Saab 9-5 mis bensiin?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kusjuures, mul on tunne, et neste 95 bensiiniga on totaalne jõu kadu. kahe auto puhul nagu võin märgata. Pärast 99 peale üleminekut ühe võimed paranesid märgatavalt...... mõtlemiskoht
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ma ei tea kas just Neste bensiiniga aga tuttav rääkis, et muruniidukiga on selgelt aru saada, et 98 kulub vähem kui 95'te. 95ga sai paagitäiega pool platsi, 98'ga peaaegu kõik niidetud paagitäiega. Niidukiga on hea võrrelda, sest tingimused (pöörded, kiirus, teekond, ilm) on alati samad.
Lõpetasin juba aastaid tagasi enda autode lõhkumise Nestes tankimistega
See teema on läbitud ka siin juba. Statoil oli kunagi ainuke tankla, mis suutis pakutava kütuse kohta ka asjakohast paberit näidata.
Just seda mõtlengi, et kas etanool teeb midagi jamamaks, et kas Saabi tehnikale teeb kurja (tabeli järgi võib uue 95 bensiiniga Saabiga sõita). 2taktilisi mootoreid (muruniidukid, mootorsaed) on see etanooliga 95 pekki keeranud. Äkki targemad oskavad rääkida soovitada, et kas võiks uue 95 bensiiniga sõita Saabiga
Tabel link ka teksti all
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
- Skrow
- Postitusi: 54
- Liitunud: T Mai 10, 2016 16:59
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 SE 2.0 MY99 155 kw, Saab 9-5 Aero MY04 184 kw.
Ma olen mõlemasse 98't tankinud enamasti. Mõned harvad juhud kui tankla seda pole pakkunud siis ka 95'te. Minu arust on vahe märgatav küll, 95'ga on küttekulu suurem ja madalal pöördel nagu pisut uimasem. Tanklateks Statoil ja Alexela.
Näiteks Hirschi kodulehel FAQs on kirjas, et kõik hiljutisemad Saabi mudelid töötavad E10 kütuse peal. https://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf - samuti mainitud, et 1979. aastast edasi kõik mudelid E10ga töötavad. Iseasi, kas peaks, olenemata sellest, et võib...RJ85 kirjutas: ↑N Juun 14, 2018 22:38Just seda mõtlengi, et kas etanool teeb midagi jamamaks, et kas Saabi tehnikale teeb kurja (tabeli järgi võib uue 95 bensiiniga Saabiga sõita). 2taktilisi mootoreid (muruniidukid, mootorsaed) on see etanooliga 95 pekki keeranud. Äkki targemad oskavad rääkida soovitada, et kas võiks uue 95 bensiiniga sõita Saabiga
Tabel link ka teksti all
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Kui jätta kõrvale Biopowerid, jaksavad kõik Saabi bensukad alates DI kassetiga mootoritest tehasest väljudes kuni E15 kütust juua.
Aga kui siin räägitakse võimsuse kaost, siis see on küll veider, sest piiritus peaks võimsust hoopis suurendama (kulu hinnaga, muidugi).
Aga kui siin räägitakse võimsuse kaost, siis see on küll veider, sest piiritus peaks võimsust hoopis suurendama (kulu hinnaga, muidugi).
SAAB 9-5 söidab nii E95 , E98 , RE85 kui ka puhta etanooliga. Soomes on E95 asemel kasutuse Q10 bensiin 10 % etanoolisisaldusega. Vöimsus Q10 bensiiniga langebki kuna etanooli energiasisaldus ei ole nii hea kui bensiinil. E98 ongi SAAB i mootor ökonoomsem kuna detonatsiooni on vähem ja ECU seadistab küttesegu lahjemaks / eelsüütenurga optimaalsemaks. RE85 kulu on ca 30% suurem kuid kuna RE85 on detonatsioonikindlam kui E98 siis saab sellega SAAB i mootorist tunduvalt suurema vöimsuse kätte lihtsate ümberehitustega. Köik autotootjad ei luba Q10 kasutada ( näit BMW) Kui toitesüsteemi komponendid ei ole projekteeritud etanooliga kokku puutuma siis vöib olla ikaldus täielik. Ka Maptun Parts etanooli kestva kütusepumba paigaldamiseks tuli lisaks tellida kummivoolikut ja pistikuid jne sisaldav paigalduskomplekt kus kummivoolik lihtsalt pundus ja ei lasknud piisavalt kütust läbi. Tulemuseks kestev detonatsioon ja selle kurvad tagajärjed.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Selge, ka Eestis hakkasid etanooli lisama, Soomes see on ~10a. Halba se ei tee SAABi mootorile, aga kütusekulu kasvab! Kas RE85 ei tulnud turule tagasi?
Nüüd ärge muretsege veest mis on paagis )))
Ja bemarid sõidavad sellega ei mingit häda.
Tanklad teenivad rohkem $ , kuna etanool on odavam. RE85(85%etanooli ja 15% bensiini) maksab 1€, aga 98 1,7€ , Soome hind.
Nüüd ärge muretsege veest mis on paagis )))
Ja bemarid sõidavad sellega ei mingit häda.
Tanklad teenivad rohkem $ , kuna etanool on odavam. RE85(85%etanooli ja 15% bensiini) maksab 1€, aga 98 1,7€ , Soome hind.
__In Boost We Trust__
Targemad äkki oskavad öelda ka, kuhu see vesi pannakse sealt kütusest? Läheb põletamisele samamoodi ja väljub veeauruna või kuidas?
Kui kinni jäänud kolvirõngaid lastakse veeauruga lahti, siis peaks kolvirõngaste kinnijäämine olema nüüdsest välistatud
Kui kinni jäänud kolvirõngaid lastakse veeauruga lahti, siis peaks kolvirõngaste kinnijäämine olema nüüdsest välistatud
Ei ole Teist palju targem kuid vesi mis etanool endaga seob läheb pihustite kaudu pöletamisele. Seepärast on Soomes müügil ka just RE85 lisaaine mis pidi vähendama pihustite korrosiooni ( kas vähendab see on iseasi nagu köigi imelisanditega). Seetöttu peaks vältima niiskuse(vee) sattumist kütusepaaki. Teine etanooli sisaldava kütuse kasutamise omapära on see, et osa etanooli sattub külmkäivitusel kolviröngaste vahelt karterisse ja "lahjendab" mootoriöli. See aga omakorda "leotab lahti" varasemate pikkade ölivahetusvälpade / madalakvaliteedilise(odava) mootoriöli kasutamise korral mootori sisepindadele ladestunud tökati. Tulemuseks ummistunud ölivötturisöel ja ölikanalid ja mis edasi juhtub seda SAABiomanik üldjuhul teab. Soomes St 1 kütusekett müüb ja paigaldab koostööpartnerite töökodades nn Etanoolibox `i millega kaasasolevad andurid ja muu jura paigaldatakse mootori tööd juhtivate elektroonikakomponentide vahele. Ja CE tuluke süttib ja seda korduvalt kuini möni asjast enam tajuv mehaanik soovitab see jama mootoriruumist välja visata ja unustada 400 eur kulutatud raha.
-
- Postitusi: 158
- Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat
Aga mis probleem selle Nestega on? Väidetavalt (nii on kirjas tankuri peal) on see bensiin toodetud Soomes, ehk peaks olema nö ""õige" bensiin. Teised firmad toovad kõik Leedust, niipalju kui mina olen aru saanud.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ja sa usud mida kirjutatakse?! Soome bensiiniga ei ole võrreldav!
Tangi Nestes Soomes diislit ja Eestis, saad teada.
Mul 9-5 1.9TID Eesti diisliga DPF läbipõletamisel viskas hirmsat vibratsiooni, Soome diisliga KUNAGI seda polnud!
__In Boost We Trust__
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
See, et bensiin ei ole sama kvaliteediga ei tähenda, et seda Soomes ei toodeta. Pole sellel Neste kütusel häda midagi. Kummalisel kombel väga paljud Soome karanud Eestlased arvavad, et kõik mis Soomes kohapeal on hea ja kõik mis Eestis on halb. Ega ikka ei ole küll.
Lätis pidi olude sunnil paar aastat tagasi Neste 95te tarbima. Auto muutus üli uimaseks, järgmise tankimisega Cirkle 98 oli jälle kõik ornungis, e t võta kinni.. peale seda Nestet vältinud..Ron24 kirjutas: ↑P Juun 17, 2018 13:55See, et bensiin ei ole sama kvaliteediga ei tähenda, et seda Soomes ei toodeta. Pole sellel Neste kütusel häda midagi. Kummalisel kombel väga paljud Soome karanud Eestlased arvavad, et kõik mis Soomes kohapeal on hea ja kõik mis Eestis on halb. Ega ikka ei ole küll.
Everyday Regular SAAB guy!
Olerexi bensiiniga on midagi juhtunud. Panen ikka oma 9-5 Aerosse 98't ja Olerexi omaga näitab kompu maateel tavaliselt 7,1-7,2 sajale. Nüüd pärast viimast tankimist käisin maal, rahvast oli peal isegi rohkem kui tavaliselt ja kompu näitas pärast nullimist maale jõudes 6,7 ja maalt tulema hakates nullisin uuesti ära ja koju jõudes oli 6,8. Ja ma tahtsin teda veel ökonoomsema auto vastu vahetada
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Soomes on Neste bensiin kehvem kui näiteks Teboilis. Proovitud korduvalt. Erinevus 1 liiter sajale.
Sõidan ainult 98-ga. Pulli pärast panin 30 liitrile 10 lirtsu piiritust peale ja midagi ei muutunud. Tegu siiski tonnisega
Sõidan ainult 98-ga. Pulli pärast panin 30 liitrile 10 lirtsu piiritust peale ja midagi ei muutunud. Tegu siiski tonnisega