Saab 9-3 Vector 1.9 TTiD 132kW 2008

Vasta
Hanna
Postitusi: 16
Liitunud: P Juul 30, 2017 16:29
Asukoht: Tartu
Auto: saab 9-3 ttid 132kw 2008

#1

L Okt 06, 2018 11:00

Tere.

Minu auto ostetud juba veidi üle aasta tagasi. Saabid olid silma jäänud juba palju varem ja mida rohkem nende kohta uurisin, seda rohkem need mulle meeldima hakkasid.
Ostsin auto eelmise aasta augustis Ropka Autokeskusest.
Pärit Prantsusmaalt.
Lisadest: Bose helisüsteem,
kliima,
püsikiiruse hoidja,
tagumised parkimisandurid,
ekraan,
navi,
poolnahk istmed,
vihmasensor.
Puuduvad istmesoojendused ja küljepeeglite soojendus. Viimasest tunnen puudust. Läbisõit oli ostuhetkel 227000. Praeguseks olen ise ca 15000 otsa sõitnud.
2017 sai vahetatud/remonditud:
ostujärgne: õlid, filtrid, rihmad
väntvõlli andur (auto ei käivitunud ja andis selle vea)
eelsüütküünlad
uus aku
starteri hooldus
2018
auto hakkas puterdama ja selgus et mingi suurem jama. Vahetatud sai:
Mootor, kõrgsurvepump ( ei olnud veel katki, aga oli suure lõtkuga ja ei soovitatud tagasi panna), Egr ja dpf eemaldus. Uued rihmad, rullikud, filtrid ja muud pisiasjad. Kontrollitud said pihustid ja need on õnneks korras. Peale suurt remonti sai taas mõned kuud muretult sõita kui ühtäkki auto enam ei käivitunud. Selgus et aku plussjuhe oli omadega läbi ja uus aku surnud. Juhtmestik tehti korda ja autole sai pandud uus aku. Varem arvasime et nõks pikem käivitus on tingitud uimasest starterist. Aga käivitus on nüüd ilus. :)
Suure remondi käigus selgus ka see, et auto mootorit oli müügiks veidi putitatud. Et sain lihtsalt korralikult üle. Vead ilmnesid järgemööda ja kui oleks ette teadnud, mis sealt kõik tulema hakkab ei oleks seda ilmselt remontima hakanudki.
Hetkel oleks veel vaja teha:
turbol on väike lõtk ja vajab lähiajal vahetust,
Kliimapumbal on läbi mingisugune tihend. Ei tegelenud sellega sel suvel, kuna suur remont vajas veel klattimist ja jätsin kevadesse.
Juhipoolne turvavöö ei lähe normaalselt asendisse tagasi.

Iseenesest, mulle see auto meeldib. Kui ta korras on :D Minek on hea ja üllatavalt ökonoomne. Paljud ütlevad et auto on väga väike aga minu jaoks on ruumi täiesti piisavalt.
[url=https://postimg.cc/yDcXJMwR]Pilt
Tsetseen
Postitusi: 21
Liitunud: L Juun 16, 2018 15:43
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Griffin 3.0V6 '01, Saab 9-5 Vector 3.0TiD '05, Saab 9-7X 5.3V8 '07

#2

L Okt 06, 2018 11:15

Mootorit müügiks keegi kindlasti sellel autol ei putitanud. Sellel autol vajas värvimist paar detaili kõrvalistuja küljel ja mälu järgi võiks öelda, et kapotil oli pisike mõlk. Miks mootorit pidid vahetama? DPF filter oli juba kuskil varasemalt kaotsi läinud, oled kindel, et Sul remondimehed arveid pisut juurde ei kirjutanud?
Hanna
Postitusi: 16
Liitunud: P Juul 30, 2017 16:29
Asukoht: Tartu
Auto: saab 9-3 ttid 132kw 2008

#3

L Okt 06, 2018 11:36

Ma ei ole mingi spetsialist aga mootorit lahtivõetuna nägin ma ise ka. Midagi oli seal lihvitud ja möllatud eelnevalt. Mootorit oleks olnud võimalik ka põhjalikult remontida aga hind koos töö ja juppidega oleks samasse suurusjärku jäänud mis uuel/kasutatud mootoril. Valisime remondimehega arutades teise variandi. Ma võin uurida, ise täpselt ei mäleta aga mootori kahjude kirjeldus oli midagi taolist et: siibrid olid mootorisse lennanud ja mootoris oli justkui sõda käinud. Üks silinder ei töötand. Rõhud ja asjad olid paigast. Ostuhetkel neid probleeme ei olnud aga inimestega arutades sain teada et selline remont pidavatki nii olema et kuni järgmise pauguni töötab ideaalselt. Minu puhul oligi see ükshetk kui keset sõitu üks silinder töö lõpetas ja auto vappuma hakkas.
DPF oli ostuhetkel olemas. Selle pidev täitumine oligi üks esimesi probleeme mis ilmnesid. Tookord algatasin ka siinses foorumis teema ja siin vastati et viga ilmselt kuskil mujal kui ummistunud DPF-is. Lõpus selguski et kuna mootor ei töötanud korralikult siis see omakorda ummistas ikka ja jälle dpf-i.
Kogu remont saigi tehtud põhimõttel: et kui juba siis juba. Plaanisin auto ju täielikult korda teha ja arvestasime ka võimalike tulevasi probleeme ja ennetasime neid. Vahetasime ka töötavaid, kuid kohekohe minekul olevaid juppe. Positiivne on see, et stendil kontrollitud pihustid on vägagi korras ja nüüd on autol vähem sõitnud mootor peal. Vahetatud on kõrgsurvepump mis ei ole ka just odav lõbu, aga sain sellele väga hea pakkumise. Ja ma enamvähem tean mis tulevased üllatused olla võivad.

Külje värvisid müüjad jah ära ja kapotil oli pisike mõlk mis enamvähem korda tehti.
Müüjad DPF-i olemasolust sellel mudelil üldse teadlikud ei olnudki. Küsides saime vastuseks et sellel autol VIST ei ole DPF-i.
Tsetseen
Postitusi: 21
Liitunud: L Juun 16, 2018 15:43
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Griffin 3.0V6 '01, Saab 9-5 Vector 3.0TiD '05, Saab 9-7X 5.3V8 '07

#4

L Okt 06, 2018 19:55

See vist ei ole DPFi, oligi seetõttu öeldud, et sõiduk viskas pisut musta kiirendades.
Hanna
Postitusi: 16
Liitunud: P Juul 30, 2017 16:29
Asukoht: Tartu
Auto: saab 9-3 ttid 132kw 2008

#5

L Okt 06, 2018 21:34

No dpf oli täiesti olemas ja töötas korralikult kuni ükshetk väga tihti täituma hakkas. Oled auto müüja või tuttav? Midagi selle mootoriga igal juhul tehtud oli ja mina sealt autot osta ei soovita. Või teha lihtsalt eelnevalt parem kontroll kui tavalises ülevaatuspunktis teha suudetakse. A oma lollus ka muidugi.
Vasta