Saab 9000 jahutusradika vahetus

Tonnised ja nende mured
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

Järgmisel nädalal pean jahutusradika ära vahetama. Seoses sellega üritaks välja selgitada radikavahetuse nipid ja nõksud, sest pole mõtet ju jalgratast leiutada.
Ühest saksakeelsest DIY failist (vist isegi saabi tehasemanuaal) sain küll mõned pildid, kuid kuna juhend on mõeldud 1985-1994 aastate tonniste parandamiseks, siis kahtlustan, et kõik ei pruugi minu auto kohta käia. Samuti ei saa ma saksakeelsest tekstist mõhkugi aru (babelfishi manuaalist kopida ei saa, käsitsi ei viitsind toksida).
Niisiis autokirjeldus: Saab 9000, automaat, turbo, kliima, 1996.

DIY esimene pilt õpetab radikani pääsemist, mahlade väljalaskmist ja radika osalist vabastamist. Samas pole ma '96 aasta tonnise radika küljest veel suutnud antifriisi väljalaskmise korki leida. KaS on võimalik, et seda polegi. Radika tootja on valeo. Kui polegi, siis tuleb ilmselt vedelik alumise lõdviku kaudu välja lasta.
Pilt

Teine pilt õpetab radika vabastamist kondensaatorist ning automaatkastiõli jahutustorude/voolikute eemaldamist. Kas õlivollade eemaldamisel pudenevad tihendid tuleb kindlasti uute vastu vahetada? Kas pean valmis olema ka ohtraks õlieritumiseks? Kumma otsa enne lahti lasen, ülemise või alumise?
Pilt
Pilt

Siis veel üks pilt kondensaatori kinnitusest:
Pilt

Pilt ventuka kinnitusest. Kas ventukas tuleb ära võtta enne või pärast radika eemaldamist?
Pilt

Veel on küsimusi. Kas radikavahetuse ajaks võiksin varuda ka mingi koguse aut. kasti õli või ei lähe seda õli oluliselt kaotsi?
Kas Peale uue radika ja uute lõdvikuklambrite võiks mul veel mõni detail (tihend, kruvi, ...) igaks juhuks varuks olla? Kui palju aega võiksin varuda (eeldusel et teen näiteks 2x aeglasemalt kui trionic)?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Ventikas eest ära,kõik lahti,ja ära,mis tundub,et tööga seotud.Tõstukil keskmine tuulesuunaja ära.Kraan on paremas alumises nurgas(kergesti purunev).
Piinarikas on õliradika alumiste kinnitusteni pääsemine.
Kastiõli varu paar liitrit ja osta uued tihendseibid "Banjo" poltidele.
Teine tõrge võib tekkida all nurkades olevate poltide(ühendavad radika,kondensaatori ja cooleri)avamisel.
Lagastamist tuleb kõvasti-õli+tosool jne.
Kui tõstukit pole,varu pool päeva,kuni päev(4-5 tunniga saad hakkama,loodan).
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

OT: uus töökiiruse ühik: 1 Trionic..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

ei hakanud uut teemat tegema: kuskilt on silma-kõrvu jäänud, et 100% tosooli segu ei pidavat hea olema ning on soovitatav see veega lahjendada. seega, kas see väide peab paika ning kui nii, siis miks on lahjendatud variant parem ja millises suhtes see segu peab olema (kui tosoolikanistri peal pole midagi selle kohta kirjas)?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

50:50 peaks olema -36 vist... kui vett rohkem on, siis on see külmumine varem tulema...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

aga kas 100% tosool on siis miskit moodi kahjulik või kehvem kui 50:50 segu?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

kontsentraat - Vesi- temperatuur
30% 70% -20
50% 50% -36
70% 30% -65

Sellise leidsin googeldades... ja väidetavalt on puhas kontsentraat külmub varem kui veega segatu. Mingi keemia teema..:D, usu lihtsalt..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: aljoga
aga kas 100% tosool on siis miskit moodi kahjulik või kehvem kui 50:50 segu?

Kontsentraadil on viletsad jahutusomadused.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#9

ot ma nüüd ei saanud aru ... kas tavalise jahutusvedeliku radika eemaldamiseks peab automaatkasti õliradika lahti päästama ja sealt õli välja laskma???
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: mardikas
ot ma nüüd ei saanud aru ... kas tavalise jahutusvedeliku radika eemaldamiseks peab automaatkasti õliradika lahti päästama ja sealt õli välja laskma???

Fotolt (küsimusega pilt) paistab ilusti, et ka õlivollad on kinnitatud jahutusvedeliku radika külge. Ehk siis radikas on "2 in 1" - õlitradikas ja jahutusvedelikuradikas. Minu autol on veel (lõunamaistele turgudele mõeldud autole omaselt) eraldi õliradikas (ehk siis 2 radikat õli jaoks).
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#11

no krt võtaks... kas need konstruktorid ei mõtle selle peale siis, et parem oleks ikka teha töid ühe süsteemi kallal sekkumata teise süsteemi.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

Ma arvan et konstruktorid teadsid täpselt, mida joonistasid. Süsteem ju toimib. Pigem oli vast probleemiks ruumikitsikus, näiteks sobivama intercooleri paigaldamiseks peaks konditsioneeri üldse mine pilduma...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Trionic
Kui tõstukit pole,varu pool päeva,kuni päev(4-5 tunniga saad hakkama,loodan).
Tsipsniuhti ja vahetatud. Tõstukit ega kanalit polnud ja aega kulus umbes 2,5h koos koristamisega.
*Ventika 3 kruvi lahti, pistikud lahti, ventikas eemale.
*Kondensaatori alumised kinnituskruvid (2tk) natuke lahti 7mm padruniga (kõristiga padrun kulus marjaks ära) Kondensaatori ülemine kruvi lahti ja konde... eemale.
*põhjakate lahti (kuuesed poldid) ja eemale.
*Jahutusmahlad välja
*Ülemised lõdvikud lahti
*Alumine lõdvik lahti
*Alumine õliradikas jahutusradika küljest lahti - kaks kuuest poltliidet (kapronmutter+polt)
*Ülemine õlivolla lahti, eemale
*Alumine õlivolla lahti otsapidi ämbrisse, eemale
*radikas ülevalt lahti - kaks kuuest polti (üks kere küljes, teine cooleri küljes).
*Radikas eemale, uus asemele ja tagurpidi kokku.

Radika alumise lõdviku klamber oli kinni-mis kinni. Selle kättesaamisega nägin hirmsat vaeva - lõpuks lasin lõdviku lihtsalt teisest otsast lahti ja arutasin juba paremates tingimustes. Radikas ise oli suht pilbasteks ülemise lõdviku toru oli jõukalt edasi murenenud (võrreldes kunagise kantossilappimise aegse puruksolekuga).

EDIT: Tekkis teemasse mittepuutuv küsimus - kas õlivahetusel (mitte et ma sellega ise tegelema hakkaks) ka keskmine tuulesuunaja ära võetakse. Hetkel mitte ei mäleta kus see õli väljalaskmise kork oli. Lihtsalt mõned katte kinnituspoldid olid pisut lahti - kahtlustan lohakat töömeest.

EDIT2: Aga vahetuseks 4-5 tundi aega varuda oli hea mõte - ei hakanud alguses kohe mökutama vaid lammutasin kiirelt laiali. Ja sai oodatust oluliselt varem õhtale. :thumb:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

EDIT: Tekkis teemasse mittepuutuv küsimus - kas õlivahetusel (mitte et ma sellega ise tegelema hakkaks) ka keskmine tuulesuunaja ära võetakse. Hetkel mitte ei mäleta kus see õli väljalaskmise kork oli. Lihtsalt mõned katte kinnituspoldid olid pisut lahti - kahtlustan lohakat töömeest.

Õlikork jääb tunduvalt tagasilla poole.Seda suunajat eemaldatakse,kui jahutusvedelikku vahetada näiteks.(või radiaatorit;) )
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Trionic
EDIT: Tekkis teemasse mittepuutuv küsimus - kas õlivahetusel (mitte et ma sellega ise tegelema hakkaks) ka keskmine tuulesuunaja ära võetakse. Hetkel mitte ei mäleta kus see õli väljalaskmise kork oli. Lihtsalt mõned katte kinnituspoldid olid pisut lahti - kahtlustan lohakat töömeest.

Õlikork jääb tunduvalt tagasilla poole.Seda suunajat eemaldatakse,kui jahutusvedelikku vahetada näiteks.(või radiaatorit;) )
Sellisel juhul olin lohakas töömees ise kui möödund aastal "kantossi" lappisin.
Vasta