2.2 TiD 92kw 2003 probleemid stabiilsetel pööretel

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Vox
Postitusi: 4
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#1

K Dets 26, 2018 14:06

Tere

Sügise lõpu poole tekkis Saabiga selline probleem, et stabiilsetel pööretel hakkab auto auto värisema. Seda siis mitte kohe. Kui mootor käima panna siis saab umbes 400m probleemita sõita ja siis tekkib värin kui
lasta stabiilselt näiteks püsikaga. Kiirendades ning käiguga aeglustades pole värinat ning kohapealt minek on väga hea. Alles peale pikemat mootori soojendamist läheb värin väiksemaks.

Veel mõned kahtlased sümptomid:
  • Üpriski tihti kui pikemalt lasta püsikaga stabiilselt koos värinaga siis läheb limp-home-mode'i ning annab veateate single misfire in engine;
  • Peale natukest soojenemist vabal käigul kõiguvad pöörded 1000-1300 kandis (video all);
  • Külma mootoriga tuleb valge-sinakat suitsu;
  • Ilma eelsüüteta ei käivitu just kuigi hästi (eelsüütega ja külmaga läheb väga kiirelt käima);
  • Salongi valgustus vilgub väga minimaalselt kui seista vaba käiguga peale külmalt käivitamist

Hiljuti tehtud tööd (hiljutisemad ees):
  • DIAs tehti ülevaade ning vahetati solenoid välja (suurt midagi paremaks ei läinud), tehti ka kindlaks et viga pole EGR'is;
  • MAP sensori puhastus;
  • Vahetati 1 pihusti täielikult, 3 ülejäänul vahetati otsad;
  • Vahetatud kõik eelsüüteküünlad;

Video 1: peale värsket käivitamist värinat eriti ei ole, kuid natuke on kuulda mingit vilinat (ainult külma mootoriga)
https://drive.google.com/file/d/1S386EY ... NkaAB/view

Video 2: juba natuke soojema mootoriga vaba käiguga hoides gaasi stabiilselt ja õrnalt kõiguvad pöörded kindlas vahemikus:
https://drive.google.com/file/d/1DH-KxH ... cFWaz/view


Olen väga tänulik kõikide soovituste ja arvamuste eest!
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#2

R Dets 28, 2018 8:51

Ma arvan, et teine korralik kõrgsurve pump ja asi korras. Seal psg16 aju, et uuri ise juurde enne vahetust, kas oli seda vaja autole tutvustada arvutiga või ei. 85kw ei ole seda vaja teha. Kui otsustad seda teed minna, siis siin foorumis juhendid soovitused ka ise tegemiseks olemas. Vaja läheb vastavat rakist.
Kindluse mõttes võid ju mõne diisli spetsi juures diagnostis ära käia. Varem oli Tallinnas näiteks Jassi Autotuba. Kolisid vist Raplamaale. Vähemalt sama pädev koht peaks olema. Muidu hakkavad jälle seal mingeid pihusteid ja solenoide tegema. Need viimased on tegelikult väga töökindlad, eriti pihustid.
Kindlasti vaata enne kütuse filtrit, kas on asi väga käest läinud.
Vox
Postitusi: 4
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#3

P Dets 30, 2018 19:24

Pole veel kindlaks teinud kus täpselt antud isendil see kütuse filter peaks asuma. Kas 9-3 peaks see asuma paremal pool kütusepaaki?
Lisaks kas Tech2'ga oleks ka võimalik probleemist paremini aru saada võrreldes sellega, mida universaalselt auto diagnostikaks töökodades kasutatakse?
Hetkel jääb mulje, et ainuke koht kus Tartus kasutatakse Tech2-te on Carring.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#4

E Dets 31, 2018 8:52

Vox kirjutas:
P Dets 30, 2018 19:24
Hetkel jääb mulje, et ainuke koht kus Tartus kasutatakse Tech2-te on Carring.
Vähemalt üks koht on veel- Autodiagnostika OÜ, aga sinna ei soovita Saabiga küll minna, mul oma halb kogemus olemas.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#5

L Jaan 12, 2019 5:18

Ega see tech2 mootori osas suurt midagi rohkem ei anna. OP-COM saab ilusti mootori vead ära lugeda. Lisaks on seal ka veel andmete lugemise funktsioonid, nagu pöörded, õhk jms. Ega kui sul üks silinder ei sütti vahel ja pihusti vahetati, siis ega seal muud midagi olla ei saa kui pump. Võimalik, et portsioni klapp oma aja ära elanud ja takerdub seal.
Aga enne vaheta kindlasti kütte filter ära. Soovitan pealevoolu vooliku näiteks keevitustangidega kokku pigistada ja peale vahetust peaks filtri korpuses sama kogus kütet olema, mis seal oli. Jälgi tihendite asukohta. Käima pannes anna kohe pöörded mingi 3000 ja hoia vähe aega. Siis ei ole seda pikalt käiamise probleemi või käima tõmbamise vajadust.
Vox
Postitusi: 4
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#6

R Jaan 18, 2019 17:41

Tech2 ei näidanud midagi erilist tõepoolest. Antud isend ei näita ka ise, millises silindris misfire toimub.
Pihustitele sai tehtud ka teine kontroll paar päeva tagasi ning pritsimine oli normis kõigil neljal.
Enne pihustite kontrolli lasin ka kütusefiltri ära vahetada ning see oli olnud suhteliselt puhas. Nemad olid ka arvamusel, et see pigem ei ole kõrgsurvepumba viga. Nad pakkusid pigem välja et põhjus võib pigem olla mootoris, näiteks et kas kepsu probleem või midagi seoses kolviga. Ehk kui mootor lahti võtta siis võib probleemi leida kuid seda ma hetkel pigem veel ette ei võtaks. Kui tõenäoline see on teie arust?

Lisan siia ka kahe kompressioonitesti tulemused.
Vasak: vahetati eelsüüteküünlad August 2018(ühel küünlal oli eelnevalt keere katki keeratud eelmise omaniku poolt), hakkasin kasutama Karla lisandit;
Parem: peale 1 pihusti ning 3 ülejäänud pihustite otste vahetust käesoleva kuu alguses;

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

R Jaan 18, 2019 19:36

Pole just diislispets aga kuhu kadus silindritest rõhk??

kas mõõdetud külmal või soojal mootoril?
see sil, nr 2. rõhk on väga madal..... äkki saaks seda kuidagi erinevatel temperatuuridel mõõta. aga samas kui kälmast peast kohe ei värise, siis nagu peaks kõik võrdselt töötama. kepsude teema küll ei ole, nukkvõlli, klappide ehk? aga samas ikka pumpa võiks kahtlustada, see kõige keerulisem komponent.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#8

E Jaan 21, 2019 20:08

Varem juba mainisin, et see pole see mootor, mille pihusteid sa pead kontrollima. Oleks esimesena vaadanud küttefiltrit ja kui see korras, siis kindlasti ei oleks tasunud seal midagi nokitseda pihustitega. Eelsüüte küünlad tasub siis vahetada, kui saad mootori jooksma. Muidu raharaisk.
Üldiselt on ikkagi nii, et see suht lahja ühe nukaga mootor ja üsna töökindel. Sa võid seal kõik muu üle käia ja välja vahetada aga lõpuks jõuad ikkagi pumbani. Midagi pole teha. Nii see on olnud ja ka jääb.
Edu!
Kasutaja avatar
vedur
Postitusi: 21
Liitunud: N Mär 08, 2018 11:57
Asukoht: Saue vald
Auto: 2007 Saab 9-5 Vector 1.9TiD

#9

T Jaan 22, 2019 13:20

Esimene asi on siiski see, et sul on üsna vähe survet silindris. Eriti teises silindris. Silindritevaheline erinevus ei tohiks olla üle 10% ja sul on üsna piiri peal. See tähendab et esialgu tuleks otsida mingisugust mehhaanilist probleemi. Kiiresti WIS-i sirvides jäi 2.2 diiselmootori kohta silma selline infokild:
Capture.PNG
Capture.PNG (187.6 KiB) Vaadatud 3985 korda
Seal on toodud ka välja see, et selle vea tõttu võib ka madal kompressioon olla. Madala kompressiooni tõttu võib mootor igasuguseid asju teha aga põhiasi on see et kütus ei sütti ja põle õigesti. Sealt tuleb ka vibratsioon ja kehvasti käivitumine.
Juhul kui probleem ei ole gaasiklapiga, otsiks mina probleemi klappidest, plokikaanetihendist, kolvirõngastest ja plokikaanest endast.
Vox
Postitusi: 4
Liitunud: K Mai 16, 2018 17:35
Asukoht: Tartu
Auto:

#10

P Jaan 27, 2019 14:57

ivomets kirjutas:
R Jaan 18, 2019 19:36
kas mõõdetud külmal või soojal mootoril?
Tahaks eeldada, et ikka soojal mootoril.


vedur kirjutas:
T Jaan 22, 2019 13:20
Kiiresti WIS-i sirvides jäi 2.2 diiselmootori kohta silma selline infokild:
Gaasiklapp paistis olevat normaalses olekus enne käivitamist (avatud).


viper85 kirjutas:
E Jaan 21, 2019 20:08
Sa võid seal kõik muu üle käia ja välja vahetada aga lõpuks jõuad ikkagi pumbani. Midagi pole teha. Nii see on olnud ja ka jääb.
Ka mulle tundub järjest rohkem sedamoodi olevat. Enamus vastanutest on sellele viidanud. Kas on kellelgi ka soovitusi, mis oleks mõistlik järgmine
samm kütusepumbaga? Tartus kuhugi kontrolli/remonti või otsida vahetust romulast/jupitajalt (mis muidugi vajaks ka eelnevat kontrolli)?

Üks lisa, mille veel ära mainin on ka see, et enne selle probleemi tekkimist ei töötanud A/C kliima. Lasin kontrollida rõhud mis olid head seisus,
täideti gaasiga ära ning vahetati kliima sensor ära peale mida see suve lõpus töötas paar kuud ja siis jälle kaput. Ehk on see kuidagi seotud.
Leidsin saabifoorumi arhiivist:
Pilt
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#11

R Veebr 01, 2019 3:51

Minu lahendus oli see, et ostsin avariilise masina pealt pumba, mille seisukord oli teada, et töötas tõrgeteta. Siis tellisein tööriistad, otsisin internetist juhendi ja vahetasin ise ära. Töö käigus said ka uued pihusti tihendid ja silikoonist vaakumvoolikud. Ja nüüd aastaid peale seda ei mingit mootorituld armatuuris. Üleüldse 0 viga.
Jah, külma ilmaga ei lähe kõik silindrid ühtlaslt nagu uuel masinal järgi. Ikka vähe turtsub ja lärtsub aga käivitub ilusti ja kiirelt. Eks muidugi kompressioon ei ole enam see, mis peaks aga ma ei muretse selle pärast üldse.
Muidu pumpa vahetades saaks ühes ka plokikaane maha võtta aga kui sul mahlad segamini või survet radikas ei ole ning halli suitsu tuleb. Vedelikud ära ei kao, siis ma ei tea, kas maksab seda mootorit lahti võtta. Mina ei võtaks esialgu aga eks ise tead.
Vasta