Sinine suits

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#1

T Dets 12, 2017 10:10

Saab 9-3 1.9tdi 88kw.
Mure siis selles et nädalas korra aga aegajalt ka tihedamini lööb tagant julma sinise välja kiirendades ja kütusekulu kolmekordistub,seda umbes 5 minutiks ja siis jälle vaikus.On siin targemaid mehi kes oskaks abi anda?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

T Dets 12, 2017 10:16

Kõlab nagu DPF filter puhastaks ennast, kui sellel autol on selline asi all.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#3

T Dets 12, 2017 12:16

On ikka,aga kas puhastuse ajal sinine suits ja kas armatuuris ei peaks miski sellest teada andma ja kas loogiline et teeb seda nii tihti?Aasta on 2008
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#4

T Dets 12, 2017 12:24

Janeksii kirjutas:
T Dets 12, 2017 12:16
On ikka,aga kas puhastuse ajal sinine suits ja kas armatuuris ei peaks miski sellest teada andma ja kas loogiline et teeb seda nii tihti?Aasta on 2008
Regenereerimise protsessist auto ise märku ei anna, parim viis selle hetke ära tabamiseks ongi hetkelise kütusekulule pilgu heites. maanteel tavaline 5-6L siis põletamise hetkel on ta ca 2.5x suurem
Minu diisel Saab viskas samuti sinist suitsu ja vingu filtri põletamise aeg, kahjuks oli see filter ka otsa lõppenud minu autol. Põletama hakkas ~ 400km tagant.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#5

T Dets 12, 2017 12:25

Kütusekulu kordades suurem jh,kuidas teada saada kas filter õhtal?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#6

T Dets 12, 2017 20:19

Janeksii kirjutas:
T Dets 12, 2017 12:25
Kütusekulu kordades suurem jh,kuidas teada saada kas filter õhtal?
Kui põletused hakkavad sagedaseks muutuma (linnas <200km ja maantee sõiduga <400km). Oletan, et olete autot omanud juba mõnda aega ja teate, kas iganädalased põletused on tavalised olnud või on see viimasel ajal tekkinud. Lisakas veateated armatuuris, vähenenud jõudlus - see kõik viitab surevale DPF-le. Eeldusel, et kõik muu on korras (turbo, pihustid, EGR)

Kas DPFi põletused on tehtud linnas või maanteel? Kui linnas siis tasuks minna maanteele töösooja mootoriga ja lasta tal põletada ennast korralikult tühjaks. Hästi sai esile kutsuda DPF põletust maanteel 80-120 kiirendustega. :mrgreen: Siis käik alla ja püsikas peale.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#7

T Dets 12, 2017 21:16

Mingit veateadet pole andnud,ega ka jõu puudust pole tunnetanud,küll aga tühikäigul mootori puterdamist,põletuse ajal.eks teen siis selle maantee lükke ära ja eks näis.Aga kui filter kutu ,kas välja kodeeridz või uus filter?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#8

T Dets 12, 2017 21:55

Variante on mitmeid, uus DPF, läbipesu, välja programmeerimine.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#9

K Dets 13, 2017 23:52

Minul on DPF ebapädevalt eemaldatud, kindlasti lasen kunagi tagasi panna. Rõvemustad summuti otsad ei istu kohe kuidagi.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#10

N Dets 14, 2017 6:51

Aga on siin mõnda pädevat Saabimeest kelle poorde pöörduda,või kes teab kust abi leida sellistele probleemidele?
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#11

N Dets 14, 2017 11:57

Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#12

N Dets 14, 2017 14:21

yllar kirjutas:
K Dets 13, 2017 23:52
Minul on DPF ebapädevalt eemaldatud, kindlasti lasen kunagi tagasi panna. Rõvemustad summuti otsad ei istu kohe kuidagi.
Või lase soft üle kirjutada, korralikult tehtud töö korral ei tule grammigi musta suitsu tagant. Mul tegi CTS ja musta ei tulnud. Pärast kui juurde keerati jõudu läks asi kole mustaks. (Kehv tuuning)
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#13

R Dets 15, 2017 11:19

Ma ise ei näe seda suitsu, vajuta palju tahad, kuid sumpsi otsad äkased. Softi kohapealt see mure et Tech2-ga vaadates näitab et mingi x kuud tagasi viimane põletustsükkel ja täituvus vist oli 90%.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#14

N Dets 21, 2017 11:51

DPF ongi autol selle jaoks et tagant diisli põlemisjäägi tahked osakesi (musta tahma) välja ei tuleks. Kui DPF-i pole siis on loogiline ju et sumpa otsad on tahmased ja kiirendamisel veidi musta tagant viskab. Just "veidi" mitte nagu 30 aastat tagasi Ikaruse bussid Nõmme mäest üles rühkides :). Kui veel tuuning ka peale keeratud (st et mootorisse pressitakse varasemaga võrreledes rohkem kütus ja rohkem õhku ) järelikult muutub heitgaas veelgi rohkem tahma sisaldavaks.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#15

N Jaan 11, 2018 12:24

Aga kui tihti peaks(võiks)auto seda teha?Minul teeb paagi peale korra või kaks(ca 500km)kas see ikka liiga tihti?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#16

N Jaan 11, 2018 12:40

Linnasõidul ~300km tagant, maanteel 800km. Isiklik rekord 1100km
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#17

N Jaan 11, 2018 21:27

Täielik raiskamine selle kübemefiltriga jamamine. Kõik need jupid maksavad päris mõnusalt, kui pekki lähevad ja piiravad auto liikumist. Ja mille nimel see vaev? Et siis lõpuks kokku kogutud jääk suurel kuumusel ikkagi ära põletada ja keskkonda paisata. Saaste põletamine kõrgemal temperatuuril ei muuda saastet olematuks, vaid vähem nähtavaks. Endel Lippmaa ütles kohe ausalt kogu selle asja kohta, et suur äri (ja vale) ja ei midagi muud.
Lasime meie pere ainukesel diisliga liikuval masinal asjad kõrvaldada ja ca 20kw juurde kirjutada, Pootsmani poolt soovitatud kohas ja nüüd on ainus mure roolist kinni hoida. Lippab nagu vana generatsiooni Aero bensukas ja peale linnas vuristamist tuleb vahel lapatsit anda, et torud puhtaks köhitaks. Vot siis tuleb sekundiks musta tossu veits ja see on ka kõik.
Janeksii
Postitusi: 8
Liitunud: T Dets 12, 2017 10:06
Asukoht: Tartumaa
Auto:

#18

R Jaan 12, 2018 7:15

Ehk siis jagad infot,kes sellega tartus tegeleb,niiet hiljem ka ülevaatuse läbiksin ja muid pretensioone ei tekiks,ja mis see maksab umbkaudu
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#19

R Jaan 12, 2018 16:33

Kas sellest aastast nad juba mitte ei kontrolli ülevaatusel DPFi reaalset olemasolu ja tööd?
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#20

L Jaan 13, 2018 0:09

Kuidas seda kontrollitakse? Ükski ülevaatuspunkti seade ei tohiks öelda, kas tegu on tühjaks loobitud DPFiga või mis ta seal all on.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#21

L Jaan 13, 2018 9:49

OBD kaudu. Selle saab muidugi üle ka küsida kas täna juba kontrollitakse aga isegi kui täna veel mitte siis see aeg pole kaugel enam nagunii.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#22

L Jaan 13, 2018 11:34

Kuidas sa OBD kaudu ütled, kas on DPF element sees või mitte?
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#23

L Jaan 13, 2018 11:45

sigaelmar kirjutas:
L Jaan 13, 2018 9:49
OBD kaudu. Selle saab muidugi üle ka küsida kas täna juba kontrollitakse aga isegi kui täna veel mitte siis see aeg pole kaugel enam nagunii.
Saab vaadata piiratud hulgal seadmetega rõhuanduri näitu ja millal oli viimane regenereerimine (km tagasi). TTID puhul Delphi ja Boschi seadmed jäid hätta.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#24

L Jaan 13, 2018 13:53

Ttid on uuemad 1.9? Seal jääb vist jah Bosch hätta. Ja tegelikult peaksid heitgaasides ka kajastuma kas DPF on veel alles või mitte. Lõppude lõpuks heitgaaside pärast ta seal all ongi ju.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#25

L Jaan 13, 2018 14:30

Ainuke asi mis loogiline on, ongi see regenereerimise kilometraaž, aga rõhu puhul kuvatakse sulle ikkagi summaarium. Ega enne teada ei saa kui tuleb mingi ülevaatuse teema üles. Boschiga olen ilusti näinud opeli ttid mootoreid, uuemate Saabidega enam ka hätta pole jäänud. Pigem on softi probleem olnud siis teistel(jah saan hiilata, et saan iga kvartal uued softid). Aga seda tean kindlalt, et kui progetakse DPF välja jäävad heitgaasid normi piiridesse.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Vasta