Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT - MÜÜDUD
Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustan algusest...
Plaanis oli osta OG 9-3 Aero alates 2001 aastast ja otsitud seda ka sai aga mitte nii väga imekspandavalt neid müügis pole. Ei saa ka öelda, et postkastki pakkumistest umbes oleks olnud.
Ühel pühapäevasel üsnagi juhuslikul auto24 sirvimisel märkasin seda 9000..olgu öeldud, et mu venna 9000 Anniversaryst mu saabihuvi üldse üldse alguse sai. Olles juba eelnevalt omanud ühte 9-5te ja OG 9-3e, siis läksingi Tallinnasse seda tonnist vaatama. Omanik oli kõik vead ausalt üles tunnistanud mulle telefonis ja üllatusi ei olnud, proovisõit kulges muretult ja jõudsime ka hinnas kokkuleppele.
Autost endast:
2.3 165kw, Sebastiani poolt kunagi näpitud juba - ehk siis peaks kuskil 200kW ligidal see number olema. Enamvähem säilinud Aero sisu (mis oli üks suuremaid plusse minu silmis), arveid on aastast 2008-2017 ja samakaua ka ühe omaniku käes olnud - hea oli osta autot muret tundmata, et tünga saad.
Kaasa tulid korralik roostevaba tagaluuk koos klaasiga, roostevaba esimene juhipoolne tiib, kaks kundepoolset ust.
Oli ka selle aasta juunikuus Autolehes lugu temast.
Mis tegemist vajab...no esimesed tiivad muidugi, klaasi alumine äär ja kollektoritihend (natukene sutsutab külmalt), nipetnäpet iluvigu veel mis talvega korda loodan saada!
Link vanale kuulutusele, pilte tuleb kunagi hiljem!
http://www.auto24.ee/used/2311001
Plaanis oli osta OG 9-3 Aero alates 2001 aastast ja otsitud seda ka sai aga mitte nii väga imekspandavalt neid müügis pole. Ei saa ka öelda, et postkastki pakkumistest umbes oleks olnud.
Ühel pühapäevasel üsnagi juhuslikul auto24 sirvimisel märkasin seda 9000..olgu öeldud, et mu venna 9000 Anniversaryst mu saabihuvi üldse üldse alguse sai. Olles juba eelnevalt omanud ühte 9-5te ja OG 9-3e, siis läksingi Tallinnasse seda tonnist vaatama. Omanik oli kõik vead ausalt üles tunnistanud mulle telefonis ja üllatusi ei olnud, proovisõit kulges muretult ja jõudsime ka hinnas kokkuleppele.
Autost endast:
2.3 165kw, Sebastiani poolt kunagi näpitud juba - ehk siis peaks kuskil 200kW ligidal see number olema. Enamvähem säilinud Aero sisu (mis oli üks suuremaid plusse minu silmis), arveid on aastast 2008-2017 ja samakaua ka ühe omaniku käes olnud - hea oli osta autot muret tundmata, et tünga saad.
Kaasa tulid korralik roostevaba tagaluuk koos klaasiga, roostevaba esimene juhipoolne tiib, kaks kundepoolset ust.
Oli ka selle aasta juunikuus Autolehes lugu temast.
Mis tegemist vajab...no esimesed tiivad muidugi, klaasi alumine äär ja kollektoritihend (natukene sutsutab külmalt), nipetnäpet iluvigu veel mis talvega korda loodan saada!
Link vanale kuulutusele, pilte tuleb kunagi hiljem!
http://www.auto24.ee/used/2311001
Kogenud Aeronaut.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Äge aparaat
Pole kunagi varem tonnisega sõitnud ja sellega sain nüüd esmakordse kogemuse Nüüd ma saan aru mis juttu tonniste vennad räägivad - need mõnusad istmed koos eeskujuliku softiga tegi tuju ikka lõbusaks küll Veidike sai seda katsetatud TAllinn-Narva maanteel 2-realise peal ja ei saa midagi halba küll öelda - emotsioone pakkus kenasti . Veidi vorstid rehvid on aga eks selle vastu on ka rohtu
Edu selle vahva tonnisega
Pole kunagi varem tonnisega sõitnud ja sellega sain nüüd esmakordse kogemuse Nüüd ma saan aru mis juttu tonniste vennad räägivad - need mõnusad istmed koos eeskujuliku softiga tegi tuju ikka lõbusaks küll Veidike sai seda katsetatud TAllinn-Narva maanteel 2-realise peal ja ei saa midagi halba küll öelda - emotsioone pakkus kenasti . Veidi vorstid rehvid on aga eks selle vastu on ka rohtu
Edu selle vahva tonnisega
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Mul on hea meel, et auto sai õige omaniku - kurb oli aknast tema seismist vaadata.
Oleksin sellega jätkanud kui tervisemure poleks mind selle roolist minema lükanud, aga mis teha.
Tee ta jälle uhkeks ja ilusaks ning naudi teise-kolmanda käiguga uuemate autode ehmatamist ja möödasõite maanteel. Ainult roolist peab kõvasti kinni hoidma
Oleksin sellega jätkanud kui tervisemure poleks mind selle roolist minema lükanud, aga mis teha.
Tee ta jälle uhkeks ja ilusaks ning naudi teise-kolmanda käiguga uuemate autode ehmatamist ja möödasõite maanteel. Ainult roolist peab kõvasti kinni hoidma
Nimevahetus vl -> Veiko
Praegu naudin esileedi ehmatamist rohkem Ja roolist kinnihoidmise vastu tuleb rohtu leida! Muus osas tänan hea auto eest ja hoian teda vääriliseltVeiko kirjutas: ↑N Okt 26, 2017 16:57Mul on hea meel, et auto sai õige omaniku - kurb oli aknast tema seismist vaadata.
Oleksin sellega jätkanud kui tervisemure poleks mind selle roolist minema lükanud, aga mis teha.
Tee ta jälle uhkeks ja ilusaks ning naudi teise-kolmanda käiguga uuemate autode ehmatamist ja möödasõite maanteel. Ainult roolist peab kõvasti kinni hoidma
Kogenud Aeronaut.
Vahepeal olen lõplikult ära suutnud sõita väljalaske kollektori tihendi, käib üpris rõveda häälega, nädalavahetusel peaks korda saama. Keretöödeks on veel puudu esimene juhipoolne tiib, et kui kellelgi on pakkuda, siis olen vägagi huvitatud. A ja mis kollektori tihendi vahetusega meelde tuli, kuskohast uusi polte saaks selleks? Autoekspert Tartus ei suutnud neid pakkuda..
Mingi pildike ka rootslastest omavahel:
Mingi pildike ka rootslastest omavahel:
Kogenud Aeronaut.
Pole siia midagi kirjutanud pikemalt, aga pole ausaltöeldes tonnisega väga liigleda ka saanud. Peale ühte tõsisemat aerotamist, otsustas väljalaske kollektori tihend oma koostöölepingu üles öelda ja edasine sõit kulges nagu suvisel saaremaa hommiku päiksetõusu ajal, kui kalapaat sadamast pött-pött välja sõidab. Tihend oli mul juba eelnevalt olemas (siinkohal tänud veikov-le), uued poldid tellisin carringist (otseloomulikult tuli sealt vale kaup, 4 pika ja kolme lühikese asemel tuli kohale 7 pikka - mingid teised anti kohapealt kaasa, mis pidid sobima, eks näis). Hakkasin ühel laupäevasel hommikul sõbraga siis rõõmsalt seda vahetama, kaks polti sisse ära murdunud (see mulle muidugi üllatus polnud) - seal igatahes meie töö ka selleks korraks lõppes ja mõtlesime, et vaatame siis üldist seisukorda ka pisut.
Põhja alt oli täitsa tipptopp, ainuke murekoht oli kõrvalistuja poolne esimene tõstepunn, see on pisut mõlkis sissepoole - muus osas rooste puudus. Mootoril täheldasime pisikesi õlilekkeid ja kuna kollketoripolte nagunii oleks väga raske olnud niisama välja puurida, siis tõstame kogu mootori maha mingil ajahetkel ja vahetame ka ära igasugused tihendid (õlivann (huvitav, et osad kohad ütlevad, et see lähen ainult hermeetikuga kinni, aga autoeksperdist sain ka vastava tihendi), klapikambrikaane tihend, simmerlingid, õlivanni punn läheb ka uus) ja muu pudipadi (termostaat, õli+filter, rihmakomplekt ja veepump ja tosool).
Kere poole pealt sain lõpuks kõik vajalikud jupid, tagaluugil ja kundepoolsel tiival on eeltööd juba tehtud, ootavad värvimist, juhipoolsel esitiival on veel terve tee minna.
Ehk saab iseenda 30daks sünnipäevaks kõik kokku ja valmis!
Põhja alt oli täitsa tipptopp, ainuke murekoht oli kõrvalistuja poolne esimene tõstepunn, see on pisut mõlkis sissepoole - muus osas rooste puudus. Mootoril täheldasime pisikesi õlilekkeid ja kuna kollketoripolte nagunii oleks väga raske olnud niisama välja puurida, siis tõstame kogu mootori maha mingil ajahetkel ja vahetame ka ära igasugused tihendid (õlivann (huvitav, et osad kohad ütlevad, et see lähen ainult hermeetikuga kinni, aga autoeksperdist sain ka vastava tihendi), klapikambrikaane tihend, simmerlingid, õlivanni punn läheb ka uus) ja muu pudipadi (termostaat, õli+filter, rihmakomplekt ja veepump ja tosool).
Kere poole pealt sain lõpuks kõik vajalikud jupid, tagaluugil ja kundepoolsel tiival on eeltööd juba tehtud, ootavad värvimist, juhipoolsel esitiival on veel terve tee minna.
Ehk saab iseenda 30daks sünnipäevaks kõik kokku ja valmis!
Kogenud Aeronaut.
Otsakaaned ja karter käivad anaeroobse hermeetikuga. Tihend mis said on vana tonnis/ klassiku tihend.
See punnis tõstekoht on juba läbi. Ideaalne aeg kus hakata remontima seda, saad veel vana tõstekronsat taastada ja ehk isegi saad vähese keevitamisega hakkama. Kui ma mingi aeg enda aero teema lõpuks teen siis saad näha kui hulluks selline asi minna võib.
See punnis tõstekoht on juba läbi. Ideaalne aeg kus hakata remontima seda, saad veel vana tõstekronsat taastada ja ehk isegi saad vähese keevitamisega hakkama. Kui ma mingi aeg enda aero teema lõpuks teen siis saad näha kui hulluks selline asi minna võib.
Kogenud Aeronaut.
Täna sai pisut nokitsetud:
vana roostes kundepoolne esitiib sai uus ja värskelt värvitud vastu vahetatud, bensupaagi luuk sai värvitud ja külge, tagaluuk ootab järgmist korda;
superaerodele panin bridgestone noranza 2 rehvid peale, mis mul Volvo alt üle olid jäänud, käsi ei tõusnud 15" sinna alla panema ja suveks nagunii muud plaanid velgede osas.
Järgmisel nädalalõpul saab tehniline osa ka järje peale ja plaanis on keretööd lõplikult ära teha, pisikesi murekohtasid omajagu.
vana roostes kundepoolne esitiib sai uus ja värskelt värvitud vastu vahetatud, bensupaagi luuk sai värvitud ja külge, tagaluuk ootab järgmist korda;
superaerodele panin bridgestone noranza 2 rehvid peale, mis mul Volvo alt üle olid jäänud, käsi ei tõusnud 15" sinna alla panema ja suveks nagunii muud plaanid velgede osas.
Järgmisel nädalalõpul saab tehniline osa ka järje peale ja plaanis on keretööd lõplikult ära teha, pisikesi murekohtasid omajagu.
Kogenud Aeronaut.
Vahepeal sai ära tehtud järgnevad tööd:
Väljalaskekollektori poldid ja uus tihend
Uued simmerid
Klapikambrikaane tihend
Karterile uus silikoon + õlivõttur puhastatud (hunnik oli seal juba täitsa märgatav)
Rihmakomplekt koos veepumbaga + tosool
Õli+filter
Tühikäigu mootor puhastatud
Siinkohal suured suured tänud Veikole (veikov), kelle garaaži ja teadmisteta seisaks Saab siiamaani ilmselt nukralt hoovinurgas.
Mõned pildid ka:
Väljalaskekollektori poldid ja uus tihend
Uued simmerid
Klapikambrikaane tihend
Karterile uus silikoon + õlivõttur puhastatud (hunnik oli seal juba täitsa märgatav)
Rihmakomplekt koos veepumbaga + tosool
Õli+filter
Tühikäigu mootor puhastatud
Siinkohal suured suured tänud Veikole (veikov), kelle garaaži ja teadmisteta seisaks Saab siiamaani ilmselt nukralt hoovinurgas.
Mõned pildid ka:
Kogenud Aeronaut.
Mina ei kurdaks, kui on hea rehv, siis püsib teel ka hästi.
Halvema rehviga on nii, et kui hakkab minema, siis läheb. Seda suhteliselt rasket kere ei suuda mõjutada enam ükski jõud (va. need mis teele ette jäävad võibolla), enne kui saabub jälle pidamine.
Viimane kogemus halva rehviga oli umbes aasta tagasi. Maha oli tulnud mingi lörtsi ollus ja kui ühe poole rattad vähe paksema asja sisse takerdusid ja teise poole omadel pidamine ka ära kadus, siis see tonnine oli nagu spinner tee peal kuniks tagurpidi põllule maandus (õnneks kõik jäi terveks ja teele tagasi sõitis omal jõul, sumps oli nats mulda täis ).
Ülejäänud kogemused ainult positiivsed.
Halvema rehviga on nii, et kui hakkab minema, siis läheb. Seda suhteliselt rasket kere ei suuda mõjutada enam ükski jõud (va. need mis teele ette jäävad võibolla), enne kui saabub jälle pidamine.
Viimane kogemus halva rehviga oli umbes aasta tagasi. Maha oli tulnud mingi lörtsi ollus ja kui ühe poole rattad vähe paksema asja sisse takerdusid ja teise poole omadel pidamine ka ära kadus, siis see tonnine oli nagu spinner tee peal kuniks tagurpidi põllule maandus (õnneks kõik jäi terveks ja teele tagasi sõitis omal jõul, sumps oli nats mulda täis ).
Ülejäänud kogemused ainult positiivsed.
Korraliku rehviga on tonn täielik tank..
9-3 og 16 tolli all.. libeda abiga pole nii stabiilne.
Talveks tonn on minul valik nr 1.. Mul on muidugi 15 tolli rehvid ja, äkki sellest et nõks kitsamad jne
9-3 og 16 tolli all.. libeda abiga pole nii stabiilne.
Talveks tonn on minul valik nr 1.. Mul on muidugi 15 tolli rehvid ja, äkki sellest et nõks kitsamad jne
Everyday Regular SAAB guy!
Sillastendi tahab saada, sai seal ju lahti lastud üksjagu asju, et mootorid ja käigukasti kätte saada..ja Saab sellest tonnisest ka tank tagasi, peale jõule plaanis.
Tänud kaasamõtlejatele!
Kogenud Aeronaut.
Alajuhitavus alajuhitavuseks, praegukonkreetselt polnud see auto üldse juhitav libedal.
Täna käisin sillastendis, oligi kõver, sai korda, homme lähen ülevaatusele.
Üks kiire timelaps video ka auto pesemisest, fookus läks vähe paigast
https://www.upload.ee/files/7814842/Video.MOV.html
Stendist:
Kogenud Aeronaut.
Ülevaatus sai peale, vigadeks olid vana tulekustuti ja lahtine aku, muus osas kõik titi-miti. Kehtib kuni 08.2018, seda seetõttu, et enne oli reg märk 700VLT ja nüüd on 726BVN.
Peale ülevaatust hakkas kobistama stabikas, uued tellitud täispikkuses.
Tellitud veel kõik mootoripadjad ja plokikaanetihend (läheb 9-5 metallist tihend, peab paremini vastu).
LS 265512
Peale ülevaatust hakkas kobistama stabikas, uued tellitud täispikkuses.
Tellitud veel kõik mootoripadjad ja plokikaanetihend (läheb 9-5 metallist tihend, peab paremini vastu).
LS 265512
Kogenud Aeronaut.