Saab 9-3 1.9 110kw aut.kast
Tervitus saabi huvilised!
Olen nimelt oma masinaga pisut mures, pole eelnevalt aut.kasti omanud ning saab on esimene. Eelnevalt pole tàheldanud, kuid kolmanda kàiguga olgu siis kas manuaaliga v automaadi peal, vahetab kàigu àra on arusaada ning pöörded tôusevad kusagil 2000ja peale hetkeks ning siis laseb jàrsku alla 2000 selline libisemise tunne. Ning kàikude vahetusel on kerget nôksu ka tunda, kui ostsin lasin ühel inimesel siit foorumist sôita proovis igatpidi siis ütles küll, et aru ei saa et miskit viga oleks. Kuid just see libisemise tunnus on pisut hàiriv. V kujutan ette omale,
Ehk sai keegi aru mida môtlesin.
Ettetànades
Olen nimelt oma masinaga pisut mures, pole eelnevalt aut.kasti omanud ning saab on esimene. Eelnevalt pole tàheldanud, kuid kolmanda kàiguga olgu siis kas manuaaliga v automaadi peal, vahetab kàigu àra on arusaada ning pöörded tôusevad kusagil 2000ja peale hetkeks ning siis laseb jàrsku alla 2000 selline libisemise tunne. Ning kàikude vahetusel on kerget nôksu ka tunda, kui ostsin lasin ühel inimesel siit foorumist sôita proovis igatpidi siis ütles küll, et aru ei saa et miskit viga oleks. Kuid just see libisemise tunnus on pisut hàiriv. V kujutan ette omale,
Ehk sai keegi aru mida môtlesin.
Ettetànades
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Seda kontrollitaks jah punnist mis on kasti all, ehk siis töötava mootoriga tagurpidi käik sees, kontrollpunn lahti. Oli kord juhus kus käigud libisesid ja eelnevalt oli kastiõli vahetatud, kontrollides selgis, et õli polnud piisavalt.
Mis aasta masin,mitmekäiguline kast kas 5 või kuus käiku?
https://www.carcarekiosk.com/video/2004 ... luid_level
https://www.carcarekiosk.com/video/2004 ... luid_level
Lase pädevas kohas õli ära vahetada, siis pannakse ka kogus õigeks.
Võibolla on vaja ka soft uuendada ja adaptsioonid nullida.
Võibolla on vaja ka soft uuendada ja adaptsioonid nullida.
Hõbenool pole küll õige koht. Neil on mingi oma arvamus selle kasti kohta mis ei ühti autotootja omaga. Kui auto on pikalt eestis sõitnud ja pole tallinnas mõnes saabitöökojas käinud siis ilmselt keegi tarkpea sinna juba sünteetilist õli valanud. Käib sinna aga GM-i minaraal õli. Lätlased remondivad kaste kui õhtale läheb , hind sinna tuhande kanti. Vahepeal oli siisn saada ka uhiuusi kaste 1200€ eest, vaata foorumis ringi.
Jah, kõik võivad ise edasi mõelda . Lugesin kuskilt, et käigukasti tarkvara on optimeeritud just sellele mineraalõlile, Hõbenoole väited et kasti tootja soovitab sinna sünteetilist õli on ka paljasõnalised.( kastitootja kodulehel puudub antud käigukasti kohta igasugune info) See mis sinna valatakse on oluline siis kui all on mineraalõli aga kuskil töökojas lisatakse ,, kastitootja soovitusel,, sünteetika. Ilma vastava seadmeta pole kastist võimalik üle 3-3,5L õli kätte saada, seega 2 erinevat õli segunevad ja kõik ilmselt teavad mis siis juhtub.
Samasse kasti tuleb osadel teistel automarkidel (osad, millede manuaale olen uurinud) valada sünteetilist õli.
Teades, kuidas mineraalõli jätab jälgi juba tükk aega varem, kui sünteetiline ja samas teades, et GM soovitab ka mootorisse toppida seda jubedat õli, mis hakkab peale 8000km mootorisse jälgi jätma, siis pole see minu (puhtalt minu arvamus) arust muud, kui tugev remonditeenuste müük.
Enda kogemustest võin öelda, et esinduses tehtud õlivahetuse nime all müüdav õlivärskendus jättis kustumatu pildi mällu, kui 20 000km hiljem tuli mootorist vaevu aimatava punaka (kui ei teaks, et peab punane olema, siis vist ei oskaks ära ka tunda) tooniga tökat välja. Lasin selle kõik kastist välja pesta ja läks sünt sisse ning ma olen siiani rahul. Lihtsalt minu kogemus.
Teades, kuidas mineraalõli jätab jälgi juba tükk aega varem, kui sünteetiline ja samas teades, et GM soovitab ka mootorisse toppida seda jubedat õli, mis hakkab peale 8000km mootorisse jälgi jätma, siis pole see minu (puhtalt minu arvamus) arust muud, kui tugev remonditeenuste müük.
Enda kogemustest võin öelda, et esinduses tehtud õlivahetuse nime all müüdav õlivärskendus jättis kustumatu pildi mällu, kui 20 000km hiljem tuli mootorist vaevu aimatava punaka (kui ei teaks, et peab punane olema, siis vist ei oskaks ära ka tunda) tooniga tökat välja. Lasin selle kõik kastist välja pesta ja läks sünt sisse ning ma olen siiani rahul. Lihtsalt minu kogemus.
Ühes teises teemas viewtopic.php?f=26&t=22178 kirjutad : "Olge mureta. Uus 6ne (ng9-5) kast paugutab ja jõnksutab samamoodi, kuigi LS oli alla 100 000. Paraku kogu Eesti laiutab käsi ja oldakse nõus vaid uut kasti külge kruvima (6000 kuni 8000 EURi kast:) ) Ei ole huvi Rootsi lammarist ka väikese läbisõiduga kasti sebida, elan üle need linnakiirustel kasti kuumenemised ja oskan juba hoiduda situatsioonidest."caarel kirjutas: ↑E Mär 26, 2018 1:44Samasse kasti tuleb osadel teistel automarkidel (osad, millede manuaale olen uurinud) valada sünteetilist õli.
Teades, kuidas mineraalõli jätab jälgi juba tükk aega varem, kui sünteetiline ja samas teades, et GM soovitab ka mootorisse toppida seda jubedat õli, mis hakkab peale 8000km mootorisse jälgi jätma, siis pole see minu (puhtalt minu arvamus) arust muud, kui tugev remonditeenuste müük.
Enda kogemustest võin öelda, et esinduses tehtud õlivahetuse nime all müüdav õlivärskendus jättis kustumatu pildi mällu, kui 20 000km hiljem tuli mootorist vaevu aimatava punaka (kui ei teaks, et peab punane olema, siis vist ei oskaks ära ka tunda) tooniga tökat välja. Lasin selle kõik kastist välja pesta ja läks sünt sisse ning ma olen siiani rahul. Lihtsalt minu kogemus.
Kui see paugutamine ja jõnksutamine algas peale sünteetilist õlivahetust, siis on see väga hea näide...
Kui algas ennem ja peale sünteetilist käitus samamoodi, siis on see jällegi hea näide dünaamilise "vajalikkusest".
af40 kastid mis käivad regulaarselt (kuni60000km) esinduses õli vahetamas, on üldiselt väga töökindlad! Probleemid on läänest sisse toodud ja teadmata ajalooga kastidega. Õlide omavahel segamine pole kunagi hea mõte!
Volvo kasutab sünt õli ja neil pole kindlasti probleeme vähem, pigem rohkem.
See kui kasti õli on kergelt määrdunud on ainult hea, kuna seob mustuse ja viib selle õlivahetuse käigus kastist välja. Kui õli ei määrdu siis ladestub ka sodi hüdraulika käikudesse.
Viimati muutis marti420, E Mär 26, 2018 14:32, muudetud 1 kord kokku.
Fluid grade is Saab 3309 mineral oil based. Synthetic oil has a different coefficient of friction and should not be used.
Võib uskuda ja võib ka mitte.
Võib uskuda ja võib ka mitte.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi
Mina lasin igastahes omal TTid 2009 a õli vahetada just Hõbenooles. Kast toimetab ilma jõnksuta, teiselt kolmandale vahetab kerge viitega aga sujuv. Seegi ainult külmalt.
Eelmised omanikud polnud kunagi vahetanud, uuendatud oli midagi 2015 ja välja tuli sealt tökat ning 1l vähem oli õli sees. Hea et läksin sinna, ja lähen uuesti 60000km pärast ja teen hoolduse. Õliks ATF AW ja käigukast TF80SC , mida kasutab ka Volvo (6Käiku)
Hind on okei ja mehed minuarust küll pädevad. Eks näis kaua kast vastu peab
Eelmised omanikud polnud kunagi vahetanud, uuendatud oli midagi 2015 ja välja tuli sealt tökat ning 1l vähem oli õli sees. Hea et läksin sinna, ja lähen uuesti 60000km pärast ja teen hoolduse. Õliks ATF AW ja käigukast TF80SC , mida kasutab ka Volvo (6Käiku)
Hind on okei ja mehed minuarust küll pädevad. Eks näis kaua kast vastu peab
Volvo XC60 mingite aastate 6 käigulisele(sama kast mis Saabil) on ka mineraalõli ette nähtud ja esindus valab seda sisse. Aga jah, tavaliselt järgmist õlivahetust ei tule peale sünteetikat.
Jah kirjutasingi teises teemas sedasi ja päris ausalt öeldes, oli kõige hullem paukumine kastis mõnituhat peale esinduses tehtud õlivärskendust. Praktiliselt iga D käik läks ilge pauguga sisse, sedasi nagu keegi oleks tagant tõuganud masinat. 59 peal käiguvahetus alla, ilma survestamata (ilma gaasita või pidurita) lõi masinast sellise jõnksu läbi, nagu oleks korraks vastu seina sõitnud. See ajaski mind Hõbenoole juurde. Peale õlivahetust tegime testsõidu ja lasime kastis õli 90C peale ja kõik toimetas ideaalselt. Hetkel on tunda vaid väga õrnalt, kuidas 59 peal käik alla vahetab, ilma mingi jõnksuta, lihtsallt toimub õrn aeglustus, selline vaevumärgatav. D käik pole enam kordagi pauguga sisse läinud.
Ainus, mis muret teeb, et kui rapsida manööverdamisel D ja R vahet kiirelt, siis hakkab kuskil peale 4ndal ringi (D -> R -> D) mingi jõnks sisse tulema käigu rakendusse, ehk kohapeal rakendub käik tuntavalt. See aga on minu viga, sest õpetus ütleb, et üle N liikudes manööverdamisel, tuleks paus teha.
Kui lapatsit anda linnavahel, lühikeste lõikudena, samuti kaua ummikus jõnksutades gaas-pidur, siis on tunda kuidas kast rakendub agressiivsemalt. Annan õrnalt gaasi, kuid auto nagu hüppaks koha pealt minema.
Aga see kõik on kökimöki selle kõrval, milliselt see kast enne Hõbenoolde minekut käitus. Higi oli otsaees, et saaks linnast välja maantee peale (Kardina poole), sest kast lõhkus kui pöörane iga paigalt minemisega.
Võin katsetamise huvides järgmise flushi lasta mineraaliga teha, et siis aru saada, kas mõnekümnel tuhandel hakkab midagi teistmoodi juhtuma. Kast nagunii peetis ja kahju temast enam pole.
Igaks petteks panen lingi siia, kui kellegil peaks vaja minema kunagi: https://spprecision.com/products/awf21- ... -sale.html
Ainus, mis muret teeb, et kui rapsida manööverdamisel D ja R vahet kiirelt, siis hakkab kuskil peale 4ndal ringi (D -> R -> D) mingi jõnks sisse tulema käigu rakendusse, ehk kohapeal rakendub käik tuntavalt. See aga on minu viga, sest õpetus ütleb, et üle N liikudes manööverdamisel, tuleks paus teha.
Kui lapatsit anda linnavahel, lühikeste lõikudena, samuti kaua ummikus jõnksutades gaas-pidur, siis on tunda kuidas kast rakendub agressiivsemalt. Annan õrnalt gaasi, kuid auto nagu hüppaks koha pealt minema.
Aga see kõik on kökimöki selle kõrval, milliselt see kast enne Hõbenoolde minekut käitus. Higi oli otsaees, et saaks linnast välja maantee peale (Kardina poole), sest kast lõhkus kui pöörane iga paigalt minemisega.
Võin katsetamise huvides järgmise flushi lasta mineraaliga teha, et siis aru saada, kas mõnekümnel tuhandel hakkab midagi teistmoodi juhtuma. Kast nagunii peetis ja kahju temast enam pole.
Igaks petteks panen lingi siia, kui kellegil peaks vaja minema kunagi: https://spprecision.com/products/awf21- ... -sale.html
Vahepeal oli ka siin suur allahindlus kastidele https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... mission440
PS Hõbenool ütles et ma võtaks oma õli kaasa kui soovin mineraali sisse
PS Hõbenool ütles et ma võtaks oma õli kaasa kui soovin mineraali sisse
Mingil põhjusel on üle lombi sobiv õli 3x odavam kui Euroopas https://www.ipdusa.com/products/10543/1 ... nsmissions
Väidetavalt on ka see õli mineraal http://oilshop.ee/kaigukastioli-mobil-atf-3309-1l-689