Saab 9-3 SS Vector 2.2 TiD 92kw, 2003, andrehh
Õlivahetus sai jällegi ära tehtud, ls 216K. Kütusefilter läks ka vahetusse, et talvel filtri külmumist vältida. Kuna tagumine parem pidur jäi kergelt peale siis vajasid tagumised klotsid vahetust. Eelnevalt käisin ka ise tagumised suportid WD40 ja haamriga üle kuid sellest väga kasu polnud. Turbo solenoidklapp 09158200 (35€) läks ka vahetusse. Solenoidi tõttu oli mootoril vähem jõudu ja kõrvalmõjuna mootori juurest kostuv klirisev heli kiirendades :wtf:. Kuna solenoid pidevalt ei jebinud siis vahetusega ei kiirustanud, nüüd aga lõpuks tehtud.
Vana asi aga miks sa Hertze viilisid, mul sobisid vähemalt ette küll kenasti ära, veidi pidi sebima aga kate läks peale tagasi. Tagumiste jaoks on universaalil ikka ropult ruumi. Helipilt on nendega tõesti teine, uued kõrged helid ilmuvad, mida enne ei kuulnud.
Vana asi aga miks sa Hertze viilisid, mul sobisid vähemalt ette küll kenasti ära, veidi pidi sebima aga kate läks peale tagasi. Tagumiste jaoks on universaalil ikka ropult ruumi. Helipilt on nendega tõesti teine, uued kõrged helid ilmuvad, mida enne ei kuulnud.
Kõlari katted ei läinud korralikul peale, ei lukustanud ennast ära ja servad jäid näotult ülesse - polnud armatuuriga tasa.
Selle tõttu korrigeerisin kõlari katet ja hiljem ka kõlari küljes olevat "papist" serva.
Ülevaatusel ka käidud aga templit veel ei antud, kuna esimesed klaasid ei meeldinud neile. Tuleb kile maha kiskuda ja siis ok. Mõõdetud klaaside läbipaistvus 43%.
Suitsususe norm eelmine aasta K-1.3, nüüd aga mõõdeti K-0.69 - lubatud K-3. Esinevus on selles, et EGR emulator sai paigaldatud :thumb:.
Isegi 5000 rpm juures ei löönud tagant musta välja, kuigi jääb arusaamatuks miks diislit niimoodi kräunutama peab :mad:
Sõidupiduri üldefektiivsus : 69%
Rikkepiduri üldefektiivsus : 24%
Suitsususe norm eelmine aasta K-1.3, nüüd aga mõõdeti K-0.69 - lubatud K-3. Esinevus on selles, et EGR emulator sai paigaldatud :thumb:.
Isegi 5000 rpm juures ei löönud tagant musta välja, kuigi jääb arusaamatuks miks diislit niimoodi kräunutama peab :mad:
Sõidupiduri üldefektiivsus : 69%
Rikkepiduri üldefektiivsus : 24%
Täna algas siis minu jaoks kevad, tänasest liiklen suverehvidega. Hankook´i asemele said nüüd Firestone Firehawk SZ90. Mustri sügavuse järgi peaks isegi 2 hooaega saama ära sõita.
Hinnaks tuli kokku 70€, 2 kasutatud rehvi ja 15"->17" (VAO.ee).
10.04.16
Kojamehed oli omadega läbi ja vajasid vahetust, juhi poolne sai 24" ja kunde poolne 22". Asemele läks Atlant toodang (Maxima).
Hinnaks tuli kokku 70€, 2 kasutatud rehvi ja 15"->17" (VAO.ee).
10.04.16
Kojamehed oli omadega läbi ja vajasid vahetust, juhi poolne sai 24" ja kunde poolne 22". Asemele läks Atlant toodang (Maxima).
Varuosi oli juba omajagu kogunenud ning nüüd tükid auto küljes.
Tagumine kunde poolne tagatuli oli juba ostust saati mõraga, mõni aeg tagasi sain aga sobiva hinnaga varuosa (20€ koos postiga).
Juhiukse peno olid mekaanikud ära kaotanud, samuti ostust saati puudu.
Riia munakiviteedel sõites tundsin sellest puudust, sest uksepaneel põrises korralikult. Esimene kunde poolne uks küll lukustus kuid SID ei näidanud, et uks oleks avatud. Samuti ei töötanud ka lombivalgustus.
Nagu pildilt näha on mekaanikud luku lahti puurinud ja ning hiljem selle kruvidega kinnitanud. Uus lukk (24€ koos postiga) küljes ja kõik toimib.
Edit : Uksed küll sulguvad ja avanevad puldist, kuid SID annab veateate keskluku kohta. Tootekoodid olid erinevad ja pinout samuti, ei läinud nii lihtsalt midagi :(.
Kuna varuosa sain SC pealt siis EPC´st järgi vaadates on sobivad tootekoodid juba erinevad. Tagant järgi tarkus :eureka:
Vana luku kood : 12785543
Tagumine kunde poolne tagatuli oli juba ostust saati mõraga, mõni aeg tagasi sain aga sobiva hinnaga varuosa (20€ koos postiga).
Juhiukse peno olid mekaanikud ära kaotanud, samuti ostust saati puudu.
Riia munakiviteedel sõites tundsin sellest puudust, sest uksepaneel põrises korralikult. Esimene kunde poolne uks küll lukustus kuid SID ei näidanud, et uks oleks avatud. Samuti ei töötanud ka lombivalgustus.
Nagu pildilt näha on mekaanikud luku lahti puurinud ja ning hiljem selle kruvidega kinnitanud. Uus lukk (24€ koos postiga) küljes ja kõik toimib.
Edit : Uksed küll sulguvad ja avanevad puldist, kuid SID annab veateate keskluku kohta. Tootekoodid olid erinevad ja pinout samuti, ei läinud nii lihtsalt midagi :(.
Kuna varuosa sain SC pealt siis EPC´st järgi vaadates on sobivad tootekoodid juba erinevad. Tagant järgi tarkus :eureka:
Vana luku kood : 12785543
Mootori seiskamisel oli kuulda vastu käivat heli millele nüüd jälile sain. Kuumakaitse käis vastu väljalasketoru.
Varuratta juures olev alumiiniumist kuumakaitsel oli kaks kinnitust lahti ja ka kolmas hakkas lahti tulema. Varuratta juurde sai nüüd 3 uut polti pandud ja kuumakaitse uuesti kere küljes kinni.
24.07
Kuna sõidan enamasti park+udu siis kestavad udutule pirnid (H3) nii u. aasta. Juhipoolne läks läbi aga panin mõlemad uued, sest eelmine kord kestis teine pirn ainult nädal-kaks kauem.
Samuti läksid vahetusse lähitulede pirnid (H7), eelmine kord ei vahetanud mõlemit korraga ja üks on kollakam kui teine. Pirnideks Philips Premium (+30% extra light).
06.08
Tulekustutiga kontrollis käidud (2.90€) Alves.
Varuratta juures olev alumiiniumist kuumakaitsel oli kaks kinnitust lahti ja ka kolmas hakkas lahti tulema. Varuratta juurde sai nüüd 3 uut polti pandud ja kuumakaitse uuesti kere küljes kinni.
24.07
Kuna sõidan enamasti park+udu siis kestavad udutule pirnid (H3) nii u. aasta. Juhipoolne läks läbi aga panin mõlemad uued, sest eelmine kord kestis teine pirn ainult nädal-kaks kauem.
Samuti läksid vahetusse lähitulede pirnid (H7), eelmine kord ei vahetanud mõlemit korraga ja üks on kollakam kui teine. Pirnideks Philips Premium (+30% extra light).
06.08
Tulekustutiga kontrollis käidud (2.90€) Alves.
Õlivahetuse aeg jõudis kätte ja sellega seoses sai ette võetud ka hooldust vajavad kohad. Ls. 224044 km.
*Õli (Mannol) + filter (Champion)
*Esimesed kettad 285 x 25 (Febi) + klotsid (LPR)
*Tagumised klotsid (LPR)
*Jahutusvedelik
22.08
Generaatori tablett välja vahetatud kuna laadimine juba eelnevalt kehva ja nüüd kadus täiesti ära. Vahetamine pole midagi lihtsat, enamus tööd tuleb teha tunde järgi, sest ei pääse kuidagi ligi :angry:
*Õli (Mannol) + filter (Champion)
*Esimesed kettad 285 x 25 (Febi) + klotsid (LPR)
*Tagumised klotsid (LPR)
*Jahutusvedelik
22.08
Generaatori tablett välja vahetatud kuna laadimine juba eelnevalt kehva ja nüüd kadus täiesti ära. Vahetamine pole midagi lihtsat, enamus tööd tuleb teha tunde järgi, sest ei pääse kuidagi ligi :angry:
Traktor nüüd jälle liikvel, pühapäeval otsustas väntvõlli külge käiv rihmaratas alla anda ja peale seda masin seisis kuni tänaseni.
Peale käivitust hakkas imelik klobin pihta ja kopoti alla vaadates nägin, et rullid paljad ja rihm maha jooksnud.
Nüüd siis uus rihm ja rihmaratas mootori küljes, rihmaratta hind on ka kena 100+€ :mad:. Elu oligi juba liiga ilus, sest peale eelmist hooldust sai 10 kuud muretult ringi veereda.
Loodan, et nüüd mingiks ajaks saab jällegi muretult liigelda. :P
05.09.16
Salongifilter vahetatud (Hengst 13.06€), enam pole läppand haisu salongis.
Peale käivitust hakkas imelik klobin pihta ja kopoti alla vaadates nägin, et rullid paljad ja rihm maha jooksnud.
Nüüd siis uus rihm ja rihmaratas mootori küljes, rihmaratta hind on ka kena 100+€ :mad:. Elu oligi juba liiga ilus, sest peale eelmist hooldust sai 10 kuud muretult ringi veereda.
Loodan, et nüüd mingiks ajaks saab jällegi muretult liigelda. :P
05.09.16
Salongifilter vahetatud (Hengst 13.06€), enam pole läppand haisu salongis.
Turbo by-pass´i minev vaakumvoolik sai välja vahetatud, sest vana kummivoolik oli räbal ja murdus ära. Asemele läks 4mm läbipaistav voolik, sest poes polnud paremat pakkuda. Arvatavasti on vaja see silikoonvoolikuga asendada kuna turbo ja kati läheduses on päris kuum. P...tunde järgi liigub masin nüüd hulka teravamalt edasi kui kunagi varem :wtf:. Eelnevalt oli siis küljes must pehme seinaga voolik mida kannatas näpu vahel kokku suruda, uut läbipaistvat nii kergesti näpuvahel kokku ei lükka. Igatahes emotsioon on päris mõnus, tahhomeeter käib 2000-4000 päris kärmesti :thumb:
25.10 Aftermarketist 1m, 4mm silikoonvoolik tellitud.
Klirisev heli tekib aegajalt tagasi ja aina enam tundub, et probleemi valmistab turbo actuator mis on vealine. Nii palju kui uurinud olen siis actuatori varrast peaks saama pöidlaga liigutada, enda masina peal proovides nii lihtsalt varras ei liigu.
25.10 Aftermarketist 1m, 4mm silikoonvoolik tellitud.
Klirisev heli tekib aegajalt tagasi ja aina enam tundub, et probleemi valmistab turbo actuator mis on vealine. Nii palju kui uurinud olen siis actuatori varrast peaks saama pöidlaga liigutada, enda masina peal proovides nii lihtsalt varras ei liigu.
Kuna ilmaolud juba talvised siis läksid talverehvid alla. Ette said uued Nokian WR D4, esmamulje järgi tundub täitsa eeskujulik nii kiirendamisel kui pidurdamisel :thumb:.
Taga veerevad Continental´id WinterContact TS 810 millel mustrit küll aga pidamist polnud ei kiirendamisel ega ka pidurdamisel kui veoteljel neid kasutada.
Seda siis juba algusest peale kui need uuena kasutusele sai võtta.
Ls. 226500 km.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm
07.12.16
Ülevaatusel käidud ja puhtalt läbitud.
K - mõõdetud : 1.42
Sõidupiduri üldefektiivsus : 60%
Rikkepiduri üldefektiivsus : 22%
Taga veerevad Continental´id WinterContact TS 810 millel mustrit küll aga pidamist polnud ei kiirendamisel ega ka pidurdamisel kui veoteljel neid kasutada.
Seda siis juba algusest peale kui need uuena kasutusele sai võtta.
Ls. 226500 km.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D4.htm
07.12.16
Ülevaatusel käidud ja puhtalt läbitud.
K - mõõdetud : 1.42
Sõidupiduri üldefektiivsus : 60%
Rikkepiduri üldefektiivsus : 22%
Starter vahetatud, sest käivitamise asemel kostus kapoti alt ainult relee klõpsu (klik-klik) kui võti ST asendisse keerata. Paari nädala jooksul ikka paar korda juhtus niimoodi, et masin ei käivitunud. Pika mängimise peale meelitas starteri käima kuid mitte alati. Asemele läks tehase renoveeritud starter (LUCAS ELECTRICAL 119€) vana pidin muidugi neile jätma. Tagumine kunde poolne pidurisadul (45€ kasutatud) nüüd ka vahetatud, sest eelnevalt kulus üks pool märgatavalt kiiremini kui teine.
Vana starter ja tagumine parem pidurasadul üle kui keegi tahab neid vahetusfondi endale võtta, ilma et peaks auto küljest midagi maha võtma kui poest renoveeritud võtta. Mõistliku hinnaga vahetab omaniku.
Vana starter ja tagumine parem pidurasadul üle kui keegi tahab neid vahetusfondi endale võtta, ilma et peaks auto küljest midagi maha võtma kui poest renoveeritud võtta. Mõistliku hinnaga vahetab omaniku.
-
- Postitusi: 212
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Kellel tagumise pidurisuportiga probleemid, siis soovitan kindlasti Andrehhiga hinnas läbi rääkida! Kõik uued on päris kallid ja vähegi normaalsema hinna saamiseks tahetakse vana suporti vastu.
Ise ei kurda tegelt väga millegi üle, endine A4 (b5) V6 vajas rohkem hoolt :D. Saabiga on murevabaid perioode küllaga rohkem ja veermik kestab ka paremini kui Audil. Varsti 40k läbitud ja vahetamist vajand ainult juhipoolne käändmik ja tagumised välimised puksid. Kunde poolne käändmik vajab ka ilmselt mingi aeg vahetust aga mitte niipea. Nokitsemist on küllaga olnud aga rohkem ikka visuaalse poolega.
Ise ei kurda tegelt väga millegi üle, endine A4 (b5) V6 vajas rohkem hoolt :D. Saabiga on murevabaid perioode küllaga rohkem ja veermik kestab ka paremini kui Audil. Varsti 40k läbitud ja vahetamist vajand ainult juhipoolne käändmik ja tagumised välimised puksid. Kunde poolne käändmik vajab ka ilmselt mingi aeg vahetust aga mitte niipea. Nokitsemist on küllaga olnud aga rohkem ikka visuaalse poolega.
V6 audi omanik peab ise õlinäpp olema ja ei tohi rahaga kitsi olla, siis ta on hea. Saabidel on õnneks tehnilise poole pealt ühed ja samad üksikud nõrgad sõlmed enamasti, mille remont õnneks ei maksa palju (v.a elektroonika)
Õlivahetuse aeg jõudis kätte ja sellega seoses sai ette võetud ka hooldust vajavad kohad. Ls. 231586 km.
*Õli (Mannol Energy Formula OP 5L) + filter (MANN-FILTER HU 718/1)
*Juhipoolne esimene stabilisaator RUVILLE 915391
*Õhufilter VALEO 585246
*Kütusefilter FEBI 23305
Tegemist vajab : esimene vedrutugilaager (parem kõnksub kohapeal keerates) ja tagumised stabilisaatori puksid.
05.04.17
Talverehvid suverehvide vastu vahetatud, seekord sai siis valitud uued Minerva F105 x 4. Tänavarehviks peaksid need kõlbama küll.
15.04.17
Mõlemad numbritule pirnid välja vahetatud. Osram C5W 5w.
*Õli (Mannol Energy Formula OP 5L) + filter (MANN-FILTER HU 718/1)
*Juhipoolne esimene stabilisaator RUVILLE 915391
*Õhufilter VALEO 585246
*Kütusefilter FEBI 23305
Tegemist vajab : esimene vedrutugilaager (parem kõnksub kohapeal keerates) ja tagumised stabilisaatori puksid.
05.04.17
Talverehvid suverehvide vastu vahetatud, seekord sai siis valitud uued Minerva F105 x 4. Tänavarehviks peaksid need kõlbama küll.
15.04.17
Mõlemad numbritule pirnid välja vahetatud. Osram C5W 5w.
Nüüd sillad jälle vaiksed, vahetatud järgmised tükid.
*Vedruamordi tugilaager FEBI 27362 (esimene kundepoolne)
*Laager,amorditugilaager FEBI 27996 (esimene kundepoolne)
*Amordi buffer (esimene kundepoolne)
*Stabilisaator (esimene kundepoolne)
*Stabilisaatori puks FEBI 31068 x2 (tagumine)
*Stabilisaator FEBI 27775 x2 (tagumine)
*Vedruamordi tugilaager FEBI 27362 (esimene kundepoolne)
*Laager,amorditugilaager FEBI 27996 (esimene kundepoolne)
*Amordi buffer (esimene kundepoolne)
*Stabilisaator (esimene kundepoolne)
*Stabilisaatori puks FEBI 31068 x2 (tagumine)
*Stabilisaator FEBI 27775 x2 (tagumine)
Kuna 9-3 SS peeglid hakkavad ussitama ja need on vaja üle teha, siis nüüd on aeg seal maal, et tuleb nendega tegeleda. Kundepoolne nüüd tehtud ja järgmiseks vaja juhipoolne ette võtta.
Teise peegli tegemise jaoks on vaja muidugi värvi juurde osta, kihte sai omajagu peale kantud et ikka kestaks. Kuivatamiseks kasutasin sauna 50-60 kraadist temperatuuri. Peegli võtsin tükkideks, et tekiks ruumi ka peeglikorpuse alla jääva osa juurde. http://saabworld.net/showthread.php?t=2077
Krunt : Dynacoat 1K primer grey 400ml
Värv : Carsystem Rallte spray (black-matt) 500ml
Liivapaberid : P180 - P400
Vesipaber : P1000
Teise peegli tegemise jaoks on vaja muidugi värvi juurde osta, kihte sai omajagu peale kantud et ikka kestaks. Kuivatamiseks kasutasin sauna 50-60 kraadist temperatuuri. Peegli võtsin tükkideks, et tekiks ruumi ka peeglikorpuse alla jääva osa juurde. http://saabworld.net/showthread.php?t=2077
Krunt : Dynacoat 1K primer grey 400ml
Värv : Carsystem Rallte spray (black-matt) 500ml
Liivapaberid : P180 - P400
Vesipaber : P1000
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sellist Saabi, millel kojameeste varred ei roosteta, pole vist olemas..:D Kunagi aastaid tagasi, kui ma omale praeguse auto ostsin, siis tundusid ka need hirm roostes olema. Ostsin Rootsimaalt täitsa tuttuued..:) Need olid uued täpselt natuke aega ja hakkasid täpselt samamoodi roostetama..:) Eelmisel aastal komistasin keldris vanade otsa, need olid ilusamad, kui need uuena ostetud..:D