Saab 900 16i projekt T5 TURBO
Kuna pikad ja pimedad õhtud hakkavad paistma siis sai võrus käidud ja üks silma jäänud Saab projektiks toodud. Juba ammu oli plaanis üks klassik mõnusasti ära turbotada, kuna 2 ukselisi raske leida sai valikuks 4 ukseline sedaan 89a ja 16 klapilise mootoriga. Eks kõik sõlmed tuleb üle käia, aga loodan, et kevadeks mõnus adrenaliini tekitaja valmis. Mõned pildid. https://plus.google.com/113122171204391795844
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Ma küsin alustuseks kohe lolli küsimuse, kuna ma ei tea paremini - kas nendel 16 klapilistel mootoritel oli turbomootorite ja vabalthingavate ehituses ka midagi teisiti - näiteks ülemise otsa materjalidetugevuses, kolbide ehituses jne? Kui palju ümber teha vaja on või piisab vaid turbost, mootorijuhtimisest jne?
Jõudu igaljuhul, tore, kui keegi midagi teeb.
Jõudu igaljuhul, tore, kui keegi midagi teeb.
Turboka kolvid peaks madalamad olema.
Ma nüüd peast kohe ka ei mäleta, aga on olid vist jah madalamad nõgusamad, 2,3 on suur vahe turbo ja mitte turbo vahel. Ma veel mõtlen kas proovin orig jätta või kasutan juba 2,3T omi.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Just, just . turbokal vist jah nõgusamad. Mul peaks paar tk olema. äkki kepsud ka erinevad? seda saaks kah vaadata , võrrelda.
Vaatasin yle. jah, turboka omad on nõgusamad paar 2 ...3 mm. kepsud tundusid samad ( 2,1 mootor ja turbokas).
Samas turbokaid on olnud läbi aja väga erineva surveastmega.
Vaatasin yle. jah, turboka omad on nõgusamad paar 2 ...3 mm. kepsud tundusid samad ( 2,1 mootor ja turbokas).
Samas turbokaid on olnud läbi aja väga erineva surveastmega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Hei.
Progress käib, pildid on küll vales järjekorras, aga sellest pole vast midagi. Originaal ,mitte turbo kolbidega sain umbes 50km sõita kui lendas plokikaane tihend ja ühel kolvil mõra, turbo rõhk 1,3bar,(veits suurem turbo ja punased pihustid)
Nüüdseks 9000 2,3 turbo kolvid uued saaled rõngad tihendid. Pihustid 630cc.Asi koos, käib seadistus proovisõit, ahjaa käigukast käis ka pulkadeks ja peaülekande vahetasin 8,8 vastu välja et maanteel pöördeid alla saada ja lõppkiirust suurwndada. Mõned pildid siis.
. .
Progress käib, pildid on küll vales järjekorras, aga sellest pole vast midagi. Originaal ,mitte turbo kolbidega sain umbes 50km sõita kui lendas plokikaane tihend ja ühel kolvil mõra, turbo rõhk 1,3bar,(veits suurem turbo ja punased pihustid)
Nüüdseks 9000 2,3 turbo kolvid uued saaled rõngad tihendid. Pihustid 630cc.Asi koos, käib seadistus proovisõit, ahjaa käigukast käis ka pulkadeks ja peaülekande vahetasin 8,8 vastu välja et maanteel pöördeid alla saada ja lõppkiirust suurwndada. Mõned pildid siis.
. .
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tee mis tahad aga T-klassikuga ON mõnus sõita.
Pea nädala olen ka vahelduva eduga yhega ringi kimanud. Kui ikka vajutad, siis läheb!! Elagu T-klassikud!
Pea nädala olen ka vahelduva eduga yhega ringi kimanud. Kui ikka vajutad, siis läheb!! Elagu T-klassikud!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Õhtust kõigile.
Paari sõnaga siis düno õhtust. Päris valmis ei jõudnud autoga, t7 klappi ja kiiruse infot ajule ei jõudnud ühendada. Tänu sellele tegin kiirelt ise manuaalse boosti controlleri mis aga soovitud 1,4 bari ei hoidnud, hoidis 1 bari. Tulemus siiski 176kw 445 mm mis pole ka väga paha. Lähiajal plaanis uuesti minna kui t7 klapp küljes ja seadistatud saab. Kuna kastis ülekanne ka teine keris 4 käiguga spido põhja, tahtis uuele ringile minna . Igaljuhul äge oli ja hea näha, et on ka teisi kes Saabi järgi aitavad.
Mootori setupist teine kord pikemalt. Sõitnud nüüd selle mootoriga umbes 700 km Paar pilti ka.
Paari sõnaga siis düno õhtust. Päris valmis ei jõudnud autoga, t7 klappi ja kiiruse infot ajule ei jõudnud ühendada. Tänu sellele tegin kiirelt ise manuaalse boosti controlleri mis aga soovitud 1,4 bari ei hoidnud, hoidis 1 bari. Tulemus siiski 176kw 445 mm mis pole ka väga paha. Lähiajal plaanis uuesti minna kui t7 klapp küljes ja seadistatud saab. Kuna kastis ülekanne ka teine keris 4 käiguga spido põhja, tahtis uuele ringile minna . Igaljuhul äge oli ja hea näha, et on ka teisi kes Saabi järgi aitavad.
Mootori setupist teine kord pikemalt. Sõitnud nüüd selle mootoriga umbes 700 km Paar pilti ka.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Päris mõnus kompott tundub olevat
Ootan huviga rohkem juttu mootori kohta, mis turbo ja mis sidur ?
Ootan huviga rohkem juttu mootori kohta, mis turbo ja mis sidur ?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson