
20226375_10159074617435710_1931618944_o by Hans Baar, on Flickr
20216563_10159059206460710_154146293_o by Hans Baar, on Flickr
Nüüd vaja veel koopasisene amorditala korda nikerdaga ning siis ongi juhipoolne koobas koos.. Kaks aastat vist ühe koopa tegemiseks kulunud. Peaks teisega veidikene kiiremini tegelema...
20160718_135047 by Hans Baar, on Flickr
20180415_10159049332465710_1072580880_o by Hans Baar, on Flickr
20251297_10159063441685710_1716319230_o by Hans Baar, on Flickr
20226375_10159074617435710_1931618944_o by Hans Baar, on Flickr
20216563_10159059206460710_154146293_o by Hans Baar, on Flickr
Nüüd vaja veel koopasisene amorditala korda nikerdaga ning siis ongi juhipoolne koobas koos.. Kaks aastat vist ühe koopa tegemiseks kulunud. Peaks teisega veidikene kiiremini tegelema...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Sellist asja on klassiku puhul lahe näha Tubli töö
Sai veidikene veel keevitatud
Põhjus miks üldse sai keevitamine ette võetud peitus tagaistmete all. koobastes augud ning lõpuks hakkas see tagant tulev maanteemüra häirima. Plaanis oli ainult paar lappi keevitada, kuid mida rohkem sai laiali kistud, seda rohkem pidi tõdema, et kui teha, siis põhjalikumalt.
Selline nägi välja koopa tala seestpoolt(Esimesel pildil olev poolik tükk oli esimesena ära lõigatud detail. Koosnes ainult roostetanud metallist ja põhjamastiksist.
P1310170 by Hans Baar, on Flickr
P1310169 by Hans Baar, on Flickr
Koobas oli tala alt selline:
P1310173 by Hans Baar, on Flickr
P1310168 by Hans Baar, on Flickr
tugevdustala mädanenud tükid said välja lõigatud ja asendatud uue plekiga.(Ideaalis oleks tahtnud teha asju rohkem ühes tükis, kuid oskuste ja seadmete puudumisel pidin leppima mitmest tükist meisterdamisega. Eriti selle 2mm plekiga nagu sellel talal kasutusel on)
IMG_20171127_155920 by Hans Baar, on Flickr
Valmis tükk tuli selline välja. Tala ja koobas sai sisse happekrundi, krundi ja värvi. Esimene äravool sai tehtud veidikene suurem kui tehasest oli. Pärast koopa värvimist ja lõpliku katmist tuleb see tala korralikult korrosiooni tõrjet täis lasta. Keevised ideaalsed pole, kuid läbisid korralikult ja punkti kohad lasen ükshetk siledamaks. Otsustasin ka mitte teha tüüpilist kolme pleki ühendust tagakoopas. Vaevalt, et seal mingit märgatavat tugevuse erinevust jääb.
IMG_20171204_190304 by Hans Baar, on Flickr
Lisana, kui keegi eemaldab enda klassikul esimesena laepolstri, võib leida sellise paberi sealt alt. facebooki andmetel on tegu värvikvaliteedi kontroll paberiga.
IMG_20171205_094306 by Hans Baar, on Flickr
IMG_20171205_094253 by Hans Baar, on Flickr
Järgmisena vaja keevitada istme kinnitus tagasi ja siis saab hakata teise poole koopaga tegelema. Samuti saabus lammutamisse turbo tehnika doonor. Kere täiesti läbi, tehnika veel kasutatav...
Põhjus miks üldse sai keevitamine ette võetud peitus tagaistmete all. koobastes augud ning lõpuks hakkas see tagant tulev maanteemüra häirima. Plaanis oli ainult paar lappi keevitada, kuid mida rohkem sai laiali kistud, seda rohkem pidi tõdema, et kui teha, siis põhjalikumalt.
Selline nägi välja koopa tala seestpoolt(Esimesel pildil olev poolik tükk oli esimesena ära lõigatud detail. Koosnes ainult roostetanud metallist ja põhjamastiksist.
P1310170 by Hans Baar, on Flickr
P1310169 by Hans Baar, on Flickr
Koobas oli tala alt selline:
P1310173 by Hans Baar, on Flickr
P1310168 by Hans Baar, on Flickr
tugevdustala mädanenud tükid said välja lõigatud ja asendatud uue plekiga.(Ideaalis oleks tahtnud teha asju rohkem ühes tükis, kuid oskuste ja seadmete puudumisel pidin leppima mitmest tükist meisterdamisega. Eriti selle 2mm plekiga nagu sellel talal kasutusel on)
IMG_20171127_155920 by Hans Baar, on Flickr
Valmis tükk tuli selline välja. Tala ja koobas sai sisse happekrundi, krundi ja värvi. Esimene äravool sai tehtud veidikene suurem kui tehasest oli. Pärast koopa värvimist ja lõpliku katmist tuleb see tala korralikult korrosiooni tõrjet täis lasta. Keevised ideaalsed pole, kuid läbisid korralikult ja punkti kohad lasen ükshetk siledamaks. Otsustasin ka mitte teha tüüpilist kolme pleki ühendust tagakoopas. Vaevalt, et seal mingit märgatavat tugevuse erinevust jääb.
IMG_20171204_190304 by Hans Baar, on Flickr
Lisana, kui keegi eemaldab enda klassikul esimesena laepolstri, võib leida sellise paberi sealt alt. facebooki andmetel on tegu värvikvaliteedi kontroll paberiga.
IMG_20171205_094306 by Hans Baar, on Flickr
IMG_20171205_094253 by Hans Baar, on Flickr
Järgmisena vaja keevitada istme kinnitus tagasi ja siis saab hakata teise poole koopaga tegelema. Samuti saabus lammutamisse turbo tehnika doonor. Kere täiesti läbi, tehnika veel kasutatav...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kena vaadata, et oled selle koha peal (tagaratta koobas) minust ette jõudnud (oma klassik cabrio tegemisel). Aga jah, see tala on tüüpiliselt vist kõigil klassikute vähem või rohkem seestpoolt äärtest roostes. Tundub, et vesi, mis amordi avausest (e. keskelt) sisse pääseb, jääb pidama mõlemasse serva.
võimalik, kindel põhjus on muidugi hooletus. Kui neid äravoole regulaarselt üle nokkida ja korrosioonitõrjet uuendada(Minul masinal polnud pärast tehasest väljumist arvatavasti tilkagi sinna sisse enam lastud õli) siis säiliks need arvatavasti tunduvalt paremini. Enne kui masin seisma jäi, siis sai regulaarselt külastatud mündipesulaid ja võimalusel proovisin alati veesurvega sealt äravooludest ködi eest ära pesta(sama teema ka esimeste õõtsakinnituste karpidega), kuid roostetavat plekki enam lihtsalt pesemisega ei päästa.
Väike uuendus, sai kõrvalistuja poolne koobas lahti puuritud/lõigutud. Vaatepilt sama nagu juhipool, korralikult ussitanud.
IMG_20180322_162132 by Hans Baar, on Flickr
IMG_20180322_162151 by Hans Baar, on Flickr
IMG_20180322_162132 by Hans Baar, on Flickr
IMG_20180322_162151 by Hans Baar, on Flickr
received_10160189149400710 by Hans Baar, on Flickr
received_10160404004475710 by Hans Baar, on Flickr
Sai siis koopas kõik rooste kohad asendatud uue plekiga, koopa tala otsad korda tehtud ja tala paika keevitatud.
20190109_202453 by Hans Baar, on Flickr
tagaistme kinnitused said paika keevitatud ja salong täiesti laiali võetud järgmiste etappide jaoks
received_2279737592302282 by Hans Baar, on Flickr
Silladetailid, pidurid plus hunniks kronsasi sai lastud liivapritsis puhtaks
received_10160437196155710 by Hans Baar, on Flickr
salongist sai kõik pigimatt välja kistud.
20190112_225154 by Hans Baar, on Flickr
pagassipõhja liitekoht sai korda tehtud, originaal kuju säilitasin aga ei hakanud tegema tehasele sarnast plekk pleki peale liitekohta.
20190113_163829 by Hans Baar, on Flickr
Eelmisel pildil on näha ka järgmine etapp ehk siis terve põhja puhastamine mastiksist ja vanast kereliimist. mastiksi alt tuli välja hulganisti väikseid roostetäpikesi ja kereliim on oma aja täiesti ära elanud ja hakanud pragunema.
received_10160404004475710 by Hans Baar, on Flickr
Sai siis koopas kõik rooste kohad asendatud uue plekiga, koopa tala otsad korda tehtud ja tala paika keevitatud.
20190109_202453 by Hans Baar, on Flickr
tagaistme kinnitused said paika keevitatud ja salong täiesti laiali võetud järgmiste etappide jaoks
received_2279737592302282 by Hans Baar, on Flickr
Silladetailid, pidurid plus hunniks kronsasi sai lastud liivapritsis puhtaks
received_10160437196155710 by Hans Baar, on Flickr
salongist sai kõik pigimatt välja kistud.
20190112_225154 by Hans Baar, on Flickr
pagassipõhja liitekoht sai korda tehtud, originaal kuju säilitasin aga ei hakanud tegema tehasele sarnast plekk pleki peale liitekohta.
20190113_163829 by Hans Baar, on Flickr
Eelmisel pildil on näha ka järgmine etapp ehk siis terve põhja puhastamine mastiksist ja vanast kereliimist. mastiksi alt tuli välja hulganisti väikseid roostetäpikesi ja kereliim on oma aja täiesti ära elanud ja hakanud pragunema.
tegelikult oli plaanis pigimatt eemaldada lihtsalt sellepärast, et kui kuskile mati alla on rooste pugenud, siis ta rohkem tööd edasi teha ei saaks. õnneks kuna tegu on suht hästi säilinud masinaga siis seal all seda pole(esimesed äravoolu punnidel oli isegi tehase tsingikiht säilinud.
Matt asendub tänapäevase matiga mis on veidkene parem kui see katusepapp mis tollel ajal sinna põhjale pandi. enne mattide paigaldamist saab muidugi krundi ja värvi kihi alla endale ja arvatavasti ka mattide peale veidikene värvi, sest kui juba üle pingutada siis täiega...
Matt asendub tänapäevase matiga mis on veidkene parem kui see katusepapp mis tollel ajal sinna põhjale pandi. enne mattide paigaldamist saab muidugi krundi ja värvi kihi alla endale ja arvatavasti ka mattide peale veidikene värvi, sest kui juba üle pingutada siis täiega...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Hull töö....
Huvi pärast küsin, et mis krunti kasutad?? et ikka paks kiht jääks. see happekrunt on ju õhuke. Viimase masina tegemisel kasutasin täitsa ehitspoest ostetud mingit punast spets, alkyydkrunti. esmapilgul tundub olema kõva sõna nagu raudkivi või kalevipoeg. 1 komponendiline aga kuivab ülikõvaks, et kettaga täitsa raske lihvida.
Huvi pärast küsin, et mis krunti kasutad?? et ikka paks kiht jääks. see happekrunt on ju õhuke. Viimase masina tegemisel kasutasin täitsa ehitspoest ostetud mingit punast spets, alkyydkrunti. esmapilgul tundub olema kõva sõna nagu raudkivi või kalevipoeg. 1 komponendiline aga kuivab ülikõvaks, et kettaga täitsa raske lihvida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Soovitusi on olnud erinevaid aga plaan on happekrunt, tavaline krunt vôi epokrunt( pole otsustanud veel kumb) sinna otsa värv lihtsalt igaksjuhuks(lisa kaitsekiht ei tee kunagi halba) ja kõige tipuks bardahli keremastiks mis tundus vâga sarnane kraam originaalile olevat(täpse nimetuse jäân praegu võlgu). Pole veel otsustanud kas põhi tuleb valge vói must. Must oleks nagu standard aga valge oleks originaal...
Salongis tulebkindlasti ainult happekrunt, tavakrunt ja värv. Sinna peale uus pigimatt ja mõtted veel lahtised kas viitsin párast seda matti üle vãrvida, et saada enamvâhem originaali vãlimus tagasi.
Salongis tulebkindlasti ainult happekrunt, tavakrunt ja värv. Sinna peale uus pigimatt ja mõtted veel lahtised kas viitsin párast seda matti üle vãrvida, et saada enamvâhem originaali vãlimus tagasi.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Vot mis asi see tavaline krunt on??
meil igaljuhul sellist asja ei pakuta automaalri ärides. et lihtsalt parandaks nakkumist ja oleks roostevastane ja saaks korraliku paksu kihi peale lasta
meil igaljuhul sellist asja ei pakuta automaalri ärides. et lihtsalt parandaks nakkumist ja oleks roostevastane ja saaks korraliku paksu kihi peale lasta
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Pôhja puhastades avastasin, et tõstekohtade ümber on omajagu roostet kogunenud ajaga. Algselt plaanisin kiire liivapritsiga hakkama saada, kuid ühe tõstekoha ümbert hakkas metall õhukeseks jäãma. Otsustasin kôik neli kronsat põhja küljest lahti nokkida(4 punktkeevitust ja kaks õmblust ühel kronsal) ning kahjustada saanud metalli uuega asendada.
Tõstekoha kronsad said lihtsalt liivapritsiga puhastatud
Tõstekoha kronsad said lihtsalt liivapritsiga puhastatud
tõstekohad valmis ja põhi puhastatud, oli aeg esiosa kallale minna.
õõtsakinnituse plekid olid koledad, Z-tala ja põhjapleki vahel oli rooste, siis otsustasin terve z tala eemaldada.(Kõvasti lihtsam tegutseda selle roostehunnkuga mis sealt igaltpoolt välja tulid.
20190131_191616 by Hans Baar, on Flickr
20190131_191623 by Hans Baar, on Flickr
20190131_191634 by Hans Baar, on Flickr
Õnneks olin õõtsa kinnituse remont plekid valmis ostnud, ülipalju töötunde eemaldab ja maksab ca 30-40euri tk.
20190201_180729 by Hans Baar, on Flickr
20190201_180742 by Hans Baar, on Flickr
vedrutorni sisemus oli samuti korraliku pinnapealse roostega kaetud. loodetavasti pääsen lihtsalt liivapritsiga puhastamisega, kuid kahtlustan, et mõned kohad on aja jooksul liiga õhukeseks ussitanud.
20190201_180825 by Hans Baar, on Flickr
õõtsakinnituse plekid olid koledad, Z-tala ja põhjapleki vahel oli rooste, siis otsustasin terve z tala eemaldada.(Kõvasti lihtsam tegutseda selle roostehunnkuga mis sealt igaltpoolt välja tulid.
20190131_191616 by Hans Baar, on Flickr
20190131_191623 by Hans Baar, on Flickr
20190131_191634 by Hans Baar, on Flickr
Õnneks olin õõtsa kinnituse remont plekid valmis ostnud, ülipalju töötunde eemaldab ja maksab ca 30-40euri tk.
20190201_180729 by Hans Baar, on Flickr
20190201_180742 by Hans Baar, on Flickr
vedrutorni sisemus oli samuti korraliku pinnapealse roostega kaetud. loodetavasti pääsen lihtsalt liivapritsiga puhastamisega, kuid kahtlustan, et mõned kohad on aja jooksul liiga õhukeseks ussitanud.
20190201_180825 by Hans Baar, on Flickr
Väga tuttav pilt. Ma omal neid Z-talasid sain isegi korralikult lappida, nii läbi olid ussitanud. Aga hea, et õõtsa kinnituse remontplekid võtta on. ma ei osanud vist otsidagi, ei tulnud selle pealegi ja keevitasin ise kokku.
Lõpuks sai keevituse kaugele ära lükata ja tegeleda kere viimistlustöödega.
20190302_232820 by Hans Baar, on Flickr
20190302_232806 by Hans Baar, on Flickr
20190302_232820 by Hans Baar, on Flickr
20190302_232806 by Hans Baar, on Flickr