Saab 9-3 2.0T, 1999, 9kolm
Tervist saatusekaaslased!
Mark: 9-3
Kast: Manuaal
Mootor: 2.0T
Võimsus: ?
Aasta: 1999
Tehtud asjad:
Aero sisu + polstrid
BOV
ECU näpitud + T7 APC klapp(08.14)
A/C → ACC (09.14)
Tagumine mootoripadi(2.2d)(09.15)
3-point custom hatch brace(03.16)
Steering rack clamp(03.16)
Esiistmetest tahapoole põrandale pigimatt ja heliisolatsioon(03.16)
JT 3" turbo back + race cat(03.16)
Bilstein B8 amordid(04.16)
H&R madaldusvedrud(04.16)
4-labaga siduriketas, siduri survelaager ja Viggeni sidurikorv(03.18)
Westlake RS semi-slick rehvid 17´´ (08.18)
Ees 308mm kettad, taga 300mm. (09.18)
Mitsu TD04 turbo(09.18)
Lisatud failid
Mark: 9-3
Kast: Manuaal
Mootor: 2.0T
Võimsus: ?
Aasta: 1999
Tehtud asjad:
Aero sisu + polstrid
BOV
ECU näpitud + T7 APC klapp(08.14)
A/C → ACC (09.14)
Tagumine mootoripadi(2.2d)(09.15)
3-point custom hatch brace(03.16)
Steering rack clamp(03.16)
Esiistmetest tahapoole põrandale pigimatt ja heliisolatsioon(03.16)
JT 3" turbo back + race cat(03.16)
Bilstein B8 amordid(04.16)
H&R madaldusvedrud(04.16)
4-labaga siduriketas, siduri survelaager ja Viggeni sidurikorv(03.18)
Westlake RS semi-slick rehvid 17´´ (08.18)
Ees 308mm kettad, taga 300mm. (09.18)
Mitsu TD04 turbo(09.18)
Lisatud failid
Viimati muutis 9kolm, L Sept 29, 2018 10:12, muudetud 5 korda kokku.
Tere tulemast "klubisse" :D
ebayst on jah selline lugu, et mõtled tuleb soodsam aga kui ei sobi
siis on raha suht maha visatud.. lihtsam on hankida kohalike saabi remontijate juurest
Sul peaks olema ikka ju "autoklimaatik", praeguse ilmaga õnneks suurt vahet pole,
kas on täidetud või mitte ..Tallinnas olen ise abi saanud sellisest kohast nagu autokliima.ee
Need sinu nimetatud asjad on tegelikkused sellised "nipet-näpet".
Muretuid kilomeetreid :head:
Terv
que
ebayst on jah selline lugu, et mõtled tuleb soodsam aga kui ei sobi
siis on raha suht maha visatud.. lihtsam on hankida kohalike saabi remontijate juurest
Sul peaks olema ikka ju "autoklimaatik", praeguse ilmaga õnneks suurt vahet pole,
kas on täidetud või mitte ..Tallinnas olen ise abi saanud sellisest kohast nagu autokliima.ee
Need sinu nimetatud asjad on tegelikkused sellised "nipet-näpet".
Muretuid kilomeetreid :head:
Terv
que
Everyday Regular SAAB guy!
Ei, siiski tavaline kont. Sellel isendil üldse lisavarustusega halvasti, kas üldse midagi ongi, et tea. Oleneb mis nendel baasvarustuses oli.
Aga tänan soovituse eest, hüppan autokliimast läbi, vaatan mida räägivad;)
Vahepeal oli jää jäänud tagumise kojamehe varre alla kuidagi, ühe korra edasi-tagasi käis ja jäi siis antenni najale kõõluma. Keerasin poldi kinni tagasi ja korras. Seekord läks õnneks.
Aga tänan soovituse eest, hüppan autokliimast läbi, vaatan mida räägivad;)
Vahepeal oli jää jäänud tagumise kojamehe varre alla kuidagi, ühe korra edasi-tagasi käis ja jäi siis antenni najale kõõluma. Keerasin poldi kinni tagasi ja korras. Seekord läks õnneks.
Nii, kliima kompressor sai korda. Mingi rullik oli seal kuidagi pooleks läinud ja lekked olid ka tekkinud. Nüüd siis toimiv süsteem.
Märtsi lõpus tehtud korraline hooldus, kahe hoolduse vahele jäi pea 12 000 km. Samal ajal said ka suvekummid alla.
Hetkel siis kõige suuremaks tegemiseks jäänud juhiukse alumine äär, mis veidi roostetab ja vasak-tagumine aknatõstuk.
Üldiselt muretu masin :drive::head:
Märtsi lõpus tehtud korraline hooldus, kahe hoolduse vahele jäi pea 12 000 km. Samal ajal said ka suvekummid alla.
Hetkel siis kõige suuremaks tegemiseks jäänud juhiukse alumine äär, mis veidi roostetab ja vasak-tagumine aknatõstuk.
Üldiselt muretu masin :drive::head:
Umbestäpselt aasta viimasest postist möödas. Õnneks masin veel enda käes vaatamata vahepeal tekkinud müügimõttele. Huvi puudusel ja liiga suure hinnasoovi tõttu oli nõudlus olematu, tegin hästi, et odava hinnaga ära ei andnud.
Suvel sai käidud Göteborgis, tee peal Saabikule kodulinna Trollhättanitki näidatud. Trip tuli kokku 1500km ringi ja probleeme ei tekkinud.
Parkimas Örebros
Sügisel said vahetatud pea olematu v.e põhjakaitse ja katkine logar korralike vastu.
Talv polnud ka seekord midagi erilist. Masin tegi tööd hästi ja käivitus iga ilmaga. Pool aastat soolas leotamist on siiski oma töö teinud ja roosteseid kohti on nüüdsest hulgim.
Nädala alguses sai plekkvelg ja lamell, valu ja suveka vastu vahetatud. Täna tehtud korraline hooldus, odo näit 242 200. Aastane ls ~10 000km.
Suvel sai käidud Göteborgis, tee peal Saabikule kodulinna Trollhättanitki näidatud. Trip tuli kokku 1500km ringi ja probleeme ei tekkinud.
Parkimas Örebros
Sügisel said vahetatud pea olematu v.e põhjakaitse ja katkine logar korralike vastu.
Talv polnud ka seekord midagi erilist. Masin tegi tööd hästi ja käivitus iga ilmaga. Pool aastat soolas leotamist on siiski oma töö teinud ja roosteseid kohti on nüüdsest hulgim.
Nädala alguses sai plekkvelg ja lamell, valu ja suveka vastu vahetatud. Täna tehtud korraline hooldus, odo näit 242 200. Aastane ls ~10 000km.
Polnud küll plaanis, aga vahetasin sisu ära :)
Veluur/manuaal istmed aastast 1999 said asendatud nahk/elekter Aero istmetega aastast 2001. Vahetuseks läks vaja paar meetrit juhet+ühendusi, palju aega ja uued turvavööde "ankrud"(?). Lisaks istmetele uued uksepolstrid, käigukangi nahk, tuhatoosi asemele mündihoidja. Möödaminnes sai ka tagumine aknatõstuk välja vahetatud.
Lisaks tagumine klaasiring tumedaks tehtud.
Masin jääb juulist alates teadmata ajaks seisma. Kui varem liikuma ei saa, siis peale 11 kuud(ajateenistuse lõppu) ikka.:gun:
Veluur/manuaal istmed aastast 1999 said asendatud nahk/elekter Aero istmetega aastast 2001. Vahetuseks läks vaja paar meetrit juhet+ühendusi, palju aega ja uued turvavööde "ankrud"(?). Lisaks istmetele uued uksepolstrid, käigukangi nahk, tuhatoosi asemele mündihoidja. Möödaminnes sai ka tagumine aknatõstuk välja vahetatud.
Lisaks tagumine klaasiring tumedaks tehtud.
Masin jääb juulist alates teadmata ajaks seisma. Kui varem liikuma ei saa, siis peale 11 kuud(ajateenistuse lõppu) ikka.:gun:
Kasutaja triibutu käest sai ostetud aux in liides, mis sai ka kiiresti ära ühendatud. Hetkel kasutan masinat nädalavahetuseti Tallinna ja Tapa vahel liikumiseks. Kuu läbisõit siis umbes 900 km, millest 90% maanteesõit.
Olen oma eaka Saabi eest kiidusõnu teeninud, peamiselt vaikse salongi poolest, aga ka mugavate istmete pärast.
Olen oma eaka Saabi eest kiidusõnu teeninud, peamiselt vaikse salongi poolest, aga ka mugavate istmete pärast.
Viimasest postist kaua aega möödas, aga midagi erilist pole juhtunud ka...kuni tänaseni. Tahtsin siis aju tegemisse viia, aga üllatus oli suur kui nägin sellist pilti.
Aju on siis juba enne salongist väljumist Hirschi poolt näpitud. Kuna see on uuena Šveitsist ostetud, siis on seal see asi lihtne.
Peabki nüüd uurima palju seda kilovatti juures on, sest LPT pole see masin ilmselt kunagi olnud, tagasihoidlik Hirsch hoopis:)
Paar päeva tagasi sai BOV paigaldatud
Aju on siis juba enne salongist väljumist Hirschi poolt näpitud. Kuna see on uuena Šveitsist ostetud, siis on seal see asi lihtne.
Peabki nüüd uurima palju seda kilovatti juures on, sest LPT pole see masin ilmselt kunagi olnud, tagasihoidlik Hirsch hoopis:)
Paar päeva tagasi sai BOV paigaldatud
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Asine pill. Räägi sellest 3-punkti pagassi rauast. Kes tegi ja palju maksis? Omale ka oleks vaja. Roolilati klamber, jämedam tagumine rollbar ja 6-pumkti põhjaämblik on olemas.
Asine pill. Räägi sellest 3-punkti pagassi rauast. Kes tegi ja palju maksis? Omale ka oleks vaja. Roolilati klamber, jämedam tagumine rollbar ja 6-pumkti põhjaämblik on olemas.
Raud on tehtud enamjaolt ise, välja arvatud keevitus, mille lasin sõbral TIG-iga teha. Sai soetatud hea toru, ma nüüd täpselt ei mäleta selle mõõte ja andmeid, aga saan kuskilt järele vaadata. Minu eelarve jäi alla 100€. Kui vaja, aitan nõu ja jõuga.
Hetkel tundub nii konkreetne, et alumist rollbari ja "ämblikku" tundub, et polekski vaja. Eks oma töö teevad ka amordid.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Asine pill. Räägi sellest 3-punkti pagassi rauast. Kes tegi ja palju maksis? Omale ka oleks vaja. Roolilati klamber, jämedam tagumine rollbar ja 6-pumkti põhjaämblik on olemas.
Raud on tehtud enamjaolt ise, välja arvatud keevitus, mille lasin sõbral TIG-iga teha. Sai soetatud hea toru, ma nüüd täpselt ei mäleta selle mõõte ja andmeid, aga saan kuskilt järele vaadata. Minu eelarve jäi alla 100€. Kui vaja, aitan nõu ja jõuga.
Hetkel tundub nii konkreetne, et alumist rollbari ja "ämblikku" tundub, et polekski vaja. Eks oma töö teevad ka amordid.
Kõige rohkem huvitab, et kuidas too kolmnurk keresse kinnitub ja kuidas selle lahendasid. Pildimaterjal vms oleks väga abiks. Bilsu B8 on väga jäik, pidi isegi esimesi tugilaagreid lõhkuma kui kehvem tee Kuda kommenteerid. Hetkel Sachsi originaalid ja Eibachi Pro Kit + uretaanid ja tundub vägagi sõidetav ka külateel. Bodyroll on hetkel päris suur :(
Asine pill. Räägi sellest 3-punkti pagassi rauast. Kes tegi ja palju maksis? Omale ka oleks vaja. Roolilati klamber, jämedam tagumine rollbar ja 6-pumkti põhjaämblik on olemas.
Raud on tehtud enamjaolt ise, välja arvatud keevitus, mille lasin sõbral TIG-iga teha. Sai soetatud hea toru, ma nüüd täpselt ei mäleta selle mõõte ja andmeid, aga saan kuskilt järele vaadata. Minu eelarve jäi alla 100€. Kui vaja, aitan nõu ja jõuga.
Hetkel tundub nii konkreetne, et alumist rollbari ja "ämblikku" tundub, et polekski vaja. Eks oma töö teevad ka amordid.
Kõige rohkem huvitab, et kuidas too kolmnurk keresse kinnitub ja kuidas selle lahendasid. Pildimaterjal vms oleks väga abiks. Bilsu B8 on väga jäik, pidi isegi esimesi tugilaagreid lõhkuma kui kehvem tee Kuda kommenteerid. Hetkel Sachsi originaalid ja Eibachi Pro Kit + uretaanid ja tundub vägagi sõidetav ka külateel. Bodyroll on hetkel päris suur :(
Šnitti võtsin ameeriklaste pealt (http://genuinesaab.com/gallery/HatchBrace), kolmnurga alumine osa kinnitub tagaistme taha tala külge, mis on iseenesest tehtud vähe paksemast plekist kui kereplekk ning risti toru läheb amordi kinnituste kohale. Ehitamise ajast on üks pilt olemas isegi
Bilsude kohapealt, mulle hetkel meeldib. Kuskil 500 km sõidetud nendega. Loomulikult valin nüüd rohkem kust kaudu sõidan ja tihtilugu kaalub tee kvaliteet lühema marsruudi üle Lisaboonusena olen esimese käiguga sõitma õppinud, aeg-ajalt tuleb "aeglusti" peale lükata ikka Aastaläbi sõiduks need muidugi ei sobi, eriti meie oludes, aga sellise hobiauto alla käivad väga hästi. Tugilaagrid on veel vahel, seda muret pole olnud.
Ütleks veel seda, et mul olid enne ka sachsid all ja vahe on nagu öö ja päev. Kõik neli ratast on kindlalt vastu maad igas olukorras ja see annab tunda nii kiirendades, pidurdades kui kurvides. Eks mugavus kindlasti kannatab selle arvelt, aga see oli mu teadlik valik.
Vahepeal pikalt vaikus olnud. Auto veel alles ja igapäevakasutuses.
Eelmine aasta sai vahetatud probleemne roostene juhiuks. Valisin kasutatud rooste vaba ukse, mille lasin üle värvida. Samal ajal sai ära elimineeritud probleemne roostekoht taga rattakoopa kõrval liistu all.
Aasta alguses vahetasin pikalt häält teinud siduri survelaagri ja siduri enda. Valitud sai Viggeni sidurikorv ja kasutatud peast õnnestus leida nelja labaga siduriketas, millele lasin peale panna uued katted.
Eile õnnestus näpud taha saada 9-3 Aero velgedele, veelkord tänud nende eest denczikule.
Plaanis veel lähema aja jooksul paigaldada 9-5 suured pidurid, ettevalmistused selleks juba käivad.
Eelmine aasta sai vahetatud probleemne roostene juhiuks. Valisin kasutatud rooste vaba ukse, mille lasin üle värvida. Samal ajal sai ära elimineeritud probleemne roostekoht taga rattakoopa kõrval liistu all.
Aasta alguses vahetasin pikalt häält teinud siduri survelaagri ja siduri enda. Valitud sai Viggeni sidurikorv ja kasutatud peast õnnestus leida nelja labaga siduriketas, millele lasin peale panna uued katted.
Eile õnnestus näpud taha saada 9-3 Aero velgedele, veelkord tänud nende eest denczikule.
Plaanis veel lähema aja jooksul paigaldada 9-5 suured pidurid, ettevalmistused selleks juba käivad.
Oleks selgeltnägija, siis oleks võtnud käigukasti. Kahjuks tänaseks oli juba läinud.
Teema siis järgmine. Mingi hetk hakkasin uurima mis probleem selle turborõhuga siis on, et üle 0,45 bari ei puhu. Originaalis pidi olema 0,4 bar ja uue softiga peaks ikka rohkem puhuma kui 0,45. Leidsin et 0,45bar on base boost ehk siis kuskil on mingi kala sees. Tegin ära APC voolikute testi ja puhus julgelt üle 1 bari, fuel cutini ei hakanud vajutama kuna see polnud asja eesmärk. Seega turbo puhub ja leketes asi pole. Järgmisena võtsin lahti APC klapi, puhastasin ära, aga kõik endine. Proovisin ka teist klappi, aga ikka sama. Nende proovimiste tulemusena hakkasin lahtise W voolikuga ehk kinnise wastegatega sõitma kuna minek oli oluliselt teravam. Ühtlasi kadusid ära piirangud esimesel ja teisel käigul mis maksis umbes nädala aja sõidu järel kenasti kätte purunenud käigukasti näol.
Mootori aju on üle joodetud t7 klapi jaoks, võibolla seal mingi kala, et ei juhi klappi. Peaks ilmselt mõnele spetsialistile uurida andma.
Wastegate aktuaator ise võib väsinud olla või paika reguleerimata (pinge liiga lõdvaks reguleeritud) ja puhub rõhu all lihtsalt wastegate lahti. Mul ei jaksanud ka kinni hoida. Testi mõttes panin aktuaatori varda külge väljapoole ühe vedru ja oli kohe pilt selge, et selles asi. Aga võib ka olla base boost lihtsalt paika panemata (kunagi keegi näppinud midagi). Googlest leiad abi selle timmimiseks.
Tänaseks uus käimakast küljes, leidsin ühe LPT pealt pikemate käikudega kasti FM57 koodiga siis. Mõlemal kastil on oma plussid ja miinused, aga praegu peab sellega rahule jääma.
Paar päeva peale kastivahetust lõpetas töö väga visalt vastu pidanud turbo. Asemele läks Mitsu toodang. Rõhu probleem aga on endiselt alles, sellega tegeleb millalgi hiljem.
Lõpule sai viidud ka pidurite uuendus, nüüdsest ees 308mm ja taga 300mm kettad Brembo toodangust.
Järgmisele hooajale mõeldes sai alla pandud Westlake RS semi-slick rehvid. Vana rehv oli omadega otsas ka juba.
Paar päeva peale kastivahetust lõpetas töö väga visalt vastu pidanud turbo. Asemele läks Mitsu toodang. Rõhu probleem aga on endiselt alles, sellega tegeleb millalgi hiljem.
Lõpule sai viidud ka pidurite uuendus, nüüdsest ees 308mm ja taga 300mm kettad Brembo toodangust.
Järgmisele hooajale mõeldes sai alla pandud Westlake RS semi-slick rehvid. Vana rehv oli omadega otsas ka juba.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
kui pikad käigud on siis? Stokk turbokast 105 teisega.
Mul Peale pidurite vahetuse 308mm vastu võis päris palju pidurdada hoo pealt. Isegi kui seisma jäädes suitsesid polnud pidurid kadunud
Mul Peale pidurite vahetuse 308mm vastu võis päris palju pidurdada hoo pealt. Isegi kui seisma jäädes suitsesid polnud pidurid kadunud
Sent from my Monte Carlo using B236
Selle kohapealt võrdlust ei oska tuua hetkel, aga WIS-is oli mingi graafik olemas ülekandearvude kohta. Üldiselt maantee peal käib mootor kuskil 100-200 pööret madalamal, ehk müra veidi vähem ja kütusekulu väiksem(teoreetiliselt ).
Pidurid said jah sellise mõttega paigaldatud, et rinka peal ka hätta ei jääks.
Pidurid said jah sellise mõttega paigaldatud, et rinka peal ka hätta ei jääks.
Nii ja naa, sadul ja kandur lähevad ilusti külge, aga kässaritrossi vedru kinnitusplekki tuleb veidi ümber teha ja pidurivooliku asukoht on erinev. 9-3 sadula külge läheb piduritoru originaalis. Aastakäigu mõttes tehti sobivate piduritega 9-5 isegi kuni 2004 aastani kui õigesti mäletan.