Autoks 2008 9-3 1.9 diisel 132kw .
Nimelt kuu aega tagasi hakkas probleem, et võtit keerates starter ainult plõksus. Vahetasin starteri välja (uus mitte kasutatud) ja töötas mõne nädala kui jälle hakkas sama nalja tegema. Ühel hetkel oli aga täielik väikus. Relee karbist leidsin, et kaitse oli läbi ja viga kadus jälle paariks nädalaks ära. Nüüd aga on viga tagasi. Kindluse mõttes lasin enda vana starteri korda teha, kuid viga sama. Starterit andes lükkab starteri pendiksi vastu hammasvööd, aga mootorit ringi ei hakka ajama. Peale seda võtsin kätte testri ja hakkasin voolusid taga ajama. Jämedale + klemmile ei jõua vool kohale. Kui võti keerata starteri asendisse siis tuleb sinna ainult 0.5-0.6V. Peale seda võtsin aku pooleks tunniks maha ja möötsin uuesti. Sellel samal + klemmil ilusasti 12.8V olemas. Seekord sõber appi ja ise testri juurde voolu möötma. Süüte keeras sisse oli veel alles vool ja kohe kui starterit andis lükkas pendiksi klõps vastu hammasvööd ning 12 volti oli klemmilt kadunud. Kordasin jälle aku maha/peale protsessi ja vool jälle klemmil olemas. Armatuuris ühtegi ülearust tuld ega veateadet ei ole. Ise mõtlen vaid seda, et aku ja starteri vahel oleval juhtmel peab veel mingi relee või midagi sarnast olema mis selle voolu ära likvideerib sellest juhtmest. Oskab keegi ehk suunata milles probleem võib olla või on kellegil lausa mingit skeemi sellest juhtmestikust, et saaksin näpuga järge ajama hakata.
9-3 käivitamise probleem
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Selliseid asju ei joodeta, sellised asjad tehakse uued. Uus juhe, uued presskingad ja korras. Kui sul juhe natukenegi juba oksüdeerunud on, siis ei hakka mingi tina sinna külge. Lisaks tuleks kogu värk päris kuumaks ajada, et tina ka kinga sisse läheks.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Palju asju võib olla, millest see jama. Alustades aku klemmide puhtusest. ja samuti lisaks eelkirjutajatele ka massi mootori juhe. lisaks uute starterite tsingitud poltidega tõmbereleed.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Aga samas oleks hea kui uutele kingadele tina ka vahele saaks.
Selliste voolude puhul jootetina ei kasutata, korralik vask vasega pressühendus on ainuke õige lahendus.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Vaata kui veel teed kruvidele sellise poolhülsi moodi plaadi ka alla, siis saab veel eriti hea. julgen soovitada!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Eluaeg on neid akukaableid-klemme kokku joodetud ja see on ka ainus 100% toimiv lahendus, sest sellisel ühendusel puudub kontakttakistus ning seega ka -kuumenemine. Kes nõuka-ajal elektrikuks, või elektroonkuks on õppinud saab ehk aru millest räägin.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 850
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Jummalast õige jutt, nii parandasin ka oma vana diisel 9-5 (milline käivitusvool sel vanakooli diislil) toitejuhtmed, lihtsalt tüütasid ära need pingelangud. Starteri pool puhastasin vana "kinga" ära ja lisasin topelt teise veel (seal ju L kujulised) ning jootsin üle. Lisaks vedasin topelt maandusjuhtme akuklemmi alt otse starteri suure kinnituspoldi alla. Nüüd külmadega jõuab igati starterit vedada. Jootmine ei sobi kohta, kus juhe pidevalt liigub, seal tuleb kas paksu rüüsi vm. abil jootekoht jäigaks muuta.
Asi polegi nii lihtne, kiulist jämedat juhet saab osta musta, heal juhul sinist või kolla-rohelist, aga mitte punast. Isegi tavaline labane must+punane alalisvoolu kaabel on neist poodidest kadunud. Samas autopoed müüvad ka (pool)valmis toite kaableid.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mis see akukaabli ristlõige on? Autoaudiopoed müüvad suht jämedaid kaableid, need võiks ju ka sobida? Või ei?
(35mm2)
https://www.noortehnik.ee/connection-pf ... itekaabel/
50mm2 oli ka seal...
(35mm2)
https://www.noortehnik.ee/connection-pf ... itekaabel/
50mm2 oli ka seal...
Mina olengi audio omadest teinud. Hästi painduvad ja ei vanane jäigaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989