Tahma põletus
Tere,
Kas ja kuidas saab aru, et kurikuulus tahmafilter on asunud tahma põletama? Autoks siis 9-5 1,9 diisel.
Opeli foorumis jäi silma, et Opelil hakkab eelsüüte küünla tuluke põlema-vilkuma, aga Saabil ei ole midagi sellist näinud.
Siin on teemaks olnud, et hea ei ole, kui protseduur pooleli jääb, aga kust ma saan teada, et protsess on pooleli?
See et tagant viskab siis musta ja kütusekulu hetkeks tõuseb, seda ei pruugi ju iga kord tähele panna.
Ja kaua tal see põletamine üldse aega võtab?
Võimalik, et manuaalis on sellest juttu, aga minul seda manuaali ei ole.
Herki
Kas ja kuidas saab aru, et kurikuulus tahmafilter on asunud tahma põletama? Autoks siis 9-5 1,9 diisel.
Opeli foorumis jäi silma, et Opelil hakkab eelsüüte küünla tuluke põlema-vilkuma, aga Saabil ei ole midagi sellist näinud.
Siin on teemaks olnud, et hea ei ole, kui protseduur pooleli jääb, aga kust ma saan teada, et protsess on pooleli?
See et tagant viskab siis musta ja kütusekulu hetkeks tõuseb, seda ei pruugi ju iga kord tähele panna.
Ja kaua tal see põletamine üldse aega võtab?
Võimalik, et manuaalis on sellest juttu, aga minul seda manuaali ei ole.
Herki
Selleks tuleb sõita(mootor eelnevalt täiesti töösoe) näiteks maanteel, hoides pöördeid mitte alla 2000rpm ja mitte üle 3500rpm. Kiirus mitte üle 60km/h (suurem kiirus jahutab väljalaset liigselt). Nii tuleb sõita vähemalt 15 min. ja mitte üle 20 min.
Maakeeli: paarutad 20 min. pööretevahemikus 2000-3000 järjest nii,et filtri temp ei langeks(loe pöörded eriti ei langeks). Alla 15- ja üle 20 min. pole mõtet tõmmelda. Protsess katkeb kohe,kui temp. kukub hetkeks alla 550 kraadi ja siis tuleks otsast alata.
Seda jama pead sa aeg-ajalt korraldama, kui lühikesi otsi sõidad. Mina teen kord kuus,kuna panen palju maanteedel,kus protsess ise suudab hakkama saada.
Miski sulle märku ei anna,et protsess käiks.
Maakeeli: paarutad 20 min. pööretevahemikus 2000-3000 järjest nii,et filtri temp ei langeks(loe pöörded eriti ei langeks). Alla 15- ja üle 20 min. pole mõtet tõmmelda. Protsess katkeb kohe,kui temp. kukub hetkeks alla 550 kraadi ja siis tuleks otsast alata.
Seda jama pead sa aeg-ajalt korraldama, kui lühikesi otsi sõidad. Mina teen kord kuus,kuna panen palju maanteedel,kus protsess ise suudab hakkama saada.
Miski sulle märku ei anna,et protsess käiks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Et on küll 1. aprill, siis foorum perekooli foorumi värvi vist ....Aga asjast. Paari päeva tagune situatsioon. Tulin sõitmast ja keerasin autoga kohaliku Rimi maa-alusesse parklasse, manööverdasin ennast paika ja tunnen, et selline ebameeldiv diislikärsakas ja auto käib tühikäigul kuidagi jõnkadi-jõnkadi. Ütlesin kaasale, et ega poodi minekuga nii kiire pole ja sõitsin uuesti parklast ära, tegin kuskil 2km ringi ja siis sõitsin uuesti parklasse. Masin käis seekord tühikäigul juba normaalselt, aga parklas oli seda imelikku diislivingu veel alleski. Aga seda, millal see põletamine hakkab, pole ma aru saanud. Lihtsalt on kuskil 4-5 korda trehvanud nii, et just siis kui sõidust tulen ja parklasse seisma tahan jääda, tunnen ebaühtlasi mootoripöördeid ja ebameeldivat kärsakat. Mul küll seda madalatel pööretel linnavahel sõitmist vähem, sõidan palju just pikemaid otsi ja maanteesõidul pole seda protsessi osanud täheldada.
See ainult maanteel saabki toimuda (põletamisprotsess). Vaevalt, et linnas võimalust oleks 20-25min. pöördeid katkematult ülal hoida sõites.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
selleks et põletamise protsess edukalt lõpule viia ei pea pöördeid katkematult üle 2000 hoidma. Nagu heikiw ütles tundis ta parklasse sõites koha peal seiste imelikku kärsahaisu - see on sellest et filter puhastas ennast. teeb seda ka tühikäigul. Kui aga pikemalt tühikäigule tiksuma jääda, siis jah katkestab mootori aju selle põletuse. Kusjuures kui põletus on käima läinud siis võib selle ka kohapeal lasta lõpule käia kui hoida mootori pöördeid seal 2000 rpm kandis. Proovitud.
ja trionic mis lause see veel on?: Kiirus mitte üle 60km/h (suurem kiirus jahutab väljalaset liigselt) Enne ütlesid et peab sõitma maanteel mootori pööretega üle 2000. Ja siis et kiirus ei tohi ületada 60 km/h ??
ja trionic mis lause see veel on?: Kiirus mitte üle 60km/h (suurem kiirus jahutab väljalaset liigselt) Enne ütlesid et peab sõitma maanteel mootori pööretega üle 2000. Ja siis et kiirus ei tohi ületada 60 km/h ??
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
Kogu mu jutt on võetud Audi A8 remondimanuaalist.Teadaolevalt ei saa VAG masinatel protsessi ise testri abil kohapea lseistes läbi viia. Õpetus oli antud juhuks,kui asjad on juba halvad ja tulukesed-kirjad säravad displeidel.
Kas maanteel on mingi raketiteadus sõita 60 km/h pööretel 2000-3000 :freak: ?
Audi tekst on ju igati loogiline ja mõeldud juhuks, kui filter juba umbes.
Saabil Tech-2`ga tehes, on protsess oluliselt ebameeldivam. Alul keritakse pöörded "taevasse" ja hoitakse 5-15 min. seal 3000-3500 juures, et koormamata mootoril gaaside temp. üles saada ja edasi "tiksub" masin seal 2-2500 rpm. juures oma vajaliku aja, siis veel jupp aega "rahustatakse" temperatuuri. Ise seisad kõrval, näpp suus ja mõtled, et kas see kliendi koledalt "lagisev" mootor jookseb nüüd kokku, või mitte.
edit: kõik eelnev on siiski mõeldud olukorraks, kus halvim juba käes, või kohe tulemas. Korras mootor, normaalne (vahelduv) sõidustiil, aeg-ajalt pikemad "otsad" ja sul pole kunagi vaja pead vaevata selliste probleemidega.
Kas maanteel on mingi raketiteadus sõita 60 km/h pööretel 2000-3000 :freak: ?
Audi tekst on ju igati loogiline ja mõeldud juhuks, kui filter juba umbes.
Saabil Tech-2`ga tehes, on protsess oluliselt ebameeldivam. Alul keritakse pöörded "taevasse" ja hoitakse 5-15 min. seal 3000-3500 juures, et koormamata mootoril gaaside temp. üles saada ja edasi "tiksub" masin seal 2-2500 rpm. juures oma vajaliku aja, siis veel jupp aega "rahustatakse" temperatuuri. Ise seisad kõrval, näpp suus ja mõtled, et kas see kliendi koledalt "lagisev" mootor jookseb nüüd kokku, või mitte.
edit: kõik eelnev on siiski mõeldud olukorraks, kus halvim juba käes, või kohe tulemas. Korras mootor, normaalne (vahelduv) sõidustiil, aeg-ajalt pikemad "otsad" ja sul pole kunagi vaja pead vaevata selliste probleemidega.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Maanteel kiirus on 90km/h, keegi (v.a. mingid "pidurid") ei sõida 60.
Põletamine algab andurite informatsioonist ECUle, ja seal pole vahet linnas sa oled või maantel. Kindlasti parem oleks maantel. Lisaküttus kulubki tahhmafiltri sojendamise peale.
Kord aastas või õlivahetusega oleks hea TECH2 aktiveerida põletamis protsessi.
Tänapäeval võiksid autotootjad paigaldada autodele timmeri, et põletamisprotsess kestaks lõpuni. Naisterahvale või tavakasutajale ei ole mingit asja mis seal summutist tuleb, kui on kohapeal nii suretab ka mootori, mingid tulekesed ka ei anna sellest infot(MIKS?). Põletamis protsess peab kindlasti toimima lõpuni.
Põletamine algab andurite informatsioonist ECUle, ja seal pole vahet linnas sa oled või maantel. Kindlasti parem oleks maantel. Lisaküttus kulubki tahhmafiltri sojendamise peale.
Kord aastas või õlivahetusega oleks hea TECH2 aktiveerida põletamis protsessi.
Tänapäeval võiksid autotootjad paigaldada autodele timmeri, et põletamisprotsess kestaks lõpuni. Naisterahvale või tavakasutajale ei ole mingit asja mis seal summutist tuleb, kui on kohapeal nii suretab ka mootori, mingid tulekesed ka ei anna sellest infot(MIKS?). Põletamis protsess peab kindlasti toimima lõpuni.
__In Boost We Trust__
Mul on õnneks kõik masina juures korras, aga tahtsin lihtsalt teada, kas seda saab ise ka kuidagi jälgida.
Mõistlik oleks ju, kui saad autole märku anda pikemale sõidule minnes, et kui põletamine vajalik, siis andku minna, sest see püha üritus on võimalik ka lõpule viia. Või vähemasti võiks näiteks eelsüüte küünla tulukesegagi märku anda, et toimetab ja vajadusel-võimalusel ei lõpeta ise seda protsessi teadmatusest.
Küllap see masin peab ise oma asjadega hakkama saama, kuna vastasel juhul oleks tehtud ka võimalus autol märku anda, et abi oleks vaja.
Muide täna Järvenana ummikus istudes avastasin, et keskmine on üle kümne liitri läinud ja liikus seal üles alla. Muidu oli keskmine 7,4 ja enda teada seda ära ei nullinud. Ja kas ta põletas siis seal ummikus... sõitma hakkasin Nõmmelt, nii et liiga soe see mootor ei olnud.
Või nullib see keskmise arvutaja ennast ise teatud kilomeetrite tagant ja juhtus, et sellel korral nullis ta end täna ja seal ummikus?
Herki
Mõistlik oleks ju, kui saad autole märku anda pikemale sõidule minnes, et kui põletamine vajalik, siis andku minna, sest see püha üritus on võimalik ka lõpule viia. Või vähemasti võiks näiteks eelsüüte küünla tulukesegagi märku anda, et toimetab ja vajadusel-võimalusel ei lõpeta ise seda protsessi teadmatusest.
Küllap see masin peab ise oma asjadega hakkama saama, kuna vastasel juhul oleks tehtud ka võimalus autol märku anda, et abi oleks vaja.
Muide täna Järvenana ummikus istudes avastasin, et keskmine on üle kümne liitri läinud ja liikus seal üles alla. Muidu oli keskmine 7,4 ja enda teada seda ära ei nullinud. Ja kas ta põletas siis seal ummikus... sõitma hakkasin Nõmmelt, nii et liiga soe see mootor ei olnud.
Või nullib see keskmise arvutaja ennast ise teatud kilomeetrite tagant ja juhtus, et sellel korral nullis ta end täna ja seal ummikus?
Herki
Crossroad'i mehed Boschi ajude kallale saata vajalikku bitti otsima.... ja siis väike softi muudatus ning täistuled musataktis vilkuma, kui tahmapõletus toimub!
Soovi ju nagu oleks!
Hiina flashergi kallis pole ;0)
http://www.ecutool.com/CMD-CAN-Flasher-V1251_1788.html
Soovi ju nagu oleks!
Hiina flashergi kallis pole ;0)
http://www.ecutool.com/CMD-CAN-Flasher-V1251_1788.html
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Crossroad'i mehed Boschi ajude kallale saata vajalikku bitti otsima.... ja siis väike softi muudatus ning täistuled musataktis vilkuma, kui tahmapõletus toimub!
Soovi ju nagu oleks!
Hiina flashergi kallis pole ;0)
http://www.ecutool.com/CMD-CAN-Flasher-V1251_1788.html
Ära peale võta ja kell on piisavalt palju, et magama minna. Sellest pole hullu, et sul seisab.
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
Kas see on normaalne,et tutikas auto mille läbisõit on 130 km hakkab juba tahmapõletust tegema?ja seda mitte maanteel,vaid siis kui olen juba pika trassi läbinud tallinnast haapsallu,siis käisin korra tanklas,sõitsin veel paar kilomeetrit ja ilge kärsakas tuli salongi,mitte ühtegi märguannet kuskile ei tulnud,mootori töös midagi ei muutunud,lihtsalt kärsahais.Läksin koju,parkisin maja ette ära,aga jahutusventikas jäi undama ja undas päris mitu minutit kuni lõpuks vait jäi.Ilmselt oli tegemist siis tahmapõletusega? Auto vw caddy,mitte Saab :)
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Võta kasutusjuhend välja ja vaata üle igaksjuhuks aga uuel Caddy-l on ju tahmapõletus märgutuli armatuuris olemas :)
Ei põlenud mingi tuli. Töö auto auto 2.0 TDI Caddy, 2015, 85kW, möödasõidud :mad:
Peale seda hea istuda oma 10a vana SAABi ja nautida :)
__In Boost We Trust__
No ei ole, ainuke märgutuli on siis kui tahmafilter on ummistunud, lihtsalt põletuse kohta pole mingit tuld
Aaa või oli see sedasi - Teise osakonna poisid kellel ka VW Caddy ütlesid, et nad ei pööra tähelepanu ennem põletusele kui see tuluke süttib. Siis võetakse maantee ots ja põletatakse tühjaks. :D
Töö auto auto 2.0 TDI Caddy, 2015, 85kW, möödasõidud :mad:
Peale seda hea istuda oma 10a vana SAABi ja nautida :)
Möödasõit ei ole kohustuslik manööver. Minu teada seisneb 85kW jne kaubikute mõte kütuse säästmises. Tasa sõuad... lõpuks ikka jõuad :thumb:. Või siis mädanevad aerud ära.
Põletuse ajal ei tohiks masin ka tühikägul paigal seista.
Kas see väide peab paika, et kui põletus on pooleli, siis autot välja suretada ei tohi vaid peab kindlasti laskma tal protsess lõpetada?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
- Asukoht:
- Auto:
Kuidas Saabil ära arvata millal põletus käib või on lõppenud?
Lähen välja ja nuusutan?
Lähen välja ja nuusutan?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance
Ära sõidu ajal püüa nuusutada - ohtlik.
Põletuse ajal kukub kõvasti D.T.E näit ja kütusekulu põletuse ajal näitab 12 ja rohkem.
Mina nullin odo peale igat põletust, 800-900km pärast tean uut põletust oodata.
Põletuse ajal kukub kõvasti D.T.E näit ja kütusekulu põletuse ajal näitab 12 ja rohkem.
Mina nullin odo peale igat põletust, 800-900km pärast tean uut põletust oodata.
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
- Asukoht:
- Auto:
Kuidas Saabil ära arvata millal põletus käib või on lõppenud?
Lähen välja ja nuusutan?
Lähen välja ja nuusutan?