Saab 9000 Anniversary '97 2.3 turbo - arvo92 (ex. Ainar, Vmaster, Cilpkonn jne.)

arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#1

P Mai 21, 2017 9:01

Tervist,

Elu on läinud sellist rada, mida ma lootsin vargsi, et ta siiski ei lähe. Üks tihedalt foorumlaste käest läbi jooksnud masin siin foorumi kaudu müügis saalekolinaga. Ma lootsin ja palvetasin, et keegi teine ta ometi ligi võtaks ja ma ei peaks hakkama sellega ise tegelema. Aga ei, mitte keegi ei võtnud :D
Ja siis ühel hetkel hind kukkus sellise tasemeni, et ma mõtlesin, et nüüd rändab foorumist välja, et ma lihtsalt pean selle ära võtma. Saagu, mis SAAB.

Eks see auto tekitab mitmetel inimestel häid emotsioone. Ma veel ei oska ütelda, kas ta ka mul hakkab seda tekitama.
Sest piltidelt ju ilus, eksole?

Järele ma talle eile läksin ja ära ma ta tõin. Aga kohale jõudes sain kohe aru:
A) Kere on jumala mäda. Ära võib visata kohe pagasnikuluugi, millel põhimõtteliselt läbiv rooste juba kummitab. Esikapott on ära viskamiseks, olen ise esiserva mullitamist ravinud aga see kapott on mõttetu parandada - esiserv valtsitud topelt ja sealt roostetab võikalt.
Tagumised rattakoopad on mõlemad sellised, et ma ei julgegi liistusid maha võtta, juba liistust ülevaltpoolt on ühel pool selline, et kõvem pauk pihta anda ja läheb läbi.
Ja ma piilusin ka veidi põhja alla - asi on nutune. See masin on kere poolest käest ära lastud - seal on tagumiste poolraamide all selline rooste, et jube. Ja tagaspoila all olev metall on läbiva roostega. Ma võin seal näpuga tükke välja koukida.

Kokkuvõtvalt on nii, et selle autoga tuleb ekstensiivseid keretöid ette võtta. Planeerin selleks 2 kuud tööd õhtustel aegadel (mitte iga õhtu muidugi, muid asju ka vaja teha).

B) Sisu on ka sellises faasis, et viimane hetk oli ta ära päästa. Nahk on kreemitamata jäetud ja praegu nii kuiv, et lõhki pragunenud. Ma kohe kohe ostan vahendid ja hõõrun seda nahka mitmeid kordi, äkki annab päästa. Aga praegu oli tunne, et vahet pole, et see nahk on seal 6.a. tagasi uuesti pandud, praegu näeb välja kui 20.a. vana. Ehk õnnestub päästa :(
Kui kellelgi häid näpunäiteid, palun jagada!

Miks ta maha müüdi oli saalekolin. Tühikäigul ei kolise, gaasi andes käib mõnus nak-nak-nak juurde mootori helile. Sai treila peale ja maha sõidetud m ja nüüd otse kuuri alla.
Sitt see, et oma 2.3 väntvõlli müüsin alles pool aastat tagasi maha, sest arvasin, et ometi vaja ju ei lähe. No tõesti?! Nüüd hakka otsima

:)-----------------------------------

Kokkuvõtvalt - see auto on foorumis tagasi. Aga nõuab nii ränka tööd, et juba ette planeerisin seda nii - Ostan ära. Lendab suveks kuiva garaaži. Sügisel, kui vaba aega ehk natukese rohkem tekib võtan sügis-talviseks projektiks ette. Sest ma ise usun, et selle auto viisakakssaamiseks kulub mitu kuud ja palju raha.

Aga kui mina poleks seda ära võtnud, siis oleks 2 aastat veel ja oleks võinud selle autoga otse romulasse sõita. Kere pikalt vastu ei pea.

Õnnetu ma selle ostuga pole. Ma näen potentsiaali. Ja samas ma tean, et see auto on tehniliselt hea - kõik töötab! Ka mootor, mis siis, et kolinaga. Ja juppe on sel ju palju vahetatud. Kahju, et kere nii käest läinud. Aga mis sa teed, takkajärgi pole mõtet midagi kaagutada - tuleb ette vaadata.

Niiet kiiret teemat siit ei tule. Pigem võtan tasa ja targu. Tark ei torma ja ära rikkuda ma seda masinat ei kavatse, seega mõtlen kõik rahulikult läbi. Sõitmiseks mul seda ju vaja ei ole - pigem austus ja emotsioon niivõrd võimsa masina ees tõi ta minuni.

SAAB nr. 6. Peace.





Lisatud failid
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

P Mai 21, 2017 16:10

Loodan, et kere saad korda. Omal ajal sai ka palju ajsu korda tehtud aga rooste oli üks põhjusi miks müüsin. sisu oli kaks aastat tagasi veel väga ilus. Nahahooldustega ei koonerdanud. Ainar vist ka mitte.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#3

P Mai 21, 2017 16:34

Eks viimase kasutaja käes see auto lihtsalt seisis enamuse ajast. Ja siis ei tuleks ka ise ehk selle peale, et peaks nahka määrima. Eks nahksaapaga sama lugu, ei määri, siis kuivades praguneb ära ja enam vett ei pea.

Kerele tuleb jah süvainspektsioon teha - kõik spoilad maha ja üle vaadata.
Ega kui mul endal poleks töökoja kasutamisvõimalust lahke sõbra juures ja kõiki tööriistu alates keevitusest kuni iga viimase kui tõmmitsakomplektini kasutada, siis ma ka ise roosteprobleemidega auto müüks edasi. Sest kellelegi teisele kinni maksta head tööd ei jaksa. Enamus keevitustest tehakse töökodades (ka heades) ikkagi lapp lapi peale ja tulemus on suht rõve aga veidi aega kestab. Just sõber lasi värvida ühe auto raami koos keevitustööga - endale poleks üheski asendis nii sitasti keevitanud. Punktitud kinni ja ühtegi plekki ei lõigatud serva, kõik olid ülekattega - mõnus koht roostele pureda.

Kuna klassiku kallal sai kätt kõvasti harjutada, siis küll ma selle kere ära keevitan. Aga tööd on palju.

Tegelt tahaks väga kohe kallale asuda aga hetkel on maja fassaaditööd mitu kuud jutti, lisaks muud suvised toimetused kukil - ega palju tehtud hetkel ei jõuaks. Seega lükkan ikka septembri-oktoobri peale.

Minuni jõudis ilus nahkvutlar koos kõikide tehtud tööde tšekkidega, mis sa Vmaster oled sellesse autosse ladunud. Muljetavaldav! Eks seda on ka tunda siiani, et tehnika on pea laitmatu sel autol. Tahab lihtsalt kõvemaid keretöid ja palju kemikaale peale saada, küll ta siis veel pikalt rõõmustab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

P Mai 21, 2017 16:45

otsi uus kere, mõtetu seda teha.

kuluta 1 päev eestis et tiir peale teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#5

P Mai 21, 2017 18:44

@Ivomets - sul võib täitsa õigus olla. Aga praegu ma siiski veel spekuleerin, täie ülevaate saan siis, kui tõstuki peale ajan.

Kuna auto ikkagi liikuv ja tühikäigul ei kolise, siis tõstukile ajamine 10 minuti teema. Kuna hakkab ennastki tõsiselt huvitama, siis ehk ajan uuesti kuuri alt välja ja tõmban stanged maha, teen hunniku pilte ja siis saame üheskoos siin spekuleerida, et kas keevitada või hakata uut kere otsima.

Praegu tahaks nagu ideeliselt vähemalt hoida originaalset Annyt originaalina. Eks näis.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

P Mai 21, 2017 19:24

Mul oli pakkuda anny, mis tasus tegemist ja mida palju teha ei oleks olnud vaja...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#7

E Mai 22, 2017 8:51

Julge ettevõtmine! Jõudu!!!
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 380
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
Kontakt:

#8

E Mai 22, 2017 9:44

Tubli, Arvo. See üks korraliku iseloomuga SAABik ja kartsin juba, et mädaneb seal Jõelähtmel maasse ära. Kui minu hoovil veel oli, siis leidsin ennast rohkem tonnise roolis, kui 9-5. Tehtud on tõesti seal palju. Kas nahk on juba katki kuivanud? Ise kreemitasin iga kahekuu tagant ja oli mõnus krudisev. Päiksekäes seisnud ja eks see teeb oma töö. Aga ma arvan tõmba kreem peale saab asja. Ise kasutasin piimajast nahahooldus vahendit ja tegi ilusti pehmeks. Proovi seda: http://www.autokeemia24.ee
Aga kerega jõudu jaksu. Kui korda saad on sõidurõõm sõnuseletamatu.

Terv, Ainar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#9

E Mai 22, 2017 10:30

Ainar, ma sinu teemat lugedes just plaanisingi soetada KochChemie toodangut. Tean, et kohalik Fixus nende seeriat täiesti müüb.
Hetkel on nahk jah nagu trumm, praod sisse tõmmanud. Aga on näha, et see pole pikalt kestnud, ei ole väga sügavad vaod veel sees. Hetkel kuuri all pimedas ja saan nädala jooksul selle ära kreemitatud. Just eile määrisin oma NG900 rooli, see on ikka ime, kui pehmeks ja krudisevaks nahk määrides muutub, väga mõnus.

Eks selle autoga ongi nii, et sisse istud, siis on ikka ekslusiivne tunne ja see mind teda soetama panigi. Hele sisu on väga äge.

Jõelähtmel andis jah koha pealt ära minna. Niivõrd maasse oli juba tahtnud vajuda ja pidurid esimese hooga ei andnud järele. Nõksuga pani minema :)

Iga asja saab keevitada. Ma esimese hooga ei tahaks küll teise kere peale ümber lappima hakata seda masinat. Tagaluuk on mul juba uus, üks tiivakaar ka olemas Vulkanuse käest. Asi see kapott ja üks tiivakaar leida. Ja põhja alt on pajebatt, mismoodi see välja näeb. Kui ikka väga käest ära pole, siis keevitan lihtsalt rohkem ja kauem ja teen korralikud roostetõrjed sinna hapete, epodega - liivapritski olemas.

Plaan siin homme-ülehomme töökotta jõuda. Üks mosse vaja kätte saada kuuri alt, pean Saabi niikuinii eest ära ajama õue selleks. Siis vaatan, et kui tõstuk vaba, saan ehk tõstukile ka aetud ja panen siia veidi pilte juurde.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#10

E Mai 22, 2017 10:46

Lahe et asja ette viitsisid võtta.
Kahju et ma enda keret rohkem ei viitsinud hakkida seal polnud peaaegu üldse roostet oleks lihtsam sul olnud.
Aga usun et leiad tonniseid mille küljest mida ära lõigata ja külge traageldada

Jõudu püha ürituse jaoks.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#11

E Mai 22, 2017 12:07

Lahe et asja ette viitsisid võtta.
Kahju et ma enda keret rohkem ei viitsinud hakkida seal polnud peaaegu üldse roostet oleks lihtsam sul olnud.
Aga usun et leiad tonniseid mille küljest mida ära lõigata ja külge traageldada

Jõudu püha ürituse jaoks.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#12

E Mai 22, 2017 19:52

Ok, ma käisin ja kreemitasin seda nahka räigelt. Ainari teemast võtsin ideid ja sellise nahakreemi ostsin:
Pilt suht kehv kuna kuuri all pime aga päris mitu kihti kraami panin peale. Ja esimese hooga ei taha sisse võtta sest nii kuivale jäänud see nahk. Eks heledal nahal tulevad praod kreemitades kohe välja aga üldmulje on sel sisul veel siiski täiesti ok. Lihtsalt saan seda kreemitada veel mitu korda, et nahk pehmeks tagasi läheks ja korralikult krigisema hakkaks.

Piilusin ka äärte alla, ei saanud tõstukile panna hetkel. Ei ole katastroofiline. Tagaots on just eriti ära puretud, suured augud tagumiste poolraamide otstes. Samas tagavararatta pesa roostevaba. Põhja alune plaat ka enamvähem roostevaba, murekohtadeks on esimesed tõstuki käppade kohad, seal üks poolraam suht roostene, juhipoolne kuidagi nii sisse vajutatud, et juhi jalgealune on muhkus. Küll pole niiväga roostene kuivõrd oleks nagu kännu otsa sõitnud, saab ehk tagasi peksta.
Üks tagumine püstak veel läbiva roostega. Aga no ütleme nii, et kui tahta, saab asja küll, kohe kere vahetama ei pea. Küll aga võib mõistlik olla tõesti üks teine kere ligi võtta, millelt mõned keerulisemad kohad välja lõigata ja teisele külge keevitada.
Eks suvi otsa aega otsida, selle ajaga võib ehk leida mõne odava doonori.

Aga kuna mulle keevitada räigelt meeldib ja kui vähegi lootust on, siis katsun ikkagi keevitusega asjast jagu saada.



Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

T Mai 23, 2017 11:23

Omapärese saatusega masin. Kunagi kaevasin selle ise kusagilt hoovinusgast prügihunnikust välja ja sai ilus masin ehitet. Ainus tehtud saab, millele uued istmenahad toona said. Kahju, et käest lastud. Ainari / Vmasteri ajal oli alati rõõm seda masinat remontida, kui töökotta sellel asja oli. Nüüd siis jälle uuele ringile.
Minu vana VT seisab juba paar aastat mul aia ääres ja läheb varsti pressi alla. Eelmine omanik lasi pisirikke pärast masinal 3 aastat muru peal seista ning tulemuseks oli täielik vanaraud. Põhja pole ja salongis elutsevad sõbralikult koos seened, sammal, hallitus ja hiired.
Kogo perfektses korras tehnika ladusin oma praegusesse tonnisesse.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#14

T Mai 23, 2017 11:37

Pinnasest, mille peale auto aetakse oleneb pea kõik:

Mu ng900 seisis 7.a. Läänemaal liivapinnal mändide all, kus kuiv. Ja põhja all mitte isegi pindmist roostet mitte.
Kui aga muru peal hoida autot, kus hein kasvab ja hea niiske keskkond talvistel sooladel laseb mõnusasti purema hakata, siis läheb ikka väga kiirelt käest ära. Ei ole midagi imestada, kui pelgalt pinnaroostest võib läbiv saada suht lühikese ajaga.
Isegi juba roostes olev raud püsib pikalt, kui tõsta enamvähem normaalsesse keskkonda tagasi.

Et sest on ilus masin kunagi ehitatud, on siiamaani näha. Ega meetri pealt on siiani väga ilus masin. Aga lähemale ei tohi lihtsalt minna :)
Ma just vaatasin, et tehnilised sõlmed ja õõtshoobade jms. kinnitused on korras. Ongi mingite kindlate kohtade peal rooste, samuti on ninaga hangi laiali lükatud, esistange katki ja värv igalt poolt maas.
Viimane aeg oli ta muru pealt ära veeretada - nagu müüja ütles, siis kartiski, et kui veel seisab, siis mädaneb kätte ära. See oleks juhtunud tegelikult päris kiiresti ja siis olekski vaid häid juppe palju selt autolt saada olnud.
Loodan, et suudan ta enamvähem väärikasse olukorda taastada ja siis toon sulle, Trionic, ka seda nostalgia mõttes näidata.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#15

T Mai 23, 2017 20:04

Lahe et asja ette viitsisid võtta.
Kahju et ma enda keret rohkem ei viitsinud hakkida seal polnud peaaegu üldse roostet oleks lihtsam sul olnud.
Aga usun et leiad tonniseid mille küljest mida ära lõigata ja külge traageldada

Jõudu püha ürituse jaoks.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#16

P Mai 28, 2017 21:40

Tõe hetk:

Suht puder on ikka. Vaatasin selle asja üle ja paha on see, et esimesed jalgealused, kus käpakohad on, on nii roostes, et tõstmistega on läbi põhja tõstetud. Seal keevitamine on päris ulatuslik.

Samuti on paha see, et tagumiste koopasisemustega, kus amorditaldrikud on, on jumala pudrud. Kogu ulatuses. Seal ei oskagi midagi head välja mõelda.

Ja rebane jookseb igasuguste õmbluste sees ringi. Pilt ennem puhastamist juba selline hapu, näpuga nokib igaltpoolt tükke ära. Klassik, mida keevitasin pikalt, polnud üldse nii hull esimese vaatlusega.

Praegu võib vist selle tonnise küll teenitud suvepuhkusele saata kuuri alla tagasi, mida ma ka tegin. Inspektsioon tehtud ja tõe hetk on see, et tuleb hakata raha kõrvale panema, et uut kere ikkagi otsida. See on liiga mäda, et siit head nahka saaks.
Pikaks ajaks head pilli ei saa. Tahta lihtsalt ruunata, siis saaks ehk paar aastat ülevaatuselt läbi nii nagu ta on aga see pole selle masina saatus. Vähemalt senikaua, kuni ta minu käes on. Jupitama ka ei hakka, ei näe pointi. Küll mingi aeg mõni hea kere ka liigub ja ega ma ennem sügist tegema ka ei hakka.
Niiet pole kiiret, seltsimehed, selle kiire asjaga. Sest halvemaks ta enam ei lähe :)

Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

P Mai 28, 2017 23:17

Ausalt öeldes ma eeldasin hullemat. Kui said 90ne keevitamisega hakkama, siis tonnise kere on klassikute kõrval täitsa köömes...kisu näiteks pagassi polstrid ära, saad aru mis mõtlen. Mingeid erilisi keerukaid asju ega kolmik plekke seal pole.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#18

E Mai 29, 2017 9:45

No kehvake on see, et paljude põhjaplekkide õmbluste vahel jookseb mingi rebane. Muidu pole ju päris läbi tükke mingi kunst välja lõigata ja uued tükid asemele keevitada. Aga õmbluste vahelt ma seda roostet päris hästi ja lõpuni kätte ei saa. Saab vaid rahustada tema arengut.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#19

N Juun 22, 2017 22:56

Vahepeal seeditud asja ja ikka ebaterve huvi teada saada, mis siis teoksil selle mootoriga. Kõik sümptomid viitavad saalele, kolina iseloom. Tühikäigul ei kolise, korra käivitudes üle pika aja teeb paar toksu ja siis on vaikus, gaasi andes kolin taga. Aga õlisurve on korras, sellele masinale õlisurve andur pandud ja õlisurve 5-6 bar vahel.

Alustasin täna mootori mahakakkumist. Enne seda tuli töökojas eelmiste projektide laga kokku lükata, rohkem vist koristasin, kui et jõudsin kuhugile.

Mahlad on hetkel väljas, veidi torusid ka eemaldatud. Hakkasin jõudma punkti, kus peaks rihma maha saama aga sellise pingutiga pole veel kokku puutunud, ng900 pinguti on hoopis teistsugune. Peangi natukene tööd tegema, et kuidas seda täpselt maha võtta.

Ja ka kere pole lootusetus olukorras siiski. Esimene ehmatus oli suurem, kui asi väärt on. Esimesed käpakohad sõitjate jalgade all on mõlemad sisse ära tõstetud - seal tõesti on jumala mäda. Näpu võib salongi lükata. Samas terve põhja all ei ole rohkem probleemseid kohti kuni bensupaagini. Kui sealt lahti rookida, kõik plekk välja lõigata ja uus keevitada + uued käpakohad, siis on sellega enamvähem aamen, ülejäänud on puhastamise+konserveerimise vaev.

Perseosas on tööd rohkem, seal ikka neid auke veidi on. Aga mitte midagi sellist, mis kukalt kratsima paneks - konstruktsioonilised osad on okei, plekiosa veits mäda. Niiet lähen ikka seda teed, et teen selle kere korda, ei hakka uut kere otsima ja üle tõstma.

Mis aga kohe silma jäi, on see, et ng900 ja 9000 turbode kojad on vastupidi. Ma siiani arvasin, et ei ole ja et mu ng900-le ongi 9000 mitsu turbo pandud. Näitajate järgi on ka 9000 turbo. Aga õhu sissevõtt filtrist on vastupidises suunas. Samuti väljalase suubub ühel paremal, teisel vasakult poolt alla. Keegi oskab kommenteerida?

Mind hakkas huvitama oma ng900 pealt Mitsu turbo sinna aretamine mingist hetkes. Kas see plaan nüüd ei tööta?



Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#20

N Juun 22, 2017 23:44

Kui lagin tekkib gaasi maha lastes siis võib ka möödust väljas kepsusilm laginat teha.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#21

P Juun 25, 2017 0:01

Polnud siin kepsusilmast haisugi. Kahjuks.

Täna sai mootor maha võetud. Huvitav on see, et mootor seest nii sodine, et mehhaanikust sõber, kes kümneid ja kümneid mootoreid elus remontinud, ütles, et tema nii rokast mootorit pole näinud. Ja tõsi ta on - karteripõhjas oli 3-4mm paksune kõdukiht, mida oleks võinud lusikaga süüa. Ka kaanetihendi alt kõik jõle sodine, küünlad sodised jne.

Ja suht kiirelt sai asi selgeks, et 2 ja 3 kepsusaale sel mootoril tükkideks. Imelik üldse, et ükski saale poleks nagu päris õiget mõõtu olnud, ei katnud kepsusilma ära korralikult.
Isegi, kui vahepeal on see auto korralikult hooldust saanud, siis kunagi on õlivahetused tegemata jäetud ja lihtsalt takka antud sellele masinale. Ju siis see Mitsu turbo õhtale nii kunagi ka läks. Aga ka hetkel on probleemiks olnud see, et kuiva mootoriga on ringi sõidetud - Sest saaled on ringi ära käinud, samuti võib selle Garreti turbo otse prügimäele visata - ka turbo on kuivalt ringi käinud ja pikilõtk on nii kohutav, et seal tihendid kõik läbi.

Väntvõlli saaks isegi lihvida aga pole vist mõtet - liiga mitmest kohast kahjustada saanud. Lisaks vähemalt 2 kepsu tuleks uued otsida. Silindrid ise vist pole kahjustada saanud, sain kaane maha ja veidi uurida. Kett ka ok. Aga tundub, et lihtsam oleks uus mootor otsida, kõikvõimalikud tihendid on ka läbi, plokikaas lekkis korralikult.

Ja ma ei taha midagi halvasti ütelda aga väljalaske kollektoril oli 2 polti puudu, lisaks oli 1 polt sinise keermeliimiga kokku tagasi pandud, et väliselt näeks välja, nagu oleks seal polt! Ma tahaks teada, kes geenius sellise asjaga tegeleb.

Lisaks roolilatt on sel autol läbi, lekib.

Kuna kere vajab kõvasti tööd ja mootor+turbo täiesti vanaraud, siis tundub, et selle autoga mingit head diili ma ei saanud. Lükkasin kere kuiva kuuri alla tagasi. Eks näis, mis vastu talve välja olen mõtelnud. Kas sellega üldse on mõtet tegeleda, kui ma kuskilt 2.3 mootori+mitsu turbo otsa komistan, siis äkki võtan ette. Aga praegu võib ta minu poolest seal seista ka, hetkel stsenaarium veidi liiga must, et siit mingit kiiret teele tagasisaamist välja võluda.



Lisatud failid
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#22

P Juun 25, 2017 3:14

Millist õli panid sisse ja kuskohas said?
2.0 ja 2.3 vahet pole kui hea soft peal, piirid on samasugused nendel.
__In Boost We Trust__
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#23

P Juun 25, 2017 9:58

Ma enda masinatele panen Mobil1 Delvac 5w40 õli sisse - see pole letikaup aga saan sõbra kaudu odavalt ja tegemist on hea õliga. Sellele 2.3 mootorile ma õli ei jõudnudki vahetada. Eelmiste omanike õli oli sees.

D116 - kas 2.0 mootorist koos Mitsu turboga saab samuti 200+kw peale väänata? Saan ma õigesti aru?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#24

P Juun 25, 2017 10:15

Usun et mootori ikka leiab,tuleb veidi aega anda.Lihtsalt uskumatu et to masin nii pees on väliselt oli teine ikka väga kobe,.Hoia üle eesti romulatel silm peal kuna enamasti ei teata selle mootori müügihinda siis võib hea hinnaga leida.
Ega ka 2.0 paha mootor pole

Edu.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

P Juun 25, 2017 10:18

Pärnu lammaris vist on üks tonnine t- mootoriga
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta