Saab 9-5 ~2003 bensiin paar küsimust
Tere kõik Saabi huvilised, olen oma nädala jagu otsinud infot, aga paarile küsimusele täit vastust ei ole leidnud.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustaks sellest, et kolm viimast autot on olnud diislid, aga kuna aastane läbisõit on varasema 40k asemel vaevalt 20k ja suurema osa sellest moodustab Viljandi linn, siis bensiin on igati mugavam ja asjalikum valik.
Põhjuks, miks 9-5 tundub sobivat, on peresse soovitav järelkasv ja üks kasvav noormees, kes on 1,9m pikk ja pisikeses Boras on tal jube kitsas, seega midagi suuremat vaja.
Hetkel olen V70 gen2 ja Saab 9-5 vahel. Turvalisus perekulguris on tähtis. Aga küsimuste juurde:
1)Kas ISOFIX kinnitus on 2002-2004 universaalis standardiks?
2)Saan ma õigesti aru, et 2.0t ja 2.3 Aero vastupidavus/küttekulu on peaaegu samasse auku ja Aero oleks igati mõistlik valik? Arvestades remondi/kütte kulusid? Küsimus tingitud sellest, et lisadega 2.0t-d on raske leida.
3)Sentronic (5käiku) käigukasti kohta on kohutavalt palju seinast seina arvamusi, seega võib seda valida või peaks eemale hoidma? Endal kk valiku osas eelistusi ei ole. Saan mõlemaga hakkama, aga manuaale liigub väga vähe ja valikut eriti ei ole.
4)Kas 9-5 kasutab ühe või kahemassilist hooratast ja mis umbkaudne hooratas/ketas/survelaager/korv vahetus oleks. Pidi suur töö olema. (1.9TDI komplekt pluss töö on näiteks 790euri, seda ühemassilise paigaldusega)
5)Ja siin ringi lugedes oleks Viljandile lähim autoabi Tartus või on ka miskit Saabiabi lähemal?
Arvestades, et oskan mutrivõtit õigetpidi kätte võtta ja pisemate asjadega saan kindlasti ise hakkama, kas soovitaksite 9-5te või oleks V70 perekulguriks õige valik?
Head õhtut ja muretuid kilomeetreid kõigile.
Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustaks sellest, et kolm viimast autot on olnud diislid, aga kuna aastane läbisõit on varasema 40k asemel vaevalt 20k ja suurema osa sellest moodustab Viljandi linn, siis bensiin on igati mugavam ja asjalikum valik.
Põhjuks, miks 9-5 tundub sobivat, on peresse soovitav järelkasv ja üks kasvav noormees, kes on 1,9m pikk ja pisikeses Boras on tal jube kitsas, seega midagi suuremat vaja.
Hetkel olen V70 gen2 ja Saab 9-5 vahel. Turvalisus perekulguris on tähtis. Aga küsimuste juurde:
1)Kas ISOFIX kinnitus on 2002-2004 universaalis standardiks?
2)Saan ma õigesti aru, et 2.0t ja 2.3 Aero vastupidavus/küttekulu on peaaegu samasse auku ja Aero oleks igati mõistlik valik? Arvestades remondi/kütte kulusid? Küsimus tingitud sellest, et lisadega 2.0t-d on raske leida.
3)Sentronic (5käiku) käigukasti kohta on kohutavalt palju seinast seina arvamusi, seega võib seda valida või peaks eemale hoidma? Endal kk valiku osas eelistusi ei ole. Saan mõlemaga hakkama, aga manuaale liigub väga vähe ja valikut eriti ei ole.
4)Kas 9-5 kasutab ühe või kahemassilist hooratast ja mis umbkaudne hooratas/ketas/survelaager/korv vahetus oleks. Pidi suur töö olema. (1.9TDI komplekt pluss töö on näiteks 790euri, seda ühemassilise paigaldusega)
5)Ja siin ringi lugedes oleks Viljandile lähim autoabi Tartus või on ka miskit Saabiabi lähemal?
Arvestades, et oskan mutrivõtit õigetpidi kätte võtta ja pisemate asjadega saan kindlasti ise hakkama, kas soovitaksite 9-5te või oleks V70 perekulguriks õige valik?
Head õhtut ja muretuid kilomeetreid kõigile.
Saabifoorumist saad ikka vastuseks, et Saab. Objektiivselt vastates, ükspäev juhtusin just youtubes vaatama Richard Hammondi 9-5 vs v70 võrdlust ja seal võitis 9-5. Ise valiks ka pigem aero 9-5 ja ei tasu neid automaate ka niiväga karta, volvo bensukad janusemad üldiselt ja niipalju kui sõprade vabalthingavate bensukate kulu olen kuulnud, siis vähemalt Aero Saab on maanteel samasse auku, linnas sõltub kõik juba juhist ja sõidustiilist.
https://youtu.be/oNFGXsgQDMw
https://youtu.be/oNFGXsgQDMw
Kogenud Aeronaut.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mul 2005a auto ja isofixe lausa kaks. Ma sõidan ainult linnas ja kütusekulu näitab 14.5 sajale, ma väga tagasi ei hoia, (kahekümneseid tuleb siiski üsna tihti ära anda). Automaatkast raudselt ennem manuaali. Esiteks need toimetavad jube hästi, vahetavad käiku kiiresti ja väga sujuvalt ning ei lagune (vähemalt pole kuulnud). Manuaal 9-5 täiesti tavaline hooratas ja sidurikorv ja ketas. Vahetus lihtne. Pole siin see diagnostika ka nii hull. Piktori juurde Türile saab ka diagnostikasse minna.
2.0 ja 2.3 on väga sarnased mootorid oma heade ja veadega, ei ole mingit põhjust eelistada 2.0. Just hiljuti võrdlesin andmeid ja 2.0 automaat võtab isegi natuke rohkem bensiini kui automaat Aero. Automaatkast on janune ja aeglane võrreldes manuaalkastiga, sellega pead arvestama. 5 käigulisel automaadi on rohkem probleeme kui 4 käigulisel, manuaal on üldiselt töökindel nagu manuaal ikka kuigi on ka nendel rikkeid olnud. Sellega pead arvestama, et kui sa ostad 5 käigulise automaadi, siis rikke puhul võib see remont üle poole auto hinda maksma minna. 4 käigulisel muidugi ka aga neid müüakse vist kasutatult väga odavalt. Isiklikult ma soovitan manuaali kui just Tallinnas ei ela ja ristmikel fooride taga passima ei pea.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Kui valikus Saab vs Volvo siis ütleme nii, ostueelne kontroll on kõige alus ja ostueelsel kontrollil vigade ilmnemisel investeerid kõige rohkem enda rahakoti tulevikku
Kui see automaatkast sul ostuhetkel mingeid trikke ei tee siis võid rahulikult selle mure oma nimekirjast maha kriipsutada. Kui ka hiljem hakkab kast veiderdama siis liigub ka pruugitud kaste garantiiga niiet pole mõtet näha tonti seal kus seda ei ole
Proovisin ma ise kunagi ühte V70t ja need kaks masinat pole üldse omavahel võrreldavad. Volvo on ebamugavam, seest kitsam ja emotsioonitum. Volvost sa elamusi ei saa, Aero Saab oma täislisadega on iga kell targem ost kui Volvo (vähemalt minu jaoks)
Lisaks varuosade pool on Saabil tunduvalt mõistlikumate hindadega kui Volvol!
Kui see automaatkast sul ostuhetkel mingeid trikke ei tee siis võid rahulikult selle mure oma nimekirjast maha kriipsutada. Kui ka hiljem hakkab kast veiderdama siis liigub ka pruugitud kaste garantiiga niiet pole mõtet näha tonti seal kus seda ei ole
Proovisin ma ise kunagi ühte V70t ja need kaks masinat pole üldse omavahel võrreldavad. Volvo on ebamugavam, seest kitsam ja emotsioonitum. Volvost sa elamusi ei saa, Aero Saab oma täislisadega on iga kell targem ost kui Volvo (vähemalt minu jaoks)
Lisaks varuosade pool on Saabil tunduvalt mõistlikumate hindadega kui Volvol!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kui kast ostuhetkel trikke ei tee, siis miks see üks mure vähem on? Ostad heas usus auto ära ja poole aasta pärast saad oma üllatuse kätte. Ma tean et minu auto kasti remont maksab 1000 - 1400€ ja mul oli selle pärast hind ka autol parem. Kui ma oleks oma auto eest täishinna maksnud, siis ma oleks praegu ikka kellegi peale väga vihane. Niipalju kui ma oma 5 käigulise automaadi probleemi kohta uurisin, tuli üldiselt igalt poolt sama jutt - tüüpilised jamad sellel kastil. Ühesõnaga kui ostad selle 5 käigulise automaadi, siis arvesta sellega, et ühel päeval ta võib küsida remonti mis kehvemal juhul maksab sama palju kui auto. Ja kasutatud kasti ostes sa võid ju garantii saada aga neid kohti kes sul kasti vahetuse ka uuesti kinni maksavad, siit riigist eriti ei leia. Kui see automaat just must-have ei ole, võtke manuaal. Võidad küttekulult ja ülalpidamuskuludelt.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Palun arvesta sellega, et tegemist on pruugitud autoga ja keegi ei saa Sulle 100% garantiid anda et see pidu Sul veel 200 000km kestab.sigaelmar kirjutas: ↑E Veebr 26, 2018 9:34Kui kast ostuhetkel trikke ei tee, siis miks see üks mure vähem on? Ostad heas usus auto ära ja poole aasta pärast saad oma üllatuse kätte. Ma tean et minu auto kasti remont maksab 1000 - 1400€ ja mul oli selle pärast hind ka autol parem. Kui ma oleks oma auto eest täishinna maksnud, siis ma oleks praegu ikka kellegi peale väga vihane.
On võimalus ka esindusest mingi saan osta ja siis muretut elu nautida tavapäraste hoolduste käigus kuid see konkreetne teema on siin muul eesmärgil tehtud
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Tänud info eest.
Ise harjunud diisliga põristama ja eriline kihutaja ei ole, eriti kuna harva viibin autos üksi.
Seega kontroll on NR1 asi mis teha ja vaadata ka õli värvi. Kindluse mõttes teha kastiõli vahetus korda kolm, ei tundu keeruline töö ja peaks pidama küll. Oma rahuliku sõidustiiliga vaevalt seda väga koorman ka. Lisadega manuaali lihtsalt kole keeruline leida.
Gen 1 V70 kogemus olemas, A-varuosa hinnad olid tõesti koledad, aga samas oli pommikindel tank. Gen 2 puhul häirib aga kõige enam manööverdamisvõime. Nagu kaubalaevaga sõidaks.
Tartu kontrolli osas tasuks Carringu teenust või Forssi eelistada?
Edit: Proovinud olen venna 9-3 Saabi, kui 9-5 sarnaseid elamusi pakub, siis võib 70-ne kus see ja teine jätta.
Ise harjunud diisliga põristama ja eriline kihutaja ei ole, eriti kuna harva viibin autos üksi.
Seega kontroll on NR1 asi mis teha ja vaadata ka õli värvi. Kindluse mõttes teha kastiõli vahetus korda kolm, ei tundu keeruline töö ja peaks pidama küll. Oma rahuliku sõidustiiliga vaevalt seda väga koorman ka. Lisadega manuaali lihtsalt kole keeruline leida.
Gen 1 V70 kogemus olemas, A-varuosa hinnad olid tõesti koledad, aga samas oli pommikindel tank. Gen 2 puhul häirib aga kõige enam manööverdamisvõime. Nagu kaubalaevaga sõidaks.
Tartu kontrolli osas tasuks Carringu teenust või Forssi eelistada?
Edit: Proovinud olen venna 9-3 Saabi, kui 9-5 sarnaseid elamusi pakub, siis võib 70-ne kus see ja teine jätta.
-
- Pealik
- Postitusi: 4262
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Ei saa aru sellest 5-se kasti probleemist. Eelmisel Saabil oli viiene kast, väga hästi toimis ja ei olnud probleeme. Nüüd praegusel läks teine kast alla kuna soojast peast paugutas. Seda oli aru saada ka proovisõidul ja ostu hinnast sain selle kasti raha alla...praegu töötab kui kellavärk ja null probleemi!
See kasti asi on ikka pigem väga erand kui reegel ja selle taha see Saab 9-5 Aero ost küll ei tohiks takerduma jääda (kui muus osas on olukord hea)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Sama siin. Kui autodel oleks kasti probleeme, oleks foorum sellest ääreni täis.
Sa asud viljandis, võta ühendust, ma teen sõitu.
Olge mureta. Uus 6ne (ng9-5) kast paugutab ja jõnksutab samamoodi, kuigi LS oli alla 100 000. Paraku kogu Eesti laiutab käsi ja oldakse nõus vaid uut kasti külge kruvima (6000 kuni 8000 EURi kast:) ) Ei ole huvi Rootsi lammarist ka väikese läbisõiduga kasti sebida, elan üle need linnakiirustel kasti kuumenemised ja oskan juba hoiduda situatsioonidest.
Vana 4ne kast (Aero 2000 9-5) on loom ja manuaalid.
Mutrivõtme käes hoidmisest olen hoidunud vaid NG puhul veel, kuna ei raatsi ise mässata. Vana 9-5 on juba aastaga peaaegu nii selge, et seal pole mingit raketiteadust, et ei saa ise hakkama. Kui siis koha, tööristade taha jääb asi pigem ja kas on viitsimist ise mässata.
Vana 4ne kast (Aero 2000 9-5) on loom ja manuaalid.
Mutrivõtme käes hoidmisest olen hoidunud vaid NG puhul veel, kuna ei raatsi ise mässata. Vana 9-5 on juba aastaga peaaegu nii selge, et seal pole mingit raketiteadust, et ei saa ise hakkama. Kui siis koha, tööristade taha jääb asi pigem ja kas on viitsimist ise mässata.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ma sõidan 95-ga näiteks.
Viljandis automaatkastide remontija ütles mulle sellise koha nagu Recro.
http://recro.eu/ee/
Viljandis automaatkastide remontija ütles mulle sellise koha nagu Recro.
http://recro.eu/ee/
Ma ei viitsinud kõiki läbi vaadata ja võtsin võrdluseks kaks äärmust võimsuse suhtes kahest andmebaasist. Aero ja 2.0 manuaalid 2001.
https://www.autoevolution.com/cars/saab ... 5-2001-20t
https://www.autoevolution.com/cars/saab ... turbo-aero
https://www.autoweek.nl/auto/24046/saab-9-5-20-t-linear
https://www.autoweek.nl/auto/24055/saab ... turbo-aero
Ma ei tea mis "töökodades" sa kasti kohta uurimas käisid aga ng9-5 on sama af40 kast mis kõigil kuue käigulistel 9-3 ja Opelitel.caarel kirjutas: ↑E Veebr 26, 2018 22:33Olge mureta. Uus 6ne (ng9-5) kast paugutab ja jõnksutab samamoodi, kuigi LS oli alla 100 000. Paraku kogu Eesti laiutab käsi ja oldakse nõus vaid uut kasti külge kruvima (6000 kuni 8000 EURi kast:) ) Ei ole huvi Rootsi lammarist ka väikese läbisõiduga kasti sebida, elan üle need linnakiirustel kasti kuumenemised ja oskan juba hoiduda situatsioonidest.
Vana 4ne kast (Aero 2000 9-5) on loom ja manuaalid.
Mutrivõtme käes hoidmisest olen hoidunud vaid NG puhul veel, kuna ei raatsi ise mässata. Vana 9-5 on juba aastaga peaaegu nii selge, et seal pole mingit raketiteadust, et ei saa ise hakkama. Kui siis koha, tööristade taha jääb asi pigem ja kas on viitsimist ise mässata.
Sõites paugutamine on tavaliselt soleka ploki viga ja neid kaste remonditakse paljudes kohtades. S9K juba ühe kribas siia.
Soleka ploki vahetus on tavaliselt alla 1000 euro.
Häbi küll, kuid need vastused pärinevad kõikse kõige vägevamatest töökodadest. Isegi sealt, kus Opel täna ametlikult müügis ja teenindatav (Saabi logo ripub neil ka ikka veel suurelt välisseinal). Tundub, et tegijad on minema läinud välismaale või oma garaazid teinud. Kõik on suunanud mu otsingud Hõbenoole juurde ja seda päris ametlikult kohe. Jah, Hõbenool teeb ja ütleb, et see võib hoopis kulunud sidur ollamarti420 kirjutas: ↑T Veebr 27, 2018 9:09Ma ei tea mis "töökodades" sa kasti kohta uurimas käisid aga ng9-5 on sama af40 kast mis kõigil kuue käigulistel 9-3 ja Opelitel.
Sõites paugutamine on tavaliselt soleka ploki viga ja neid kaste remonditakse paljudes kohtades. S9K juba ühe kribas siia.
Soleka ploki vahetus on tavaliselt alla 1000 euro.
On ikka lihtne küll. Pommikindlal käigukastil lased "ainult" 1000€ remondi ära teha ja ongi aamen. Ei noh vanade Saabi mootorite pärast pole ju ka mõtet põdeda - kui jookseb mootor kokku siis ostad uue mootori ja asi ants. Väga hea mootor, pole üldse mõtet põdeda.
Keegi pole väitnud ju, et pommikindel on? Kasutatud asjal pole garantiid kunagi kaua ta töötab..ostad ära, hoiad näpud ristis ja loodad parimat, milleks selline irooniline kiun? 1000 polegi sugugi palju, kui võrrelda caarli väljatoodud 6-8k.
Esindusest tutikas superb dsg kestis ka sõbral ainult 38000 km ja läks siduri vahetusse, teine sõidab 200k enne kui midagi järgi annab - pole kunagi mingit 1-1le valemit kaua täpselt sama asi ühe või teise inimese käes kestab.
Saalede ringi käimine on ka tüüpviga, ometi on mul neljas Saab millel pole pmst ühtegi mootoriga seotud riket esinenud (peale ühe jahutusvedeliku lõhkemise ja see on ka tavaline 2.0T).
Esindusest tutikas superb dsg kestis ka sõbral ainult 38000 km ja läks siduri vahetusse, teine sõidab 200k enne kui midagi järgi annab - pole kunagi mingit 1-1le valemit kaua täpselt sama asi ühe või teise inimese käes kestab.
Saalede ringi käimine on ka tüüpviga, ometi on mul neljas Saab millel pole pmst ühtegi mootoriga seotud riket esinenud (peale ühe jahutusvedeliku lõhkemise ja see on ka tavaline 2.0T).
Kogenud Aeronaut.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Palun näita kust neid mootoreid saab. 2a tagasi oli Rootsis neid 25lehekülge, B235R maksis 300-400 täna 5 lehekülge, B235R maksab 1k ja rohkem.sigaelmar kirjutas: ↑T Veebr 27, 2018 23:07On ikka lihtne küll. Pommikindlal käigukastil lased "ainult" 1000€ remondi ära teha ja ongi aamen. Ei noh vanade Saabi mootorite pärast pole ju ka mõtet põdeda - kui jookseb mootor kokku siis ostad uue mootori ja asi ants. Väga hea mootor, pole üldse mõtet põdeda.
A see oli sarkasm, ma ei usu ka, et neid väga vabalt enam saada on. Ma vist tegelt sain sinu jutust natuke valesti aru, sa ilmselt rääkisid uute autode kasti remondist. Ma siin mässan nende vastu, kes väidavad et vanema viiese kastiga probleeme pole.