Tonnisel temperatuuri näidik ei kipu palju rohkem üles poole tõusma. Eelmine nädalavahetus sai sõidetud nii ~1500km ots ja sõiduajal näidik ei muutnud oma asendit. Tõusis küll siis päris sinna punase juurde kui tegin parklas väikese lühi uinaku- nii umbes vast 30 mintsa (tõesti kellalt aega ei võtnud, tegu oli öösel ja suht uneväsinud olin) Kuid siis sõitu jätkates kukkus kiirelt näidik jälle alla oma asendisse ja jäigi sinna. Tookord oli nii -10 ringis külma.
Autos ka otseselt külm pole ja ka liiga soe pole. Terve tee sõites oli puhur asendis 3, asendis 2 hakkas pikalt istudes ikkagi jahe, jäi nagu vajaka soojast. Linna vahel kärutades sups siia ja sinna siis võib-olla see näidik kopika võrra tõuseb ülespoole.
Ühesõnaga ise kahtlustan hetkel termostaati. Käisin täna ja ostsin uue valmis. Seoses sellega oleks paar amatööri küsimust kuna puuduvad igasugused antud ala teadmised ja kogemused ja päris katse eksitus meetodit ei tahaks muterdama hakata
1. Nagu ma siin olen seda foorumit uurinud ja aru saanud asub termostaat (näoga mootori poole oles) vasakul all mootori juures kus on ka ilmselt vee pump. Et siis pean maha selle kupatuse kruvima, et saada kätte termostaat.
2. Nagu ma aru saan, et siis kui eemaldan selle vee pumba siis ka jookseb välja kogu jahutus vedelik! Kas uut jahutus vedeliku ostes peab midagi erilist silmas pidama (on mingi kindel nõu või kõlbab standartne)?
(Loomulikult saab ka hiljem kasutada olemas olevat kui see kenasti kaussi lasta )
3. On selle termostaadi vahetamine teostatav ka parklas??
Sellisel tasemel seisab kõik aeg temp osuti mu masinal.
Selgituseks lisan paar pilti oma masinast.
Termostaat peaks siis asuma number 1 nolega osutatud kohas ehk siis veepumba juures. Visuaalsel vaatlusel sobiks termostaat ka number 2 noolega osutatud kohta. Teisel pildil siis on tehtud pilt külje pealt.
Temp, Termostaat ja selle vahetamine
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
termostaat ikka mootori plokis ja nr 2 märgitud kohas. lased radikast vee välja, mingi 5 l, ja siis saad termostaadi kätte.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mina olen termostaati vahetanud ilma vedelikku välja laskmata, erilist kadu ei ole olnud( midagi ikka).
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Selge pilt siis, sama paika isegi arvasin olema
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ja see, et tonnisel temp seier töllakil niimoodi on, on täiesti tavaline ja termostaadi vahetusega ei pruugi midagi muutuda. See on näidiku teema, mitte termostaadi. Mul näitab samamoodi pisut allpoole täiesti sooja mootoriga.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
kas seda annab seal näidikuplokis ka remontida? sama siin tegelt, kuigi mul on kahtlus termostaadi osas ikkagi. millise temp'iga termostaate te üldse panete enda tonnistele?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Ma proovisin kunagi, nüüdseks juba aastaid tagasi kui termostaati vahetasin, punast long life vedelikku. Hakkas lekkima absoluutselt igast võimalikust kohast. Läksin rohelisele tagasi. Minu omal tõuseb seier poole peale umbes, olenevalt olukorrast ka veidi rohkem. Külm pole kunagi hakanud, isegi mitte -35-ga.
Termostaadi mõte on teatud temperatuurist alates jahutusvedelik suurele ringile lasta- ehk suurde radikasse.Kui temostaat laseb varem läbi, siis soojeneb suur radikas varem, kui normaalselt.Seega kõigepealt vaata seda, et välistada soojendusradika läbilaske- ja soojusjuhivõimet.Teiseks on tonnisele temostaadi vahetusel see jama , et mingi kolmanda tootja omadega on ikka jama.See tuleb kvaliteetne panna.Läbikäidud tee.
Kui seier kohal seistes punaseni jõudis, siis ei ole ka see normaalne.Sellise jahedusega, nagu praegu (aga ka suvel), oleks see korras süsteemi puhul võimatu.Seega võib olla suure radika ventikaga probleem.Kas on ventikamootor õhtal, mingi juhe ei anna kusagilt ühendust- oksüdeerunud või katki.Selle teadasaamiseks lase kõigepealt otse vendile vool peale.Kui see otsevooluga töötab, siis on järgmine probleemne koht termoandur, mis on 91a autol radika küljes.Originaalis on anduril jupp juhet taga ja siis on pistik.Neil reeglina on juhe katki või pistikud ära oksüdeeerunud.
Kui seier kohal seistes punaseni jõudis, siis ei ole ka see normaalne.Sellise jahedusega, nagu praegu (aga ka suvel), oleks see korras süsteemi puhul võimatu.Seega võib olla suure radika ventikaga probleem.Kas on ventikamootor õhtal, mingi juhe ei anna kusagilt ühendust- oksüdeerunud või katki.Selle teadasaamiseks lase kõigepealt otse vendile vool peale.Kui see otsevooluga töötab, siis on järgmine probleemne koht termoandur, mis on 91a autol radika küljes.Originaalis on anduril jupp juhet taga ja siis on pistik.Neil reeglina on juhe katki või pistikud ära oksüdeeerunud.