Saabihaigus süveneb...
Kuna meie pere pisike lennuk lagunes ära ja oli vajadus nagunii suurema masina järele, võtsime vastu otsuse, et jätkame lennuki margiga
Kuna üheks kindlaks tingimuseks oli, et õli me segama ei hakka - sai sihikule võetud wagon, diisel, automaat. Valitud sai 9-3 ja 9-5 vahel.
Kaalukausile jäi lõpuks ikkagi 9-5 oma pehmuse ja sõidumugavuse tõttu ( MY00lt kogemus olemas)
Kuna Tartus ja mujal kandis mingeid asjalikke pakkumisi ei olnud - kas hind jäi liiga kõrgeks või oli autodel rohkem hädasi kui võiks olla sai suund võetud pealinna suunas ja väljavalituks osutus siinsamas foorumis välja reklaamitud " Värske Import" millel tehtud hooldusraamatu järgi 15tkm tagasi täishooldus ja masin tehniliselt heas seisukorras.
Autot vaatama minnes selgus aga natuke teistsugune vaatepilt. Tuled-viled paistsid toimivat. Tehnilise poole pealt sai proovisõiduga selgeks, et turbo ja roolivõim ei tööta. Põhjalune paistis kergelt olema "moosine" aga kuna vead ei paistnud midagi hullu olema, auto oli sümpaatne ja müüja vigade arvelt ilusasti hinnas alla tuli, sai tehing tehtud ja autoga Tartu poole tagasi liigutud.
Siin ta siis on:
Ja üks klõps ka pisikese lennukiga koos:
NB! Väga pikalt kaalusin, et kas teen selle postituse või ei - aga sai otsustatud, et teen ja olgu see õpetuseks teistele edaspidiseks!
Ja siin siis pikem jutt mida võiks iga autoostja meeles pidada ( mina paraku usaldasin sisetunnet - st, esimese autoga vedas, teisega sain kohe vitsad kätte) Ilma kusagil kontrollimata ei ole autot ikka mõistlik osta - eks elu õpetab, rahakoti kulul.
Esimene ohumärk ilmnes juba koduteel:
* Täistulesi ei olnud - võinoh oli juhipoolne aga näitas puulatvu.
Teepeal ei viitsinud pusima hakkata ja võtsin alles Tartus asja ette. Selgus, et juhipoolne pirn oli küll olemas aga seda vist ei osatud soklisse tagasi panna ja oli laternasse niisama lahtiselt vedelema jäetud. Teise pirni kohapeal haigutas tühjus.. Kiire ring tanklasse. 20 minutit pusimist ja saime kaugtuled paikka. Hoolikamal vaatlusel selgus, et kunde poolne park ei põle, peale selle vahetust kadusid ära lähituled.
Natuke kaitmeplokis susimist ja otsimist avastasin, et kapotiall paiknevas plokis oli tulede kaitse pooleks. Uus ring sõbra autoga tanklasse, vahetasime kaitsme ära ja saime tuled paika.
Järgmised vitsad sain hoolduses kätte:
* Õlifilter oli paigaldatud ilma tihendita
* Rihma seisukord tekitas küsimusi, rihm oli viisakas aga tõenäoliselt rohkem läbi sõitnud kui 15tkm.
* Paagi veetaseme andur oli pimedaks tehtud kilekotiga ja viga ajust välja kirjutatud.
* Tagumine kasti poolne simmer lekib
* Õlitaseme vms andurile oli tehtud silikooniga korralik pornotuuning õlilekke peatamiseks.
* Teadsin: Turbo membraan ära - kuna turbos oli ka märkimisväärne lõtk, sai membraan koos turboga ära vahetatud
* Teadsin: Roolivõim ei tööta - Sai ära vahetatud aga paistab, et ka roolilatt vms. on kohe lõppemas.
* Käsipidur ei funktsioneeri
* Kusagil on miski suurem elektri kala, sest hoolduses ei läinud masin enam käima ( näidiku plokk pime, tuled kadunud). Raadio jms samas toimisid.
* Ja viimaseks - kõikkide pihustite juhtmed on läbi lõigatud ja uuesti isoleeritud ( kas siis on pihusteid vahetatud või on eelnevalt mingisugust elektri probleemi taga otsitud.
Peale vigade välja tulekut sai koheselt ühendust võetud ka müüjaga. Leitud esmane kompromiss - millega said osad vead lahendatud.
Elektrikala lahendamiseks soovitas müüja tuled järelt ära tõmmata ja vaadata kas siis ka probleem säilib....Lihtsalt ei kommenteeri...
Kokkuvõttes vaatasin, et kõikkide vigade lahendamiseks kulub väga märkimisväärne summa. Sai uuesti müüjaga ühendust võetud, lootuses auto välja vahetada või tagasi viia.
Esialgselt oli müüja sellega ka nõus kuid lasi mul oodata 3 nädalat, siis muutis meelt ja soovitas auto oluliselt odavamalt maha müüa ja tema kaudu teine masin osta - Ehk siis tõsine ärimees, kellele on "maine ja nimi " olulised.
Eks tuleb järgmine ostja kes samasuguse hunniku otsa satub ja asjaga ka lõpuni välja läheb, sest küll igal oinal on oma mihklipäev.
Aga jäägu ta nimi siinkohal mainimata.
- Arutasin pikalt antud teema üle ka hea juristiga, iseenesest oleks saanud lahendust nõuda müüjalt "veski" kaudu kuna kõik oli tehtud protsessis õigesti ja kogu vestlus taasesitatavas vormis aga loobusin ise antud teema menetlemisest - kuna asi on pikaldane, kulukas ja kokkuvõttes on mul mõistlik närvide kokkuhoiu mõttes auto ise tasahaaval korda teha.
Ja sellise künkliku algusega see suur valge lennuk, hellitusnimega TANK meie juurde jäigi.
Eks on siis meie kord masin otsast lõpuni korda teha
Hetkeseisuga olen elektri muredest jagu saanud aga teha on veel:
* Roolilatti vms olukord välja selgitada ja vahetada
* Sõidul vibratsiooni põhjus välja selgitada ( võib olla vabalt rehvidega seotud)
* Tagumise vedru kääksust lahti saada
* Aku vahetus
* Eelsüüte küünalde vahetus
* Käsikas korda teha
* tagumise (kasti poolse) simmeri vahetus
* rehvid ära vahetada naelte vastu, sest kaasas olnud lammellid on 2tk ühte sorti ja 2tk teistsorti ja ausalt öeldes mitte just kõige turvalisemas konditsioonis ( küljed kulunud ja korralikult mõrased)
* Tuled eest ära võtta, puhastada- poleerida või vahetada uute vastu.
* Naise soovil 2 pisikest lisatuld ette panna.
* Roostetäppe mõrvata
* Suve poole lasta värvi parandusi teha või üle värvida.
* 17tollised valud lasta ennem suve ära taastada ja uued rehvid soetada neile.
Aga sellest kõigest juba aja jooksul ja järgemööda.
Saab 9-5 1.9TID SportCombi , 110KW, 2007, Kreee
Miks mainimata?Kreee kirjutas: ↑P Nov 11, 2018 17:50 Kokkuvõttes vaatasin, et kõikkide vigade lahendamiseks kulub väga märkimisväärne summa. Sai uuesti müüjaga ühendust võetud, lootuses auto välja vahetada või tagasi viia.
Esialgselt oli müüja sellega ka nõus kuid lasi mul oodata 3 nädalat, siis muutis meelt ja soovitas auto oluliselt odavamalt maha müüa ja tema kaudu teine masin osta - Ehk siis tõsine ärimees, kellele on "maine ja nimi " olulised.
Eks tuleb järgmine ostja kes samasuguse hunniku otsa satub ja asjaga ka lõpuni välja läheb, sest küll igal oinal on oma mihklipäev.
Aga jäägu ta nimi siinkohal mainimata.
Kui ikka maltsa müüakse ja sinna juurde ilusam jutt kleebitakse, siis pole OK.
Mingil määral on pikaajaline foorumis reklaamimine ka kvaliteedimärk. Ehk negatiivsete kogemuste avalikustamine ikka distsiplineerib.
Äkki pole ka mõtet selliseid raipeid maale tuua - kui niimoodi mitu inimest Saabiga vastu näppe saavad, siis polegi varsti siin foorumis enam kedagi alles, vaid on pettumusest teiste markide ja mudelite juurde liikunud.
Ron24 - Saab ikka, saad masina mille vigadest sind teavitatakse. Näitena mõni päev hiljem ilmus müüki üks vkm ajalooga masin. Vead olid välja toodud ja müüja rääkis ausalt rohkemgi kui vaja oleks olnud.
Olgu öeldud, et mul oli eelarve 4.5k
Arvestasingi sellega, et masinal võivad olla mõningad vead ja kindlalt tuleks esmane hooldus ära teha - olenemata jutust/kaasas olevast hooldusraamatust mida enamasti lastakse kuskil ära täita.
Hetkeseisuga olen autoga vahelduva eduga kuuaega liigelnud (vahepeal taksoga) ja raha auto peale investeerinud juba neljakohalise numbri.
Ilmselgelt tuleb teine samapalju veel välja käia, et saaks ka ülejäänud mured lahendatud.
paulk kirjutas: ↑P Nov 11, 2018 20:33Miks mainimata?
Kui ikka maltsa müüakse ja sinna juurde ilusam jutt kleebitakse, siis pole OK.
Mingil määral on pikaajaline foorumis reklaamimine ka kvaliteedimärk. Ehk negatiivsete kogemuste avalikustamine ikka distsiplineerib.
Äkki pole ka mõtet selliseid raipeid maale tuua - kui niimoodi mitu inimest Saabiga vastu näppe saavad, siis polegi varsti siin foorumis enam kedagi alles, vaid on pettumusest teiste markide ja mudelite juurde liikunud.
Su mõte on õige aga kahjuks hetkel (loe: juristi soovitusel) ei hakka nime avalikku häbiposti panema.
Ütlen ausalt, et on sitamaitse suus ja tekkis ka endal mõte, et see on viimane Saab. Järgmine masin tuleb samuti Rootslane aga teise margi esindaja. Samas peab aga aru saama, et ega keegi ei käskinud mul autot osta, müüja ei keelanud autoga kuskile kontrolli minna - uuris pumba ja turbo kohta ja tuli ka hinnas nende võrra alla.( Olgem ausad, see tekitas usaldust)
Samas mis mind olukorra juures närvi ajab siiani:
Sa ütled inimesele, et jah - vast saame vahetuse 1:1le teha, seejärel jätad inimese kolmeks nädalaks ootama. Vahepeal, et asi hapuks ei lähe kirjutad, et leidsin sulle uue auto - lisad väikse kirjelduse autost. Jätad inimese veel 2 nädalaks ootama fotosi ning seejärel saadad soovi kuulutuse (kus on kirjeldusele vastav auto - mis peaks väidetavalt toodud olema sulle) ja kirjutad, et ei saa vahetada, müü endaoma odavamalt ära ja osta see ära....
Viimati muutis Kreee, P Nov 11, 2018 23:37, muudetud 1 kord kokku.
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Kasutaja Kalista ehk Harald-Magnus Metsn**n on see ärimees, ma vōin selle nime igasse autofoorumisse igasuguse kahetsustundeta ülesse ka riputada, kui oma jamade eest vastutust ei taha vōtta.
Kogenud Aeronaut.
Eks kasutatud auto ost olegi suur loterii . Müüja võib ükskõik mida rääkida, aga oma silm ning ostueelne kontroll on need, mis teevad selgeks mis seisukorras auto reaalselt. See, et müüja mingil määral algul isegi vastu oli nõus tulema on isegi väikest viisi ime. Reeglina kui ostad, on ta sinu. Mul mõne autoga ka hiljem tahetud mingit raha tagasi või korda tegemist, aga ei ole seda teed läinud kunagi. Eriti kui ilmnevad vead millest ma isegi midagi ei teadnud. Samas jah see, et algul midagi juba pakutakse ning seejärel lihtsalt infota jäetakse ootama on küll kahetsusväärne. Saabi pidada nii ehk naa kallis ja kui veel töid ees võivad tõesti väljaminekud olla ebanormaalselt suured. Omalt poolt soovin jõudu ja edu korda tegemisel ning ehk kui tehtud ei tundu ka asi enam nii hull, et Saabe enam ei soovi!
Müüja vöibki rääkida midaiganes. Aga kui Ärimees Nossov ostab Ruotsist 5000 SEK = ca 500 EUR auto ja peale mönisada EUR kulusid auto tehniliste vigade peitmiseks müüb auto 2000 EUR iga on see kliendi petmine. Endast ja klientidest lugu pidav Ärimees kannaks sellise "önnetu" müügi kahjumisse ja kompenseeriks edasise äri huvides kliendile tekitatud materjaalse kahju.
Müüjaga viimasest vestlusest paar paremat pärli:
* Ega ma mingi Unicefi fond ei ole
* Asendusauto ja garantii remont on diilist puudu - siis võiksin omale nimeks võtta VikingMotors
Seega võite siit ise omad järeldused teha..
Mul on lihtsalt tegelikult hea meel, et antud postitusele tulihingeliselt kaasa elatakse.
Ehk nii mõnigi tulevane Saabi omanik mõtleb kakskorda ennem kui samasugust värsket importi soetama hakkab - või siis vähemasti viib auto mõnda pädevasse kohta üle vaatamisele...
Autot hakkan aga tasahaaval tegema ja eks teen mõned postitused ka tegemise käigus.
* Ega ma mingi Unicefi fond ei ole
* Asendusauto ja garantii remont on diilist puudu - siis võiksin omale nimeks võtta VikingMotors
Seega võite siit ise omad järeldused teha..
Mul on lihtsalt tegelikult hea meel, et antud postitusele tulihingeliselt kaasa elatakse.
Ehk nii mõnigi tulevane Saabi omanik mõtleb kakskorda ennem kui samasugust värsket importi soetama hakkab - või siis vähemasti viib auto mõnda pädevasse kohta üle vaatamisele...
Autot hakkan aga tasahaaval tegema ja eks teen mõned postitused ka tegemise käigus.
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kindlasti tasub ka jälgida, et autol oleks kehtiv ülevaatus. Rootsis Norras peaks ülevaatus kehtima kaks aastat, vanemate masinate puhul väga oluline.
Ülevaatusega autol on väärtus, ilma kahjuks mitte, remont on kallis ja nii naad ära müüakse.
Tavaline muster, et veel enam vähem masin värske ülevaatusega ostavad need kellel raha pole, tarbivad seda kaks aastat. Kui ülevaatust ei läbi siis lammutus annab 350eur ja läheb pressi, pole mõtet remontida.
Samas kui keegi on nõus sulle surma eest natuke rohkem maksma siis nii naad meile tulevad.
Ülevaatusega autol on väärtus, ilma kahjuks mitte, remont on kallis ja nii naad ära müüakse.
Tavaline muster, et veel enam vähem masin värske ülevaatusega ostavad need kellel raha pole, tarbivad seda kaks aastat. Kui ülevaatust ei läbi siis lammutus annab 350eur ja läheb pressi, pole mõtet remontida.
Samas kui keegi on nõus sulle surma eest natuke rohkem maksma siis nii naad meile tulevad.
Antud juhul tuleb sul lihtsalt õnne tänada, et sa polegi sellise auto eest 4,5k€ maksnud. Vat siis oleks küll olnud põhjust müüja peale vihane ollaKreee kirjutas: ↑P Nov 11, 2018 23:17
Ron24 - Saab ikka, saad masina mille vigadest sind teavitatakse. Näitena mõni päev hiljem ilmus müüki üks vkm ajalooga masin. Vead olid välja toodud ja müüja rääkis ausalt rohkemgi kui vaja oleks olnud.
Olgu öeldud, et mul oli eelarve 4.5k
Arvestasingi sellega, et masinal võivad olla mõningad vead ja kindlalt tuleks esmane hooldus ära teha - olenemata jutust/kaasas olevast hooldusraamatust mida enamasti lastakse kuskil ära täita.
Tegelikult siinkohal ei oma auto maksumus mittemingit rolli, sest kui sa ostad masina - mis peaks olema väikeste mööndustega tehniliselt korras ja seejärel selgub hunnik probleeme - mille lahendamiseks kulub väga märkimisväärne summa,vihastaksid sa ennast ka siis vigaseks kui tegu oleks 1000 eurot maksva asjaga. (olgem ausad, 1000 eurot on väga suur raha lihtsa inimese jaoks).sigaelmar kirjutas: ↑T Nov 13, 2018 15:52Antud juhul tuleb sul lihtsalt õnne tänada, et sa polegi sellise auto eest 4,5k€ maksnud. Vat siis oleks küll olnud põhjust müüja peale vihane ollaKreee kirjutas: ↑P Nov 11, 2018 23:17
Ron24 - Saab ikka, saad masina mille vigadest sind teavitatakse. Näitena mõni päev hiljem ilmus müüki üks vkm ajalooga masin. Vead olid välja toodud ja müüja rääkis ausalt rohkemgi kui vaja oleks olnud.
Olgu öeldud, et mul oli eelarve 4.5k
Arvestasingi sellega, et masinal võivad olla mõningad vead ja kindlalt tuleks esmane hooldus ära teha - olenemata jutust/kaasas olevast hooldusraamatust mida enamasti lastakse kuskil ära täita.
* Täiesti teemaväline aga hea näide töö pealt: samamoodi nagu võrreldakse autosi kodutehnikaga teen ma vastupidise võrdluse - kui ma müün pesumasina millel üks pesuprogramm ei tööta korralikult/ teeb masin võibolla natuke veidrat heli ja võibolla poetab ka mõne veepiisa põrandale - hakatakse samamoodi karjuma, olenemata kas masin maksab 2000€ või 200€.
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Jah aga sa pead aru saama, et ka rikkega autol on väärtus mingi piirini. Ja ta maksis sinu õnneks vähem kui samaväärsed korralikud. Kui vana oleks sulle selle auto 1000€ müünud, kas sa siis ka oleksid vihane tema peale? Miks maksab uus Dacia poes vähem kui BMW? Kas sa ostaksid Dacia ja siis oleksid vihane, et sellel pole nahksisu, elektriistmeid ja neid sadu lisasid mis Bemmil on? Ei, sest sa teadvustad endale, et sa ei saa Dacia raha eest neid asju. Samamoodi peaksid nüüd teadvustama, et selle raha eest saabki suure tõenäosusega risu 2008 aasta diisel automaat Saabi. Ainus vahe on praegu selles, et Dacia müügimees ei püüagi sulle väita, et Dacial need asjad on.
On mis on ja kuidas on, aga autot müües enamus ilmselt ilustab asja. Ma ise küll reeglina räägin rohkemgi kui vaja kuid enamus inimesi siiski varjab vigu. Ilmselgelt sellepärast, et saaks auto müüdud. Keegi ei taha ju müüa odavamalt. Neid kes seda teevad, tänu vigadele, mis loetlevad, on vähe.
Kui vahepeal müüsin kuni 1000 Eur autosid, lootsid inimesed ka, et nad saavad tehasest välja sõitnud uue auto. Ka enda praegusel Saabil oli vigu rohkem kui müüja mainis. Olin/olen sellega alati arvestanud ,et millegiga saab ikka üle. Kohe peale ostu tuli teha investeeringuid ning ega see auto hinda ei tõsta. Nii see lihtsalt on ja sellega tuleb ALATI arvestada kasutatud autot ostes. Eelmiselt omanikult mingit valuraha ei hakanud nõudma kuna ise ju vaatasin, küsisin, tegin proovitiiru - ei märganud asju - mida teha? Ise süüdi. Jah, samas ka need pisiasjad mis oli vaja teha ei olnud ka kallid kuid sellegipoolest, investeerida tuli.
Selle loo puhul ilmselt võib lugeda miinuseks selle, et ei käidud kontrollis näiteks SaabiAntis, Troostis või Vikingis kus ilmselt mingid vead oleks ilmnenud, kui mitte kõik. Olgu see teema siin teistele siis õpetuseks.
Olenevalt mis ostuhind oli (2,5K-3K) - kui nüüd paned remondiks vajaliku summa sisse ning auto hind turuväärtuse kandis, on kõik väga OK tegelikult veel kuigi A24 algavad hinnad 2000 Eur sama kere diislitel aga need platsi autod siiski.
NB! Sama kasutaja pakkus mulle ka Rootsist toomist kui praegust 9-5 otsisin. Mulle muidugi anti link kust ise oleksin saanud valida. Seda varianti just ei kasutanud seepärast, et ei näe, ei saa katsuda proovida ning risk suurem. Hetkel tundub, et tore, et ei lasknud tuua miskit .
Kui vahepeal müüsin kuni 1000 Eur autosid, lootsid inimesed ka, et nad saavad tehasest välja sõitnud uue auto. Ka enda praegusel Saabil oli vigu rohkem kui müüja mainis. Olin/olen sellega alati arvestanud ,et millegiga saab ikka üle. Kohe peale ostu tuli teha investeeringuid ning ega see auto hinda ei tõsta. Nii see lihtsalt on ja sellega tuleb ALATI arvestada kasutatud autot ostes. Eelmiselt omanikult mingit valuraha ei hakanud nõudma kuna ise ju vaatasin, küsisin, tegin proovitiiru - ei märganud asju - mida teha? Ise süüdi. Jah, samas ka need pisiasjad mis oli vaja teha ei olnud ka kallid kuid sellegipoolest, investeerida tuli.
Selle loo puhul ilmselt võib lugeda miinuseks selle, et ei käidud kontrollis näiteks SaabiAntis, Troostis või Vikingis kus ilmselt mingid vead oleks ilmnenud, kui mitte kõik. Olgu see teema siin teistele siis õpetuseks.
Olenevalt mis ostuhind oli (2,5K-3K) - kui nüüd paned remondiks vajaliku summa sisse ning auto hind turuväärtuse kandis, on kõik väga OK tegelikult veel kuigi A24 algavad hinnad 2000 Eur sama kere diislitel aga need platsi autod siiski.
NB! Sama kasutaja pakkus mulle ka Rootsist toomist kui praegust 9-5 otsisin. Mulle muidugi anti link kust ise oleksin saanud valida. Seda varianti just ei kasutanud seepärast, et ei näe, ei saa katsuda proovida ning risk suurem. Hetkel tundub, et tore, et ei lasknud tuua miskit .
Mõtlesin, et teen ühe suurema teema aga teen siiski ühe vahepostituse autoga toimuva kohta:
Hetkel tehtud:
+ Termostaadi vahetus.
Külmemate ilmadega sai selgeks, et masin ei lähe grammigi soojaks
-+ Esituled
Sai natuke vigurdatud tuledega, tiba paremaks läks aga jätkuvalt ei näita need luuptuled normaalselt valgust. Mõtlen kahe variandi vahel, kas proovib üüberkalleid Philipsi led ultinoni pirne või paigaldab ledbarid ette.
+ Salongi valgus (teavituspirnid jne)
Hetkeseisuga salongis vahetatud kõik pirnid. Osad tulede pistikud olid puru murtud, need sai asendatud uutega.
+Suunatule kang
Hetkeseisuga ees ootavate tööde nimekiri üsna korralik:
Siinkohal saadaks ühtlasi tervitused Kalistale
- Eelsüüteküünlad
-Aku vahetus
- Eelsoojendi ei tööta
- Esiistmed ebamugavad, juhiiste katki
Otsin ja plaanin asendada olemasolevad vanema generatsiooni my98-05 istmete vastu.
- Käigukangi vahetus
- Salongi ventilaator ei toimeta korralikult
Otsin võimalikke põhjuseid ja ehk saab lahendatud lähipäevil
- Kunde poolne peeglisoojendus ei tööta.
- Thieftlocki käivitamisel(Auto valvesse panekul) ei käi "piuksu"
- Auto ei anna märku vigasest/mittepõlevast tulest, vähesest jahutusvedelikust jne?!
Pöördun kellegi targema juurde..
- Käsipidur lasta üle vaadata
- Roolivõim/latt lasta üle vaadata
* 17" uued rehvid ja ennem suve lasta veljed ära taastada
* Suvel võiks lasta auto üle värvida, üle auto on igalpool roostetäpid. Stange pealt värv koorub ja paistab alusvärv..... Esialgsed hinnapakkumised olemas.
Hetkel tehtud:
+ Termostaadi vahetus.
Külmemate ilmadega sai selgeks, et masin ei lähe grammigi soojaks
-+ Esituled
Sai natuke vigurdatud tuledega, tiba paremaks läks aga jätkuvalt ei näita need luuptuled normaalselt valgust. Mõtlen kahe variandi vahel, kas proovib üüberkalleid Philipsi led ultinoni pirne või paigaldab ledbarid ette.
+ Salongi valgus (teavituspirnid jne)
Hetkeseisuga salongis vahetatud kõik pirnid. Osad tulede pistikud olid puru murtud, need sai asendatud uutega.
+Suunatule kang
Hetkeseisuga ees ootavate tööde nimekiri üsna korralik:
Siinkohal saadaks ühtlasi tervitused Kalistale
- Eelsüüteküünlad
-Aku vahetus
- Eelsoojendi ei tööta
- Esiistmed ebamugavad, juhiiste katki
Otsin ja plaanin asendada olemasolevad vanema generatsiooni my98-05 istmete vastu.
- Käigukangi vahetus
- Salongi ventilaator ei toimeta korralikult
Otsin võimalikke põhjuseid ja ehk saab lahendatud lähipäevil
- Kunde poolne peeglisoojendus ei tööta.
- Thieftlocki käivitamisel(Auto valvesse panekul) ei käi "piuksu"
- Auto ei anna märku vigasest/mittepõlevast tulest, vähesest jahutusvedelikust jne?!
Pöördun kellegi targema juurde..
- Käsipidur lasta üle vaadata
- Roolivõim/latt lasta üle vaadata
* 17" uued rehvid ja ennem suve lasta veljed ära taastada
* Suvel võiks lasta auto üle värvida, üle auto on igalpool roostetäpid. Stange pealt värv koorub ja paistab alusvärv..... Esialgsed hinnapakkumised olemas.
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Kuna kirjutasid jälle kalista siis ma ei saa küsimata jätta, et kas need kes autosid müüvad peaksidki teadma kõiki auto vigu ning need loetlema üles? Sellisel juhul meil ju sellist ettevõtet ei saakski eksisteerida:
http://www.autojarelmaks24.ee/
- Aku vahetus
- Eelsoojendi ei tööta
- Esiistmed ebamugavad, juhiiste katki
- Käigukangi vahetus
- Salongi ventilaator ei toimeta korralikult
- Kunde poolne peeglisoojendus ei tööta.
- Auto ei anna märku vigasest/mittepõlevast tulest, vähesest jahutusvedelikust jne?!
Mõnda neist ei pruukinud ta teadagi ja ilmselt esiistmeid ja käigukangi siiski nägid ise ostes. Ära pane pahaks (väga), aga mulle tundub, et absoluutselt kõik mis hetkel või tulevikus sellel autol viga, on Kalista süü kuigi nagu veidi tundub, et saad ka ise aru tegelikult, et ei ostnud parimas seisukorras autot kuid Kalista selles 100% süüdi, et sina vigadega auto ostsid ilma seda ise korralikult kontrollimata? Vaatasin ka algset kuulutust ning seal ei loe ma kuskilt välja, et kirjas oleks, et tegemist esindusest välja sõitnud seisukorras autoga?! 2,5K said või veel soodsamalt siis ilmselt see eelarve, mis oli, 4,5K - umbes see vahe lähebki ilusti sinna sisse ja jääb ilmselt puudugi. Kes ütleb, et kui mõne teise oleksid ostnud poleks pidanud mitte midagi tegema?
Muus osas soovin edu ning tore näha ,et on juba puudusi likvideeritud. Kere osas enamus Saabe, on nagu on. Muud puudused viimases postis ei tundu nii hullud, kui aus olla.
http://www.autojarelmaks24.ee/
- Aku vahetus
- Eelsoojendi ei tööta
- Esiistmed ebamugavad, juhiiste katki
- Käigukangi vahetus
- Salongi ventilaator ei toimeta korralikult
- Kunde poolne peeglisoojendus ei tööta.
- Auto ei anna märku vigasest/mittepõlevast tulest, vähesest jahutusvedelikust jne?!
Mõnda neist ei pruukinud ta teadagi ja ilmselt esiistmeid ja käigukangi siiski nägid ise ostes. Ära pane pahaks (väga), aga mulle tundub, et absoluutselt kõik mis hetkel või tulevikus sellel autol viga, on Kalista süü kuigi nagu veidi tundub, et saad ka ise aru tegelikult, et ei ostnud parimas seisukorras autot kuid Kalista selles 100% süüdi, et sina vigadega auto ostsid ilma seda ise korralikult kontrollimata? Vaatasin ka algset kuulutust ning seal ei loe ma kuskilt välja, et kirjas oleks, et tegemist esindusest välja sõitnud seisukorras autoga?! 2,5K said või veel soodsamalt siis ilmselt see eelarve, mis oli, 4,5K - umbes see vahe lähebki ilusti sinna sisse ja jääb ilmselt puudugi. Kes ütleb, et kui mõne teise oleksid ostnud poleks pidanud mitte midagi tegema?
Muus osas soovin edu ning tore näha ,et on juba puudusi likvideeritud. Kere osas enamus Saabe, on nagu on. Muud puudused viimases postis ei tundu nii hullud, kui aus olla.
Viimati muutis STR, R Jaan 11, 2019 13:40, muudetud 2 korda kokku.
Mis nende luuptuledega siis häda on?
Mul endal igapäevaauto 22a vana Audi ja no need luuptuled lähituledena ei näita mitte midagi. Ka võtsin kätte ja tõmbasin tule laiali ja pesin ja mässasin aga ei midagi paremaks. Olen proovinud igast pirne sisse ja see ei aita - nii ksenonid kui kallid halogeenid vaid veidi parandavad olukorda.
Mul soovitati lõpuks üldse osta uued luuptuled, neid saab eri mõõdus kasvõi Hiinast tellida.
Sest lihtsalt see plastikreflektor seal luuptule taga on nii läbi, et pole mõtet mässata, ei saa heaks, vahet pole, mis pirniga. Minu puhul oli 2.5" miniH1 otsingusõnaks ja vali, nagu muda. Saab ka kallite ja heade tootjate omasid. Näis, kuis see paigaldamine lõpuks on.
Mul endal igapäevaauto 22a vana Audi ja no need luuptuled lähituledena ei näita mitte midagi. Ka võtsin kätte ja tõmbasin tule laiali ja pesin ja mässasin aga ei midagi paremaks. Olen proovinud igast pirne sisse ja see ei aita - nii ksenonid kui kallid halogeenid vaid veidi parandavad olukorda.
Mul soovitati lõpuks üldse osta uued luuptuled, neid saab eri mõõdus kasvõi Hiinast tellida.
Sest lihtsalt see plastikreflektor seal luuptule taga on nii läbi, et pole mõtet mässata, ei saa heaks, vahet pole, mis pirniga. Minu puhul oli 2.5" miniH1 otsingusõnaks ja vali, nagu muda. Saab ka kallite ja heade tootjate omasid. Näis, kuis see paigaldamine lõpuks on.
- skyline
- Postitusi: 1051
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
OT, aga nii vanal autol võib uus b-osa esituli olla teine kord naeruväärselt odav ja pole mõtet remontimisega jännatagi.arvo92 kirjutas: ↑R Jaan 11, 2019 12:15 Mis nende luuptuledega siis häda on?
Mul endal igapäevaauto 22a vana Audi ja no need luuptuled lähituledena ei näita mitte midagi. Ka võtsin kätte ja tõmbasin tule laiali ja pesin ja mässasin aga ei midagi paremaks. Olen proovinud igast pirne sisse ja see ei aita - nii ksenonid kui kallid halogeenid vaid veidi parandavad olukorda.
Näide, sõber ostis 87-94 toodetud Passatile poest uued esituled 19.- eur/tk. Müüja oli ka veel letis imestanud, et nii odav
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Originaal Hella esituli sellele masinale (C4 A6) maksab mingi 250-300. Järelturu suvaline kvaliteet ka mingi 80-90 tükist. Selle auto puhul veel nii odav pole. Sellise 9-5 esituli vist veel sellises hinnaklassiski vaevalt liigub. Tahetakse ikka suti saada nende eest ja siis ehk see iseehitamine ka mingit jumet omab. Tihti on luuptule reflektor plastik (ma ei tea, kas antud 9-5 puhul see kehtib), millele läikiv kiht peale tõmmatud. Sinna kangema pirni sisse keerad, siis sulab ära. Järelturu luuptuledel saad ka metallist reflektoriga osta ja siis võid vähe kangemaid pirne vast kasutada.
Aga tõsi ta on, mul sõbramees varuosamüüja ja ütles, et üks vana mees tuli ja küsis mingi vana passati/golfi ukselinki seestpoolt ja selle hinnaks kogu süsteemiga tuli 19 senti. Sest kes neid juppe ikka ostab ja hea, kui lahti saab laost.
Aga tõsi ta on, mul sõbramees varuosamüüja ja ütles, et üks vana mees tuli ja küsis mingi vana passati/golfi ukselinki seestpoolt ja selle hinnaks kogu süsteemiga tuli 19 senti. Sest kes neid juppe ikka ostab ja hea, kui lahti saab laost.
Hea STR,
See osa auto teemast on ennast ammendanud ja Kalista nime mainimine oli mõeldud puhtalt huumoriga Pikemalt ei hakka foorumis selle üle argumenteerida, kui huvi on siis kirjuta mulle - räägin üksikasjalikult teema lahti koos vestluse kuvatõmmistega.
Aga autost endast:
Tuled said ikka palju paremaks.Tulede luubid on plastikust ja ilmselt läikiva kihiga kaetud,kuid aastad on oma töö teinud.
Uued tuled maksavad natuke palju raha hetkel ~400€ tk (alvadi vms portaalis)
Ilmselt panen ikka miskid soliidsed lisatuled ette
Hetkel jagelen salongi ventilaatoriga, mis jätkuvalt töötab poole võimsusega. Ventilaator ise on töökorras kuid jätkuvalt ei leia seda pinge regulaatorit ülesse - või ei oska ma seda otsida.
Seega kui keegi oskab viidata kus see paikneda võiks oleks elu oluliselt kergem, ennem kui salongi lammutama hakkan.
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Ehk on abiks: https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =310299225
5468152 on VINI järgi sinu omal.
STR kirjutas: ↑E Jaan 14, 2019 16:17Ehk on abiks: https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =310299225
5468152 on VINI järgi sinu omal.
Oh, väga palju on abiks !
Tuhat tänu!
My Swedes dont leak oil they are just marking their territory!
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Saab 9-5 MY07 1.9TID Wagon/ Volvo XC90 MY04 2.4 D5
Umbes aasta tagasi müüsin täiesti korralikku 2006a tumehalli saabi, 1.9tid man. Hind oli sama 2500€, aga kahjuks vaatama ei tuldud ja müük ebaõnnestus, sest siis oma lollusega kitsal jäisel teel keerasin auto risti teele ja veokas taha nurka sisse. Nüüd on varuosadena ja müün jupikaupa