Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Tonnised ja nende mured
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#1

E Nov 12, 2018 11:59

Kolleegid, kas kellelgi on kogemust 235 mõõdus tonnisele mootori ehitamisega?

Tahaks ehitada midagi sellist 9000 blokile:
  • 235 Wiseco kolvid
  • 235 mõõdus sepis kepsud (connecting rods)
  • 235 plokikaane tihend (head gasket)
Täpsustav küsimus crankshaft bearings kohta (unustan pidevalt kuidas nad eesti keeles on), millised peaksid õiged olema seda tüüpi väntvõlli jaoks, on neil mingi erilised valikuvõimaluste kriteeriumid (kvaliteet, brändid)?

Mida huvitavat võiks veel arvestada 235 tüübi ehitamisel?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

E Nov 12, 2018 20:47

denczik kirjutas:
E Nov 12, 2018 11:59
Kolleegid, kas kellelgi on kogemust 235 mõõdus tonnisele mootori ehitamisega?

Tahaks ehitada midagi sellist 9000 blokile:
  • 235 Wiseco kolvid
  • 235 mõõdus sepis kepsud (connecting rods)
  • 235 plokikaane tihend (head gasket)
Täpsustav küsimus crankshaft bearings kohta (unustan pidevalt kuidas nad eesti keeles on), millised peaksid õiged olema seda tüüpi väntvõlli jaoks, on neil mingi erilised valikuvõimaluste kriteeriumid (kvaliteet, brändid)?

Mida huvitavat võiks veel arvestada 235 tüübi ehitamisel?
Crankshaft bearings on väntvõlli laagrid Eesti keeles.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#3

E Nov 12, 2018 20:49

Maakeeli saaled :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

E Nov 12, 2018 22:41

ARZT kirjutas:
E Nov 12, 2018 20:49
Maakeeli saaled :)
Täpselt!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

E Nov 12, 2018 22:49

Erilist valikut pole, glyco on kóige tavalisem bränd saaledele. 235 ja 234 mingit vahet mälu jârgi polnud. Vanasti oli ACL kes tootis race saalesid, jutu jãrgi pani pillid kotti ja jârsku hakkas tootma kangemaid ja tavalisi saalesid mingi king racing(arvan, et pole seotud firmaga KING mis toodab igast vôimaliku odavat saasta autode jaoks) tagasisidet selle firma kohta pole uurinud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

T Nov 13, 2018 8:37

Saalesid ei maksa kunagi enne soetada, kui väntvõll pingis on käinud. Isegi siis, kui laagripinnad tunduvad ideaalsed üheksal juhul kümnest v.võll "viskab", seega vajab remontmõõtu.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#7

T Nov 13, 2018 10:56

Lisaks veel info, kui väntvõll on korra juba kõver, siis lihvimine on reeglina ajutine lahendus. Kahjuks on kogemusi kus varem või hiljem nn sirgeks ja remont mõõtu lihvitud väntvõll ajapikku taastab endise (loe kõvera) kuju. Lihtsalt väike soovitus.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

T Nov 13, 2018 10:57

Siin nagu ma aru saan läheb käiku uus väntvõll.

Soovitan panna originaal saaled.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

T Nov 13, 2018 12:45

Sinu selle B234 väntvölli oleksin vöinud juba ESK sügisrallile tulles ära tuua. Väntvölli saaled ehk liuglaagrid jaotuvad raamlaagriteks ja kepsulaagriteks. Need nn race saaled kestavad kövemat pauku kuid söövad ka samavörra väntvölli. Ehk kasutada OEM saalesid ja kangema löögikindlusega mootoriöli. B234 mootoriploki puhul B235 plokikaanetihendiga VIST pidi ka kasutama B235 plokikaant. Ma vöin ka eksida kuna nende mootoriviilijatega Soomes alati iga maakonna murdest kahjuks aru ei saa kohe. See mis ja kuidas söltub ikkagi rohkem soovitud KW ja NM määrast. 500 HP ja 650 NM pärast veel eriti pingutada pole vaja.
dx2
Postitusi: 69
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#10

T Nov 13, 2018 14:25

Saan ma õigesti aru, et kui käiku läheb uus väntvõll, siis ei pea muretsema saalede remontmõõtude parast?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Nov 13, 2018 15:41

Loomulikult ei pea.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#12

T Nov 13, 2018 17:38

Tänud sõbrad info ja operatiivsuse eest!

Väntvõll Soomest saabumas sellel kuul, ülejäänud asjad loodetavasti aasta lõpu poole.

Saalede osas on suund nüüd selgem.

Alati rõõm kuulda, et abivalmidus tarne osas foorumis jätkuvalt prevaleerib.
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#13

T Nov 13, 2018 17:42

Täiendavaks aruteluks:
I-Vaari kirjutas:
T Nov 13, 2018 12:45
...Ehk kasutada OEM saalesid ja kangema löögikindlusega mootoriöli. B234 mootoriploki puhul B235 plokikaanetihendiga VIST pidi ka kasutama B235 plokikaant. ...
Kas pead silmas B235R plokikaant? :thumb:
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#14

K Nov 21, 2018 19:49

saabu14jr kirjutas:
E Nov 12, 2018 22:49
Erilist valikut pole, glyco on kóige tavalisem bränd saaledele. 235 ja 234 mingit vahet mälu jârgi polnud. Vanasti oli ACL kes tootis race saalesid, jutu jãrgi pani pillid kotti ja jârsku hakkas tootma kangemaid ja tavalisi saalesid mingi king racing(arvan, et pole seotud firmaga KING mis toodab igast vôimaliku odavat saasta autode jaoks) tagasisidet selle firma kohta pole uurinud.
ACL ma saan aru ongi see, kes neid saalesid MapTunile tegi.

MapTunilt sain vastuse, et race saalesid neil enam pakkuda pole.

Keegi omab infot saadavuse kohta Ameerikas või midagi :) https://www.aclraceseries.com/catalog.html
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

K Nov 21, 2018 22:16

Mis on racing saaled??

8-)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#16

K Nov 21, 2018 22:58

ivomets kirjutas:
K Nov 21, 2018 22:16
Mis on racing saaled??

8-)
Pean neid silmas: https://www.maptunparts.com/engine-comp ... -saab.html
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

N Nov 22, 2018 9:01

Tavalised saaled, millel õliavad suuremaks on puuritud.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

N Nov 22, 2018 12:38

Eks mootori tuunimine käibki tihti aukude suuremaks puurimise abil 8-)
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#19

N Nov 22, 2018 12:57

Kui populaarne see portimine meil on muidu.
Keegi Eestis samaväärset asja pakub? https://www.abbottsaab.com/product/gas- ... -saab-9-5/
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#20

N Nov 22, 2018 14:33

Youtube ette ja ise tegema :D
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#21

N Nov 22, 2018 16:40

Kui sul on endal piisavalt tugevad füüsika teadmised, siis ei pidavat ka Youtube vaja minema yo :D
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#22

N Nov 22, 2018 16:49

denczik kirjutas:
N Nov 22, 2018 12:57
Kui populaarne see portimine meil on muidu.
Keegi Eestis samaväärset asja pakub? https://www.abbottsaab.com/product/gas- ... -saab-9-5/
http://www.windorf.ee/teenused

http://www.toukur.ee
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#23

E Apr 15, 2019 15:02

ivomets kirjutas:
K Nov 21, 2018 22:16
Mis on racing saaled??

8-)
Leitud ja kohale jõutud.

Pilt
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

E Apr 15, 2019 15:12

No nii, karbil kiri kyll ) Mul on autos 250 w, kõlarid ka, karbil oli nii kirjas ) . tegelikult mind hoopis huvitas, et mis nende mõõt on, ehk mis vahe jääb saalede ja väntvõlli kaela vahele?? 3....4.....5...8 sajandikku??

Kui ma oma viimase 96 mootori forseerisin, siis jätsin 8. ... et saaks kohe ja kõvasti pähe hakata andma. aga siiski oli 2 saalet peale mõningast sõitmist seest kahjustada saanud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#25

E Apr 15, 2019 15:53

Rebime karbi juba Werneri juures lahti, mõõdame ära... Loodetavasti ta ei ole unustanud mind ja ootab külla lähemal ajal 8-)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Vasta