150t km ja juba keti vahetus ?
Tere. Tegu 2002 aasta 9-5ga ja nukkvolli kett teeb tugevat häält. Sellise läbisoiduga see ei ole nagu reaalne, kas siis olivottur on umbes ja ehk ylemine osa kuival ?
Kas on juhuseid olnud, et kaane kyljes olev ketitald tuleb lahti ? Voi hoopis pinguti läbi ?
Kas ainult keti vahetus voib parandada olukorda ?
Kas on juhuseid olnud, et kaane kyljes olev ketitald tuleb lahti ? Voi hoopis pinguti läbi ?
Kas ainult keti vahetus voib parandada olukorda ?
minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.
Saan harva sõita SAABIGA.
Saabi puhul on see küll reaalne, et sellise läbisõidu puhul kett häält teeb. Palju reaalsem kui see, et 2002 aasta auto 150000 sõitnud on
Eks Saab 9-5 oli ju omal ajal teerajaja tänapäeva autode mootoritele, millel on täna pea kõikidel tootjstel kettidega probleeme, mõnel margil isegi juba alla 100000.
Eks Saab 9-5 oli ju omal ajal teerajaja tänapäeva autode mootoritele, millel on täna pea kõikidel tootjstel kettidega probleeme, mõnel margil isegi juba alla 100000.
Õlipumpa ei aeta ringi ketiga, vaid käitatakse otse väntvõllilt.entson kirjutas: ↑P Nov 11, 2018 1:24minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest
Võimsust pole kunagi piisavalt
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Et siis 5000 eurost masinat on väga ok remontida 4000 euro ulatuses?
Saabi saad kätte 1500-2000 eest. Koos mainitud remondiga on see ikka odavam, kui remonti vajav 5000 eurone auto.
Selline koliseva motoriga MY2002 SAAB ei maksa Rootsis isegi 1000 EUR ja ande andeks - 16 a kasutusel ja 150kkm on hea muinasjutt. Vöibolla töesti kui mootoriöli on vahetatud 30kkm välbaga ja ka sel ajal mitte ölitaset kontrollitud ja vajadusel öli lisatud , siis on jaotusvölli ketikomplekt kulunud. Kuid siis on ka antud söiduk terviklikult hooldamata , mootor varsti hingusele minemas ja seega kogu söiduk vanametalli hinna vääriline. Ketikomplekti vahetus ei maksa üldjuhul üle 1000 eur.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9³ Aero 154KW
- Kontakt:
Mul on 9-5 Aero, millel on sees kolmas kett (ls 420000). Huvitav on see, et teine kett, mis vahetati Eestis ühes tuntud töökojas, pidas vastu umbes 95000 kilomeetrit. Hakkasin hommikuti klõbinat kuulma, viisin auto samasse töökotta tagasi, kus öeldi, et pinguti on lõpus väljas. Lasin keti ühes lugupeetavamas töökojas vahetada, praegu umbes 20000 kilomeetrit hiljem kestab veel. Odav lõbu see ei olnud, kuid auto mulle meeldib ja plaanin sellega veel mõned ajad sõita.
Auto eelmine omanik oli väga hoolas ja vahetas õli iga 8000 kilomeetri tagant, liigitasin keti venimise anomaalia valdkonda.
Mul on veel üks 9-3SS Aero (ls 235000), sellel klõbiseb alumine kett. Ajalugu on pigem teadmata, tuleb varsti ette võtta. Raha kulub.
Auto eelmine omanik oli väga hoolas ja vahetas õli iga 8000 kilomeetri tagant, liigitasin keti venimise anomaalia valdkonda.
Mul on veel üks 9-3SS Aero (ls 235000), sellel klõbiseb alumine kett. Ajalugu on pigem teadmata, tuleb varsti ette võtta. Raha kulub.
www.madalvee.com
Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.
Sama toimus ka 97-00 vahemikus, kui 9-5 tootma hakati. 4-50 kkm. ja garantiina kettide vahetus. Maailmas on 4-5 ketitootjat ja kunagi ei tea, millisest kohast pakendaja neid võtnud on. Osad kestavad ja osad on savist.caarel kirjutas: ↑E Nov 12, 2018 21:09Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Vahetasin keti 450T pealt, polnud isegi vajadust, häiris otsakaane leke. Hooldusraamatus polnud ka kirjas et varem keegi seda teinud oleks. Hetkel masin liikluses, 600T+ km peaks ees olema.
Endal ka hetkel yks 250t km soitnud saab ja pole kuulda ei miskit. Aga seda hästi kah hoitud !
Plaan oleks nukkvolli kett välja vahetada ja alumine kett läbi loigata aga nagu lugenud olen siis see voib välja tommates kinni jääda kuskile ja siis on kaputt... On keegi seda teinud ?
Ja kus voiksin leida uue keti/tommitsa ja ketti nukkade vastu hoidvat rakist ?
Plaan oleks nukkvolli kett välja vahetada ja alumine kett läbi loigata aga nagu lugenud olen siis see voib välja tommates kinni jääda kuskile ja siis on kaputt... On keegi seda teinud ?
Ja kus voiksin leida uue keti/tommitsa ja ketti nukkade vastu hoidvat rakist ?
Viimati muutis Kalista, K Nov 14, 2018 7:58, muudetud 1 kord kokku.
Kui seda SAABi enda jaoks tahad 20kkm söitmiseks siis kannatab see kolisev mootor ehk isegi ilma torkimata kui kvaliteetset mootoriöli kasutada.daags kirjutas: ↑E Nov 12, 2018 11:16Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest
Kui aga plaanid seda autot " Värske Ruootsi impordi" sildi alla Eestimaal mönele kodanikule müüa siis löpeta selline nipetnäpet silumise jama ära. Selline tegevus on söiduki oluliste vigade peitmine ja seega ka ostja PETMINE. Kettide pingutustaldade sees on ölitusavad ja kui kulumise töttu see nn libisev kiht sealt tükkidena irdub on ka öliröhk kadunud. Tasakaalustusvöllide keti läbilöikamine vöib pöhjustada samuti öliröhu kadumise ja sellise mootori vibratsioon on teatud pöörete vahemikus märkimisväärne. Ja paraku on tähtsus ka OEM ketikomplektides olevatel OLULISTEL tihenditel.
Jube lugu küll. Tahaks rohkem kuulda kuidas pinguti all liikuva ketitalla sisse on selline õlikanal tehtud mille murdumine tähendaks õlisurve kaotust. Tasuks mõelda enne kui midagi kirjutad ja mu aega raiskas. Need tähtsad tihendid võid sa endale pähe määrida koos selle libiseva kihiga.
Viimati muutis Kalista, K Nov 14, 2018 10:25, muudetud 1 kord kokku.