Saabi saaled

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#26

T Mai 01, 2012 9:00

oh, selle 15000 km ga ei tohiks sinna sõela ette midagi koguneda.


kle aga lase rõhk ära mõõta...
vahest annab andur ka saba...
kuigi sa kirjutad, et tõukurid tiksuvad

aga huvitav oleks teada küll, et mis siis sai...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#27

T Mai 01, 2012 9:59

Saabi õlipump on tehtud "raskest rauast".On teine ülisuure kapasiteediga ja väga "lollikindel". Küll aga saab p...e keerata alumiiniumpinnad,millede vahel pump asetseb- näiteks ebapiisav õlikogus,umbes -võttur, ülipikad õlivahetusvälbad. Määrimisomadused minetanud õli aitab kaasa ka alumiiniumist reduktsioonklapi deformeerumisele,mistõttu tekivad rõhuprobleemid.

Aga sellised "pärlid"-"Ja kuidas kepsusaaled mõjutavad õlirõhku???"
Nende jaoks peaks tegema eraldi teema.Nukker,kui keegi selliste tegelaste "geniaalsusi" tõe pähe võtab.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#28

T Mai 01, 2012 11:25



Aga sellised "pärlid"-"Ja kuidas kepsusaaled mõjutavad õlirõhku???"
Nende jaoks peaks tegema eraldi teema.Nukker,kui keegi selliste tegekaste "geniaalsusi" tõe pähe võtab.


Mõjutavad aga väga väga väga vähe, natukene rohkem mõjutavad raamsaaled aga kah suht vähe. Õlipump ikka annab rõhku.
B202 mootoril kui saaled tegid ringi ja mootor hakkas hirmsasti kolisema, sellega veel sõitsin kojuni ~ 10km ei olnud mingeid probleeme õlirõhuga. Teiste autodega (Audi, Opeli V6-sama mootor praktiliselt nagu SAABil ei ole ta midagi lollikindel kah lendablaialli nagu teised mootorid) kus saaled tegid ringe ei olnud samuti mingeid probleeme rõhuga.

Pilt kah, raamsaaledel isegi mingeid avasid/auke ei ole nagu raamsaaledel.

Lisatud failid
__In Boost We Trust__
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#29

T Mai 01, 2012 19:28

njah..........
Kepsusaaledel ei peagi olema auke...väntvõllil on.Ei näe nagu suurt põhjust miks peaks kepsusaaledel olema õlitus kanal,mida sealt õlitada kolvirõngaid või...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#30

T Mai 01, 2012 19:36


raamsaaledel isegi mingeid avasid/auke ei ole nagu raamsaaledel.


:?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#31

P Mai 13, 2012 9:13

sain siis lahtivõetud ja puhastatud sõel ja karteri põhi, kahjuks oli seal ka bronksi puru, mitte väga palju aga oli, palju oli hoopis slakki ja hermeetiku tükke, hetkel nagu probleemi pole aga pikka iga ei ole, nii arvas meie spetsialist trionic kui talle helistasin, ei oskagi midagi lisada juurde, varsti saab juppe minukäest osta vist.
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

P Mai 13, 2012 16:05

Alati ei pea kõige halvemini minema.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#33

P Mai 13, 2012 17:26

Kunagi tegin teema,et 2500 pöördel tekib imelik klõbin. Pakuti rullikuid ja pinguteid,sai vahetatud,klõbin ikka.Pool aastat sõitsin teadmatuses kuni klõbin läks päris hulluks ja õlirõhk kadus peaaegu(tuli põles tühikäigul).Õnneks oli vaja sihtkohta mõni km sõita.Selgus,et keegi ei ole teadnud vist kumba pidi kepsupukid sisse panna ja oli pannud kaks valepidi,mille tulemusena saale tükkideks.Panin kasutatud saaled,kuna sõita oli vaja.Kestnud on aasta, aga õige padruni puudusel sai vahetatud ainult katkine saale.Pikk jutt,aga see näiteks,et saale mõjutab otseselt õlirõhku.
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#34

P Mai 13, 2012 21:02

Kunagi tegin teema,et 2500 pöördel tekib imelik klõbin. Pakuti rullikuid ja pinguteid,sai vahetatud,klõbin ikka.Pool aastat sõitsin teadmatuses kuni klõbin läks päris hulluks ja õlirõhk kadus peaaegu(tuli põles tühikäigul).Õnneks oli vaja sihtkohta mõni km sõita.Selgus,et keegi ei ole teadnud vist kumba pidi kepsupukid sisse panna ja oli pannud kaks valepidi,mille tulemusena saale tükkideks.Panin kasutatud saaled,kuna sõita oli vaja.Kestnud on aasta, aga õige padruni puudusel sai vahetatud ainult katkine saale.Pikk jutt,aga see näiteks,et saale mõjutab otseselt õlirõhku.
otseselt õliruhu probleemi hetkel pole, nüüd aga hakkan mõtlema et oleks pidanud vist saale ka ülevaatama, aga raami omad, need on vahetamatta, aga sinna minul aega ei ole ka ja ei oska ka
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
cool_d
Postitusi: 37
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:45
Asukoht:
Auto:

#35

P Nov 25, 2012 16:55

On kellegil andmeid kas raam saalesid kah remont mõõus pakkuda on?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#36

P Nov 25, 2012 19:29

Ametlikult ei pakuta.Tuleb tonnise omadest teha.
cool_d
Postitusi: 37
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:45
Asukoht:
Auto:

#37

P Nov 25, 2012 20:41

Ametlikult ei pakuta.Tuleb tonnise omadest teha.


Mis mõttes teha? Ehk mis seal muutma peab?
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#38

P Nov 25, 2012 22:43

mitte midagi ei pea ümber tegema. helist aSaabi varuosasid müüvasse ettevõttesse ja ütle et sul on vaja 9000 rem mõõdus raamsaalesid ning asi ants.
cool_d
Postitusi: 37
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:45
Asukoht:
Auto:

#39

L Dets 08, 2012 14:36

Ük huvitav küsimus. Nimelt kas kepsu alumise osa kokkupuute pind ei peagi töödeldud olema? Võtsin enda oma lahti ja alumise silma kokkupuute pind ei ole töödeldud vaid nagu valujääk vm. Segne värk. Ostsin ühe uue kepsu ja sellel ilusti kõik sile. KAs peab siis nüüd kõik kepsud ära vahetama?
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#40

L Dets 08, 2012 16:47

kui ma nüüd õieti kepsu küsimusest aru saan siis tänapäeva tehnoloogia on suurema sobivuse saamiseks selline , et alumise poole ühendus tekitatakse silma pooleks murdmise teel. Vanasti oli jah kepsu pind lihvitud. Ja ei pea seal midagi teisi vahetama. Mina isiklikult kougiks teised kepsud kolvid välja ja lihtsalt kontrolliks nende kogukaalud ära. Kui vaja siis ajaks nad võrdsesse kaalu (kas siis raua mahaviilimise või tina juurdepaneku teel)
cool_d
Postitusi: 37
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:45
Asukoht:
Auto:

#41

L Dets 08, 2012 17:15

Selge. Aga on kellegil veel soovitusi mida kontrollida või teha kokkupanekul. Jutus siis nii, et 1 kepsusaale tõmbas ringi ja 2 raamsaalet lihtsalt sulasid vända külge kinni. Tänaseks väntvõllil kõik kaelad lihvitud ja uued saaled olemas, kuid millest võib vända kastipoolne külg kuivale jääda? Esimesed 2 raami olid ilusad ja mida kasti poole seda hullemaks läks.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#42

P Dets 09, 2012 7:25

Umbes õlivõttur - õlipump jääb kavitatsiooni.
Umbes õlikanal.
Õlirõhk ja pumba tootlikkus.
Õlirõhk väheneb mõne vigase bal.võlli(de) saale põhjusena.
jne.

Murtud- ja tavalise kepsu kaaluvahe võib ulatuda kümnetesse grammidesse.Isiklik rekord on 23g.
Kaaluma pead komplekte- keps/komplektne kolb. Tehas lubab kuni 8g. kaaluvahet,mis minu meelest on liiga palju.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#43

E Jaan 15, 2018 9:20

kas mõlemaid saalesid annab vahetada ilma väntvõlli mootorist eemaldamata?
kas raamsaalesid tuleks vahetada ükshaaval (st vaid üks pukk korraga lahti keeratud) või pigem kõiki (järjest) lahti päästes?
(WIS laadisin alla ja ehk on seal jutud olemas, aga selle käsitsema õppimine paistab olevat eraldi ettevõtmine :) )

(kolisin "mootori alumise otsa teema" Lugejate autode alt siia nime poolest sobivamasse teemasse)
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#44

E Jaan 15, 2018 17:00

Mina lasin poltide pinged maha ja pärast kõrval asuvatel rohkemgi ja siis ükshaaval,keskmisel on pikilõtku seib,jäta meelde kumba pidi on.Võtad mingi kruvikamoodi asja ,paned õige otsa vastu ja kui liikuma ei hakka siis koputa õrnalt takka,pärast tõuka lehtkaliibri otsaga ,samal ajal väljuvat otsa mingi teravama asjaga surudes ja võlli peal libistades, kuni terve saale on allpool ja siis küljelt midagi vahele ja kukubki ära.Tagasi pannes kasutasin tömbi otsaga kruvikat,et saalet otsapihta koputades ära ei lõhuks. Jama on rohkem esimesega,kui raam on küljes.edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#45

N Jaan 25, 2018 11:47

Aitäh.
Lehtkaliibrid on jah hea abivahend :)
Pikilõtku seibid jäid kenasti oma kohale. VM viitas, et nende vahetamiseks pole üldiselt ka tarvidust.
1. ja 5. puki ülemised (plokipoolsed) ei tahtnud irduda. Kuna probleem on keskmistega, siis jätan need vahetamata. Dilemma - kas alumised vahetada või mitte? Panin hakatuseks uued, aga kas ei hakka teoreetiliselt nende servad rohkem tööd tegema, kui vanad ning kas see on probleem?

Õlirõhu kadumise algpõhjus on muidugi kah veel leidmata. Saalet ringi ei tõmmanud, aga keskmine oli kole - kas on ikka loogiline, et külmkäivitusel saalele sellise koormuse annab, et seni ok-lt toimetanud mootori õlirõhk on ühtäkki kadunud?

muidu suur kett on mul kah üpris lõtv ja saan teda väntvõlli poolt alt kruvikeerajaga lausa ploki / otsakaaneni venitada. Kas see viitab ketikomplekti vahetusvajadusele või on pinguti hüdrauliline?
kui see pilt on õige asi, siis pinguti on ilmselt vasakus servas paistev hüdrauliline asi?
https://m.eeuroparts.com/Parts/48476/Ti ... -93184480/
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#46

N Jaan 25, 2018 12:02

Pilt

Pilt minu Saabi pikilõtku seibist...
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#47

N Jaan 25, 2018 12:27

Tolle eeuropartsi pildi peal ei tundu mootoriketi pingutit olevat. Seal on kujutatud balanssketi pinguti. Mul ühel tonnise mootoril polnud veninud balanssketti kuulda üldse. Aga otsakaanel oli suutnud õlipumba juurde jäljed sisse süüa. Õnneks mitte täiesti läbi. Kuskil netiavarustes jäi hiljuti silma üks pilt 9-5 otsakaanest millele oli balansskett otsakaanes õlivõtturist pumpa mineva kanali läbi hammustanud.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#48

N Jaan 25, 2018 16:17

Piktor kirjutas:
N Jaan 25, 2018 12:02
Pilt minu Saabi pikilõtku seibist...
kas see pole mitte juba kellegi poolt tagurpidi sisse pandud? Pildil näha sooned, mis peaks jääma ju ploki poole ehk siis sealtpoolt ei tohiks saale kuluda. Või olid Sul pikilõtkusaaled ringi käinud?
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#49

N Jaan 25, 2018 17:47

kõik oli õigesti, lihtsalt näide, et võiks kontrollida pikilõtku seibe...
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#50

N Jaan 25, 2018 19:25

Sooned on liikuvate osade õlitamiseks.Jaotusketi pinguti asub kaanes ,jääb geneka poole ja läheneb väljastpoolt.Mind vaevab rohkem see raksakas ,mis eelnes enne lõppu ja hääl ,mis on pärast lõppu.(lõpu all mõtlen viimaseid sõidetud kilomeetreid).Kas kõik kettide lülid omavad algset kooslust?. Õlipump lahti ,siis on selle olukord näha ja ka see ,et poleks lisaauke tekkinud ,möödaminnes reduktsiooniklapp ja lõpuks otsakaas. Pöidlad pihku!
Saan harva sõita SAABIGA.
Vasta