9-3 2008 automaat kasti õli vahetus
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
- Asukoht:
- Auto:
Tekkis selline mõte, et laseks kasti õli igaks juhuks ära vahetada..
Nüüd aga küsimus, et kus ja mis sorti vahetus..
Tean, et mõnele kastile ei meeldi üldse see puhtaks pesu ja 100% õli vahetus..
Ise olen eelmistel autodel vahetanud lihtsal õli ja filtri. (ilma turbiini pesuta)
Siit ka siis küsimus.. Kus keegi vahetada on lasknud.. Mis sorti vahetus, mis õli ja mis selle asja hind?
Tänud Kauri.
Nüüd aga küsimus, et kus ja mis sorti vahetus..
Tean, et mõnele kastile ei meeldi üldse see puhtaks pesu ja 100% õli vahetus..
Ise olen eelmistel autodel vahetanud lihtsal õli ja filtri. (ilma turbiini pesuta)
Siit ka siis küsimus.. Kus keegi vahetada on lasknud.. Mis sorti vahetus, mis õli ja mis selle asja hind?
Tänud Kauri.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
olin sama probleemi ees aga Volvoga.
Uurisin trionicult ja tema soovitus oli 3 korda vahetada niipalju kui välja tuleb ja vahetada paarisaja km tagant.
nüüd see tehtud. See mis sealt seest alguses välja tuli oli ikka kaugel sellest mis sisse läks.
Õige õli margi leidmine polnud ka keeruline ja asi läks maksma kokku 29 euri. ja käiguvahetus muutus peale esimest vahetust juba sujuvamaks ja dünaamilisemaks...
Proovi ära. aga õli taset tuleb vaadata töötava mootoriga, mis muud.
Uurisin trionicult ja tema soovitus oli 3 korda vahetada niipalju kui välja tuleb ja vahetada paarisaja km tagant.
nüüd see tehtud. See mis sealt seest alguses välja tuli oli ikka kaugel sellest mis sisse läks.
Õige õli margi leidmine polnud ka keeruline ja asi läks maksma kokku 29 euri. ja käiguvahetus muutus peale esimest vahetust juba sujuvamaks ja dünaamilisemaks...
Proovi ära. aga õli taset tuleb vaadata töötava mootoriga, mis muud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sai just vahetatud Troostis, polnud odav lõbu. Jäi kõrva soovitus vahetada käigukasti õli tihedamalt mingi aeg kui välp 80 tuhat ette näeb.Võib muidugi ka dünaamilise pesu teha.
Troostis hinnad ka viimastel aastatel lakke hüpanud, varuosad on poehind + 20% ja töötund 48€. Kui Vikit seal poleks siis ilmselt läheks mujale.
Õli 3,5L hinnaga 68€
Töö 48€
Mootori õli filter 24€, pole sellise hinnaga filtreid oma elu jooksul kuskil näinud.
Troostis hinnad ka viimastel aastatel lakke hüpanud, varuosad on poehind + 20% ja töötund 48€. Kui Vikit seal poleks siis ilmselt läheks mujale.
Õli 3,5L hinnaga 68€
Töö 48€
Mootori õli filter 24€, pole sellise hinnaga filtreid oma elu jooksul kuskil näinud.
Mootorisse Castrol Edge 0W40 C3 DEXOS2, käigukasti õli marki ei tea. Õlifilter oli MAHLE
Õli 3,5L hinnaga 68€
Töö 48€
Hõbenooles maksab see pull täpselt poole rohkem, vahetatakse ka muidugi poole rohkem õli :)
"Tänan, et meie poole pöördusite. Automaatkäigukastidel tuleks dünaamilist õlivahetust teostada: CVT/Variaator/Multitronik puhul iga 40 000-50 000 km läbimisel; DSG, S-Tronic, Powershift 50 000 – 60 000 km tagant ning tavaautomaatidele 80 000 – 125 000 km või 8 aasta möödumisel. See on info automaatkäigukasti tootjatelt (mitte autotootjatelt) ja on tõesti soovituslik, sest sellise intervalli puhul on äärmiselt väike tõenäosus, et rikkeid põhjustaks vananenud abrasiivne ning vale friktsioonarvuga õli. Autotootjad seevastu mainivad enamasti lakooniliselt „Lifetime e. eluaegne“ toomata ära mitu km see siis tähendab. Tegelik põhjus on soov auto kulusid erinevates testides võimalikult madalana hoida ja näidata ning lisaks on põhihuvi, et auto esimesel ja teisel kasutajal ei tekiks probleeme. Selle eluea peab käigukast tavaliselt probleemideta vastu, sest statistiliselt on see 150 000 – 200 000 km või kuni 7 aastat.
Õlikogus mis kulub dünaamilisel õlivahetusel (pakkumises toodud), on informatiivne ja see sõltub käigukasti seisukorrast (läbisõit, kasutusintensiivsus ja ka näiteks millistes tingimustes on sõidukit kasutatud). Tavaliselt tähendab see ca 2-3 liitrit õlikulu lisaks käigukasti netomahule (tavaline käigukast on 7-10 liitrit), kuid näiteks kuumema kliimaga maadest (Itaalia, Prantsusmaa, jne) imporditud masinatel kulub 1-2 liitrit rohkem õli kui nt Rootsist pärit autodel. Üldiselt jääb kogus 12-14 liitrini (vastavalt sellele muutub ka lõpphind kas odavamaks või kallimaks), aga on ka väga halvas seisukorras autosid millel kulub isegi mõni liiter rohkem õli kui tavaliselt.
Orienteeruvalt kulub käigukasti dünaamiliseks õlivahetuseks kuni 2 tundi. „Dünaamiline õlivahetus“ sisaldab kogu töö-protsessi nii dünaamilise õlivahetusseadmega kui ka diagnoositestriga, lisaks veel proovisõitu (adapteerimist) ning puhastus- ja üldkulumaterjale (v.a õli, see on eraldi pakkumises välja toodud).
Enne iga dünaamilist õlivahetust tehakse autole diagnostika (veakoodide ja muude parameetrite lugemine ja proovõisit). Proovõisõidu raames tõstetakse käigukasti temperatuuri ja suurendatakse koormust (tugev kiirendamine sõites, kohapeal edasi- ja tagurpidi koormamine). Selline koormamine on võrreldav sportliku sõidustiili ja raskemate koormuste (järelveetav haagis vms) vedamisega, mida autotooja on ette näinud ja mida korras käigukast peab probleemideta taluma. Kui käigukasti juhtplokis, mehaanika osades, turbiinis, õlipumbas vms on kulumisest tingitud vead, siis enamasti tulevad nad sellise testimise käigus välja. Teatud käigukastidel kustutatakse ka käigukasti paranduskoefitsiendid juhtplokist (adaptsioonide nullimine) ja ka see võib juhtploki ja käigukasti kulumisest tingitud vead välja tuua. Testimist viiakse läbi seetõttu, et võimalikult põhjalikult hinnata kas käigukast on veel korras ja õlivahetusel mõtet või tuleb hakata teostama käiguka sti remo nttöid.
Me ei kasuta juba mitu aastat dünaamilise õlivahetuse käigus pesuainet, sest algusaastatel peale umbes 500 sõiduki testimist veendusime, et ta ei tee seda efekti mida müüja lubab. Praegu teenindame ca 1300 autot aastas ja oleme veendunud, et see oli õige otsus. Puhastusprotsess toimub ikka uue õli jõul, sest tegelikult on õlis väga kvaliteetsed puhastamismanused juba sees. Suurim mustus paikneb hüdrosiduris (mootori ja käigukasti vahel) ja sealt saab seda ainult dünaamilise õlivahetusega kätte. Lisaks jääks alati pisike kogus pesuainet käigukasti ja uutematel sõidukitel on see väga kriitiline. Kui mõni klient siiski ekstra soovib seda, siis saame ka antud teenust pakkuda.
Kui soovite aega broneerida E-maili teel, siis edastage meile ka enda kontakttelefon."
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Sai just vahetatud Troostis, polnud odav lõbu. Jäi kõrva soovitus vahetada käigukasti õli tihedamalt mingi aeg kui välp 80 tuhat ette näeb.Võib muidugi ka dünaamilise pesu teha.
Troostis hinnad ka viimastel aastatel lakke hüpanud, varuosad on poehind + 20% ja töötund 48€. Kui Vikit seal poleks siis ilmselt läheks mujale.
Õli 3,5L hinnaga 68€
Töö 48€
Mootori õli filter 24€, pole sellise hinnaga filtreid oma elu jooksul kuskil näinud.
Vaatasin puht huvi pärast et mul oli õli hind letis ka odavam.. filter Mahle letihind on muideks 11,7 €
@ Pootsman, ma saan ka teha dünaamilist k.kasti õli vahetust, seade on olemas mees on ka olemas. Lihtsalt mina oma autole ei julge teha.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
@ Pootsman, ma saan ka teha dünaamilist k.kasti õli vahetust, seade on olemas mees on ka olemas. Lihtsalt mina oma autole ei julge teha.
Ma ei karda, kast toimetab nagu siidi, mõni asi tuleb lihtsalt preventiivselt ära teha, et tulevikus vältida probleeme. Ikkagi mis õli sinna kasti käib? :)
Õli 3,5L hinnaga 68€
Töö 48€
Hõbenooles maksab see pull täpselt poole rohkem, vahetatakse ka muidugi poole rohkem õli :)
"Tänan, et meie poole pöördusite. Automaatkäigukastidel tuleks dünaamilist õlivahetust teostada: CVT/Variaator/Multitronik puhul iga 40 000-50 000 km läbimisel; DSG, S-Tronic, Powershift 50 000 – 60 000 km tagant ning tavaautomaatidele 80 000 – 125 000 km või 8 aasta möödumisel. See on info automaatkäigukasti tootjatelt (mitte autotootjatelt) ja on tõesti soovituslik, sest sellise intervalli puhul on äärmiselt väike tõenäosus, et rikkeid põhjustaks vananenud abrasiivne ning vale friktsioonarvuga õli. Autotootjad seevastu mainivad enamasti lakooniliselt „Lifetime e. eluaegne“ toomata ära mitu km see siis tähendab. Tegelik põhjus on soov auto kulusid erinevates testides võimalikult madalana hoida ja näidata ning lisaks on põhihuvi, et auto esimesel ja teisel kasutajal ei tekiks probleeme. Selle eluea peab käigukast tavaliselt probleemideta vastu, sest statistiliselt on see 150 000 – 200 000 km või kuni 7 aastat.
Õlikogus mis kulub dünaamilisel õlivahetusel (pakkumises toodud), on informatiivne ja see sõltub käigukasti seisukorrast (läbisõit, kasutusintensiivsus ja ka näiteks millistes tingimustes on sõidukit kasutatud). Tavaliselt tähendab see ca 2-3 liitrit õlikulu lisaks käigukasti netomahule (tavaline käigukast on 7-10 liitrit), kuid näiteks kuumema kliimaga maadest (Itaalia, Prantsusmaa, jne) imporditud masinatel kulub 1-2 liitrit rohkem õli kui nt Rootsist pärit autodel. Üldiselt jääb kogus 12-14 liitrini (vastavalt sellele muutub ka lõpphind kas odavamaks või kallimaks), aga on ka väga halvas seisukorras autosid millel kulub isegi mõni liiter rohkem õli kui tavaliselt.
Orienteeruvalt kulub käigukasti dünaamiliseks õlivahetuseks kuni 2 tundi. „Dünaamiline õlivahetus“ sisaldab kogu töö-protsessi nii dünaamilise õlivahetusseadmega kui ka diagnoositestriga, lisaks veel proovisõitu (adapteerimist) ning puhastus- ja üldkulumaterjale (v.a õli, see on eraldi pakkumises välja toodud).
Enne iga dünaamilist õlivahetust tehakse autole diagnostika (veakoodide ja muude parameetrite lugemine ja proovõisit). Proovõisõidu raames tõstetakse käigukasti temperatuuri ja suurendatakse koormust (tugev kiirendamine sõites, kohapeal edasi- ja tagurpidi koormamine). Selline koormamine on võrreldav sportliku sõidustiili ja raskemate koormuste (järelveetav haagis vms) vedamisega, mida autotooja on ette näinud ja mida korras käigukast peab probleemideta taluma. Kui käigukasti juhtplokis, mehaanika osades, turbiinis, õlipumbas vms on kulumisest tingitud vead, siis enamasti tulevad nad sellise testimise käigus välja. Teatud käigukastidel kustutatakse ka käigukasti paranduskoefitsiendid juhtplokist (adaptsioonide nullimine) ja ka see võib juhtploki ja käigukasti kulumisest tingitud vead välja tuua. Testimist viiakse läbi seetõttu, et võimalikult põhjalikult hinnata kas käigukast on veel korras ja õlivahetusel mõtet või tuleb hakata teostama käiguka sti remo nttöid.
Me ei kasuta juba mitu aastat dünaamilise õlivahetuse käigus pesuainet, sest algusaastatel peale umbes 500 sõiduki testimist veendusime, et ta ei tee seda efekti mida müüja lubab. Praegu teenindame ca 1300 autot aastas ja oleme veendunud, et see oli õige otsus. Puhastusprotsess toimub ikka uue õli jõul, sest tegelikult on õlis väga kvaliteetsed puhastamismanused juba sees. Suurim mustus paikneb hüdrosiduris (mootori ja käigukasti vahel) ja sealt saab seda ainult dünaamilise õlivahetusega kätte. Lisaks jääks alati pisike kogus pesuainet käigukasti ja uutematel sõidukitel on see väga kriitiline. Kui mõni klient siiski ekstra soovib seda, siis saame ka antud teenust pakkuda.
Kui soovite aega broneerida E-maili teel, siis edastage meile ka enda kontakttelefon."
Mis seal dünaamilise hinnaks pakuti?
6k kasti pange ainult originaal õli, kui seda pole siis parem ärge vahetage!
Originaal õli liiter maksab umbes 15€ ja näiteks VM teeb vahetuse ära umbes poole tunniga.
Välja tuleb seda 3,5-4L - seega kulu üsna väike.
Originaal õli liiter maksab umbes 15€ ja näiteks VM teeb vahetuse ära umbes poole tunniga.
Välja tuleb seda 3,5-4L - seega kulu üsna väike.
6k kasti pange ainult originaal õli, kui seda pole siis parem ärge vahetage!
Originaal õli liiter maksab umbes 15€ ja näiteks VM teeb selle ära umbes poole tunniga.
Välja tuleb seda 3,5-4L - seega kulu üsna väike.
Mul oli õli käigukastis süsimust, kuigi seda olevat eelmisel aastal vahetatud umbes 5000 km tagasi. Tartu värk ma ütlen.
enda omal olen pooleteise aasta jooksul kolm korda vahetanud ja nüüd on õli juba üsna värske välimusega.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Mis õli sisse läks?
Saab 9-3 SS/SC läheb automaatkasti Mobil ATF 3309, see vastab täpselt tehase spetsifkatsoonile Saab 3309.
Vaatan oma logidest, et olen hankinud seda varasemalt hinnaga ca 10 eur liiter.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
rquote=293074&tid=31676&author=skyline]
Saab 9-3 SS/SC läheb automaatkasti Mobil ATF 3309, see vastab täpselt tehase spetsifkatsoonile Saab 3309.
Vaatan oma logidest, et olen hankinud seda varasemalt hinnaga ca 10 eur liiter.
Mis õli sisse läks?
Saab 9-3 SS/SC läheb automaatkasti Mobil ATF 3309, see vastab täpselt tehase spetsifkatsoonile Saab 3309.
Vaatan oma logidest, et olen hankinud seda varasemalt hinnaga ca 10 eur liiter.
Kummast kastist sa räägid, 5 ja 6 käigulistel on erinevad õlid mida segada ei tohi!
Siin eelnev jutt on muidu 6 käigulistest.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
seda 3309 õli sain 4 liitrise kanistri ca 10 euriga.
kellel huvi võin jagada.
kellel huvi võin jagada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
seda 3309 õli sain 4 liitrise kanistri ca 10 euriga.
kellel huvi võin jagada.
Käigukast vasta on kallim ikka:facts:
Suuri risk unknown õli valada.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: T Okt 28, 2014 8:00
- Asukoht:
- Auto:
Ei taha kohe kuidagi keegi siin öelda mis õli kasti siis kokkuvõttes läheb, 6 käigulisse kasti..
See on päris selge, et umbes Mingi õliga ma proovima ei hakka :nono:
See on päris selge, et umbes Mingi õliga ma proovima ei hakka :nono:
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 380
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
- Kontakt:
Hõbenooles - ATF AW-käigukastidele 9,1667€, selline õli oli minu auto pakkumisele lisatud. Huvitav kas õige asi ikka, äkki mõtlesid nad ka, et 5-ne kast :)
Põhjus miks ma seda küsin algusest saati mis õli sisse panna on kuna, WIS ütles: "synthetic oil has a coefficient of friction that differs from mineral oil based oil and should therefore not be used. The use of synthetic oil can cause malfunction through abnormal wear.
Kõik niiöelda universaalsed aga on sünteetilised õlid mis peaks jutu poolest vastama AW-1 spesifikatsioonile. 93 165 147 on mineraalõli baasil toodetud
See õli peaks olema jah minraalõli baasil tehtud kuid kõik GM 93 165 147 analoogid ja Aisin Warner AW-1 õlid on sünteetilised.
Sellepärast ongi soe soovitus - kasutada seda õli mis seal kastis juba sees on, ehk originaal pakendis.
Ja vahetada vähemalt iga 60000km tagant.
Võite ka Opeli diileritelt küsida, Opeli kataloogi number on 1940773. Või näiteks Forsist.
Ja vahetada vähemalt iga 60000km tagant.
Võite ka Opeli diileritelt küsida, Opeli kataloogi number on 1940773. Või näiteks Forsist.
Sellepärast ongi soe soovitus - kasutada seda õli mis seal kastis juba sees on, ehk originaal pakendis.
Ja vahetada vähemalt iga 60000km tagant.
Võite ka Opeli diileritelt küsida, Opeli kataloogi number on 1940773. Või näiteks Forsist.
Kui teaks mis seal see enne oli :)
Kui kuski garaazis pandi varem analoogi(sünteetilist) siis peab tulemusega leppima.