Saab 9-5 Aero, jux31
Tere,
Pärast Turbo X maha müümist on olen mõelnud, et meie perel võiks ikkagi üks Saab olla. Samuti olen tundnud survet perelt, et soovitakse Saabi :). Pikka aega olen otsinud ja vaadanud millist Saabi osta, eelnevalt on olnud 99, 9000 CSE, 9000 Aero. Augustis jäi silma see Saab 9-5 Aero ja tundus meile sobivat. Plaan ei olnudki osta ideaalkorras sõiduk vaid pigem selline mida annaks vaikselt taastada. Autol on vaja teostada veermikuremont, keretööd ja vajab peaaegu täielikku uut sisu.
Pärast Turbo X maha müümist on olen mõelnud, et meie perel võiks ikkagi üks Saab olla. Samuti olen tundnud survet perelt, et soovitakse Saabi :). Pikka aega olen otsinud ja vaadanud millist Saabi osta, eelnevalt on olnud 99, 9000 CSE, 9000 Aero. Augustis jäi silma see Saab 9-5 Aero ja tundus meile sobivat. Plaan ei olnudki osta ideaalkorras sõiduk vaid pigem selline mida annaks vaikselt taastada. Autol on vaja teostada veermikuremont, keretööd ja vajab peaaegu täielikku uut sisu.
Lennumasina kilometraaziks 264400, viimane hooldus hooldusraamatus 244381, kuna vahepealset hooldusinfot ei ole. Otsusdatasin, et peab vahetama õhufiltri, õli, õlifiltri ja õlikorgi karteripõhjas.
Õhufilter nagu pildilt näha on näinud väga palju päevi, õigeaeg vahetamiseks
Õli sai võetud Autoeksperdi soovitusel prooviks BP Visco 5000 c 5w40
Õhufilter nagu pildilt näha on näinud väga palju päevi, õigeaeg vahetamiseks
Õli sai võetud Autoeksperdi soovitusel prooviks BP Visco 5000 c 5w40
Kui sai õli vahetatud märkasin, et kütusefiltrit pole sellel autol kauaaega vahetatud, siis sai järgmise tööna ette võetud selle vahetus.
Esimesena sai lahti võetud Youtube ja vaadatud, kui keeruline seda tööd teha on. Videos https://www.youtube.com/watch?v=ukEYyz9F9aE selgus ,et tuleb poldid lahti keeratud mõlemalt poolt kütusefiltrit. Et poldid paremini lahti tuleks sai valitud prooviks Motox mis on Motoneti kaubamaja oma kaubamärk (mida ta laseb eritellimusena toota).
Sai kiiresti Autoeksperdi poest läbi käidud ja ostetud uus kütusefilter ja auto kanali peale aetud ja suureks üllatuseks tuleb välja mida ei osanud vaadata, et sellel autol ei olegi poltidega nagu videos. Vaid on metallklambritega, mis on toru sees
Nii kaua kuni ma üritasin sõbrakäest välja selgitada, kuidas neid klambreid lahti saab, suutis mu sugulane lukustatavate tangide
,kuvikeeraja ja toorejõuga klambrist välja saada. Tegelikkuses on olemas ka eritööriist, millega saab avada nagu siin teemas http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=23341. Ostisin foorumist, aga ei leidnud kuskilt täpselt, kas on veel erinevaid võimalusi, aga sugulane leidis selle teema alles siis kui olime juba auto all
Kütusefiltriga oli kaasas plastik klambrid, mis läksid ilust torude sisse ja lukustusid.
Esimesena sai lahti võetud Youtube ja vaadatud, kui keeruline seda tööd teha on. Videos https://www.youtube.com/watch?v=ukEYyz9F9aE selgus ,et tuleb poldid lahti keeratud mõlemalt poolt kütusefiltrit. Et poldid paremini lahti tuleks sai valitud prooviks Motox mis on Motoneti kaubamaja oma kaubamärk (mida ta laseb eritellimusena toota).
Sai kiiresti Autoeksperdi poest läbi käidud ja ostetud uus kütusefilter ja auto kanali peale aetud ja suureks üllatuseks tuleb välja mida ei osanud vaadata, et sellel autol ei olegi poltidega nagu videos. Vaid on metallklambritega, mis on toru sees
Nii kaua kuni ma üritasin sõbrakäest välja selgitada, kuidas neid klambreid lahti saab, suutis mu sugulane lukustatavate tangide
,kuvikeeraja ja toorejõuga klambrist välja saada. Tegelikkuses on olemas ka eritööriist, millega saab avada nagu siin teemas http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=23341. Ostisin foorumist, aga ei leidnud kuskilt täpselt, kas on veel erinevaid võimalusi, aga sugulane leidis selle teema alles siis kui olime juba auto all
Kütusefiltriga oli kaasas plastik klambrid, mis läksid ilust torude sisse ja lukustusid.
See spets tööriist on jämedama vildika kork, millele lõikad sälgu sisse ja surud ümber kütusetoru, saad nii seda ringklambrit kõigist neljast nurgast sisse suruda. Üks musta värvi peenikese otsaga marker on ideaalne selleks, Sharpie marker.
Sai Mustamäe Fixusest ostetud uus Champion AP37 kojamees
kuna vana oli nii otsas kui otsas sai olla . Hakkasin seda külge installeerima vaatasin küll, et millegipärast vanal kojamehel on äärtes ainult nagad aga uuel terve pulk. Ei rakendanud suurt jõudu vaikselt proovisin pesasse lükata ,tulemuseks läks raam kojamehel puruks.
Vana Uus
Kuna aega nappis ja auto pidin viima VikingMotorsi-sse polnud aega tagasi minna ,sai siis vana raami külge pandud kummi osa.
Peab ikka endale EPC muretsema kere küll 2002-2004, aga auto ise 2005 võimalik, et mingisugused erinevused on ikka olemas.
kuna vana oli nii otsas kui otsas sai olla . Hakkasin seda külge installeerima vaatasin küll, et millegipärast vanal kojamehel on äärtes ainult nagad aga uuel terve pulk. Ei rakendanud suurt jõudu vaikselt proovisin pesasse lükata ,tulemuseks läks raam kojamehel puruks.
Vana Uus
Kuna aega nappis ja auto pidin viima VikingMotorsi-sse polnud aega tagasi minna ,sai siis vana raami külge pandud kummi osa.
Peab ikka endale EPC muretsema kere küll 2002-2004, aga auto ise 2005 võimalik, et mingisugused erinevused on ikka olemas.
Olen siis otsinud lahendust EPC-le ,et seda saaks installerida Maci arvutile. Eraldi arvutit ei ole soov osta sellejaoks ,sest on võimalik Windowsi eradi lisaks instaleerida (https://www.youtube.com/watch?v=Hmm9Q-T0oTo) või teine võimalus virtuaalselt
( https://www.virtualbox.org ) koos macOS koos tööle panna ( https://www.youtube.com/watch?v=nfJTRrIUgPE ). Konsulteerisin ka sõbraga, et milline neist oleks kõige parem, valituks siis osutus ikkagi virtuaalne versioon, kuna kasutan Windows ainult EPC jaoks. Õnneks on lauasahtlis kingiks saadud Windows 8 plaat olemas. Ja nüüd vaid vaja alla laadida Saab EPC Version 2010-4 ja WIS
( http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 705&page=4 ) ning õppida, kuidas seda täpselt kasutada . EPC-st on hea vaadata kuidas detailid lahti käivad ja kus on kinnitused.
( https://www.virtualbox.org ) koos macOS koos tööle panna ( https://www.youtube.com/watch?v=nfJTRrIUgPE ). Konsulteerisin ka sõbraga, et milline neist oleks kõige parem, valituks siis osutus ikkagi virtuaalne versioon, kuna kasutan Windows ainult EPC jaoks. Õnneks on lauasahtlis kingiks saadud Windows 8 plaat olemas. Ja nüüd vaid vaja alla laadida Saab EPC Version 2010-4 ja WIS
( http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 705&page=4 ) ning õppida, kuidas seda täpselt kasutada . EPC-st on hea vaadata kuidas detailid lahti käivad ja kus on kinnitused.
Private jet käis vahepeal Viking Motorsis, suurimad tänud ,kes auto kallal vaeva nägid "Au ja Kiitus" neile sest suur töö sai tehtud .
Vahetusse läks:
Pakett Saab 9-5 tagasilla pukside vahetus
Puks tag. õõtsa suuri
Puks tag. õõtsa väike
Sillastend
Puks mootori raami keskm
Sarniir
Puks mootoriraam esim/tag
Käigukasti padi
Tagum mootoripadi
Mootoripadi
E.stab.puks 20mm
Õli roolivõimendi
Päigukasti padi
Õli vahetus käigukasatil
Vahetusse läks:
Pakett Saab 9-5 tagasilla pukside vahetus
Puks tag. õõtsa suuri
Puks tag. õõtsa väike
Sillastend
Puks mootori raami keskm
Sarniir
Puks mootoriraam esim/tag
Käigukasti padi
Tagum mootoripadi
Mootoripadi
E.stab.puks 20mm
Õli roolivõimendi
Päigukasti padi
Õli vahetus käigukasatil
Võtsin kõik VM-ilt kuna sellega kaasneb garantii.
Soovitan ise otse VM-ilt hinda küsida kui vastavad tööd vajavad tegemist, sest varuosade hinnad võivad ajas muutuda: https://vikingmotors.ee/teenindus-vikin ... a-hooldus/
Soovitan ise otse VM-ilt hinda küsida kui vastavad tööd vajavad tegemist, sest varuosade hinnad võivad ajas muutuda: https://vikingmotors.ee/teenindus-vikin ... a-hooldus/
Mina pole küll jõudnud arusaamale, et oleks vahet, kas 5w-30 või 5w-40 või isegi 10w-40. Mina vaatan tootjat ja õli kvaliteeti, neid ekstreemumtemperatuure suvel ja talvel annab Eestis otsida, et kvaliteetõli mootorit korralikult ei õlitaks. Õlid on ka nii heaks läinud tänapäeval, et üldjoontes iga õli ajab asja ära. Kui rada hakkad sõitma, siis vaatad tõesti, et mis õli nii mootorisse, kui piduritesse topid, siis tõesti tulevad teised lävendid ette, tavasõidul pole vahet.
Kuna piduri pedaal tuli vajutada lõpuni põhja, et auto hakkaks pidurdama, siis sai otsus vastu võetud ,et tuleb külastada Autoeksperti ja osta sealt ,ette uued kettad ja välja vahetada tagumised klotsid.
Ette pakuti NK kettad ,kuna eelnev kogemus olemas (kasutan sama firma kettaid teisel autol ja olen väga rahul).
Esimeste ketaste miinimum piiriks seatud siis 22 mm minul oli üks 21mm ja teine 23 mm.
Klotsid oli eelmine omanik jõudnud välja vahetada ja külge oli insatlleeritud Biltema klotsid.
Tagumisteks klotsiteks soovitati RH (Road House).
Kui töö sai tehud ,sai mindud proovima pikemale sirgele,kas pidurid vastavad lennumasina võimsusele. Alguses ehmusin kui kiirust hakkasin maha pidurdama, et midagi pole muutunud ,st pedaal võtab ülevalt aga pidurdusteekond on väga pikk. Aga siis meenus ,et teisel autol oli alguses sama moodi, et vaja väikest sisse sõitu. Nüüdseks kus 70 km sõidetud on pidurid kordades paremaks läinud. Sama asi oli ka mul teise autoga ,et NK ketas vajab sisse sõitmist.
Ette pakuti NK kettad ,kuna eelnev kogemus olemas (kasutan sama firma kettaid teisel autol ja olen väga rahul).
Esimeste ketaste miinimum piiriks seatud siis 22 mm minul oli üks 21mm ja teine 23 mm.
Klotsid oli eelmine omanik jõudnud välja vahetada ja külge oli insatlleeritud Biltema klotsid.
Tagumisteks klotsiteks soovitati RH (Road House).
Kui töö sai tehud ,sai mindud proovima pikemale sirgele,kas pidurid vastavad lennumasina võimsusele. Alguses ehmusin kui kiirust hakkasin maha pidurdama, et midagi pole muutunud ,st pedaal võtab ülevalt aga pidurdusteekond on väga pikk. Aga siis meenus ,et teisel autol oli alguses sama moodi, et vaja väikest sisse sõitu. Nüüdseks kus 70 km sõidetud on pidurid kordades paremaks läinud. Sama asi oli ka mul teise autoga ,et NK ketas vajab sisse sõitmist.
Kui sai vahetatud pidurikettaid ja -klotse, siis vajus ära juhipoolne tungraua ülessetõstmis koht
.
Ei lasknud kohe sellepärast pead norgu, kuna teadsin, kes sellist asja tunneb ja oskab väga hästi korda teha- selleks on Vulkanus. Eks teda teavad rohkem Küüliku, Classiku ja Tonnise omanikud, vabandan väga kui keegi jäi mainimatta . Nagu meie vestlusest selgus olin mina esimene Saab 9-5 omanik kelle "Private jet" vajas lõikust ja keevitust. Eelnevalt sai käidud Tonnise Aero-ga keevitamas vedrupesa, mis oli sisse vajumas ja selle ta suutis suurepäraselt korda teha Sammuti lappis ta ka mu Tonnise Aero summutit.
Vulkanus vaatas mu "Private jeti" üle ja töö ladusamaks kulgemiseks otsisin doonor auto, kust sai vajaminevaid osasid välja lõigata.
Vasak külg
Parem külg
Au ja kiitus Vulkanusele suurepärase töö eest!
.
Ei lasknud kohe sellepärast pead norgu, kuna teadsin, kes sellist asja tunneb ja oskab väga hästi korda teha- selleks on Vulkanus. Eks teda teavad rohkem Küüliku, Classiku ja Tonnise omanikud, vabandan väga kui keegi jäi mainimatta . Nagu meie vestlusest selgus olin mina esimene Saab 9-5 omanik kelle "Private jet" vajas lõikust ja keevitust. Eelnevalt sai käidud Tonnise Aero-ga keevitamas vedrupesa, mis oli sisse vajumas ja selle ta suutis suurepäraselt korda teha Sammuti lappis ta ka mu Tonnise Aero summutit.
Vulkanus vaatas mu "Private jeti" üle ja töö ladusamaks kulgemiseks otsisin doonor auto, kust sai vajaminevaid osasid välja lõigata.
Vasak külg
Parem külg
Au ja kiitus Vulkanusele suurepärase töö eest!
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Panen ka paar sõna .Ei ole jah 9-5 keevitanud ,eks neid kes seda tööd teha lasta tahaks vist palju pole .Sain ka teada mida see 9-5 oma kere osas ette kujutab .Vanakooli masinatega tegeledes on kvaliteedi vahe räigelt vanakooli masinate poole kaldu .9-5 on küll karpide osas kaetud mingi korrotõrje vahendiga kuid väljast poolt on masin täiesti kaitseta .Logari all on kõigest mannetu kruntvärv ei mingit mastiksit ega isegi liite kohtades kereliimi väikseimgi vigastus koopas viib roostetamiseni .
Antud masinal ei plaaninud alguses pooltki nii suurt tööd. Midagi pold teha kõik sai välja lõigatud ja asendatud viisakamaga ,kusjuures doonor oli 1998 a oma millel tunduvalt parem kvaliteet.See mis välja ei lõiganud ,rooste roostesurmaga üle , peale korralik roostekrunt ja veel kiht mastiksit .
Eks kui selliseid fanatte, kes viitsivad autode elus hoidmisega tegeleda, üritan jõudu mööda ikka aidata .
Antud masinal ei plaaninud alguses pooltki nii suurt tööd. Midagi pold teha kõik sai välja lõigatud ja asendatud viisakamaga ,kusjuures doonor oli 1998 a oma millel tunduvalt parem kvaliteet.See mis välja ei lõiganud ,rooste roostesurmaga üle , peale korralik roostekrunt ja veel kiht mastiksit .
Eks kui selliseid fanatte, kes viitsivad autode elus hoidmisega tegeleda, üritan jõudu mööda ikka aidata .
Novembris sai soetatud päevi näinud Aero rool, mis vajas taastamist. Esialgu mõtlesin, et jätan selle taastamise viimaseks, kuid muutsin meelt, et soovin kohe rooli korda saada.
Kuid läheb peale alles siis kui salong valmis saab . Kuna aeg lendas lennutiivul ja aega nappis, sai mitu nädalat internetis surfatud ja uuritud erinevaid sadulseppade kodulehtesid. Silma jäi SideEffect OÜ ja otsus langetatud, et lasen taastada nagu originaalis perforeeritud nahaga, sai ka korra kaalutud üleni ühtlase nahaga katta, aga “Originaal ruulib”
Suured tänud Argole kes tegi suurepärast tööd
Kuid läheb peale alles siis kui salong valmis saab . Kuna aeg lendas lennutiivul ja aega nappis, sai mitu nädalat internetis surfatud ja uuritud erinevaid sadulseppade kodulehtesid. Silma jäi SideEffect OÜ ja otsus langetatud, et lasen taastada nagu originaalis perforeeritud nahaga, sai ka korra kaalutud üleni ühtlase nahaga katta, aga “Originaal ruulib”
Suured tänud Argole kes tegi suurepärast tööd