Saab 90, 1984, arvo92

aatom
Postitusi: 573
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#26

K Jaan 24, 2018 11:26

Nõela kõrgus võis vale olla, korgi alt "imevahendiga" reguleeritakse. Või nõel ja vastus kulunud.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#27

K Jaan 31, 2018 9:31

Tänud aatomile, enda teemas pajatatud karburaatoriloo eest. Selle jätan endale mällu, seda võib veel küll vaja minna.

Eile õhtul sai jälle töökojas käidud ja viimased lihvid üle lükatud, et ülevaatusele minna nädalavahetusel.

Paigaldasin tagumise numbrimärgi tuled. Üllataval kombel sobisid ng900 omad sinna pea valatult, küll tihend ei pressi end samamoodi vastu aga numbritulede korpus on sama suur ja kruviaugud klapivad.

Tooretross sai korda tehtud, toimib aga rahulikult peab toimetama. Trossi salongipoolne ots, kuhu käib see aas, millest tõmbad, seal miskit trossi ühendamises ikkagi jama ja ei kannata parandada. Mis peamine, toimib ja saab toorestada. Varem, kui segu oli ülirikas, siis oli toores lollidele. Eile uue karburaatoriga oli seda kohe kindlasti vaja, muidu lonkab ja sureb välja ja on vaja ikka külma ilmaga natukene alguses toorega sooja anda talle.

Siis kapoti all veel nipet näpet asju kinnitatud ja praeguseks ongi jäänud vaid sumbuti tagumine pütt. Mul oli terve sumbutijooks kuskil olemas, jooksin sellega veel ühes tükis mööda töökoda ringi, mäletan. Nüüd aga täiesti ära kadunud, ei mäleta, et oleks selle kuhugile ära andnud. Aga no vahet pole. Tagumisel pütil on mõni väikene auk sees aga pütt ise näeb välja selline, et selle külge kannatab veel keevitada küll. Plaan ongi laupäeva hommikul minna töökotta, paar lappi peale lasta. Siis aku korralikult ära kinnitada ja ülevaatusele.

Eks natukene pikemalt metsavahel tuleb temaga sõita ennem ülevaatust. pidurid ju pikalt seisnud ja vähe tööd saanud, pidurdab eeskujulikult kuid parem neid natukene "õlitada".
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13659
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#28

K Jaan 31, 2018 9:35

Need va numbrituled on vist kõigil Saabidel samad..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#29

K Jaan 31, 2018 11:42

Sama on ka õlitäitmise "Motor Oil" korgiga. See on juba vanadel klassikutel peal, vist isegi Saab 99-st alates. Seejärel 90, 900, 900ng, 9-5.... Ma uuemaid ei tea, kas on ikka veel sama :D Laojääk pidi korralik olema.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#30

T Veebr 13, 2018 14:42

Nii, võtan ka kokku oma Uunikumide talveralli kogemuse. Erinevalt aatomist, läks mul ikka "klassikaliselt", mis vana Saabiga on väga kohane. Masin pidas end väga eeskujulikult vastu ja lõuna ajal isegi kiitsin teda söögilauas, et jube hästi on kestnud. Peale lõunat tuli kiiruskatse põllul, seal andsin kõvasti takka ja kõik läks väga hästi, tundus, et tuleb jube hea aeg. Järsku tuli mootorist tohutu müra, tõmbasin siduripedaali alla ja hääl kadus - selge pilt, sumbutit pole. Ega kiiruskatsel saa tagasi anda, lõpetasin üsna hästi selle veel ära kah.

Siis peale kiiruskatset peaks kohe tee peale tagasi saama, et aega sõita trassi. Meie pugesime aga Saabist välja ja tõsiasi selline, et sumbutitoru kohe juhi jalgealt oli pooleks murdunud. Kuidas kurat ta seda tegi, ei tea. 4 päeva varem sai ülevaatusel käidud ja mainiti küll, et sumbutis on eesotsas auk sees aga no seda ma ka ei osanud oodata, polnud aega kah, et ennem rallit töökotta enam minna. Ja siis me üritasime seda sumbutijooksu sealt alt ära väntsutada. Terve tund läks, jõudis pimedaks minna, kiiruskatse pakiti korraldajate poolt kokku. Ikka me sakutasime. Põhjus ju see, et sumbutijooks läheb kaarega üle tagasilla ja ei saa välja tõmmata kummagile poole seetõttu seda, vaid juppideks võttes saad ära. Sain isegi kinniroostetanud klambrid pooleks keeratud põhja alt, mis sumbuti torusid koos hoiavad (ajasime lohku osaliselt auto, et alt ligi saaks) ja nii kinni roostetanud, et mitte üks kõps ei liikunud. Lõpuks vaesed siklimehed, kes seda rallit Iž jupiteri ja Jawa 350 seljas tegid, nemad tulid appi ja andsid 40 cm pikki jämedaid nipukaid meile. Nendega tõmbasime selle ülejäänud torustiku põhja alla kinni kuidagi ja löime hääled sisse autole.

Ajakaotust 1h 40 minutit. Enam polnud kiiret kah, kõrvulukustavad müras võtsime veel ühe soomlaste Saab 90 ekipaažist väljaheidetud kamraadi ka enda pardale, et ta ka finišisse viia. Ja nii me sõit läks, rahulikus tempos, sõitsime võiduka lõpuni ja andsime oma per**ekukkunud ristsõna ära.

Järgmine hommik läksin hotelli adminni juurde ja palusin kõrvatroppe. Neid ei müüdud, küll aga hotelli medkitist leidis ta 2 paari, mida ta kaastundlikult mulle andis. Oh seda rõõmu, Otepäält Haapsallu sai sõidetud nii, et vähemalt ise ei saanud aru, kui räige see heli on. Pärnu linnas majadevahel kajades küll pead pöördusid aga tõesti, mul ju ilus masin, miks mitte.

Nüüd siis seisab mul maja ees, terve sumbutijooks vaja uus leida või oma vana kõigepealt üles leida, kui seda üldse enam on. Lõpus hakkas soojast peast enam mitte käivituma kah ja tühikäigupöörded läksid kreisiks. Jälle mõnusalt parandada - seega lendab aastaks jälle kuuri alla, et järgmisel hooajal oleks hea võtta.

Mis kõige räigem - tuleb välja, et nii õnnestus mul 120+ auto seast 45. koht saada. Karistuspunkte tuli üle 100 aga ikkagi nii hea koht, suht müstika. Eks paljud panid teelt välja ja selleaastane ristsõna oli kõike muud, kui loogiliste killast, seal läks pekki paljudel.
aatom
Postitusi: 573
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#31

K Veebr 14, 2018 8:19

Ma ei osanudki arvata, et ristsõna lahendamine on absoluutselt kõige olulisem, mõnedes punktides võtsime lõdvemalt ja tulemuseks kahjuks 80 koht, aga sugugi mitte viimane Saab.
Mul oli kaasas elektrijuhtmeid, pagan oleks võinud neid sulle anda, et sa sumbutaja kinnitatud saaksid.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#32

K Veebr 14, 2018 9:50

Jah, seda ma vist unustasin küll mainida, et jää või kõvasti hiljaks aga ristsõna raali nii hästi välja, kui suudad. See on selle ürituse eripära. Mõnes teises kohas on just aeg väga tähtis.

Mul oli endal ka elektrijuhtmeid mõned. Aga mul oli veel sinuga kohtudes lootus, et saan selle püti sealt alt ära väntsutatud. Kui sul on keskmist resonaatorit tarvis, siis see on sealsamas rallikatse lõpus põõsas :D

Kui me olime seal tund väntsutanud seda sumbutit, siis tuli soomlaste ekipaaž ka kohale oma Saab 90ga, kus kaardilugejaks mu sõber . Üks soomlane olevat ütelnud: Longero on loppu, nyt tulee Une-Matti ja jäi magama. Teine oli ka suht väsinud ja nad otsustasid lõppu otse ära kütta. Sõber siis tuligi meie autole. Aga eks soomlased said kadalipu kah, sõbrast kaardilugeja ralli esimeses keeramises pani juba valesti ja nad eksisid täiesti ära. Läks vist üle tunni, et rajale tagasi said :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#33

T Veebr 19, 2019 9:15

Aasta jälle möödas. Vaja uunikumide rallile minna. Oli hanges õues, sest üks jobu lükkas ta kuuri alt välja ja sinna ta jäi. Käima ju enam ei läinud. Nüüd siis sai kätte võetud ja kütuse kättesaamise probleemid kestsid pikalt.

Kütust kätte ei saa. Sai siis Zigulli kütusepumba ülemine ots võetud ja külge kruvitud. Ikka ei midagi. Võtan pumba maha, pumpan käsitsi - kütust pritsib. Panen külge, ei pritsi. mõõtsime nukkvõllide kulumist kohas, mis lükkab kütusepumpa. Kahel nukal ei mingit vahet, teise nuka koonus oli isegi väiksem kuigi ka töötava auto pealt tulnud. 2,5 õhtut mässatud ja mõistus otsas, kuni lõpuks otsustasime lihtsalt 20L kütust paaki juurde kallata. Ja voilaa - mürinal käima kohe. Arulage - näidik näitas üle poole paagi (pole siimaaani valetanud), ise mäletasin, et kütust jäi pigem palju sisse, manuaalselt kütust pritsis ja ei olnud märki, et ei tule peale. Aga paaki juurde pannes käima ta läks.

Pidurid kõik korralikult kinni, hangest pidime maasturiga välja sikutama jupphaaval, ega kergelt tulnud. Kaks ratast ei hakanudki liikuma kuni töökotta välja sikutasime ja sisse lükkasime. Nüüd võtsin pidureid veidi lahti, vaja lihtsalt tööd anda sest kinni jäänud. Sai ju kunagi uued kettad-klotsid-pidurisilindrid-tihendid jne. Eile proovides pidurid ka vunkasid.

Eelmine uunikumide ralli sai kogu sumpsimajandus alt ära sõidetud. Ja otsisin pikalt seda teist sumbutimajandust taga aga arvasin, et kuuri koristamise käigus töömehed viskasid minema. Sest maa pealt haihtunud. Eile aga oli doonori küljest vaja midagi, doonor maasse vajunud, pole isegi ratastel - märkan, et mida pekki - sumpsiots paistab. Siis kolmekesi lükkasime lume külje pealt ja keerasime selle külili ja voilaa - heas korras sumps kollektorist lõpuni välja. Alt välja roogitud ja keevitasime olemasoleva masina downpipe otsa külge. Kollektorist ei keeranud lahti kuna seal on näha, et üks tikkpolt murdunud ja saaks hakata kurja vaeva nägema. Aga leitud downpipe on väga heas korras, selle sai tervelt kätte ja see tuleb alla panna hiljem. Pildil siis kogu sumps, mis eelmisest rallist alles jäi ja see uus, mis leitud sai ühes tükis.
DSC_0100.JPG
DSC_0100.JPG (96.17 KiB) Vaadatud 134 korda
Eile igastahes oli sumps all, pidurid veidi lahti toksitud. Mõtlesime, et õhtu lõpetuseks teeme ringi kah. Läks käima küll, hädiselt käis aga kui jätsin seisma, oli tüma. Ja säde null. Sellega eile õhtu lõppes. Süütepoolist ei anna voolu edasi jagajale. Seega kas süütepool ise andis paugust otsad või kommutaator, seda lähengi täna edasi uurima.

3 õhtut veel ja rallile aga praegu on ikka väga ehku peale värk.
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 461
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#34

K Veebr 20, 2019 8:44

Endale järjeks, et järgmine aasta oleks jälle hea vaadata:

Veaks oli kommutaator. Peale selle vahetust läks lartsti käima.
Uus summutijooks ei istunud hästi, nimelt lõputoru oli 20cm auto keskme suunas, ei saanud teda kummi otsa rippesse panna. Lõpuks tuli lõputoru lahti lõigata ja teise nurga alla keevitada, et saaks kenasti raskuse kere külge rippuma. Eks see viga tuli sellest, et väljalaskekollektor on kehv ja vales asendis, suunab kogu edasist sumbutijooksu veidi valesti. Ja läriseb ka üleliia, suht kindel, et sealt väljalaske kolde ja torustiku vahelt. Seal tikkpolt murdunud ja saab kurja vaeva näha, et see viga seal korda teha. Hetkel ei tee sest ei taha, et üllatuste pärast rallile ei jõuaks.

Pidurituled jebisid jälle, eelmisest aastast meeles, et kaitsmeteplokis viga. Seal veidi susides sai tuled jälle tööle.

Tiirud tehtud. Pidurid väliselt näevad kehvad välja aga töötavad kenasti, tõmbab plokki ja pidurid peale ei jää. Eks pidurite tõhususe suurendamiseks peab ikka neile valu andma, et kettad siledamaks kuluksid.

Eile õhtul sai aga töökojast Haapsallu välja sõidetud ja pidas end kenasti üleval. 90ga kruisides polnud muret ja pidurdades ei värista. Külmkäivitus täna ilma tooreta oli väga pikk, hakkas lubama ja siis jälle ei lubanud kah. Aga käima ta lõpuks sai ja sõitis kenasti. Eks ma nüüd paar päeva sõidangi temaga nii palju, kui saan, et laupäeval Jõgevalt oleks turvalisem tunne startida.

Nüüd veel õlivahetus, pidureid veidi hooldada ja määrida ja ega muud polegi. Värske pilt kah. Põhja alt mõni roostekoht tekkinud aasta heina sees seismisest. Sel aastal enam ei lase rohus seista, laokoht on olemas ja kui ta sõidab, siis saab ta sisse kah.
IMAG1467[1].jpg
IMAG1467[1].jpg (172.22 KiB) Vaadatud 30 korda
Vasta