Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0+, vmaster
Ma coilidest ei tea midagi, aga see sumpalahendus D2 lingil oleks ka 5+ su autol
Kuidas nüüd, paar kuud hiljem, rahul oled värvkatte töötlusega aasta algul?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Paar suuremat täiendust jällegi tehtud
1. Hirschi velgedelt kõik kriimud eemaldaldatud ja pulbervärvitud Rehvitaksos. Veljed nagu uued
2. Tellitud ja paigaldatud VKM Motorsist vesi-metanoolipritse süsteem http://www.vkmmotors.ee/pood/boost-cool ... -maf-1-8t/.
Kuna softiga kippus mootor kõrgematel pööretel veidi detoneerima, siis soovitati proovida nimetatud süsteemi. Antud süsteem alandab ka IAT ja EGT temperatuure, ei lase sisselaskeklappidele süsiniku jääke tekkida jne.
Millalgi peaks jõudma ka modifitseeritud tarkvara vesimeta jaoks. Prooviks peale seda uuesti dünos käia.
Lisan hiljem mõned pildid ka paigaldusest.
1. Hirschi velgedelt kõik kriimud eemaldaldatud ja pulbervärvitud Rehvitaksos. Veljed nagu uued
2. Tellitud ja paigaldatud VKM Motorsist vesi-metanoolipritse süsteem http://www.vkmmotors.ee/pood/boost-cool ... -maf-1-8t/.
Kuna softiga kippus mootor kõrgematel pööretel veidi detoneerima, siis soovitati proovida nimetatud süsteemi. Antud süsteem alandab ka IAT ja EGT temperatuure, ei lase sisselaskeklappidele süsiniku jääke tekkida jne.
Millalgi peaks jõudma ka modifitseeritud tarkvara vesimeta jaoks. Prooviks peale seda uuesti dünos käia.
Lisan hiljem mõned pildid ka paigaldusest.
Tundub vägev! Pane siis miilile ka kirja, näeb praktikas ka tulemuse ära:)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Miiliga samal ajal on Intsaab pluss mõni muu samaaegne üritus. Kardan et miilisõidu peab ohverdama kuigi tahaks minna.
Sõitisn õhtupoole veidi ringi ja peab ütlema, et kiirenduse osas on ka ilma custom softita tunda paranemist. Tootja väidab 10-25% vōimsuse kasvu. Kiirendamised on sujuvad, midagi kahtlast tunda ei ole. Vb peab kontrollerit veidi seadistama aga eks näis.
Sõitisn õhtupoole veidi ringi ja peab ütlema, et kiirenduse osas on ka ilma custom softita tunda paranemist. Tootja väidab 10-25% vōimsuse kasvu. Kiirendamised on sujuvad, midagi kahtlast tunda ei ole. Vb peab kontrollerit veidi seadistama aga eks näis.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Paigaldusest. Algul oli mõte kaustada klaasipesuvedeliku paaki ja talvist klaasipesuvedelikku. Kuna metanooli sisaldus nendes vedelikes on teadmata, ei hakanud riskima ja kasutan ainult segu 50/50 metanool/vesi pluss mõned lisandid. Leidsime, et sobilik koht paagi jaoks on pagasiruum. Samuti sai sinna paigaldatud kontroller. Pump ise läks tagastange alla. Pihusti jaoks tuli vedada voolik läbi salongi. Pihusti sai ühendatud intercooleri torusse enne throttle-body-t. Kokku läks paigaldusele 15h ja tulemus on minuarust väga viisakas. Nüüd VKM-le ka 9-3ga kogemus olemas ja tulevikus võiks kiiremini minna.
1. Vesi-metanooli paak suurusega 3l. Sellest suurusest peaks piisama, kuna süsteem aktiveerub 3000rpm-st, siis linnasõidul eriti vedelikku ei kulu.
2. VC-MAFU kontoller. Võtab MAF-sensori signaali ajust. Saab seadistada missuguse MAF sensori pinge juures süsteem aktiveerub ja missuguse pinge juures pump töötab maksimaalsel võimsusel. Praegu pumba töövahemik 2-4 volti. Süsteem aktiveerub umbes 3000 rpm juures.
3. Pihusti paigaldatud vahejahutist throttle-body-sse minevasse torusse. 200-350 hj jaoks sobib 175 ml/min pihusti.
4. Süsteemi aktiveerimise märgutuli (roheline led) ja vedeliku taseme märgutuli (kollane led) salongi.
1. Vesi-metanooli paak suurusega 3l. Sellest suurusest peaks piisama, kuna süsteem aktiveerub 3000rpm-st, siis linnasõidul eriti vedelikku ei kulu.
2. VC-MAFU kontoller. Võtab MAF-sensori signaali ajust. Saab seadistada missuguse MAF sensori pinge juures süsteem aktiveerub ja missuguse pinge juures pump töötab maksimaalsel võimsusel. Praegu pumba töövahemik 2-4 volti. Süsteem aktiveerub umbes 3000 rpm juures.
3. Pihusti paigaldatud vahejahutist throttle-body-sse minevasse torusse. 200-350 hj jaoks sobib 175 ml/min pihusti.
4. Süsteemi aktiveerimise märgutuli (roheline led) ja vedeliku taseme märgutuli (kollane led) salongi.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Vahepeal tehtud;
* Hooldus (õlid, filtrid) - AAC Ferdinand
* Uued salongi tekstiilimatid "Griffin" - MapTun
* Salongi keemiline puhastus, nahahooldus, põhjalik välispesu. Paremaks vist enam ei saa ja uuena polnud see auto ka sellises seisukorras kui nüüd :d - ChemicalGuys Estonia.
* Vesimetanooli pritse jaoks ajusse kirjutatud uus kohandatud tarkvara. Sai ka pihusti ümber tõstetud tmap sensori ette, mispeale ecu sai jälle aru, et jahedam õhk. Peale seda IAT normis, misfired silindrites kadunud ja detonatsioon vähenes pea olematuks. Testsõidud on näidanud, et IAT üle 30 kraadi ei lähe. Enne süsteemi paigaldamist tulemust alla 55 kraadi ei saanud. Vedeliku kulu ajavahemikus 01.06 - 12.07 10 liitrit, mis hõlab erinevaid testimisi, dünot jms. Tavasõidul võiks 5l kuus hakkama saada. Liitri hind VKM-s 1.18 eur.
18.07 nädal ES Racingu dyno külastus. Saab näha kas kõik lubatud 320 hobujõudu on nüüd olemas. VKM-i dünos käidud, saab mingi võrdlusmomendi.
* Hooldus (õlid, filtrid) - AAC Ferdinand
* Uued salongi tekstiilimatid "Griffin" - MapTun
* Salongi keemiline puhastus, nahahooldus, põhjalik välispesu. Paremaks vist enam ei saa ja uuena polnud see auto ka sellises seisukorras kui nüüd :d - ChemicalGuys Estonia.
* Vesimetanooli pritse jaoks ajusse kirjutatud uus kohandatud tarkvara. Sai ka pihusti ümber tõstetud tmap sensori ette, mispeale ecu sai jälle aru, et jahedam õhk. Peale seda IAT normis, misfired silindrites kadunud ja detonatsioon vähenes pea olematuks. Testsõidud on näidanud, et IAT üle 30 kraadi ei lähe. Enne süsteemi paigaldamist tulemust alla 55 kraadi ei saanud. Vedeliku kulu ajavahemikus 01.06 - 12.07 10 liitrit, mis hõlab erinevaid testimisi, dünot jms. Tavasõidul võiks 5l kuus hakkama saada. Liitri hind VKM-s 1.18 eur.
18.07 nädal ES Racingu dyno külastus. Saab näha kas kõik lubatud 320 hobujõudu on nüüd olemas. VKM-i dünos käidud, saab mingi võrdlusmomendi.
-
- Pealik
- Postitusi: 4261
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Miks Sa düno kohta vahetad?
Vahe tuleb juba ainuüksi erineva stendi vahel sisse sest kalibreeringud ju pole identsed!?
Vahe tuleb juba ainuüksi erineva stendi vahel sisse sest kalibreeringud ju pole identsed!?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Dynod nüüd läbi käidud ja lisan VKM-i düno pildi, kuna ESRacingus tuli suht sama tulemus.
Kokkuvõttes, siis umbes 235kW/490Nm. Langeb enamvähem kokku softitegija poolt lubatuga. FWD autol on ilmselt veidi suuremad numbrid, sest xwd kaod peaks olema umbes 20%. Nt. originaalsofti tulemused olid 204.6kw 5228 p/min ja 406Nm 3699 p/min
Järmiseks peab cooleri ja torude survetesti tegema kuna logist näha õhuleket.
Softitegija kommentaar:
Kokkuvõttes, siis umbes 235kW/490Nm. Langeb enamvähem kokku softitegija poolt lubatuga. FWD autol on ilmselt veidi suuremad numbrid, sest xwd kaod peaks olema umbes 20%. Nt. originaalsofti tulemused olid 204.6kw 5228 p/min ja 406Nm 3699 p/min
Järmiseks peab cooleri ja torude survetesti tegema kuna logist näha õhuleket.
Softitegija kommentaar:
The logs looked pretty good - the turbo was maxed out in both the Stage 0 logs, so the main gains with meth water are from higher ignition timing (~ +5 degrees compared to without). The fuel trims in the run without meth/water were -10%, so it is possible that you could have a slight air leak between the turbo and the engine. If possible, pressure test the pipes and intercooler to check for leaks.
I think your best option for further gains is to upgrade the turbo next.
Kas sa lasid base boosti ka tõsta?
Vaikselt lootsin sellest vesi metast natuke paremat tulemust, et siis enda omale ka panna, aga selle turbo piir on ikkagi seal 235kw juures.
Vesi meta on muidugi kuumade ilmadega abiks ja mootorile kasulik.
Vaikselt lootsin sellest vesi metast natuke paremat tulemust, et siis enda omale ka panna, aga selle turbo piir on ikkagi seal 235kw juures.
Vesi meta on muidugi kuumade ilmadega abiks ja mootorile kasulik.
Kas sa lasid enda masinale softi teha samade inimeste poolt kes vmasterile tegid? lihtsalt väände vahe on mäe kõrgune -> 590nm summuti ka teine all muidugi...
Viimati muutis Pootsman, K Juul 18, 2018 14:51, muudetud 1 kord kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Pean küsima, kas base boosti ka tõsteti aga ega sealt turbost rohkem tule ka. Vb kui veidi suuremad metanooli pihustit kasutada, siis veidi saab juurde. Praeguse välistempetatuuri ja ka jahedama ilmaga liigub tõesti väga hästi. Lisaks on kadunud kerge jõnksutamine-poomine külma mootoriga. Ma soovitaks selle süsteemi ikkagi paigaldada - hoiab temperatuurid madalal ja sisselaskeklapid puhtad. Poolide-küünalde elu vist on ka veidi kergem ESRacing tunnustab ise ainult Aquamisti. Muude süsteemidega nad tegemist teha ei taha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Minu autole tegi softi Vermont Tuning USA-s. Marti autole ESRacing ise. Mu autol ka väljalase originaal ja vb ka midagi rauas viga nagu nt. see mainitud õhuleke.Tegelikult ei saa erinevaid dünosid üks-ühele võrrelda. Pigem on düno ikkagi indikatiivse iseloomuga ja seda puhta kullana võtta ei saa.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Paar uuendust ka vahepeal auto juures:
Vasak esimene õõtshoob vahetatud. Oli viimase piiri peal.
Uus nappanahast käsipiduri kate, kuna eelmise olid kohalikud sadulsepad ära lõhkunud ja logises.
Carbon-nahast armatuur. Salongi kvaliteet jälle samm parem ja plastiku naginaid vähem.
Salongidetailid tellisin http://stephan-individual.de/
Paigalduse teostas AAC Ferdinand töökas kollektiiv.
Vasak esimene õõtshoob vahetatud. Oli viimase piiri peal.
Uus nappanahast käsipiduri kate, kuna eelmise olid kohalikud sadulsepad ära lõhkunud ja logises.
Carbon-nahast armatuur. Salongi kvaliteet jälle samm parem ja plastiku naginaid vähem.
Salongidetailid tellisin http://stephan-individual.de/
Paigalduse teostas AAC Ferdinand töökas kollektiiv.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Tänasest all viimast talve rehvid Hankook Winter i*Pike RS
Soetatud Hirschi embleemid armatuurile ja käigukangi ümbrisele (vabandan veidi kasimata pindade pärast). Sobivad minuarust hästi
Pühapäevast läheb auto Tartusse Kruvi juurde keretöödesse, kus likvideeritakse tagauste ja juhiukse ääres olev rooste.
Varsti peaksid kohale jõudma ka väljalaske komponendid:
Krona Performance 3 tolli downpipe
MapTun 3 tolli midpipe koos racekat-ga
Maptun 2.5 tolli cat-back
Custom soft by Vermont Tuning (olemas)
Soetatud Hirschi embleemid armatuurile ja käigukangi ümbrisele (vabandan veidi kasimata pindade pärast). Sobivad minuarust hästi
Pühapäevast läheb auto Tartusse Kruvi juurde keretöödesse, kus likvideeritakse tagauste ja juhiukse ääres olev rooste.
Varsti peaksid kohale jõudma ka väljalaske komponendid:
Krona Performance 3 tolli downpipe
MapTun 3 tolli midpipe koos racekat-ga
Maptun 2.5 tolli cat-back
Custom soft by Vermont Tuning (olemas)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Auto käes. Kruvi Värvikoda teostas seekord järgmised tööd (minu arust väga kvaliteetselt):
* Tagauste äärtes olev rooste likvideeritud
* Juhiukse alumises nurgas olev rooste likvideeritud.
* Kapott värvitud
* Kojameeste varred värvitud pluss kaks kihti lakki.
* Esituled poleeritud ja lakitud.
Roostega ei tohiks enam antud autol probleeme olla.
* Tagauste äärtes olev rooste likvideeritud
* Juhiukse alumises nurgas olev rooste likvideeritud.
* Kapott värvitud
* Kojameeste varred värvitud pluss kaks kihti lakki.
* Esituled poleeritud ja lakitud.
Roostega ei tohiks enam antud autol probleeme olla.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Väljalaske komponendid jõudsid kohale ja AAC Ferdinand töökas kollektiiv paigaldas mu autole järgmised detailid:
Krona Performance 3" downpipe
MapTun midpipe, Saab 9‑3 II V6 (B284) XWD EU‑Catalyst
Maptun cat‑back Twinpipe, Saab 9‑3 II XWD, round tailpipes
Custom soft by Vermont Tuning
MapTun suutis muidugi saata esiveolise catback-i, mis kuidagi auto külge sai. Sõita saab aga lamavate politseinike ületamisel peab olema väga rahulik, kuna keskmine resonaator on madalamal kui peaks pluss paar kohta on tagasilla detailidele liiga lähedal. MapTun-ga käiviad hetkel läbirääkimised süsteemi väljavahetamise osas.
Kokkuvõtteks võib öelda, et vahe originaaliga on päris tuntav. Vana väljalase ikka piiras täiega. Enne kevadet kahjuks naastrehvide tõttu dünosse ei saa.
Lisaks tehtud veel tavapärane hooldus.
Krona Performance 3" downpipe
MapTun midpipe, Saab 9‑3 II V6 (B284) XWD EU‑Catalyst
Maptun cat‑back Twinpipe, Saab 9‑3 II XWD, round tailpipes
Custom soft by Vermont Tuning
MapTun suutis muidugi saata esiveolise catback-i, mis kuidagi auto külge sai. Sõita saab aga lamavate politseinike ületamisel peab olema väga rahulik, kuna keskmine resonaator on madalamal kui peaks pluss paar kohta on tagasilla detailidele liiga lähedal. MapTun-ga käiviad hetkel läbirääkimised süsteemi väljavahetamise osas.
Kokkuvõtteks võib öelda, et vahe originaaliga on päris tuntav. Vana väljalase ikka piiras täiega. Enne kevadet kahjuks naastrehvide tõttu dünosse ei saa.
Lisaks tehtud veel tavapärane hooldus.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Kuna talve tulekuga käivad kaasas sool, pori, liiv, pigi jpm siis preventatiivse meetmena sai Saabile valitud korralik kaitsetöötluste pakett, mis sisaldas endas järgmisi protseduure:
* Detailing välispesu
* Ettevalmistus töötlusteks
* Värvipinna poleerimine
* Keraamilised pinnatöötlused
* Salongipuhastus koos interjööri värskendusega.
* Nahksisule põhjalik puhastus koos pikaajalise kaitsega
Töötlemisel kasutati Nasiol (NL272 kerele ja F2 Metalcoat velgedele) ja Gyeon Quarz (Leather Shield nahale) keraamilisi pinnatöötlusvahendeid.
Töö teostas JN Cardetailing. Kvaliteet on sellele kohale omaselt väga kõrgel tasemel ja iga kulutatud euro on tulemust väärt .
Selline ta sai:
* Detailing välispesu
* Ettevalmistus töötlusteks
* Värvipinna poleerimine
* Keraamilised pinnatöötlused
* Salongipuhastus koos interjööri värskendusega.
* Nahksisule põhjalik puhastus koos pikaajalise kaitsega
Töötlemisel kasutati Nasiol (NL272 kerele ja F2 Metalcoat velgedele) ja Gyeon Quarz (Leather Shield nahale) keraamilisi pinnatöötlusvahendeid.
Töö teostas JN Cardetailing. Kvaliteet on sellele kohale omaselt väga kõrgel tasemel ja iga kulutatud euro on tulemust väärt .
Selline ta sai:
Janno juurest on alati rõõm autot tagasi saada:)