Saab 9-3 B204E 1999, hard0
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Tervist
See on siis minu esimene Saab. Saab 9-3 sai valitud sellepärast, kuna mul eelmine auto oli 1993 Opel Vectra A diisel. Nimelt roolisüsteem, sillad ja põhjaalune olid minu jaoks juba tuttavad ning nende osad ka väga sõbralike hindadega. Plussiks on ka vanemat tüüpi B204E mootor, nagu ma nüüd hiljem aru sain.
Auto ise on Rootsist toodud aastal 2015. Seal on viimaseks kirjapandud läbisõiduks 260000 km. Ostes oli ees 299 tuhat. Nüüdseks olen autoga sõitnud ca 3 nädalat.
Põnev riistapuu kuid huvitavat ja vastakat tuuningut saanud. Minu arusaamist mööda on autole külge poogitud Aero paketi stanged ja mingi käredam väljalaskesüsteem(summutiots on küll väja jäme ja kurja väljanägemisega). Lisaks on tulede lüliti asemele paigaldatud turborõhu näidik - prioriteedid on eelmistel omanikel paigas olnud
Puudustest: Roostet on autole siia-sinna siginenud. Koopaääred ja siit-sealt mujaltki kobrutab. Läbiv rooste on pagasiruumis rattakoobaste taga. Samuti ei tööta korralikult pagasiluugi lukustus. Originaalraadio jaamade mälu ei toimi(pidavat tüüpprobleem olema). Konditsioneer on tühi. Termostaat ei sulgu korralikult(auto ei suuda töötemp. hoida). Ja nipet-näpet veel.
See on siis minu esimene Saab. Saab 9-3 sai valitud sellepärast, kuna mul eelmine auto oli 1993 Opel Vectra A diisel. Nimelt roolisüsteem, sillad ja põhjaalune olid minu jaoks juba tuttavad ning nende osad ka väga sõbralike hindadega. Plussiks on ka vanemat tüüpi B204E mootor, nagu ma nüüd hiljem aru sain.
Auto ise on Rootsist toodud aastal 2015. Seal on viimaseks kirjapandud läbisõiduks 260000 km. Ostes oli ees 299 tuhat. Nüüdseks olen autoga sõitnud ca 3 nädalat.
Põnev riistapuu kuid huvitavat ja vastakat tuuningut saanud. Minu arusaamist mööda on autole külge poogitud Aero paketi stanged ja mingi käredam väljalaskesüsteem(summutiots on küll väja jäme ja kurja väljanägemisega). Lisaks on tulede lüliti asemele paigaldatud turborõhu näidik - prioriteedid on eelmistel omanikel paigas olnud
Puudustest: Roostet on autole siia-sinna siginenud. Koopaääred ja siit-sealt mujaltki kobrutab. Läbiv rooste on pagasiruumis rattakoobaste taga. Samuti ei tööta korralikult pagasiluugi lukustus. Originaalraadio jaamade mälu ei toimi(pidavat tüüpprobleem olema). Konditsioneer on tühi. Termostaat ei sulgu korralikult(auto ei suuda töötemp. hoida). Ja nipet-näpet veel.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Praeguseks hetkeks olen taha paigaldanud Hertz Dieci 6x9" ovaalid(ostes polnud üldse seal midagi). Täna paigaldasin vigase originaalmaki asemale Vectrast võetud Pioneeri maki. Küllaltki suur osa originaalmaki avast jäi küll täitmata aga sinna sigineb vasti ilmselt CB-raadiosaatja. Helikvaliteet tõusis küll MEELETULT. Lihtsalt hämmastav. Oma üllatuseks leidsin armatuuri kõlarikatete alt Alpine koaksiaalkõlarid - arvasin alguses et seal on kindlasti originaalid.
Lisaks sellele eemaldasin pagasiruumist külgmised polstrid ja hindasin sealse roostepoolse laastustöö - polnudki kõige hullem
Ainult pori ja vett oli tuppa tunginud sealtkaudu - vot see häirib.
Olles eelnevalt 1.gene Kia Sephiat ja Opel Vectrat omanud, mis ikka võrratult paremini roostet produtseerida suudavad, tundub Saab täitsa korralik nende kõrval.
Homme keevitan augud kinni. Tõsine ja põhjalik roostetõrje igasugusetele kobrutavatele kohtadele jääb olude sunnil kevadesse. Enne tõsisemat talve üritan leida taha veel logarid ja stange sisse mingid porilapakad paigaldada, et sool ja muu sodi pagasiruumi põhja otse ratta alt rünnata ei saaks.
Nüüd 300000km täitumise veerel olles vahetan lähiajal kindlasti ära veel kõikvõimalikud filtrid-vedelikud. Võimalusel eemaldan ka karteripõhja ja piilun ka sinna.
Lisaks sellele eemaldasin pagasiruumist külgmised polstrid ja hindasin sealse roostepoolse laastustöö - polnudki kõige hullem
Ainult pori ja vett oli tuppa tunginud sealtkaudu - vot see häirib.
Olles eelnevalt 1.gene Kia Sephiat ja Opel Vectrat omanud, mis ikka võrratult paremini roostet produtseerida suudavad, tundub Saab täitsa korralik nende kõrval.
Homme keevitan augud kinni. Tõsine ja põhjalik roostetõrje igasugusetele kobrutavatele kohtadele jääb olude sunnil kevadesse. Enne tõsisemat talve üritan leida taha veel logarid ja stange sisse mingid porilapakad paigaldada, et sool ja muu sodi pagasiruumi põhja otse ratta alt rünnata ei saaks.
Nüüd 300000km täitumise veerel olles vahetan lähiajal kindlasti ära veel kõikvõimalikud filtrid-vedelikud. Võimalusel eemaldan ka karteripõhja ja piilun ka sinna.
Viimati muutis hard0, E Okt 30, 2017 12:30, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Täna tegelesin siis võitlusega roosteaukude vastu. Eemaldaasin rooste mehhaaniliselt ja kiirmenetlus roostemuunduriga. Seejärel punktisin lapid külge. Kerge kiht tsinki ja lõpetuseks ohtralt mastiksit, et see kõik kinni kaanetada(kereliimi käepärast polnud :/ ). Eks kevadel tuleb natuke tänast rutakalt tehtud tööd üle teha.
Viimati muutis hard0, E Okt 30, 2017 12:31, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Muundur on mõistlik mõte. Samas paistab, et Sa ei lõiganud plekki välja. Ilmselt lappisid siis ka "kapsapea" / "kolhoositöö" meetodil ehk mitmekihilist plekki tekitades? Viisakas ja kestva tulemuse andev töö tähendab suurema tüki väljalõikamist ja tekkinud avasse sobiva plekitüki asemele keevitamist serv-servaga meetodil.
umbes nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 0.JPG.html
...ja nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 2.jpg.html
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 5.JPG.html
umbes nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 0.JPG.html
...ja nii:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 2.jpg.html
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 5.JPG.html
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Nõustun täielikult aga valge aja ja olude puudumise tõttu olin sunnitud kompromissi peale minema. Rooste on sealkandis valtsi vahele ka saanud, nii et tööd jätkub kohe rohkem.13piisab kirjutas: ↑E Okt 30, 2017 9:09Muundur on mõistlik mõte. Samas paistab, et Sa ei lõiganud plekki välja. Ilmselt lappisid siis ka "kapsapea" / "kolhoositöö" meetodil ehk mitmekihilist plekki tekitades? Viisakas ja kestva tulemuse andev töö tähendab suurema tüki väljalõikamist ja tekkinud avasse sobiva plekitüki asemele keevitamist serv-servaga meetodil.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Tänan küsimast! Sügisel sai tehtud 300k hooldus igasuguste filtrite ja vedelike vahetamisega. Töötamast lakanud termostaadi koos jahutusvedelikuga asendasin ka. Ära vahetasin karteripõhja, sest olemasoleval oli õlipunni keere rikutud. See andis võimaluse ka sisse piiluda. Halva üllatusena tulid pisikesed ketitalla tükid karteripõhjast välja. Seetõttu kontrollisin ka ketipingutit ja sain kinnitust et kett on ülemäära veninud. Tulenevalt sellest ka ketikõrin külmast peast, nagu ma siis ära tabasin. Seega auto ootab hetkel ketivahetust, millega loodetavasti lähiajal ära teha saan. Positiivse külje pealt õliläga mootorist ei leidnud ja külge keeratud testmanomeeter näitas ilusaid õlirõhu numbreid. Küll aga olid mõõtmisel silindrisurved veidi maas ja ilmselt tuleb ketivahetuse jooksul korra ka sellega tegeleda. Positiivne on veel see et väljalaske poole pealt turbovõllil tuntavat lõtku ei tuvastanud.
Peale mootoripoolega tegelemise vahetasin ära esilogarid korralikemate vastu, tegin esikoobastele väikse roostetõrje ja möksisin need üle. Tagapool eemaldasin tagastange ja sain altpoolt ligi sügisel lapitud kohale. See läheb ka ümbertegemisele. Tagumised koopaääred vabastasin pindmisest roostest ja kandsin peale roostemuunduri. Nüüd vaja veel pahteldada ja värvida. Pagasiruumi põhi tuleb ka üle veel keevitada - seal on põhjapunnide ümbrus mäda.
Sees paigaldasin tagasi originaalmaki, millel remontisin mittetöötavad nupud ära(trükkplaat oli haiget saanud veidi) ja lisasin Bluetooth AUX mooduli ka kui see juba lahti oli. Maki mäluprobleemidega jõuab ka ehk tulevikus tegeleda. Selleks pean mälukivi maha jootma ja sealt sisu uuele samasugusele mälukivile kanda laskma.
Rooli vahetasin ära väga nahaga 9-5 rooliratta vastu (tänud kasutaja daags!).
Samuti vahetasin armatuuri põhipaneeli ära ning nüüd on rõhukella asemel jälle tuledelüliti ja vent restid toimetavad korralikult.
Aga üldiselt on masin rohkem seisnud, et mitte keti-loteriid võita. Lisaks on nüüd kevadel kooliasjad ja SIIL ka muude asjade kallal nokitsemist pärssinud.
Kõigest sellest on suur ports pilte ka. Ehk jõuan nende üleslaadimiseni lähemal ajal.
Peale mootoripoolega tegelemise vahetasin ära esilogarid korralikemate vastu, tegin esikoobastele väikse roostetõrje ja möksisin need üle. Tagapool eemaldasin tagastange ja sain altpoolt ligi sügisel lapitud kohale. See läheb ka ümbertegemisele. Tagumised koopaääred vabastasin pindmisest roostest ja kandsin peale roostemuunduri. Nüüd vaja veel pahteldada ja värvida. Pagasiruumi põhi tuleb ka üle veel keevitada - seal on põhjapunnide ümbrus mäda.
Sees paigaldasin tagasi originaalmaki, millel remontisin mittetöötavad nupud ära(trükkplaat oli haiget saanud veidi) ja lisasin Bluetooth AUX mooduli ka kui see juba lahti oli. Maki mäluprobleemidega jõuab ka ehk tulevikus tegeleda. Selleks pean mälukivi maha jootma ja sealt sisu uuele samasugusele mälukivile kanda laskma.
Rooli vahetasin ära väga nahaga 9-5 rooliratta vastu (tänud kasutaja daags!).
Samuti vahetasin armatuuri põhipaneeli ära ning nüüd on rõhukella asemel jälle tuledelüliti ja vent restid toimetavad korralikult.
Aga üldiselt on masin rohkem seisnud, et mitte keti-loteriid võita. Lisaks on nüüd kevadel kooliasjad ja SIIL ka muude asjade kallal nokitsemist pärssinud.
Kõigest sellest on suur ports pilte ka. Ehk jõuan nende üleslaadimiseni lähemal ajal.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
https://www.google.ee/amp/s/www.soundan ... rce=images
Sarnane sellega. Kiskusin lahti, eemaldasin aku ja ühendasin heliotsad maki autotelefoni klemmidele. Toide tuleb kõige odavamast sigaretisüütajasse käivast usb laadijast, millest on sisuliselt ka järgi vaid trükkplaat koos vajalike komponentidega. Maki telefonirežiimi lülitamiseks lasutan praegu lisalülitit, aga ehk suudan tulevikus veidi elegantsemalt selle korraldada.
Proovisin esimeses iteratsioonis ka seda varianti, aga see heli, mis sealt tuli, oli ikka päris õnnetu - mono, vaiksem ja minuarust eelvõimu ei läbi (s.t. täiesti flat).
Ma tegin endal nii, et lasin aux-ini CD changeri pesajalgade külge, kus ta läbib opampi ja pärast ühendasin läbi 3X-ON-ON lüliti kaudu raadioga (lüliti lülitab kas raadio või aux ini vahet). Vahepealt peab paar raadio rada läbi lõikama.
http://technicaldiversions.blogspot.com ... sults.html
Aux ini ühendasin selle: https://www.anker.com/store/soundsync-drive/A3351011 (kõigepealt katsetasin mingi noname odava hiinakaga, aga see oli raharaisk)
Kuna sigaretisüütajast toites on lahendus päris mürane, siis tellisin amazonist mingi ground loop isolatori vahele.
Senistest iseleiutatavatest lahendustest tundub kõige lihtsam teha ja kasutada. Seni pole mul vähemalt probleeme olnud.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Tõsi, jätsin oma lahenduse täpsustamata. Ma võtsin raadio täiesti pulkadeks ja jälitasin ISO pistiku klemmist ning trükkplaadi radu pidi selle eelvõimendini. Enem ei mäleta aga vist jätsin telefonist tulevale signaalile mõeldud OPAMPid ka vahele. Tuli välja et eelvõimendi juures läheb üks rada kaheks ja sealt lõikasin rajad läbi ning jootsin omad otsad külge. Ehk siis nii nagu lingitud inglisekeelses tekstis mainitud.
Kaks fotot on ka kokku liimitud esipaneeli trükkplaadist ja lapitud trükkplaadi radadest.
Viimasel fotol siis punane-valge on parem-vasak kanal ning must-roheline on joodetud telefonirežiimi lülituse klemmidele. Varjestus joodetud lähima maandusraja külge.
Kaks fotot on ka kokku liimitud esipaneeli trükkplaadist ja lapitud trükkplaadi radadest.
Viimasel fotol siis punane-valge on parem-vasak kanal ning must-roheline on joodetud telefonirežiimi lülituse klemmidele. Varjestus joodetud lähima maandusraja külge.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Väike ülevaade nüüd hilisemastest nokitsemistest - varurattavannist lõikasin kolme põhjapunni ümbrused välja sest need olid täiesti mädad. Üks samasugune auk tuleb veel kunde jalge all ja kundepoolse tagaistuja jalge all teha. Proovisin siis esimest korda korralikult õhukest plekki serv-servaga keevitada. Ütleme, et võib rahule jääda, kuigi lapp jäi veidi kummi ja mitte päris serv-servaga. Kuid ega seal varuratta all mingit iluasja polegi vaja. Täidistraat ka pealekauba seega plädistab rohkem kui võiks. Sel nädalavahetusel proovin jõuda teised avad kinni suristada.
Tagumise luugi mitteavanemise teema lahendasin ka ära - ilmselt on keegi jõuga proovinud avada ja midagi ära väänandud. Igatahes piisas luugi käepideme ja luku vahelise varda pikkuse lühendamisest(väänasin sirge varda veidi banaaniks), et asi jälle toimetama hakkaks.
Tagumise luugi mitteavanemise teema lahendasin ka ära - ilmselt on keegi jõuga proovinud avada ja midagi ära väänandud. Igatahes piisas luugi käepideme ja luku vahelise varda pikkuse lühendamisest(väänasin sirge varda veidi banaaniks), et asi jälle toimetama hakkaks.
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Töö auto kallal ei ole sugugi raugenud.
Ketikomplekti oodates vaatasin üle esiustes olevad kõlarikohad. Tehasest pole sinna kõlareid paigaldatud seega katted olid ees ja plastikust kõlariraamid puudu. Kuna sai juba vaatamiseks lahti kisutud, siis otsustasin sinna komponentkõlarid ühe soojaga paigaldada. Uksepolstris olevat katet eemaldades pidin kasutama veidi vaibanoa abi, kuna ring oli sisse lõigatud vaid osaliselt. Ukse poole peal tuli lihtsalt vahtplast ära rebida ja ukse seest kõlarikaabli ots välja tõmmata.
Kuna plaan oli aftermarket kõlarid paigaldada, siis lõikasin originaalse pesa maha ja pressisin otsa universaalsed labidad.
Kõlarite raamid sain kaasfoorumlase Kkkk81 9-5 küljest (ülimalt meeldiv et SAAB iga mudeli jaoks uut juppi välja ei mõtelnud).
Kuna ava raami sees on 140mm, ei lubanud see päris kõiki 6,5" midwoofereid kastutada. Langetasin otsuse Hertz DSK170.3 kasuks, kuna taga juba on DCX690.3 ovaalkõlarid. Valjukat ja raami kokku pannes selgus tõsiasi, et raami väljaulatuvad servad jäävad ette. Need käiasin maha relakale kinnitatud käiakettaga ja täitsin tekkinud avad kerehermeetikuga(oli parasjagu käepärast).
Sealt edasi oli juba kruvide keeramise rõõm ja kaabelduse teemad. Kõlarikorvis olevad avad klappisid plastikraamiga ideaalselt ning kõlarikomplektis kaasasolevad kruvid olid samuti täpselt parajad. Sagedusfiltrid paigaldasin keskkonsoolist paremale, kuhu jõuavad uksekõlarite kaablid.
Kõrgsageduselemendid paigaldasin armatuurikõlarite avadesse perforeeritud lindi abil, et oleks võimalik hõlpsasti kõrgsagedused just juhi ja kaasreisja suunas keerata.
Kommentaarina DSK170.3 komplektile ütleks, et kaasatulevate kaablite ristlõige on ikka ülimalt tagasihoidlik. Kuna sagedusfiltrit lahti lõhkuma ei olnud plaanis, lõikasin kaablid võimalikult selle lähedalt maha ning jootsin sinna 1,5mm2 kaablid. Kõrgsageduskõlarite puhul kasutasin sedasama peenikest vaskkaablit, kuid seal on võimsus ja voolutarve väike ning kaabel ei tohiks niivõrd suurt rolli omada.
Kokkuvõttes olen rahul, et komponentkõlarid paigaldasin, helipilt on autos oluliselt meeldivam.
Tänaseks on laua nurga peale saanud nukvõlliketi komplekt, balanssvõllide keti komplekt, kaanetihend, kaanepoldid jms mis võimaldab ketivahetuse ette võtta. Sellega üritan maha saada järgmisel nädalal.
Ketikomplekti oodates vaatasin üle esiustes olevad kõlarikohad. Tehasest pole sinna kõlareid paigaldatud seega katted olid ees ja plastikust kõlariraamid puudu. Kuna sai juba vaatamiseks lahti kisutud, siis otsustasin sinna komponentkõlarid ühe soojaga paigaldada. Uksepolstris olevat katet eemaldades pidin kasutama veidi vaibanoa abi, kuna ring oli sisse lõigatud vaid osaliselt. Ukse poole peal tuli lihtsalt vahtplast ära rebida ja ukse seest kõlarikaabli ots välja tõmmata.
Kuna plaan oli aftermarket kõlarid paigaldada, siis lõikasin originaalse pesa maha ja pressisin otsa universaalsed labidad.
Kõlarite raamid sain kaasfoorumlase Kkkk81 9-5 küljest (ülimalt meeldiv et SAAB iga mudeli jaoks uut juppi välja ei mõtelnud).
Kuna ava raami sees on 140mm, ei lubanud see päris kõiki 6,5" midwoofereid kastutada. Langetasin otsuse Hertz DSK170.3 kasuks, kuna taga juba on DCX690.3 ovaalkõlarid. Valjukat ja raami kokku pannes selgus tõsiasi, et raami väljaulatuvad servad jäävad ette. Need käiasin maha relakale kinnitatud käiakettaga ja täitsin tekkinud avad kerehermeetikuga(oli parasjagu käepärast).
Sealt edasi oli juba kruvide keeramise rõõm ja kaabelduse teemad. Kõlarikorvis olevad avad klappisid plastikraamiga ideaalselt ning kõlarikomplektis kaasasolevad kruvid olid samuti täpselt parajad. Sagedusfiltrid paigaldasin keskkonsoolist paremale, kuhu jõuavad uksekõlarite kaablid.
Kõrgsageduselemendid paigaldasin armatuurikõlarite avadesse perforeeritud lindi abil, et oleks võimalik hõlpsasti kõrgsagedused just juhi ja kaasreisja suunas keerata.
Kommentaarina DSK170.3 komplektile ütleks, et kaasatulevate kaablite ristlõige on ikka ülimalt tagasihoidlik. Kuna sagedusfiltrit lahti lõhkuma ei olnud plaanis, lõikasin kaablid võimalikult selle lähedalt maha ning jootsin sinna 1,5mm2 kaablid. Kõrgsageduskõlarite puhul kasutasin sedasama peenikest vaskkaablit, kuid seal on võimsus ja voolutarve väike ning kaabel ei tohiks niivõrd suurt rolli omada.
Kokkuvõttes olen rahul, et komponentkõlarid paigaldasin, helipilt on autos oluliselt meeldivam.
Tänaseks on laua nurga peale saanud nukvõlliketi komplekt, balanssvõllide keti komplekt, kaanetihend, kaanepoldid jms mis võimaldab ketivahetuse ette võtta. Sellega üritan maha saada järgmisel nädalal.
Viimati muutis hard0, R Mai 03, 2019 13:48, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
- Asukoht: Läänemaa/Tallinn
- Auto: Saab 9-3 LPT MY99
Reaalselt keti vahetamiseni jõudsin alles nüüd. Nokitsemist oli seal ikka täie raha eest. Kõige ebameeldivam üllatus oli, et otsakaane poldid olid kellegi poolt ilmselt löökvõtmega kinni lastud ja lahtikeeramisel rikkusin kolm T40 otsikut. Lõpuks leidsin löökvõtmele mõeldud musta T40 otsiku millega poldid lahti sain. Selleks aga pidin mootori alusraami eemaldama, mootori ära toestama ning lahti laskma ja kere ülespoole tõstma et rattakoopast akumutrikeerajaga poldid lahti saaksin. Huvitavaks üllatuseks oli veel plokikaas, mis oli kinnitatud hoopiski tikkpoltide ja seibide-mutritega :O . Samuti on kellegi eelmise omaniku poolt eemaldatud balansvõllide kett ning maha treitud(!) balanssvõllide hammasrataste hambad. Samuti on plaadiga pimedaks tehtud balanssvõllide keti pinguti ava plokis. Balanssvõllide ketikomplekt jäigi minu poolt paigaldamata.
Lühidalt kokku võttes sai kergest ketivahetusest mootori väiksemat sorti remont, kus vahetusse läksid kaanetihend, kaanepoldid, sisse- ja väljalaskekollektorite tihendid, klapikambrikaane tihend, väntvõlli otsmine rõngastihend, lamerihma pingutusrull, lamerihma ülejooksurull. Mootor on veel lõpuni komplekteerimata kuid enamik tükke on tänaseks küljes tagasi. Üle pean vaatama veel õlipumba ja hindama selle ressurssi. Kuna mootori alusraam on ka kere küljest eraldatud, vahetan veel stablilisaatorvarda keskmised puksid.
Loodame et pärast seda kõike saab sellest asjast üks korralik SAAB.
Lühidalt kokku võttes sai kergest ketivahetusest mootori väiksemat sorti remont, kus vahetusse läksid kaanetihend, kaanepoldid, sisse- ja väljalaskekollektorite tihendid, klapikambrikaane tihend, väntvõlli otsmine rõngastihend, lamerihma pingutusrull, lamerihma ülejooksurull. Mootor on veel lõpuni komplekteerimata kuid enamik tükke on tänaseks küljes tagasi. Üle pean vaatama veel õlipumba ja hindama selle ressurssi. Kuna mootori alusraam on ka kere küljest eraldatud, vahetan veel stablilisaatorvarda keskmised puksid.
Loodame et pärast seda kõike saab sellest asjast üks korralik SAAB.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Vägev! Tahaks teada kas läheb paremini pöördesse ka võrreldes bal kettidega variandiga?
Ja kui suur on vibratsioon võrreldes orig.
Mul on ootel ilma bal kettideta mootor...
Ja kui suur on vibratsioon võrreldes orig.
Mul on ootel ilma bal kettideta mootor...
Sent from my Monte Carlo using B236
Otsakaane poldid lihtsalt jäävad alumiiniumi sisse kinni, püssiga lastes poleks seal keeret alles. Järgmine kord piidab, kui puhastad poldi torx pesad ning annad enne lahtikeeramist haamriga ühe vopsu iga poldipea pihta (kasutades kasvõi sedasama torx võtit ja pikendust)- "ehmatab" poldid nn lahti.
Võimsust pole kunagi piisavalt